2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..
2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..
Olisi pari kysymystä Caravellen/portterin automaattilaatikosta kun en ole hirveästi autolla vielä ajellut..
Lootani on kiinni 2.5 TDi caravellessa (102 hv).. Onko normaalia että kun autolla ajaa 3-vaihteella vaihdevalitsin asennossa 3 (eli siis auto ei käytä kuin vaihteita 1-3) niin kierrokset on noin 500 kierrosta korkeammalla kuin vastaavalla vaihteella vaihdevalitsimen ollessa asennossa D? Ilmeisesti laatikko "luistaa" ko. vaihteella kun valitsin on asennossa 3, nimittäin kun ajan jyrkkää ylämäkeä ylös, kierrokset laskevat noin 500 kierrosta ja veto paranee huomattavasti. Muuten laatikko toimii mielestäni hyvin. Joku automaatilla pitempään ajanut varmasti tietää, onko kyseessä laatikon ominaisuus vai pitääkö huolestua!!!!
Sitten toinen juttu.. Onko jollain kokemusta sähkötoimisen liukuoven mystiikasta? Auto on pegasuksen sisustama ja liukuovi toimii sähköllä mutta kun ei toimi! Missäköhän lienee oven sulakkeet vai mistäköhän vikaa kannattaisi ruveta metsästämään?
Sitten voisin ostella kromisen valoraudan jos joltain löytyy siisti ja halavalla!!
Lootani on kiinni 2.5 TDi caravellessa (102 hv).. Onko normaalia että kun autolla ajaa 3-vaihteella vaihdevalitsin asennossa 3 (eli siis auto ei käytä kuin vaihteita 1-3) niin kierrokset on noin 500 kierrosta korkeammalla kuin vastaavalla vaihteella vaihdevalitsimen ollessa asennossa D? Ilmeisesti laatikko "luistaa" ko. vaihteella kun valitsin on asennossa 3, nimittäin kun ajan jyrkkää ylämäkeä ylös, kierrokset laskevat noin 500 kierrosta ja veto paranee huomattavasti. Muuten laatikko toimii mielestäni hyvin. Joku automaatilla pitempään ajanut varmasti tietää, onko kyseessä laatikon ominaisuus vai pitääkö huolestua!!!!
Sitten toinen juttu.. Onko jollain kokemusta sähkötoimisen liukuoven mystiikasta? Auto on pegasuksen sisustama ja liukuovi toimii sähköllä mutta kun ei toimi! Missäköhän lienee oven sulakkeet vai mistäköhän vikaa kannattaisi ruveta metsästämään?
Sitten voisin ostella kromisen valoraudan jos joltain löytyy siisti ja halavalla!!
2.5 TDI Caravelle autom. -02
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Re: 2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..
Mulla on Carsportin sisusta ja Autovi Oy:n ovisähköt. Autossani on käyttökytkimet mm. "repsikan" puolella, pään yläpuolella katossa. Samassa panelissa on myös sulakkeet.Caravelle wrote:Sitten toinen juttu.. Onko jollain kokemusta sähkötoimisen liukuoven mystiikasta? Auto on pegasuksen sisustama ja liukuovi toimii sähköllä mutta kun ei toimi! Missäköhän lienee oven sulakkeet vai mistäköhän vikaa kannattaisi ruveta metsästämään?
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!
Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
2.5 TDI Caravelle autom. -02
Re: 2.5 TDI Automaattilaatikosta ja vähän muustakin..
Mulla käyttökytkin on kojelaudassa sekä sitten repsikan penkin kyljessä sellainen erillinen boksi, jossa myös käyttökytkimet. Mutta sulakkeita en ole löytänyt. Katossa on kyllä valojen yms. sulakkeet että en tiedä olisiko siellä myös liukuoven vastaavat..Kuikka wrote:
Mulla on Carsportin sisusta ja Autovi Oy:n ovisähköt. Autossani on käyttökytkimet mm. "repsikan" puolella, pään yläpuolella katossa. Samassa panelissa on myös sulakkeet.
2.5 TDI Caravelle autom. -02
-
- Posts: 87
- Joined: 28.5.2006 20:34
- Location: Kokkola
- Contact:
Ku vaan muistat raskaiden kärryjen nykimiset tehdä vain kolmosta käyttäen.Caravelle wrote:Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!
Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikö tohon sais ihan yleis keskuslukon kaukosäätimen ? nehän maksaa noin 50€ .. tai jos semmonen sulla jo on ja kaukkarissa on takaluukun avausnappi niin siihen ton oven ohjausCaravelle wrote:Taidanpa ruveta ajelemaan sillä D:llä pelkästään. Sillä kun kaikki vaihteet toimii moitteettomasti. Ihmetyttää silti, miksi 3:s vaihde toimii kahdella eri kierrosalueella riippuen siitä, missä asennossa vaihdevalitsin on... Ja sitten kierrokset laskee kun vastaan tulee ylämäki!
Kyselin jo autovelta tuota kaukosäädintä liukuoveen. Maksoi asennettuna 250 €. Jos saa tuon liukuoven kuntoon niin täytyy varmaan ostaa semmonen.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo siis liukuoven lukko toimii kyllä kaukosäädöllä mutta ajattelin lähinnä sen liukuoven sähkötoimisuuden kaukosäätäistämistä... Jos ymmärsin ton sun viestin nyt oikein...
Tilasin tossa muuten just ajan pikku huollolle. Pitää vaihtaa pakoputki (keski+taka -> joutuu muuten vähän modaamaan kun tällä hetkellä putki tulee kuskin puolen kyljestä ulos kun takana on ollu aikoinaan invahissi ja siitä on jotain kiinnikkeitä vielä jäljellä..), vetonivel (ja samalla varmaan jotain alapalloja tms.), sekä sit vaihdata tun alipainepumpun ku alkaa tuo kalkatus käymään hermoille.
Vielä pitäis tälle sykselle laittaa hehkutulpat ja asentaa lohkolämmitin. Korjaamolla tosin suosittelivat asentamaan lohkon sijaan letkulämmittimen, joka on kuulemma tehokkaampi, helpompi asentaa sekä kestävämpi!!!
Tilasin tossa muuten just ajan pikku huollolle. Pitää vaihtaa pakoputki (keski+taka -> joutuu muuten vähän modaamaan kun tällä hetkellä putki tulee kuskin puolen kyljestä ulos kun takana on ollu aikoinaan invahissi ja siitä on jotain kiinnikkeitä vielä jäljellä..), vetonivel (ja samalla varmaan jotain alapalloja tms.), sekä sit vaihdata tun alipainepumpun ku alkaa tuo kalkatus käymään hermoille.
Vielä pitäis tälle sykselle laittaa hehkutulpat ja asentaa lohkolämmitin. Korjaamolla tosin suosittelivat asentamaan lohkon sijaan letkulämmittimen, joka on kuulemma tehokkaampi, helpompi asentaa sekä kestävämpi!!!
2.5 TDI Caravelle autom. -02
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
no en tiä tehokkuudesta mut helppo asentaa, eikä defa taida enään moneen lohkikseen takuuta antaa, tarjoo mukamas ainoona lämmittimenä letkulämmitintä esim näihin riiseleihin
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;