passat 3B 2.8 v6 malli?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
relexi
Posts: 4
Joined: 27.1.2009 0:20
Location: Mikkeli

passat 3B 2.8 v6 malli?

Post by relexi »

Elikkäs ihmettelen tossa että onko autoni nytten syncro vai 4motion.
Auto on 12/99 otettu käyttöön ja siis 2.8 v6 neliveto. Moottorin suojassa lukee V6 30V ja sivumuoveissa EI ole 5V merkkejä vaan suorat viivat. Vaihteen valitsimen juuressa lukee 4motion kanssa... Eli kumpihan tämä nyt sitten on?

(Nuo suojamuovit ihmetyttää siinä mielessä kun lähes kaikissa mihin olen törmännyt lukee vain V6 ja ne 5V merkit...)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Onkos siinä jotain eroa 3B sarjan Passateissa, vai onko mulla vain harhakäsitys että nämä nelikot olisi kaikki Torsenilla vaikka nimitys vaihtuikin syncrosta 4motioniin välissä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

http://autowiki.fi/index.php/Syncro

kyllähän sen torsen pitäisi olla, eli lähes q, mutta ei kuitenkaan :lol:
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
relexi
Posts: 4
Joined: 27.1.2009 0:20
Location: Mikkeli

Post by relexi »

Siis kyllähän se on selvä että se torseni on, mutta missä vaiheessa vaihtuu syncrosta 4motioniksi?
Nyt selvisi sen verran että taitaa se 4motioni olla vaikka -99 onkin tuli katottua rekisteriotteesta... :roll:
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

No ihan sillä tuota ihmettelin että mikä (henkinen?) merkitys sillä sitten on onko se vetojärjestelmä nimeltään Syncro vai 4motion?
Jos itse saisin määritellä niin Syncro olisi se viskolukko ja 4motion Torsen, mutta kun sitten sotkee kuviota vielä Haldexikin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

relexi wrote:Siis kyllähän se on selvä että se torseni on, mutta missä vaiheessa vaihtuu syncrosta 4motioniksi?
Nyt selvisi sen verran että taitaa se 4motioni olla vaikka -99 onkin tuli katottua rekisteriotteesta... :roll:
Mulla kans otettu käyttöön loppuvuodesta 99,mutta on mallia 2000 ja 4motion :wink:
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Oisko sillä se henkinen merkitys lähinnä kaikista suurin, että kun 4motion on uudempi. Sama kuin jos on kaksi täysin samanlaista -01 vuosimallin ja toisessa eurokilvet ja toisessa ei. Käyttöönotto huhtikuussa ja toinen toukokuussa, niin asiaan vihkiytyneet tietävät että 4motion ja eurokilvellinen kulkine ovat uudempi == parempia :) mutta tavanpulliaiselle sillä ei ole mitään merkitystä, kun ne ymmärtävät vain sen, että se on neliveto :lol:
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Jouk
Posts: 30
Joined: 26.9.2005 16:31
Contact:

Post by Jouk »

haisuli wrote:niin asiaan vihkiytyneet tietävät että 4motion ja eurokilvellinen kulkine ovat uudempi == parempia :)
Niin, siis; asiaan vihkiytynyt tietää ettei niillä ole hevon P:n (todellista) eroa jos kummatkin on 3B malleja. :lol:

Ja tuo 4Motion tuli markkinointiosastolta siinä 99 maissa - lanseerasivat hieman ennen faceliftiä, joten se sekoittaa kun osa vanhoista 3B:stä on jo vaihdettu Syncroista 4Motioniksi.


Noita tarroja muuten saa eBay.de:stä halvalla - samalla voi ostaa siihen kaveriksi "W8" ja "4.0" tarrat jos ahistaa. ;)
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
haisuli
Posts: 179
Joined: 10.7.2008 9:50

Post by haisuli »

Juurikin noin :D
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
relexi
Posts: 4
Joined: 27.1.2009 0:20
Location: Mikkeli

Post by relexi »

Oli kyllä vissiin virhe siirtyä ocf foorumilta tänne, ainakin juttujen perusteella, enemmän täällä on niitä haiven partoja kuin opelin puolella :( Sori poitsut jos tää kysymys kävi teille niin kovin raskaaksi!
Audi A4 1.8T quattro -03
EX Passat 3Bg 2.0 -04
EX Audi A6 2.5 TDI v6 Quattro -02
EX Passat 3B 2.8 V6 4motion -00
Jouk
Posts: 30
Joined: 26.9.2005 16:31
Contact:

Post by Jouk »

relexi wrote:Oli kyllä vissiin virhe siirtyä ocf foorumilta tänne, ainakin juttujen perusteella, enemmän täällä on niitä haiven partoja kuin opelin puolella :( Sori poitsut jos tää kysymys kävi teille niin kovin raskaaksi!
Joo, ehkä on parempi mennä takaisin sinne jos ei yhtään huumorintajua löydy. Ihan normaalia "jälkikeskustelua" aiheesta - vastauksenhan jo kysymykseesi saitkin.

Samalla kannattaa pysyä poissa ffp:ltä ja UWW:ltä - sielläkin kun meitä huumorintajuisia on ja tosikot voi saada herneen nenään... :roll: :roll: :roll: :roll:


P.S. Oletko muuten autowikin lukenut, jos perustekniikasta on kysymyksiä:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_3B


(P.P.S. Ota ruksi pois kohdasta "ilmoita vastauksesta", se antaa näköjään täällä edelleen SMTP-virheen kun vastaa viesteihin joissa se on valittuna.)
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
relexi
Posts: 4
Joined: 27.1.2009 0:20
Location: Mikkeli

Post by relexi »

Toki olen käynyt tuolla, mutta sielläkun ei kysymykseeni ollut vastausta. Mm. sitä ei kerrota missään onko vain moottorin suojamuovit vaihtuneet -99 vai onko jotain muutakin vaihtunut. Mutta asia selvä nytten! Ja kiitos vinkeistä!
Audi A4 1.8T quattro -03
EX Passat 3Bg 2.0 -04
EX Audi A6 2.5 TDI v6 Quattro -02
EX Passat 3B 2.8 V6 4motion -00
Post Reply