Nyt tarvis apua! Kyseessä olis saksasta hiljattain tuotu 2.5tdi vw passat vm.2004.
Muutamana aamuna peräkkäin auton tietokone hälyttänyt tälläistä (STOP CHECK COOLANT SERVICE MANUAL)
Olen nesteet katsonut ja niitä on riittävästi. Kun antaa koneen käydä muutamia minuutteja ja sen jälkeen sammuttaa sen ja käynnistää niin hälyytys poistuu...!
Olen myös ajanut useita kymmeniä kilometrejä niin, että lämmöt on noussut normaaleiks 90 astetta ja hälyytys ei lähde pois ennenkuin sammuttaa ja käynnistää koneen uudestaan!!
Auto toimii ihan ok, vaikka hälyytys olis päällä, kaikki tehot löytyy...
Mikähän mahtaisi olla ongelma???
Ongelmia (2.5tdi tuonti-passat)
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin... Missähän kohti se anturi vois olla, joka hälytyksen antaa??
Kun käytin autoa joku aika sitten öljynvaihdossa niin samalla katottiin vikailmoitukset
tietokoneelta ja silloin ainakin kaikki ok!
Hälytykset on tullut vain silloin kun ilma ollut alle +2 astetta, jos lämmintä ollut esim. +3 tai enemmän
niin hälyä ei ole tullu!!
Jotenkin toi lämpötila vaikuttaa tohon hommaan!
Kun käytin autoa joku aika sitten öljynvaihdossa niin samalla katottiin vikailmoitukset
tietokoneelta ja silloin ainakin kaikki ok!
Hälytykset on tullut vain silloin kun ilma ollut alle +2 astetta, jos lämmintä ollut esim. +3 tai enemmän
niin hälyä ei ole tullu!!
Jotenkin toi lämpötila vaikuttaa tohon hommaan!
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Niin se anturi on siis paisuntasäiliössä, pohjassa on liitin. Ei saa käsittääkseni mitenkään erikseen, vaan tulee paisuntasäiliön mukana. Eikä se ole vikadiagnoosin piirissä, eli vaikka siitä olisi liitin kokonaan irtikin niin varsinaista vikaa sinne vikamuistiin siitä ei tule. Tosin se herjaa jatkuvasti sitä "STOP! CHECK COOLANT" -tekstiä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007