Lasinpesuneste katoaa Golf IV
Lasinpesuneste katoaa Golf IV
Tuossa lauanataina huomasin että pesimen säiliöstä katoaa nesteet melkoista vauhtia. Yritin tarkastella näkyisikö vuotokohtaa jossain, mutta ei ainakaan omiin silmiin osunut.
Onko jotain tiettyä paikkaa mistä alkaa vuotamaan ja jonka saisi itse paikattua? Vai täytyykö suunnata suosiolla korjaamolle.
Onko jotain tiettyä paikkaa mistä alkaa vuotamaan ja jonka saisi itse paikattua? Vai täytyykö suunnata suosiolla korjaamolle.
Jos se pesureista vuotaa, niin ne melkeimpä vuotaa siitä itse pesurista. Pari saman vuosikerran passattia on vuotanut pesureista nesteet ulos. Etupuskurin sisällä menee pesureiden letku ja letkusta taas haarotus pesureille. Kokeileppa jos saat auton johonkin kuivalle alustalle ja katso aamulla onko läiskää alla. Toinen mistä saattaa myös vuotaa on se pumpun liitos säiliöön, mutta sen kyllä luulisi jo näkevän.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Mulla vuotaa lähinnä siitä nokkapellin ja tuulilasin taitteesta, olen huomannut että ilmenee aina kun vetää oikeata viikseä taakseppäin!Nixu wrote:Mullakin vuotaa pesunestesäiliö ja lätäkköä tekee eturenkaan eteen,eli taitaapi valopesurilta vuotaa..?

Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
tere!
Minä tappelin kans vuotavan lasipesunestesäiliön kanssa ja vika löytyi pesuripumpusta (tai sen juuresta). Pesunestesäiliössähän on kaksi pumppua ja toinen sijaitsee säiliön etupuolella ja toinen takapuolella. Ja sehän ei ollut tietenkään yllätys että vuotava pumppu oli juuri se takimmainen johon ei juurikaan käsiksi pääse! Koittelin purkaa siitä edestä ahtoputkea, dieselsuodatinta jne mutta säiliötä ei saanut pois muuta kuin purkamalla myös ainakin laturi veks. Laturia en alkanut irrottamaan vaan näppäsin pumpun letkuineen sieltä kolosta esille. Pumppuhan on vain painamalla säiliössä kiinni (=kalvotiiviste) ja mulla vuoti pumpun vieressä oleva letkun T-haara. Liitos oli kohtuu löysä ja siellä oli kai ollut joku miniatyyrimallin O-rengas jota ei siis enää ollut? Kun ei sattunut olemaan sopivia O-renkaita enkä oikein muutakaan tiivistematskua keksiny, turrasin kakskomponenttiliimalla T-haaran ympäriinsä. Toki ois voinu kokeilla jotain liimamassaan tms, niin ois voinut vielä joskus saada liitoksen auki vaan eipä tuota nyt ole tarvetta irtikään ottaa ja on nyt ainakin pitävä liitos.
Että tämmönen tapaus
-jte-
Minä tappelin kans vuotavan lasipesunestesäiliön kanssa ja vika löytyi pesuripumpusta (tai sen juuresta). Pesunestesäiliössähän on kaksi pumppua ja toinen sijaitsee säiliön etupuolella ja toinen takapuolella. Ja sehän ei ollut tietenkään yllätys että vuotava pumppu oli juuri se takimmainen johon ei juurikaan käsiksi pääse! Koittelin purkaa siitä edestä ahtoputkea, dieselsuodatinta jne mutta säiliötä ei saanut pois muuta kuin purkamalla myös ainakin laturi veks. Laturia en alkanut irrottamaan vaan näppäsin pumpun letkuineen sieltä kolosta esille. Pumppuhan on vain painamalla säiliössä kiinni (=kalvotiiviste) ja mulla vuoti pumpun vieressä oleva letkun T-haara. Liitos oli kohtuu löysä ja siellä oli kai ollut joku miniatyyrimallin O-rengas jota ei siis enää ollut? Kun ei sattunut olemaan sopivia O-renkaita enkä oikein muutakaan tiivistematskua keksiny, turrasin kakskomponenttiliimalla T-haaran ympäriinsä. Toki ois voinu kokeilla jotain liimamassaan tms, niin ois voinut vielä joskus saada liitoksen auki vaan eipä tuota nyt ole tarvetta irtikään ottaa ja on nyt ainakin pitävä liitos.
Että tämmönen tapaus

-jte-
VW GIV variant 1,9 TDI (ATD)
Täytyy tähän jatkaa vuodatusta. Opelin laadusta puhutaan nykyään vaikka mitä mutta edellinen auto oli -00 Vectra farkku uudesta (myin toukokuussa -08) niin siinä ei ollut mitään vikoja. Nyt -06 Golfissa on valonjen pesurit molemmat mallia vuotava ja näyttää siltä että jos vaihdan osat niin tod.näk. taas 3 vuoden päästä vuotaa ja lisäksi autoa on jo maalattu takuuseen, kun sinkki pyrkii maalin läpi. Onneksi kävin jo katsastamassa ja seuraava katsastus on vasta 2 v päästä. Jos katsoo telkkarissa pyörivää Golf VI mainosta niin hiukan alkaa hymyilyttää jos siinäkin on vielä samanlaisia systeemejä, joiden kyllä täällä Pohjolan oloissa pitäisi toimia. Ja autoja vielä myydäänkin paljon. Ilmeisesti suurin osa porukasta vaihtaa auton ennen kuin tarvitsee katsastaa ekan kerran. Ai niin vian korjasin siten että otin piuhat irti ja laitoin letkun pään tukkoon.
Golf IV Variant -06
Saakos noi valojen pesurit vaihdettua kuinka helposti?Lähteekö irti ihan vetämällä ylös tms.?
Ja mahtaako saada sen puskurin päälle näkyviin jäävän kannen vaihdettua vanhasta? on nimittäin maalattu korin väriin ne nykyiset pesurien päälliset.
Ja mahtaako saada sen puskurin päälle näkyviin jäävän kannen vaihdettua vanhasta? on nimittäin maalattu korin väriin ne nykyiset pesurien päälliset.
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
3B passatissa on lyhdynpesurit yhdellä ruuvilla kiinni. Muistaakseni esimerkiksi lyhdyn irrottamalla saa tilaa tarpeeks. Tai puskuri irti tms. Miten sen homman nyt itse kukin haluaa tehdä. Se puskurin päälle jäävä korinvärinen läppä irtoaa suuttimesta helposti. Vedä se käsin ylös sieltä niin näet miten se on kiinni. Itse suutin on siinä pesurintolpassa kiinni semmosella pienellä muovikynnellä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pääseeköhän mahdollisesti pesureihin käsiksi alakautta?Jos ottaisi auton nosturille ja kokeilisi alapuolelta.
Mitähän noin yleensä mahtaa maksaa semmoinen uusi pesurin runko?Samaan vaivaan kannattaa varmaan uusia molemmat puolet..
Mitähän noin yleensä mahtaa maksaa semmoinen uusi pesurin runko?Samaan vaivaan kannattaa varmaan uusia molemmat puolet..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
lainataan tätä keskustelua........
Itsellä ongelmana kun alkaa herjaamaan lasinpesunesteen täytöstä, niin ei pönttöön menekkään kuin parilitraa, säiliö kaiketi n.6litraa. Millainen on tuo anturitsydemi joka nesteenmäärää haistelee ? Tuskin ihan normaalia että heittää jo herjaa vaikka n.4litraa vielä jäljellä. On tehnyt tuon jo pari kertaa peräkkäin.
Itsellä ongelmana kun alkaa herjaamaan lasinpesunesteen täytöstä, niin ei pönttöön menekkään kuin parilitraa, säiliö kaiketi n.6litraa. Millainen on tuo anturitsydemi joka nesteenmäärää haistelee ? Tuskin ihan normaalia että heittää jo herjaa vaikka n.4litraa vielä jäljellä. On tehnyt tuon jo pari kertaa peräkkäin.
- make -
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Ei taida olla pelkästään golffin vika, aikaisemmissa passateissa oli jossain vaiheessa ohitettu ajovalopesurit kokonaan.
Kerran tappelin niiden kanssa jos olisin saanut ne toimimaan mutta ei ehtinyt kauaa ajamaan kun oli jo säiliö tyhjä.
Kerran tappelin niiden kanssa jos olisin saanut ne toimimaan mutta ei ehtinyt kauaa ajamaan kun oli jo säiliö tyhjä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
tuonkin voi ymmärtää kai toisella tavalla???him1998 wrote:On tuo apparin puoleinenkin jo näköjään kostea mutta ei vielä vuoda.

notta joo siis kyllähän se mulllakin vuotaa vasen lyhdyn pesuri. Täytynee jossainvaiheessa katsastaa tarkemmin. Ainakin kynekologin näppäryydellä vois olla mahdollista vaihtaa osia tai muuten vaan näppäillä siitä sumuvalon ritilän kautta.
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg