Sisustuksen irroitus

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
Tume

Sisustuksen irroitus

Post by Tume »

Nyt tarttee neuvoja! Miten irroitetaan muovi takalokasuojien kohdalta? Auto on Passat Variant vm -89. En ole saanut irti pientä muoviosaa, jonka läpi turvavyö on pujotettu. Enkä tiedä onko se kiinni jollain klipsillä. Ei kehtaa mennä rikkomaan sitä muovia kun ne on tunnetusti niin pirun kalliita ostaa uutena.

Oisko jollain nettisivulla hajotuskuvia tästä? ETKA:n kuvista ei ollut apua. Tai jos jollain on kuvia tallessa tällasesta hommasta niin laittakaa postiin.
Volvo 855 -96
hudu

Post by hudu »

Tuota, ittellä 96 35i, eli vois olla samanlainen.

1. Otat sen tavaratilansuojan kiskon pois, jos et ole jo ottanut. Mulla se
ainakin on sen muovin päällä osittain.

2. Sitten kampeat ittes sinne peräluukkuun.
Nyt kun kampeat turvavyötä, vaikka pienellä ruuvimeiselillä ikkunaan
päin siinä muovissa ja katselet sinne rakoon, sieltä pitäisi, auton
etuosaanpäin olevalta reunalta, noin 3 cm syvyydeltä, löytyä siitä
metallista kantikas reikä.

3. Siinä reiässä on sen muoviosan haitta, eli painat vaan ruuvarilla siitä
reijästä, niin muovin pitäisikin jo nousta ja sitten sen saakin pujotettua
pois sen vyön ympäriltä.

Takaiskareita vaihtaessani itse purin koko perän sisustan ja jouduin siinä pakosta irrottamaan turvavyötkin, niin selvisi tämäkin samalla. Kun oli pakko saada se pois ennen kuin sai loputkin muovit pois.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
J.N

Post by J.N »

^ Tuossaahan oli jo aika hyvät ohjeet.

Omastani kampesin kanssa pienellä ruuvarilla, mutta saattaahan ne lähteä sieltä ihan vain hieman "muklailemalla" Eli kun hieman nostaa ja kääntää ja taittaa samanaikaisesti kaikiin eri ilmasuuntiin, niin kyllä se siitä. Äläkä sitten riko sitä. :D

Ja Se "kynsihän" kyllä näkyy sieltä, vaikka vähän huonossa paikassa onkin, kun aikansa osottelee taskulampulla sinne.
Tume

Post by Tume »

Kiitos vinkistä!!! Täytyy mennä kattomaan jospa se irtois suosiolla. Tosin mulla ei oo tuota peiteverhoa johtuen vanhemmasta mallista. Tuskin siinä kuitenkaan on mitenkään erilainen kiinnitys.
Volvo 855 -96
Tume

Post by Tume »

Aikasta hyvin irtos! :P Enkä edes rikkonut sitä! Loput muovit taitaa irrota hieman helpommin. 8) Niin, ja se pikkunen muoviosa saattaa irrota jo pelkästään nostamalla sieltä etupuolelta, tai sitten kampeaa varovasti etuviistoon....en lähtis kokeilemaan kuitenkaan. :)
Volvo 855 -96
T. Niskanen

Post by T. Niskanen »

Tosin mulla ei oo tuota peiteverhoa johtuen vanhemmasta mallista. Tuosta oon eri mieltä mulla itellä on 88-> passatti ja siinä on toi kyseinen verho. Sulla mahtaa olla CL versio.
J.N

Post by J.N »

Sattui silmään tuollaiset kuvalliset Passat B4:sen kontin verhoilujen purkuohjeet. Jos saksa vaan taipuu, ilmeisesti aika hyvin selostetutkin.

http://www.passat35i-katalog.blauu.de/l ... eckung.php

http://www.passat35i-katalog.blauu.de/k ... eidung.php
Post Reply