Passat BG 2003 96kw Variant syö renkaan sisä pinnat?
Passat BG 2003 96kw Variant syö renkaan sisä pinnat?
Heip...
Sanokaahan mikä / kuka syö mun passatista eturenkaiden sisäpuolet ja oikeesti vaan ihan sisäreunan molemmista renkaista?
Molemmin puolin on renkaat sisäreunat ihan kaljut ja 4cm reunasta on 5mm pintaa joka jatkuu taas ulko syrjälle asti aikalailla samoin kuluneena ja iha ulko syrjä on sitten taas kulumut n.3mm. (Se on menny varmaan ku en hirveenä hidasta kurviin kun ohjeuapyörä autossa kerran on.
Paineet ei selitä tota syömistä kun se olis tasasemmin syönyt sitä rengasta molemmin reunoin. nyt aivan sisäreunat ovat hävinneet ja kulmien säädössä käytin auton 2V sitten kun renkaat olivat silloinkin kuluneet samoin kun osti auton... piti mennä renkaiden kulmat kuntoon mutta ei... ei tainnu yhtään auttaa.
Auto ei kolise yhtään mutta vetää aavistuksen ravin suuntaan. Pitääks taas maksaa 200eur suuntaamisesta joka ei auta yhtään vai onks tää vaan vw Audi konsernin yleinen vika / ominaisuus?!
Saako tän säädettyä vai meneeko uuttaa osaa VW:n alustaan?
Sanokaahan mikä / kuka syö mun passatista eturenkaiden sisäpuolet ja oikeesti vaan ihan sisäreunan molemmista renkaista?
Molemmin puolin on renkaat sisäreunat ihan kaljut ja 4cm reunasta on 5mm pintaa joka jatkuu taas ulko syrjälle asti aikalailla samoin kuluneena ja iha ulko syrjä on sitten taas kulumut n.3mm. (Se on menny varmaan ku en hirveenä hidasta kurviin kun ohjeuapyörä autossa kerran on.
Paineet ei selitä tota syömistä kun se olis tasasemmin syönyt sitä rengasta molemmin reunoin. nyt aivan sisäreunat ovat hävinneet ja kulmien säädössä käytin auton 2V sitten kun renkaat olivat silloinkin kuluneet samoin kun osti auton... piti mennä renkaiden kulmat kuntoon mutta ei... ei tainnu yhtään auttaa.
Auto ei kolise yhtään mutta vetää aavistuksen ravin suuntaan. Pitääks taas maksaa 200eur suuntaamisesta joka ei auta yhtään vai onks tää vaan vw Audi konsernin yleinen vika / ominaisuus?!
Saako tän säädettyä vai meneeko uuttaa osaa VW:n alustaan?
Tdi 96Kw
Paljonkos ajettu?
Samasta syystä tutkitutin keulapään hiljattain, lisäksi vielä mielestäni sivutuuliherkkyys on lisääntynyt.
Tuomio oli, että raidetangon sisänivelissä pikkaisen välystä ja takimmaisissa alatukivarsissa samaten.
Joku (esim. Häklin Pasi) varmaan osaa kertoa mimmoinen patentti siellä raidetangon sisäpäässä on, kun kuulosti olevan pikkaisen erilainen kun perinteinen pallonivel.
Samasta syystä tutkitutin keulapään hiljattain, lisäksi vielä mielestäni sivutuuliherkkyys on lisääntynyt.
Tuomio oli, että raidetangon sisänivelissä pikkaisen välystä ja takimmaisissa alatukivarsissa samaten.
Joku (esim. Häklin Pasi) varmaan osaa kertoa mimmoinen patentti siellä raidetangon sisäpäässä on, kun kuulosti olevan pikkaisen erilainen kun perinteinen pallonivel.
Passat Variant TDI, AVF -01
Passatilla on ajettu n.135tkm. Ostin auton 89tkm ajettuna ja teetin silloin heti nelipyörä suuntauksen kun kuskin renkaan sisäpinta oli mennyttä. Muuten renkaassa pintaa jäljellä n.4mm.
Tilanne on nyt aikalailla sama paitsi että joka renkaassa on pintaa jäljellä n.5mm. Suuntauksen jäljiltä nyt molemmat eturenkaat ovat kuluneet sisäreunasta. pintää n.0,5 - 1mm...

Eli teitkö sä omalles mitään?
Voiko tolle tehdä mitään?
Onks niistä vahvistetuista tukivarsista mitään hyötyy jos vaihtas kokosarjan? http://www.slamit.net/
Tilanne on nyt aikalailla sama paitsi että joka renkaassa on pintaa jäljellä n.5mm. Suuntauksen jäljiltä nyt molemmat eturenkaat ovat kuluneet sisäreunasta. pintää n.0,5 - 1mm...

Eli teitkö sä omalles mitään?
Voiko tolle tehdä mitään?
Onks niistä vahvistetuista tukivarsista mitään hyötyy jos vaihtas kokosarjan? http://www.slamit.net/
Tdi 96Kw
Liikaa pystykallistumaa eli camberit vituroillaan. Säätivätkö ihan oikeasti camberitkin apurunkoa mulkaamalla vai pelkästään aurauksen? Koliseeko/nariseeko kuopissa?
Omassa passatissa alustasarjan laiton jälkeen camberarvot ihan säätöarvojen ylärajalla. 225/45-17 renkaat ET35 vanteilla ja sisäreunat sileänä kun muuten pintaa jäljellä vajaa 4mm. Parinviikon päästä vaihdetaan kaikki tukivarret kun kolisee jo ja sitten vien kulmien säätöön paikkaan jossa myös camberit säädetään kohdilleen. Kaikki eivät tuota viitsi tehdä kun vaatii apurungon asennon kanssa kikkailua.
Slamitin tukivarsisarja...nojoo. Kukaan ei ole foorumeilla haukkunut tuota joten kai se ihan ok tavaraa on. Omaan passattiin tule Febi-Bilsteinin sarja. 95€ kalliimpi kuin slamitin "no name" sarja.
Omassa passatissa alustasarjan laiton jälkeen camberarvot ihan säätöarvojen ylärajalla. 225/45-17 renkaat ET35 vanteilla ja sisäreunat sileänä kun muuten pintaa jäljellä vajaa 4mm. Parinviikon päästä vaihdetaan kaikki tukivarret kun kolisee jo ja sitten vien kulmien säätöön paikkaan jossa myös camberit säädetään kohdilleen. Kaikki eivät tuota viitsi tehdä kun vaatii apurungon asennon kanssa kikkailua.
Slamitin tukivarsisarja...nojoo. Kukaan ei ole foorumeilla haukkunut tuota joten kai se ihan ok tavaraa on. Omaan passattiin tule Febi-Bilsteinin sarja. 95€ kalliimpi kuin slamitin "no name" sarja.
Hondas are like tampons....every pussy has one
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mulla on omassa alusta suht alhaalla, camber arvoja ei saanut edes toleranssien sisäpuolelle, mutta apurunkoa siirtämällä tasattiin se kuitenkin niin että molemmilla puolilla samat camber-arvot. Nyt on jo pari vuotta ajettu noilla kesärenkailla(225/40/18 x 8.5" ET35), pikkusen on sisäreunasta syönyt enemmän, mutta kuitenkin niin vähän että voin oikeasti ajaa nuo kumit loppuun ennenkuin on sisäreunat tosi pilalla. Kuitenkin kun on leveä rengas niin se on AINA tarkempi ohjauskulmista, että saa kulumaan tasaisesti.
Eli, luulisin että sullakin saadaan renkaiden epätasainen kuluminen kuriin ohjauskulmat säätämällä. Olettaen ettei tukivarsissa ole väljää.
Eli, luulisin että sullakin saadaan renkaiden epätasainen kuluminen kuriin ohjauskulmat säätämällä. Olettaen ettei tukivarsissa ole väljää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Jooh... kiitosta kommenteista.
Ei kolise ei ja katsastin viimeviikolla Passatin ja sattu viel vanahempi katastus setä joka koetti kaikki nivelet kymmeneen kertaan koneella ja ilman... tais tietää mitä ettiä... ei löytäny välyksiä mistään! Läpi mäni heittämällä!
Varmaan osittain juuri näin... --> camber säätö-->
http://www.autowiki.fi/index.php/Camber-kulma
Kävin Laakkosella ja astelin suoraan huoltoon ja tiedän sieltä yhden kaverin joka on guru siellä ja mielellään antaisin vaan hänen sorkkia autoani. (Pikkasen huonolla menestyksellä välillä mutta...)
Mutta, asiaan... hän sanoi että nuissa joissakin 2001 - 2005 passateissa on tota sisäreunan syömis ongelmaa ja se on ns. ominaisuus josta ei oikein kokonaan pääse eroon ollenkaan. Vaikka laittas uudet tukivarret. Se nyt vaan on niin. Sitä voi hillitä hieman ns. vika säädöillä niinkuin hän on omallekin autolleen tehnyt. (Ohjauskulmat KESÄ renkaan mukaan!) Sama säätö pitäisi tehdä munkin autolle ja se ei ollut camber kulma koska muuten se söis renkaan sisäpuolen tasaisesti ulkoreunaan päin. Mun renkaat on tasaisen kuluneet muuten paitse ihan sisäreunasta muuta sentti!
Mikäli ymmärsin oikein niin se säätö on haritus joka on pielessä... tai suurin syy edelliselle...mitä leveempi rengas niin suurempi haritus sisäänpäinpitää laittaa kun rengas vastustaa ja passatin eturipustukset antaa kuulemma myöten sen mukaan. Joten yksinkertaista selvitystä asiaan ei ole ja se että mun auto vetää raviin ni on saksan ns. ohje arvojen syytä kun ja jos mun auto säädettiin niihin muualla kun Laakkosella viimeksi. (Ei asiantuntevaa työtä siis! Pitäs viedä aina asiantuntijalle eikä nyrkkipajaan jos tekee jotain tietoa vaativaa!)
Saksan laki määrää pyörän kulmien olevan siten että auto ei vedä missään tilanteessa vasemmalle. Joten tämä on säädettävissä ns. väärillä säädöillä hoidettavissa kun suomen tiet on vielä lisäksi kallistettu suurimmaksi osaksi raviinpäin niin soppa on valmis.
Ajan noi nyt loppuun ja talvitossuta alle ja sitten käväällä on vietävä auto säätöön uudelleen laakkoselle "GURULLE" kun nyt tietää mikä sitä vaivaa niin se osaa alittaa sen siedettäväksi. Laittaa sitten uudet kumit alle vasta keväällä!
SLamit:n tukivarsi paketista Guru kommentoi sen verran että on yhden asentanut ja n.5kertaa heikompia on ne kestoltaan kun alkuperäiset osat. Sanoi että sellaisia ei saisi eden oikeesti myydä. (Sanoi ihan pokkana naama yhtään virnussa! Meikää kävi naurattaa... Kaveri oli edelleen ihan perus lukemilla naama! GURU!!!!)
Näin se homma etenee... Kiitokset!!![/url]
Ei kolise ei ja katsastin viimeviikolla Passatin ja sattu viel vanahempi katastus setä joka koetti kaikki nivelet kymmeneen kertaan koneella ja ilman... tais tietää mitä ettiä... ei löytäny välyksiä mistään! Läpi mäni heittämällä!
Varmaan osittain juuri näin... --> camber säätö-->
http://www.autowiki.fi/index.php/Camber-kulma
Kävin Laakkosella ja astelin suoraan huoltoon ja tiedän sieltä yhden kaverin joka on guru siellä ja mielellään antaisin vaan hänen sorkkia autoani. (Pikkasen huonolla menestyksellä välillä mutta...)
Mutta, asiaan... hän sanoi että nuissa joissakin 2001 - 2005 passateissa on tota sisäreunan syömis ongelmaa ja se on ns. ominaisuus josta ei oikein kokonaan pääse eroon ollenkaan. Vaikka laittas uudet tukivarret. Se nyt vaan on niin. Sitä voi hillitä hieman ns. vika säädöillä niinkuin hän on omallekin autolleen tehnyt. (Ohjauskulmat KESÄ renkaan mukaan!) Sama säätö pitäisi tehdä munkin autolle ja se ei ollut camber kulma koska muuten se söis renkaan sisäpuolen tasaisesti ulkoreunaan päin. Mun renkaat on tasaisen kuluneet muuten paitse ihan sisäreunasta muuta sentti!
Mikäli ymmärsin oikein niin se säätö on haritus joka on pielessä... tai suurin syy edelliselle...mitä leveempi rengas niin suurempi haritus sisäänpäinpitää laittaa kun rengas vastustaa ja passatin eturipustukset antaa kuulemma myöten sen mukaan. Joten yksinkertaista selvitystä asiaan ei ole ja se että mun auto vetää raviin ni on saksan ns. ohje arvojen syytä kun ja jos mun auto säädettiin niihin muualla kun Laakkosella viimeksi. (Ei asiantuntevaa työtä siis! Pitäs viedä aina asiantuntijalle eikä nyrkkipajaan jos tekee jotain tietoa vaativaa!)
Saksan laki määrää pyörän kulmien olevan siten että auto ei vedä missään tilanteessa vasemmalle. Joten tämä on säädettävissä ns. väärillä säädöillä hoidettavissa kun suomen tiet on vielä lisäksi kallistettu suurimmaksi osaksi raviinpäin niin soppa on valmis.
Ajan noi nyt loppuun ja talvitossuta alle ja sitten käväällä on vietävä auto säätöön uudelleen laakkoselle "GURULLE" kun nyt tietää mikä sitä vaivaa niin se osaa alittaa sen siedettäväksi. Laittaa sitten uudet kumit alle vasta keväällä!
SLamit:n tukivarsi paketista Guru kommentoi sen verran että on yhden asentanut ja n.5kertaa heikompia on ne kestoltaan kun alkuperäiset osat. Sanoi että sellaisia ei saisi eden oikeesti myydä. (Sanoi ihan pokkana naama yhtään virnussa! Meikää kävi naurattaa... Kaveri oli edelleen ihan perus lukemilla naama! GURU!!!!)
Näin se homma etenee... Kiitokset!!![/url]
Tdi 96Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä mä ainakin säädin omani silloin ihan ohjearvojen mukaan, pikkusen se vetää ojaanpäin mutta niinhän ne kaikki. Siihen oli joskus maahantuojalta ohje, miten ohjauskulmat säädetään että kulkee suoraan. Silloin asiakkaat valitti ettei kulje suoraan. Itse en silti sen mukaan halunnut säätää.. Täytys jossain vaiheessa kattoo uudestaan ohjauskulmat, miten on muuttunut parissa vuodessa..
Ohjauskulmissa vähän kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mikäli esim camberit on perseellään ja pikkusen siihen vielä haritusta niin laulu on valmis, ei kulu renkaat tasaisesti. Sillä taas ei ole mitään merkitystä säätämisen kannalta, että onko siellä kesä vai talvirenkaat alla.
Itse en kyllä varmaan uskaltaisi myöskään tota slamitin tukivarsisettiä laittaa. Alkuperäisosa on aina alkuperäisosa ja harakiri on harakiri.
Ohjauskulmissa vähän kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mikäli esim camberit on perseellään ja pikkusen siihen vielä haritusta niin laulu on valmis, ei kulu renkaat tasaisesti. Sillä taas ei ole mitään merkitystä säätämisen kannalta, että onko siellä kesä vai talvirenkaat alla.
Itse en kyllä varmaan uskaltaisi myöskään tota slamitin tukivarsisettiä laittaa. Alkuperäisosa on aina alkuperäisosa ja harakiri on harakiri.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ok. Aika rajulta kuullostaa. Passateissa on siis ollut ongelmaa oikealle puoltamisesta. Itselläni in ongelmana todella kova puoltaminen oikealle. Taka-akselin puslat on vaihdettu ehjiin ja säädetty taka-akselin auraus kohdalleen Etupään suuntaus on ohjearvoissa. Ohjaus tuntuu keskittävän niin, että puoltaa oikealle. Voiko ohjastehostin olla osasyyllinen tähän? Pahoittelut topicin lainaamisesta. Tarvii varmaan aloittaa uusi ketju jos ei ongelma ratkene.
Mun mielestä homma on pihvi...
Mikäli mä ymmärsin Gurun selityksen niin tän ja edellisiä passatteja ei saa menee suoraan oikein mitenkään. Esim Toyotat ja Fordit menee suoraan vaikka mitä uria olis tiessä jne. (OK renkaat vaikuttaa kuinka kuluneet ja auton malli. Vanhat korollat meni suoraan vaikka mitä oli! ja menee edelleen...)
Tän mallin passatissa on tossa tukivarsi hässäkässä menty liian pitkälle ajo ominaisuuksien hakemisen suhteen. Uusilla renkailla ja OIKEIN säädetyillä asetuksilla menee suoraan ja keskittää nätisti. Uudessa Passatissa on menty vanhaan ja hyvään malliin, siel ei oo enää kaameeta koiranluu hässäkkää niinkuin on 1997 - 2005 malleissa.
1997 - 2000/11 väli on ihan susi... kestää n. 5 kertaa vähemmän kuin 2001 - 2005 mallit.
97-05 malleissa on niveliä niin monta että on mahdoton säätää esim mun autoo kuulemma täydelliseksi. Kun rengas satsit on 195/15" talvella ja 225/17" kesällä, kesärenkaat vastustaa niinpaljon enemmän kuin talvi pehmo nakit että joutuu tekemään kompromissin joka ei toimi valitettavasti kunnolla. Näin se vaan menee. Ite en kuitenkaan merkkiä tai konsernia vaihda asian vuoksi. Säädätän kesäsiä varten ens keväänä... piste!
Oli muuten samaan aikaan kun kävin Gurun juttusilla laakkosella Polliisien RS Skoda pyörän kulman säädössä. Söi renkaita sisälaidalta. Nauraa... Ei oo ainut auto tää Passatti jossa sama onkelma!
Mikäli mä ymmärsin Gurun selityksen niin tän ja edellisiä passatteja ei saa menee suoraan oikein mitenkään. Esim Toyotat ja Fordit menee suoraan vaikka mitä uria olis tiessä jne. (OK renkaat vaikuttaa kuinka kuluneet ja auton malli. Vanhat korollat meni suoraan vaikka mitä oli! ja menee edelleen...)
Tän mallin passatissa on tossa tukivarsi hässäkässä menty liian pitkälle ajo ominaisuuksien hakemisen suhteen. Uusilla renkailla ja OIKEIN säädetyillä asetuksilla menee suoraan ja keskittää nätisti. Uudessa Passatissa on menty vanhaan ja hyvään malliin, siel ei oo enää kaameeta koiranluu hässäkkää niinkuin on 1997 - 2005 malleissa.
1997 - 2000/11 väli on ihan susi... kestää n. 5 kertaa vähemmän kuin 2001 - 2005 mallit.
97-05 malleissa on niveliä niin monta että on mahdoton säätää esim mun autoo kuulemma täydelliseksi. Kun rengas satsit on 195/15" talvella ja 225/17" kesällä, kesärenkaat vastustaa niinpaljon enemmän kuin talvi pehmo nakit että joutuu tekemään kompromissin joka ei toimi valitettavasti kunnolla. Näin se vaan menee. Ite en kuitenkaan merkkiä tai konsernia vaihda asian vuoksi. Säädätän kesäsiä varten ens keväänä... piste!
Oli muuten samaan aikaan kun kävin Gurun juttusilla laakkosella Polliisien RS Skoda pyörän kulman säädössä. Söi renkaita sisälaidalta. Nauraa... Ei oo ainut auto tää Passatti jossa sama onkelma!
Tdi 96Kw
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Passat BG 2003 96kw Variant syö renkaan sisä pinnat?
380tuhatta ajettu vuoden 2006 Passat syö eturenkaan sisäpintaa kohtuu paljon. Mitä kannattaisi tehdä?
Re: Passat BG 2003 96kw Variant syö renkaan sisä pinnat?
Käyttää kulmien säädössä.
Re: Passat BG 2003 96kw Variant syö renkaan sisä pinnat?
Ja kertoa autosta vähän muutakin, kuten esimerkiksi vanteiden et/leveys, renkaiden leveys ja profiili, onko tukivarret alkuperäisiä, milloin viimeksi käytetty suuntauksessa, onko vika ilmennyt äskettäin vai jo pidemmän aikaa, veteleekö auto, onko muita oireita..