Passat Variant -98 ABS kenkkuilee

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Passat Variant -98 ABS kenkkuilee

Post by expösönisti »

Eli ajoittain ABS valo syttyy joko ajaessa, vaikka ei jarruun edes ole koskettu viimmeiseen 15 km ajon aikana.

toinen vaihtoehto on, että valo syttyy kun pistää virrat päälle ja vaikka odottaa kaikkien muiden valojen jo taulusta sammuneen niin silti piippauksen kera syttynyt ABS valo palaa. Jos auton tuolloin käynnistää, ajaa testimielessä taloyhtiön hiekkapihalla ja kokeilee jarruja rajulla poljennalla niin ei ABS tosiaankaan ole kunnossa vaan pyörät lukkiutuvat (ja taloyhtiön vanhat mummot valittavat, kun pihaan tulee kuulemma koloja). :-)

Onko kellään kokemuksia, jääkö tuosta aina ajoittain jopa toimivasta ABS riesasta tuolloin minnekään koodia, että mikä vois olla vikana vai pitääkö alkaa tosissaa debug hommiin anturi kerrallaan vai pääsisikö tuosta riesasta mahdollisesti ABS yksikön vaihdolla ... ?

Tuo ABS yksikkö on kuullostanut jo jonkun aikaa kuin joku sähköhitsillä rätistelisi kun kääntää avaimesta virrat päälle. En siis todellakaan antaisi tuolle yksikölle "terveen papereita"

Vastata voi joko tänne tai janikorpela77@ Gmail.com

PS: onneksi tuli just 1 kk sitten leimattua, ettei ole katsastuksen kanssa kiire ja näin kesällä ei niin paha, vaikka ABS ei täysin pelaakaan ... :-)
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kyllä sen pitäs jättää koodi... ettei olis hiilet moottorista kulunu =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Taitaa olla tämä normaali tyyppivika minkä kans juuri korjautin. Eli uusi ohjainboksi vaan tilaukseen. Se maksoi slamitilla muistaakseni vähän päältä 600e.
Kyllä se koodia antaa ja jos se boxi on rikki, niin se ei edes päästä comilla sinne sisään. Ei ainakaan mulla päästänyt.
On se hyvä, että volkkarilla on tiedostettu toi tyyppivika ja sille on tehty "korjaussarja" niin ei tarvi laittaa melki puoltoista tonnia koko sarjaan.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Post by expösönisti »

Mika Viinikka wrote:Taitaa olla tämä normaali tyyppivika minkä kans juuri korjautin. Eli uusi ohjainboksi vaan tilaukseen. Se maksoi slamitilla muistaakseni vähän päältä 600e.
Kyllä se koodia antaa ja jos se boxi on rikki, niin se ei edes päästä comilla sinne sisään. Ei ainakaan mulla päästänyt.
On se hyvä, että volkkarilla on tiedostettu toi tyyppivika ja sille on tehty "korjaussarja" niin ei tarvi laittaa melki puoltoista tonnia koko sarjaan.


Onko tuo ohjainboksi se "sähköosa" vai se koko yksikkö ? Oliko sinulla minkä tyyppinen ABS yksikkö ( passatissa on käytetty usemapia eri malleja)?



Muuten tilanne on tällä hetkellä tälläinen:

Tänään tutkiskelin hieman lisää tuota ABS ongelmaa ja tarkistelin liittimen puhtauden hapettumista ja pölystä, tms ja siivottuani ja laitoin pikku CRC kerroksen auttamaan hapettumia, tms vastaan.

Kontaktit ovat siis puhtaat ja ABS yksikön liitin pinnit näyttävät terveen kiiltäviltä pienine liittimestä tulleine raitoineen, kun irrottelin muutamia kertoja liitintö (akun kenkä oli kyllä irti).... :-)

Yhä edelleen tuo vika ilmenee toisinaan ja joka kerta jos se valo ei sammu 5 min sisään syttymisestään ja jos ajaa bussi bysäkille, tms ja pitää virrat avaimesta päällä ja painaa liitintä voimakkaasti tai kampeaa sitä varovasti sivulle päin niin valo sammuu . Toisaalta, jos valo ei pala ja liitintä heiluttaa niin valo syttyy taas piippauksen kera.

Onko tuo sähköinen osa irrotettavaissa varsinaisesta pumpusta lähempiä tutkimuksia varten vai onko parempi jättää rauhaan / merkkiliikkeen ongelmaksi ? Tosin siellä todennäköisesti haluavat myydä koko uuden ABS yksikön.

Onko hyviä ehdotuksia / kokemuksia ???
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

vekatronics noita korjailee.... olisko 150€ korjaus, ei hirveitä hävii jos kokeilee korjata, töissä ite lähettäny pari vasta korjattavaks mut ne ainakin toiminu =) jos siis tosiaan on siinä yksikössä vika eikä liittimessä.
Yleensä ne lähtee kyllä irti.. mut en volskista o irrottanu ni en me vannomaan mitään ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Post by expösönisti »

Tero Häkli wrote:vekatronics noita korjailee.... olisko 150€ korjaus, ei hirveitä hävii jos kokeilee korjata, töissä ite lähettäny pari vasta korjattavaks mut ne ainakin toiminu =) jos siis tosiaan on siinä yksikössä vika eikä liittimessä.
Yleensä ne lähtee kyllä irti.. mut en volskista o irrottanu ni en me vannomaan mitään ;)

kysyttyäni eka puolitutulta VW liikkeessä olevalta henkilöltä, sen ohjausosan saa kuulemma irti, mutta avaaminen onkin sitten jo toinen juttu. No, lopputulema on että tuossapa se ohjainosa sitten on pöydällä ja totesin, että näyttää aikas hyvin suljetulta.

Joten taidan jättää avaamisen jollekin joka osaa noita laitella tai ostan jostakin vastaavan ...

Uusi kuuulemma merkkiliikkeessä about 600 egee ja jos koko ABS yksikköä pumppu mukaan lukien hakee, niin menee noin 1500 egee... ;-(

Myyköhän noita ohjainyksiköitä joku muu taho "inhimilliseen" hintaan ?
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei muutaku lyöt sen vekatronicsille jos se sais sen kuntoon... ei maailmaa kaada testaus ;) jos se auttaa ni on halpa korjaus.. valko ky:ltä vois kysyä semmosta käytettyä, asialliset hinnat sillä yleensä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Post by expösönisti »

Tero Häkli wrote:ei muutaku lyöt sen vekatronicsille jos se sais sen kuntoon... ei maailmaa kaada testaus ;) jos se auttaa ni on halpa korjaus.. valko ky:ltä vois kysyä semmosta käytettyä, asialliset hinnat sillä yleensä

Juu, katselinkin tuolta "kepöstä" eli pörssistä ja heillä näyttää olevan juurikin oikeanlainen, mutta hinta kohdassa oli "kysy" ...

Löysin myös toisen, mutta en tehnyt vielä kauppoja, kun saan diagnoosin toivottavasti keskiviikkona kun vien BOSCH / volkkari sähköt tuntevalle tutkittavaksi.
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Post by expösönisti »

Saa nähdä, miten käy noiden perkeleen ABS ongelmien kanssa !

Taitaa meinaan olla jotain isompaa kuin kuvittelinkaan. Soittelin tuossa merkkipajalle, että mahtaako valmistua tälle päivää kuten oli tarkoitus.

Työnjohdon kyseltyä asiasta sähkäriltä, ei ole tiedossa mikä mahtaa olla pääasiallinen vika. Oli kuulemma koko diagnoosi pistoke jotenkin outo, ei päästä sisään lukulaitteella ja tiesmitä muuta. ilmeisesti jotain muutakin siis paskana kuin pelkkä ABS sähköinen ohjain. Saa nyt nähdä montako tuntia menee tuollaisen kanssa, meneekö autonhinta osineen ja töineen .... Nyt takana vsta 4 tuntia selvittelyä :-)

Onko kellään tietoa, miten mittaristo elementti liittyy ABS diagnostiikka piireihin, onko siellä jotain älyä, vai onko vain pelkkä summeri ja valo ? Mietityttää, koska kun mittari oli irti vakkarin nopeustietoa varten niin (akun ollessa myös irti kytkettynä), niin liittimet oli sen näköisiä, että siellä on joku käynyt jo mua ennen ... :-)

... Vai voiko tuon ABS yksikön ajoittainen pimahtaminen myös mahdollisesti sekoittaa koko diagnoosi pistokkeentoiminnan, onko kellään kokemuksia ?
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Sieltä diagnoosipistokkeen kautta pitäisi tulla melko tarkka vikakoodi, josta pitäisi selvitä enemmän että mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ihan tommonen perustavaa laatua että onhan ne pyörien ABS anturien liittimet tarkistettu että sähkökulkee ja liittimet on kunnossa? Janne80 tais olla jotain ABS ongelmaa joka johtui sitten yhden liittimen puolittaisesta irtoamisesta.

jmr: varmaan saa mutta jos korjausmies ei saa diagnostiikkayhteyttä toimimaan niin ei ne kooditkaan sieltä aukene.

Olikos expösönistillä Saksan tuonti, mittariston liitintä ropattu :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
expösönisti
Posts: 34
Joined: 2.12.2006 21:29
Location: Tampere

Post by expösönisti »

AjH wrote:Ihan tommonen perustavaa laatua että onhan ne pyörien ABS anturien liittimet tarkistettu että sähkökulkee ja liittimet on kunnossa? Janne80 tais olla jotain ABS ongelmaa joka johtui sitten yhden liittimen puolittaisesta irtoamisesta.

jmr: varmaan saa mutta jos korjausmies ei saa diagnostiikkayhteyttä toimimaan niin ei ne kooditkaan sieltä aukene.

Olikos expösönistillä Saksan tuonti, mittariston liitintä ropattu :roll:


Vika ei ilmennyt pelkästää ajossa, vaan saattoi piipata heti kun virrat kytki päälle ... on meinaan pidemmän päälle tosi V-mäinen tuo sireeni kun piippailee lähes yhtenään ja täysin randomilla. meinasin parikertaa tehdä äkkiliikkeitä kun tuo perkele alkoi piippailla just tiukassa mutkassa mökille menevällä soratiellä. Saisko tota sireeniä jotenkin vammautettua hiljaiseksi ?


Homma näyttää taas paremmalta, Ei ole taas 1000km ajon aikana piippaillut ja se vikakoodien lukukin mahdollistui kun kuulemma irrottivat ABS ohjaime diagnostiikan tilapäisesti. Jos tuo oli kiinni ei kuulemma päässyt kiinni mihinkään.

Meni siis tuo ABS ohjain vaihtoon "korjaus sarja 8e0998375A". Hintaa tuli kyllä suht hyvin (871egee sis debuggaus, ja asennus työt, jne) ottaen huomioon, että itse auto on -98 vuosimallia. Olisi varmaan tullut huomattavasti edullisemmaksi ostaa käytetty purkuosa. Päätin kuitenkin hermojen säästämiseksi viedä ihan Laakkoselle ja antaa vapaat kädet vaihtaa tuo ohjain yksikkö, jos siltä tarkemman tutkimisen jälkeen yhä näyttää...


Kyllä tuo on saksan tuonti (pikkuinen autojobbari toi maahan)...

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta missä moinen roplaus olis jos olisi ja mitä jos sellainen on ? En meinaan muuta löytänyt kuin ehkä jo valmiiksi rikki olevan lukkosalvan siitä sinisestä liittimestä mittarin takaa. Tosin en ole 100% varma hajotinko itse vai oli ko rikki .... Pikaliima korjasi näppärästi irrotettavan lukkosalvan.

... ja sitten taas tyhmäkysymys: "Jos selviä käsittelyn jälkiä löytyy niin liittyykö jotenkin tuohon kuuluisaan mittariston kilometrien rustaamiseen vai mihin ?"

Mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan paraniko nuo ABS kitinät tuolla yksikön vaihdolla, yksi syy viedä auto ihan laakkoselle oli, että oletettavasti siellä tietävät paremmin mitä tekevät kuin jos itse räplään ja nyt on ainakin uusi osa ja työllä ja osalla itsellään jonkun sortin takuu. Lisäksi säästyi hermoja kun ei enää tarvi räplätä tota ...
expösönisti

2007 Passat Variant 2.0 TFSI Sportsline

ex. 1998 Passat Variant 1.8T
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Sitä abs ohjain laitetta on aikas hankala lähteä korjaamaan, koska siellä on sisällä pirusti hiuksen ohuita lankoja semmosessa geelimäisessä mömmössä, että kyllä se melki on vaihdettava.
Näin jatkoa ajatellen, niin suosittelen kyllä semmoista paikkaa kun hakala yhtiöt vanattarassa. Paljon parempi paikka palvelultaan ja varsinkin hinnoiltaan :D Onhan siellä pojat itsekkin volkkari harrastajia.

Näin ihan esimerkkinä mun audin remontti siellä, johon vaihdettiin koko tukivarsi setti eteen,vetarin kumit,koneen sisäinen pesu,öljyt+suodatin,jarrunesteet,tulpat,etujarrujen avaus ja rasvailu,kulmien säädössä käytti lokomon kulmassa ja jotain oli vielä mitä nyt en muista, niin aikaa meni n.5-6tuntia ja laakkoselta ei autoa olisi saanut samana päivänä edes pois ja hinta olisi ollut jotain ihan muuta.
Ja tuon ohjain boxin vaihdatin myös tuolla hakalalla, niin aikaa meni n.1,5h sisältäen jarrunesteet ja ilmaus.
Siinä nyt pari esimerkkiä paikasta ja itse en enään ajattelekkaan muuta huoltopaikkaa tampereen seudulla.

Tuossa nyt vielä nettiosoite http://www.hakala-yhtiot.com/
Kantsii melki mennä vaan paikanpäälle kyseleen, koska hannu on aikas kiireinen ja ei aina kerkiä vastaan puhelimeen.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

Post by humppamake »

Joo, todella älyttömän yleinen vika passatissa, kokeile tuota, eipä siinä enää mitään menetä jos se rikki on. Boksin rikkimeno aiheuttaa juuri tuon että vikatesteri ei pääse sisään autoon.



http://passat-b5.ru/index.php?option=co ... &Itemid=57
Irwi Kaikkonen
Posts: 2
Joined: 9.9.2007 19:48

Post by Irwi Kaikkonen »

Eihän vaan ollut vikakoodia VAG-COMilla: "01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal - Intermittent"? Jos oli, monilla on kokemusta.
Tuo humppamaken antama venäläinen sivusto on myös hyvä.
Tuossa viälä ABS modulin irroitusohjeet:
http://modulemaster.com/en/Volkswagen/9 ... t_info.php
Tuossa korjauspaja ulkomailta:
http://www.bba-reman.com/catalogue/Deta ... Product=23
Korjausapu kotimaasta:
http://www.vekatronics.fi/autoelektroniikka.htm
Enämpi kansainvälinen kontakti:
http://www.motarway.com/new%20en/contaca%20us.htm
johon sä-posti: motarsupport@sohu.com
Uuden yksikön hinta tuolla oli helmikuu -08 350 usd + kulut =270-300egee. Tilasin, maksoin PayPallilla ja asensin. Nyt on siis puolivuotta vörkkinyt, osa ihan aito uusi "Bosch, Made in Germany" - painatuksilla.
Tarvittaessa teen asennuksen.
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

pieni kolvi...

Post by humppamake »

Tuosta korjausohjeesta voi saada hieman väärän kuvan. Ne osat on TOSI pieniä ja hommaan tarvitaan
tosi pieni kolvi ja ehdottomasti jonkunlainen suurennuslasi, muuten ei onnistu. Tuon kolvattavan kohdan ympärillä olevat
johdot ovat korkeintaan hiuksen paksuisia, ihan uskomamattoman ohuita ja lisäksi tina ei kauhean hyvin ota kiinni tuiohon juotokseen
User avatar
juhiss
Posts: 20
Joined: 15.1.2008 18:29

Post by juhiss »

Jos joku on tilaamassa tuolta ulkomailta tota boxia niin voisin ottaa kans samalla.
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

Miksei vaasaan?

Post by humppamake »

Mä lähetin omani vaasaan Vecatroniciin, pari päivää oli osa reissussa ja nyt se on kunnossa.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Mitä maksoi korjaus?
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
KakePro
Posts: 210
Joined: 27.7.2008 16:37
Location: Ulvikylä.

Post by KakePro »

^
Eikös tuo mahda 150€ maksaa. Kallis sinäänsä kun on itse korjattavissa kuitenkin. Kolvin on tosiaankin pysyttävä kädessä ja hyvin kun tuota alkaa korjaamaan.

Anyway, ei paha homma loppuenlopuksi.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

pieni kolvi

Post by humppamake »

joo teräväkärkinen kolvi ja hyvä esityö, eli putsaa sen geelin tarkasti pois, niin ja hyvä näkö on plussaa myös.
160 ekee maksaa vaasassa korjaus...
Sepe
Posts: 21
Joined: 4.3.2007 15:59

Post by Sepe »

Sama homma ois itsellä edessä. VW:llä sanoivat että yksikkö sökö, uus maksaa 750e. Antavatko Vaasassa työlleen mitä takuuta?
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

HYI hemmetti! 750e :shock: Jätä noin kallis yksikkö hyllyyn ja tilaa jostain muualta. Ei samperi muuten. Maksokos slamitillakin jotain 600e toi :?: :?: No on se satanenkin jotain :D
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Sepe
Posts: 21
Joined: 4.3.2007 15:59

Post by Sepe »

Joo, pitää yrittää etsiä halvempi vaihtoehto.

Miten muuten tuolla Vecatronicilla menee tuo korjaus, tekevät aluksi mitä tilannekatsausta saako yksikköä edes korjattua, vai mitenkä korjaus etenee?? Ihan vaan jos tuo entinen on niin sökö ettei sitä saa korjattua, niin on tuo 160 euroakin paljon rahaa, jos hukkaan joutuu heittämään.
User avatar
juhiss
Posts: 20
Joined: 15.1.2008 18:29

Post by juhiss »

Sepe wrote:Joo, pitää yrittää etsiä halvempi vaihtoehto.

Miten muuten tuolla Vecatronicilla menee tuo korjaus, tekevät aluksi mitä tilannekatsausta saako yksikköä edes korjattua, vai mitenkä korjaus etenee?? Ihan vaan jos tuo entinen on niin sökö ettei sitä saa korjattua, niin on tuo 160 euroakin paljon rahaa, jos hukkaan joutuu heittämään.
Oman käytin kanssa ei tullut edes puheeksi etteikö saisi korjattua. Muutenkin voin suositella, mulla makso posteineen päivineen n170€ ja toimitus oli todella nopea eli sen pari päivää. Autolla voi ajaa "normaalisti" ilman sitä abs-boksia sillä aikaa. Suomesta halvimmillaan uuden boksin ois saanu noin 550eurolla.
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

juu

Post by humppamake »

mulla kattoivar ensin ja sano että tottaikai tän kuntoon saa...pari päinää tosiaan meni.
mcsilli
Posts: 8
Joined: 17.7.2009 10:44
Location: Vantaa

Post by mcsilli »

juhiss wrote:
Sepe wrote:Joo, pitää yrittää etsiä halvempi vaihtoehto.

Miten muuten tuolla Vecatronicilla menee tuo korjaus, tekevät aluksi mitä tilannekatsausta saako yksikköä edes korjattua, vai mitenkä korjaus etenee?? Ihan vaan jos tuo entinen on niin sökö ettei sitä saa korjattua, niin on tuo 160 euroakin paljon rahaa, jos hukkaan joutuu heittämään.
Oman käytin kanssa ei tullut edes puheeksi etteikö saisi korjattua. Muutenkin voin suositella, mulla makso posteineen päivineen n170€ ja toimitus oli todella nopea eli sen pari päivää. Autolla voi ajaa "normaalisti" ilman sitä abs-boksia sillä aikaa. Suomesta halvimmillaan uuden boksin ois saanu noin 550eurolla.

Minullakin tuo boxi alkanut oireilemaan, mutta suurin ongelma huoltoon lähettämisessä on se että kuvittelin ettei autolla voi ajaa jos tuo boxi on irti. Ilmeisesti kuitenkin voi / uskoaltaa??

Oletteko suojanneet hydrauliikka puolta jotenkin autolla ajaessa?
Honda Accord Tourer DSL 2.2 i-CTDi Sport -06
Ex: Passat Variant 1.8T Highline -99
humppamake
Posts: 6
Joined: 13.8.2008 20:12
Location: konnevesi

Hanaa vaan!

Post by humppamake »

Joo, voi ajaa ihan huoletta, mutta teippaa se hydrauliikkapuoli suojaan jotenkin, itse pistin siihen jonkun muovikassin palasen kiinni teipillä tiukasti ni ei vaikuta tosiaan ajamiseen mitään.

Niin ja kun ylempänä joku kysyi että tekevätkö jotain tilannekatsausta ni kyllä ne sanoi tosi luottavaisena heti että kyllä ne kuntoon saadaan...
JuhaP
Posts: 13
Joined: 19.10.2008 13:55
Location: Kuopio

Post by JuhaP »

humppamake wrote:Joo, todella älyttömän yleinen vika passatissa, kokeile tuota, eipä siinä enää mitään menetä jos se rikki on. Boksin rikkimeno aiheuttaa juuri tuon että vikatesteri ei pääse sisään autoon.



http://passat-b5.ru/index.php?option=co ... &Itemid=57
Olipahan rojekti, mutta tulipahan tehtyä. Tarttee seurailla mitenkä nyt jatkossa pelittääpi mut ainaki matkalla tallilta kotiin pelitti oikein mainiosti :)
3B Passat Variant 1.8T '00
Post Reply