kaukovalo galluppi

Kaikki yleinen jutustelu
vpr
Posts: 31
Joined: 2.10.2007 19:52
Location: Pori

Post by vpr »

Minkä arvosia tollaset 3kpl hella ralllye 3000 lisävaloo olis.Löytyy varastosta tommoset ja aattelin pistää myyntii...
Tico
Posts: 9
Joined: 20.9.2007 20:12
Location: Rovaniemi

Post by Tico »

Golffiin keulalta Bosch 225 + xenon. On pikkunen ero normiin verrattuna. Kun raskis vain omiin valoihin ostaa xenon umpiot kun ei ole pelkkiä lissejä vissiin saatavana noihin umpioihin.

vpr wrote:Minkä arvosia tollaset 3kpl hella ralllye 3000 lisävaloo olis.Löytyy varastosta tommoset ja aattelin pistää myyntii...
Eiköhän noista n. 150€ revitä, eivät ole kuitenkaan mitän kiinanmatin tekeleitä.
Passat Variant -06 2.0 FSi
User avatar
jiisimula
Posts: 117
Joined: 24.10.2005 0:08
Location: Tampere

Post by jiisimula »

Miten mahtaa valoteho pärjätä, kun itsellä H4 bi-xenon + H1 xenon? (H4+H1 umpio siis..)
911 Carrera 4, 200 20V quattro, 100 2,3E quattro, T5 Caravelle 4motion
vinDIESEL
Posts: 51
Joined: 5.3.2008 20:23

Post by vinDIESEL »

Oletteko rakennellut passatteihin itse lisävalotelineet vai onko saatavissa jonkinnäköisiä mallikohtaisia?
Passat variant 1,9TDI 4Motion -99 81kwAVG
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

3B:hen saa merkkikohtaiset telineet. Tulee etupalkkiin kiinni ja lattaraudan pätkät tulee maskin alimman rivan paikkeilta ulos. Niihin menee jotkin pienet ja kyvyet lisäpitkät, esim. Hellan 200ff:t. Isommat tulee niin ylös, että haittaavat jo näkyvyyttä eteenpäin. Isommat kannattaa laittaa kilvenaluslevyllä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Portterissa on ollut jo monta vuottaa kiinni Hellan Luminator Chromium Celisit, olleet todella hyvät ja laadukkaat. Oudointa on se että en kertaakaan ole vaihtanut niihi polttimoita, ja pari vuotta ajelin pääsääntöisesti öisin (292km matkaa) eivätkä ole palaneet.

Olin yllättynyty siitä kuinka Paskatin pitkät riittä, xenonit on vain lyhkäisissä. Laitoin ladukkaat polttimot pitkiin, taitaa jäädä xenonien asentaminen väliin.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Juhakuu
Posts: 2
Joined: 22.10.2008 15:18
Location: Tornio

Post by Juhakuu »

Minulla on tuossa 3b:ssä bosch 225:t xenoneilla ja valoa riittää aika komiasti. Lamput on vedetty suoraan puskuriin kiinni, kun kerran edellinen omistaja oli siihen reijät päättänyt tekasta...

Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Passat Variant Tdi -99
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Mistäs noita lisävalotelineitä kannattaa kysellä?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Kuulemma löytyy ihan autotarvikeliikkeistä.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Juhakuu wrote:Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Pah, suoraan kahdella M12 pultilla etupalkkiin. Ne 2 reikää jää silti sinne kilven alle piiloon. Valotkin pysyy paremmin paikallaan ja säädöissä kun ne on kunnolla autossa kiinni. Golfin kilvenaluslevystä voit arvittaessa vaikkapa hinata autoa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Juhakuu
Posts: 2
Joined: 22.10.2008 15:18
Location: Tornio

Post by Juhakuu »

DJDH wrote:
Juhakuu wrote:Muuten suosin kilpitelineitä, ne on nätti laittaa nillä "kierreniiteillä" puskuriin kiinni ja poistettaessa kaikki rosot jää kilven taakse piiloon.
Pah, suoraan kahdella M12 pultilla etupalkkiin. Ne 2 reikää jää silti sinne kilven alle piiloon. Valotkin pysyy paremmin paikallaan ja säädöissä kun ne on kunnolla autossa kiinni. Golfin kilvenaluslevystä voit arvittaessa vaikkapa hinata autoa.
Tapoja on monia, mutta edellä mainutulla tavalla olen siirtänyt samaa telinettä useamman auton välillä ja aina on asennus onnistunut.

Toki paremmin kiinnitetty on vakaampi.
Passat Variant Tdi -99
Miksu
Posts: 163
Joined: 10.1.2008 22:26
Location: Lappi
Contact:

Post by Miksu »

Multa löytyy sitten Hellan Comet 330 ovaalin muotoiset tarvitsevalle.

Myyntipalstaa voipi käydä lukasemassa... :wink:
- Volkkaristi,kaiken testaamisen jälkeenkin-

Wolskwagen Passat 1.9Tdi 96kw Powerdiesel -02
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Auttakaa tietämätöntä..
Uusissa lisävaloissani on lasin alareunassa kaksi referenssilukua: 17,5 ja 37,5.
Saanko itse valita kumpaako käytän, vai mistä ne sinivuokot ottavat oikean referenssiluvun?
Valot ovat uudet Hella 3003, eikä mitkään omituisemmat.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Sitä saa molemmilla referensseillä. Pakkauksesta voi hellan kohdalla tarkistaa kumpi malli on oikeasti kyseessä. 17,5 ja 37,5:lla on eri tuotenumerot. Jostain joskus luin/kuulin että jos lasissa on kaksi eri arvoa, on "virallinen" arvo se pienempi.

Vaalealasisessa 17,5 on 121 loppuinen tuotekoodi, 37,5 vastaavasti 021 loppuinen koodi. Sinisissä vastaavat 17,5 131 loppuinen ja 37,5 031 loppuinen. Nämä siis 3003, ei 3003 compact.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

DJDH wrote:Sitä saa molemmilla referensseillä. Pakkauksesta voi hellan kohdalla tarkistaa kumpi malli on oikeasti kyseessä. 17,5 ja 37,5:lla on eri tuotenumerot. Jostain joskus luin/kuulin että jos lasissa on kaksi eri arvoa, on "virallinen" arvo se pienempi.

Vaalealasisessa 17,5 on 121 loppuinen tuotekoodi, 37,5 vastaavasti 021 loppuinen koodi. Sinisissä vastaavat 17,5 131 loppuinen ja 37,5 031 loppuinen. Nämä siis 3003, ei 3003 compact.
Mutta enhän minä suinkaan kuljeta mukanani pakkausta sinivuokkojen takia.. Ja totta kai ne ovat 17.5, jos minulta kysytään :wink:
Eli tolla referenssiluvulla ei liene mitään tekoa, laitanko ko. valoihin xenonit vai en?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

http://kotisivu.dnainternet.net/marko.l ... illaan.jpg

Tuollaisilla raudoilla minulla on bosch 225:t kiinni golffissa. Tosin jouduin tekemään tuosta lampun kiinnikkeestä vielä alaspäin rekkarin alle tukiraudan, muuten meinasi väpättää kun ovat sen verta raskaat valot. Mutta hyvä tuli noin. Ovat vähän korkeammalla kuin rekkarin taa tulevalla telineellä.

Tuli tuossa mieleen, että miten vaikuttaisi jos noihin sinilasisiin valoihin laittaisi xenonit sisään. Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

kotka wrote:Eli tolla referenssiluvulla ei liene mitään tekoa, laitanko ko. valoihin xenonit vai en?
Juu, ei niin mitään merkitystä. Sanomista tulee vaikka niissä lukisi ref 12,5. Meinasin sillä referenssillä että 17,5:llä ja 37,5:llä on valokuviossa aika suuri ero. Siitä paketista näkee kummat ne on. Virkavallalle kelpaa se 17,5, eli saa palaa omien pitkien kanssa yhtäaikaa jos/kun kokonaisreferenssi on/jää alle 75. Eli suomeksi 17,5+17,5 + 20+20 = 75.
37,5+37,5 on taas yksinään sen 75.

Jos laitat xenonit, niin jätä omiin pitkiin halogeenit. Xenonit syttyvät ekalla kerralla todella hitaasti ja eivät kestä jäähtymättä kovin pitkiä välisammutuksia. Itse olen laskenut että n. 20sek sammutus välillä ei vielä jäähdytä liikaa, vaan valo kirkastuu muutaman sekunnin. 30sek ja yli, niin kirkastuu yli 15sek. Nämä siis omilla peltoauton xenoneilla pitkissä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

makevw wrote:Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Valo näyttää valkoisemmalta, mutta todellisuudessa candeloita on vähemmän kuin kirkaslasisissa. Kirkaslasiset siis näyttävät oikeasti enemmän valoa. Sininen lasi vaan suodattaa osan aallonpituuksista pois.

Jos olis ylimääräset h3 kannalla olevat polttimot, niin voisin kyllä kokeilla firman autossa miten xenon vaikuttaa noissa. Luulisin kyllä että parhaamman lopputuloksen saa kun laittaa sen xenonin kirkaslaiseen umpioon. Noista 225: sista kyllä saa kunnon kaapeleilla ja polttimoilla jo ihan kelpo tehot.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

DJDH wrote:
makevw wrote:Ainakin noilla halogeeni polttimoilla antaa valkoisempaa valoa kuin kirkaslasinen.
Valo näyttää valkoisemmalta, mutta todellisuudessa candeloita on vähemmän kuin kirkaslasisissa. Kirkaslasiset siis näyttävät oikeasti enemmän valoa. Sininen lasi vaan suodattaa osan aallonpituuksista pois.

Jos olis ylimääräset h3 kannalla olevat polttimot, niin voisin kyllä kokeilla firman autossa miten xenon vaikuttaa noissa. Luulisin kyllä että parhaamman lopputuloksen saa kun laittaa sen xenonin kirkaslaiseen umpioon. Noista 225: sista kyllä saa kunnon kaapeleilla ja polttimoilla jo ihan kelpo tehot.
Kyllä tuo xenonhommeli on ihan selvä, että tarvitsee kaverikseen halogeenit.
Aikaisemmat valot olivat kirkkaat Boschin 225:set (37,5 ref.)ja niissä xenonit, kyllä näki. Käsittääkseni ei ole minkäänlaista lainrikkomista, koska kyllä kai noita xenonsettejä pitäisi saada lisävaloihin asentaa. Niissä ei nuo hyväksynät mene ihan ajovalojen mukaan, kai.
Suoralla varalaskulentokentällä valoa löytyi vielä 800 metrin päästä. Vastaan vaan tulee entistä enemmän valonvilkauttelijoita :D
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Eilen tuli iskettyä keulalle Hellan 220 (37,5 ref) sinisillä laseilla.
Pikatestin perusteella sitä valokeilan pituutta tuli reilusti lisää mitä hainkin.
Loppuviikosta enemmänkin kokemuksia kun tulee etelässä käytyä ajelemassa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Käsittääkseni ei ole minkäänlaista lainrikkomista, koska kyllä kai noita xenonsettejä pitäisi saada lisävaloihin asentaa.
Kyllä niissä lisävaloissakin pitää olla xenonpolttimolle hyväksyntä et ne on lailliset.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Tero Paalanen wrote:
Käsittääkseni ei ole minkäänlaista lainrikkomista, koska kyllä kai noita xenonsettejä pitäisi saada lisävaloihin asentaa.
Kyllä niissä lisävaloissakin pitää olla xenonpolttimolle hyväksyntä et ne on lailliset.
Noissa Hella 3003 kyllä pitäisi olla se xenonhyväksyntä, jos noita kirjainyhdistelmiä tuiotetaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Sillon pitäs löytyä merkintä DR.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

onhan noita kirjainyhdistelmiä, vaikka valittavaksi asti..
Saankos senkin valita kuten ton referenssiluvun :D

Image
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Käsittääkseni noissa toi referenssiluku määräytyy sen mukaan mitä poltinta käyttää.
Eli 17,5 halogeenipolttimolla ja 37,5 xenonilla.

Nuo umpiot ja e-hyväksytty xenon-sarja on siis laillinen yhdistelmä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

Noissahan lukee oikea referenssi umpion takana. Siis umpion ei kopan.
G3 Variant 1.8 Europe
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

leevi wrote:Noissahan lukee oikea referenssi umpion takana. Siis umpion ei kopan.
.. Ja kuka niitä tienpäällä sitten on velvollinen/oikeutettu aukaisemaan? Kuusiokoloavainta noihin en mukana kuljeta ihan asioikseni.
..Ja noissa malleissa siellä kopassa en kyllä mitään tarraa/lappua referensseistä huomannut, kun nuo eilen asentelin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

kotka wrote:
leevi wrote:Noissahan lukee oikea referenssi umpion takana. Siis umpion ei kopan.
..Ja noissa malleissa siellä kopassa en kyllä mitään tarraa/lappua referensseistä huomannut, kun nuo eilen asentelin..
Ei siellä kopassa olekkaan mitään tarraa vaan siinä itse umpiossa. Ja eiköhän ne poliisit osaa käyttää ihan maalaisjärkeä tuon asian suhteen.
G3 Variant 1.8 Europe
User avatar
leevi
Posts: 96
Joined: 2.2.2006 17:59
Location: helsinki

Post by leevi »

G3 Variant 1.8 Europe
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Itse asiassa noista 3003sista oli ffp:n puolella juttua. Joku oli tarkistanut Hellan maahantuojalta onko ne oikeasti DC hyväksytyt. Vastaus oli että samaa lasia käytetään muissakin valoissa, myös xenoneissa. Siksi niissä on kustannussyistä DC leima, vaikkei ne oikeasti ole hyväksytyt xenoneille. Tosin käytännössä tuolla liene mitään merkitystä, tuskin kukaan lähtee mitään todisteita leiman tarkoituksenmukaisuudesta vaatimaan.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Kysytääs vaikka täällä, oonkohan tehnyt jotain väärin ku asensin nuo Hellan FF100:set keulille, ja sain niistä niin vähän valoa ulos etten ollut uskoa. Toki noi on pienet ja tehottomat mutta kumminkin.
Eilen kun kävin niitä säätelemässä, niin pimeällä metsätiellä n.70m päässä näkyi 2x2m haalea läikkä noista valoista. Onko noitten valokuvio muka tommonen kapea kiila, vai menikö jotain asennuksessa v**uiks?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Hellan referenssikuva:

Image

Ton perusteella pitäisi leveyttä olla kyllä kymmenen metrin paremmalla puolella reilusti ja pituuttakin paljon. Tosin kaikkein kirkkain kiila on kyllä kapea tossa kuvassakin.

Mutta mikä asennuksessa voisi mennä pieleen tolleen? Polttimo väärin paikallaan tai jotain semmosta ehkä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

No sitä mäkin mietin, polttimo ei menny sinne kun yksin päin. No täytyy ihmetellä vielä. Piuhotukset yms pitäis olla kunnossa..
Post Reply