Golf Variant IV (2006) Ovien "verhoilun" irroitus
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Golf Variant IV (2006) Ovien "verhoilun" irroitus
Kertokaa millä helvetillä saa takaovien sisäverhoilut irti. Kaks ruuvia oli alhaalla ja sitte niitä mahtavia pikaklipsiä mikkä lenteli pitkin seiniä kun otti verhoilusta kiinni ja nyppäs. Kuitenki sinne jäi kahvan kohtaan ruuvi tai kaks ja ei saa sitä helvetin kahvaa auki tms jotta sais verhoilun kokonaan irti. Alkup. kajarit on molemmis takaovis hajalla ja pitäis saada ne pois. Hyväksikäyttöauton mukaan pitääs irroittaa ulkopuolinen pelti kokonaan jotta saa verhoilun irti??? WTF?!?!???! ei edes hitleri ollu niin tyhmä vw:a suunnitelles jotta pitää oven ulkopelli irroittaa jotta saa yhden helvetin ruuvin irti. Kahvaa oon koittanu vääntää ja kääntää joka suuntaan mutta ei liiku mihinkää, vaikka näyttää olevan kahdesta palasta koottu.
Ruuvin/t kun saa irti niin loppu pitäis lähteä nostamalla. Niin ja alkup. kajarit taakse (4" x 2 ja kaksi diskanttia) maksoo 180€ (halvin malli) kalliimpi oli jotaki 220€ joten ei mitää järkeä ostaa uusia.
Eli takaovien sisäverhoilu pitää saada irt, mutta miten. Onko kokemuksia jollaki???
Ruuvin/t kun saa irti niin loppu pitäis lähteä nostamalla. Niin ja alkup. kajarit taakse (4" x 2 ja kaksi diskanttia) maksoo 180€ (halvin malli) kalliimpi oli jotaki 220€ joten ei mitää järkeä ostaa uusia.
Eli takaovien sisäverhoilu pitää saada irt, mutta miten. Onko kokemuksia jollaki???
Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Siinä kahvassa on siis se pintamuovi, joka on piukassa niinkuin taisit jo huomatakkin
Se on kolmella metalliklipsulla kiinni. Kannattaa alkaa irrottaminen alhaalta sen muovin ja verhoilun välistä, pistät vaikka reteesti talttapääruuvaria sinne väliin ja väännät. Oikeaoppisesti tehtynä pitäs kyllä lähtee ehjänä. Sen takaa löytyy tosiaan vielä 2 ruuvia niinkuin arvasitkin jonka jälkeen se verhoilukin alkaa olemaan irti. Jos on veivilasit niin veivi ensin irti.
Ne oli varmaan sekottanu sun autonsa siellä toisessa virmassa tohon vitoskoppaseen golffiin kun siitä lähtee oven ulkopelti irti, joka on välttämättömyys joissakin hommissa. Tosin siitäkin saa verhoilun pois irrottamatta ulkopeltiä

Ne oli varmaan sekottanu sun autonsa siellä toisessa virmassa tohon vitoskoppaseen golffiin kun siitä lähtee oven ulkopelti irti, joka on välttämättömyys joissakin hommissa. Tosin siitäkin saa verhoilun pois irrottamatta ulkopeltiä

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ihan vaan varmuuden vuoksi pitää kysyä että tuleehan sinne uudet tai sitten kajarien reiät tukkoon vaikka levyillä. Muuten jää vuotamaan vettä sisään.
Ja siis vaikka laittasit tarvikekajarit niin huolehdi että tulee vesitiivis sauma oven ja elementin rungon välille.
Ja siis vaikka laittasit tarvikekajarit niin huolehdi että tulee vesitiivis sauma oven ja elementin rungon välille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:Ihan vaan varmuuden vuoksi pitää kysyä että tuleehan sinne uudet tai sitten kajarien reiät tukkoon vaikka levyillä. Muuten jää vuotamaan vettä sisään.
Ja siis vaikka laittasit tarvikekajarit niin huolehdi että tulee vesitiivis sauma oven ja elementin rungon välille.
Anteeks tymä kysymys (vai kysyjä), mutta miten se nyt sieltä kajarin reiästä vettä valuttas sisälle? Eihän se elementti nyt ulkona ole?

Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Se lasin alareunassa oleva tiiviste ei ole tiivis, vaan vesi pääsee lasia pitkin valumaan ovipellin sisälle ja sitäkautta alhaalla on vedenpoistoreijät ovessa. Eli vesi valuu myös oven sisälle. Ja toiselle puolelle sisäpeltiä päästyään on "vesivahinko" lähes valmis. Eli siks sen täytyy olla vesitiivis, ettei vesi pääse väärälle puolelle sisäpeltiä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Jep. Kiitoksia vastauksesta, sehän auttoi. Tiedän ja olen myös havainnut (omassa autossani), että oven sisälle tulee vettä ja se poistuu niistä rei´istä. Mutta olen laittanut asian kondenssin piikkiin ja kun se kosteus kestää (ja poistuu) siellä oven sisällä eikä tule sisälle niin en ole asiaan sen kummemmin reagoinut. Tai no kuivatettu ja kotelonsuoja-aineella käsitelty 2 v. välein.Pasi Häkli wrote:Se lasin alareunassa oleva tiiviste ei ole tiivis, vaan vesi pääsee lasia pitkin valumaan ovipellin sisälle ja sitäkautta alhaalla on vedenpoistoreijät ovessa. Eli vesi valuu myös oven sisälle. Ja toiselle puolelle sisäpeltiä päästyään on "vesivahinko" lähes valmis. Eli siks sen täytyy olla vesitiivis, ettei vesi pääse väärälle puolelle sisäpeltiä.
Niin ja ne kajarit on itsellä äänellisestä syystä tiiviisti kiinni.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
No perkeles!
Eipä tullu tuota ajatelleeksi jotta pitää olla tiivis. Alkup.kajarit on muutenki taas sitä mallia jotta ne on valettu johonki putkeen kiinni. Joten pitää tilata reikiin sopivat rinkulat mihin saa sitte kajarit kiinni. Ei oo ihme jotta lakkaa kajarit toimimasta jos vesi virtaa joka paikas...
Täytyy hakea kaupasta ensi sellainen 2 metrinen sorkkarauta ja kokeilla sitä kahvan irroitusta uudelleen.
Kiittää ja kumartaa tiedoista!
Eipä tullu tuota ajatelleeksi jotta pitää olla tiivis. Alkup.kajarit on muutenki taas sitä mallia jotta ne on valettu johonki putkeen kiinni. Joten pitää tilata reikiin sopivat rinkulat mihin saa sitte kajarit kiinni. Ei oo ihme jotta lakkaa kajarit toimimasta jos vesi virtaa joka paikas...

Kiittää ja kumartaa tiedoista!
Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Eli nähtävästi tarkoitat sitä "päällimmäistä" osaa siinä kahvassa, kun näyttää olevan kahdesta palasta tehty? Vai pitääkö vääntää koko kahva irti? Ainaki sen koristelistan väänsin varooksi irti jo pari päivää sitte ja se ei auttanu yhtää.Pasi Häkli wrote:Siinä kahvassa on siis se pintamuovi, joka on piukassa niinkuin taisit jo huomatakkinSe on kolmella metalliklipsulla kiinni. Kannattaa alkaa irrottaminen alhaalta sen muovin ja verhoilun välistä, pistät vaikka reteesti talttapääruuvaria sinne väliin ja väännät.

Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila

Tossa kuva Passatin etuovesta, mutta muistaisin aika samanlaisen olevan ton kahvan, hiukan pieni mutta näkee että miten sen pitäisi irrota ja varmaan noi kolme hakasta on samoilla kohdilla, eli päissä ja keskellä. Varovasti kampeaa vaan irti alhaalta alkaen, sieltä näkyy vähiten jos pikkusen tulee vekkiä siihen kahvaosaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jep, siitä se lähtee. Oven alareunassa on torxeja, etureunassa ylhäällä yksi ja kahvan sisällä kaksi ristipäätä. Jos/kun on manuaali-ilkkunat, siis ne reaaliajassa toimivat, niin ne veivikahvat lähtee kun sitä juuressa olevaa rengasta työntää kahvan osoittamaa suuntaa päinvastaiseen suuntaan. Klipsejä on AjH:n kuvan mukaan reunoissa. Kahvan vaijeri on klipsillä kiinni sisäkahvassa. Klipsi irti ja pujottaa sen koukun pois kahvasta. Oven alareunassa oleva valo lähtee myös klipsillä irti.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual