VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista
Pikkasen auki 100tkm ajettu 2,0 (85kW) sämpyläkeula. Ollut mulla pian 8kk ja 9tkm. Viat tähän mennessä:
-jarruletkut uusittu eteen
-vetarin suojakumit (kummatkin puolet)
-takaoven kahva jumi (myyjäliikkeen piikkiin korjattu...)
Kaiken kaikkiaan ollut huoletonta menoa, vaikka aika vähän vielä raidetta nähnyt mun käytössä.
-jarruletkut uusittu eteen
-vetarin suojakumit (kummatkin puolet)
-takaoven kahva jumi (myyjäliikkeen piikkiin korjattu...)
Kaiken kaikkiaan ollut huoletonta menoa, vaikka aika vähän vielä raidetta nähnyt mun käytössä.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
-04 Variant PD130 AVF
Ajettu nyt 113tkm
-Ei vikoja (paitsi kytkinpaketti vaihdettu takuuseen ravistuksen takia 66tkm)
mm. kaikki polttimot alkuperäisiä (xenonit tosin syrjäytti orkkis h7:t 103tkm kohdalla)
-97 tdi90 AHU ajettu ~380tkm (lastulla viimeiset 200tkm)
Määräaikaishuoltojen lisäksi:
-2x N75 (180tkm ja 370tkm)
-hydrauliset nostajat 180tkm (yksi naputti)
-kuskin lukkopesä 165tkm
EDIT: Niin onhan tuohon pari tukivartta vaihdettu 120tkm ja vaihdoin kaikki uusiksi 240tkm kohdalla +vas raidetangonpää
Ajettu nyt 113tkm
-Ei vikoja (paitsi kytkinpaketti vaihdettu takuuseen ravistuksen takia 66tkm)
mm. kaikki polttimot alkuperäisiä (xenonit tosin syrjäytti orkkis h7:t 103tkm kohdalla)
-97 tdi90 AHU ajettu ~380tkm (lastulla viimeiset 200tkm)
Määräaikaishuoltojen lisäksi:
-2x N75 (180tkm ja 370tkm)
-hydrauliset nostajat 180tkm (yksi naputti)
-kuskin lukkopesä 165tkm
EDIT: Niin onhan tuohon pari tukivartta vaihdettu 120tkm ja vaihdoin kaikki uusiksi 240tkm kohdalla +vas raidetangonpää
Passat Variant PD130 Highline -04 AVF
Passat 2.0 variant 96Kw vm 2003 ajettu 105t.
Moro vaan, Ajattelin rustailla tänne kun itsekkin liityin passat väkeen. Ostin omanin liikkeestä noin kk sitten ja kaikki kyllä alkoi aivan muuten kuin olin kuvitellut. Ekan viikon aikana alkoi pakokaasun päästövalo vilkkua. No eikun korjaamolle. Vikakoodi ilmoitti puolavikaa, no sehän vaihdettiin (meni vielä myyjän piikkiin takuuseen). Lähdin ajelemaan korjaamolta kotio, niin samana iltana taas merkkivalo välähtää. Eikun seuraavana aamuna takaisin pajalle. No tälläkertaa herjaa etummaista lambda-anturia. Taas soitto myyjälle, että kylläpäs möit varman pelin. Eikun anturi vaihtoon. Auton myyjä kertoili nyt vasta puhelimessa että onhan siihen tänä kesänä jo vaihdettu kaksi puolaa. No varmistukseksi vaihdatin sen viimeisenkin alkuperäisen puolan.
Nyt taas baanalle. No helppoa ajoa kesti noin puolitoista viikkoa. Auto ei meinannut startata olleskaan. Sitten kun käynnistyi niin jätti moottorin vikavalon (epc) palamaan. Ei auttanut kuin sarvipäässä ajaa takaisin merkkikorjaamolle ( siellä alkoi olla jo tuttuja asentajia vastassa). Vikakoodit esiin: kampiakselin ja nokka-akselin tunnistin sekä lämpötila-anturi. Yes, ajattelin minä. Matkalla korjaamolle väläytti vielä latauksen merkkiääntä ja varoitusta.
Asentaja alkoi tutkailla tarkemmin ja hänpä havaitsi että moottorin jako ei ollut kohdallaan, vaan se heitti nokka-akselin puolelta hampaan verran. Alkoi herjojen syyt selvitä. Ei muuta kuin keulaa ja jakopäätä auki ja ajoitukset kohdilleen. Samalla tiettu vaihdatin jakohihnan, vesipumpun ja kiristysrattaan, kun kohta tulisi se kuitenkin vastaan (~120 kohdalla). Asentaja huomasi vielä, että vesipumppu oli tarvikepeli, eli joskus keulaa on avattu, ja varmaan silloin on jäänyt jako pieleen.
Myyjä maksoi jakopään purku ja kasaamistyöstä. Jouduin tietty itse maksamaan nuo uudet osat. Hieman annoin myyjälle palautetta, kun ajattelin saavani suht vähän ajetun pelin. Huoltokirjakin oli asiallinen, tosin viimeiset huollot 60 tuhannesta eteenpäin oli tehty jossain yksityisellä korjaamolla. Mutta näköjään sain kantapään kautta kokea kuinka joku maanantaikappalekkin voi sattua kohdalle. Tuo kaikki episodi siis noin kolmenviikon omistuksen ja 600 ajokm:n jälkeen.
Jospa nyt voisi ajella edes jonkun kuukauden huoletta, auto olisi muuten hyvä ajaa.
Laturi voi tosin kohta mennä, koska herjaili sitä latausta...
Nyt taas baanalle. No helppoa ajoa kesti noin puolitoista viikkoa. Auto ei meinannut startata olleskaan. Sitten kun käynnistyi niin jätti moottorin vikavalon (epc) palamaan. Ei auttanut kuin sarvipäässä ajaa takaisin merkkikorjaamolle ( siellä alkoi olla jo tuttuja asentajia vastassa). Vikakoodit esiin: kampiakselin ja nokka-akselin tunnistin sekä lämpötila-anturi. Yes, ajattelin minä. Matkalla korjaamolle väläytti vielä latauksen merkkiääntä ja varoitusta.
Asentaja alkoi tutkailla tarkemmin ja hänpä havaitsi että moottorin jako ei ollut kohdallaan, vaan se heitti nokka-akselin puolelta hampaan verran. Alkoi herjojen syyt selvitä. Ei muuta kuin keulaa ja jakopäätä auki ja ajoitukset kohdilleen. Samalla tiettu vaihdatin jakohihnan, vesipumpun ja kiristysrattaan, kun kohta tulisi se kuitenkin vastaan (~120 kohdalla). Asentaja huomasi vielä, että vesipumppu oli tarvikepeli, eli joskus keulaa on avattu, ja varmaan silloin on jäänyt jako pieleen.
Myyjä maksoi jakopään purku ja kasaamistyöstä. Jouduin tietty itse maksamaan nuo uudet osat. Hieman annoin myyjälle palautetta, kun ajattelin saavani suht vähän ajetun pelin. Huoltokirjakin oli asiallinen, tosin viimeiset huollot 60 tuhannesta eteenpäin oli tehty jossain yksityisellä korjaamolla. Mutta näköjään sain kantapään kautta kokea kuinka joku maanantaikappalekkin voi sattua kohdalle. Tuo kaikki episodi siis noin kolmenviikon omistuksen ja 600 ajokm:n jälkeen.
Jospa nyt voisi ajella edes jonkun kuukauden huoletta, auto olisi muuten hyvä ajaa.
Laturi voi tosin kohta mennä, koska herjaili sitä latausta...
Niin ei kai tossa maanantaikappaleesta oikein voi puhua jos jakopään huolto on tehty peukalo keskellä käpälää.
Saakos noista "oikeita" kilometrejä mistään esiin, ettei olisi taittanut vähän reilummin kuin ton 105tkm?
Tosin kyllä se huono huolto riittää, voihan sieltä laturista joku johto olla vaikka klohmastu melkein risaksi tai muuta hauskaa.
Meidänkin autossa alkoi päästövalo palaa, nyt toinen kerta jo lähes putkeen. Ei vaikuta kulkuun mitenkään eikä muuta, mutta valo palaa. Viime kerralla sammui iteksiin ja unohtui käydä kaverin luona lukemassa mistä häly tuli.
Noh nyt se syttyi taas uudestaan, ihan tasa 60km/h vauhdissa yhtäkkiä, eikä vaikutusta kulkuun tai muuhun.
Jos nyt sitten kävisi jo koodit ottamassa ulos.
Viimeksi tosiaan oli siitä imusarjan keulan päästä se nipasta lähtevä kumiletku poikki, en vielä tarkistanut että on taas sama vika. Sehän tiemmä ohjaa yhtä sun toista asiaa se letku. Punosletkut odottelee tallissa ehtimistä.
Saakos noista "oikeita" kilometrejä mistään esiin, ettei olisi taittanut vähän reilummin kuin ton 105tkm?
Tosin kyllä se huono huolto riittää, voihan sieltä laturista joku johto olla vaikka klohmastu melkein risaksi tai muuta hauskaa.
Meidänkin autossa alkoi päästövalo palaa, nyt toinen kerta jo lähes putkeen. Ei vaikuta kulkuun mitenkään eikä muuta, mutta valo palaa. Viime kerralla sammui iteksiin ja unohtui käydä kaverin luona lukemassa mistä häly tuli.
Noh nyt se syttyi taas uudestaan, ihan tasa 60km/h vauhdissa yhtäkkiä, eikä vaikutusta kulkuun tai muuhun.
Jos nyt sitten kävisi jo koodit ottamassa ulos.
Viimeksi tosiaan oli siitä imusarjan keulan päästä se nipasta lähtevä kumiletku poikki, en vielä tarkistanut että on taas sama vika. Sehän tiemmä ohjaa yhtä sun toista asiaa se letku. Punosletkut odottelee tallissa ehtimistä.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No taas tarinalle jatkoa...Tänään auto simahti kadulle ja starttauksen jälkeen epc taas palaa. Vikakoodi ilmoitti moottorin käyntinopeuden tunnistimessa ei signaalia, elikkäs uusix se hinta töineen about 145 erkkiä. No myyntiliike lupaili maksaa puolet. Aikoivat jo korjaamolla suunnitella henk.kohtaista varikkopilttuuta mulle ja passatille. Kohta pitää varmaan alkaa syynäämään tuota autoa ihan urakalla. Itse ajattelin, että voiskohan ohjausyksikössä tai sen johtosarjassa olla häikkää ja se herjaisi noita antureita ja muita tunnistimia...
Jospa tämä kierre alkaisi jo loppua

Alkaa jo tuntua että VW on voi WEE!!
Jospa tämä kierre alkaisi jo loppua


Alkaa jo tuntua että VW on voi WEE!!
Tuttua tarinaa...passattisi haluaa vain muodostaa lämpimän ja pitkän suhteen välillenne = korjauksiin menee niin paljon rahaa ettei ole varaa vaihtaa autoa
Oma passat ostettu 10/06
- 02/07 kannentiivisteen vaihto. Korjaamo mokaa ja lohko halki eli korjaamoon piikkiin vaihtokone keulalle
- kuukausi tästä (joista auto ollut 3 viikkoa pajalla) meinaa palaa kun laturin johdon kiinnitysmutteri oli jäänyt löysälle.
- 5/07 ilmastoinnin täyttö...noo tämähän ei vika vaan ihan normaalia tämänikäisessä
- syksy 07 climatronicin temppuilu alkaa, vaihdettu 1 säätömoottori 02/08 ja perusasetusten säädön jälkeen toimi ok
- 9/08 vaihdettu kaikki tukivarret eteen+ kaksoimassa ja kytkinpaketti. Ihanan halpaa
- climatronic temppuilee ja olo on kuin kuplalla ajelisi kun ei puhalla lämmintä
- takavalot pitäisi vaihtaa tai porata reiät kun muistuttavat enemmän höyrysaunaa kuin takavaloja

Oma passat ostettu 10/06
- 02/07 kannentiivisteen vaihto. Korjaamo mokaa ja lohko halki eli korjaamoon piikkiin vaihtokone keulalle
- kuukausi tästä (joista auto ollut 3 viikkoa pajalla) meinaa palaa kun laturin johdon kiinnitysmutteri oli jäänyt löysälle.
- 5/07 ilmastoinnin täyttö...noo tämähän ei vika vaan ihan normaalia tämänikäisessä
- syksy 07 climatronicin temppuilu alkaa, vaihdettu 1 säätömoottori 02/08 ja perusasetusten säädön jälkeen toimi ok
- 9/08 vaihdettu kaikki tukivarret eteen+ kaksoimassa ja kytkinpaketti. Ihanan halpaa
- climatronic temppuilee ja olo on kuin kuplalla ajelisi kun ei puhalla lämmintä
- takavalot pitäisi vaihtaa tai porata reiät kun muistuttavat enemmän höyrysaunaa kuin takavaloja
Hondas are like tampons....every pussy has one
-
- Posts: 38
- Joined: 7.4.2008 19:20
N75 vaihdettuna maksaa 70-100€. Tosin tuon nyt vaihtaa helposti itsekin
Climatronic jopa toimii tällä hetkellä kun ei hiplaa lämmönsuuntausta. Läppämoottori maksoi 60€ kun sama boschin moottori maksaa marmoritiskillä 212€
Työt ei maksanu kun kaverin vag-comin kanssa on ihmetelty tuon toimintaa (ja kaverini ymmärtää climan sielunelämää kun on merkkihuollossa sähkärinä).
Pitäisi päästä kokeilemaan varmasti ehjällä ohjainyksiköllä (se pirulainen kun ei anna vikakoodia itsestään) onko vika ohjainyksikössä vai läppämoottorissa. Sitten tietää maksaako 60€ vai 100-200€ käytetty tai 427€ uusi ohjainyksikkö.
Climatronic jopa toimii tällä hetkellä kun ei hiplaa lämmönsuuntausta. Läppämoottori maksoi 60€ kun sama boschin moottori maksaa marmoritiskillä 212€

Pitäisi päästä kokeilemaan varmasti ehjällä ohjainyksiköllä (se pirulainen kun ei anna vikakoodia itsestään) onko vika ohjainyksikössä vai läppämoottorissa. Sitten tietää maksaako 60€ vai 100-200€ käytetty tai 427€ uusi ohjainyksikkö.
Hondas are like tampons....every pussy has one
- Pasaati599
- Posts: 3
- Joined: 4.11.2008 20:01
- Location: Tyrvää (Sastamala 1.1.09)
3B -99 AJM PwD Tiptronic 334tkm
lähes uudesta LMS lastu...
- Vakio toimenpiteet: ( tukivarsijumppaa takuulla, yms)
- Peilinlämmittimet sökönä (korjauslistalla)
- Hanttimehen keskuslukko ei pelaa ( ei oo tarvetta kun ei oo penkkejä takana)
- Latauksen säädin + vapaakytkin ( lakkas lataamasta, selvis säätäjäpaketin vaihdolla)
- Viskon laakeri (pirullinen vaihtaa keulaa purkamatta)
- MAF
- Kansipahviremontti ...auts...kansi koeponnistettu, uudet tiivisteet joka paikkaan, onneks tuttu töissä...
- Normaaleja kulutusosia
mitä vielä....kop kop..
lähes uudesta LMS lastu...
- Vakio toimenpiteet: ( tukivarsijumppaa takuulla, yms)
- Peilinlämmittimet sökönä (korjauslistalla)
- Hanttimehen keskuslukko ei pelaa ( ei oo tarvetta kun ei oo penkkejä takana)
- Latauksen säädin + vapaakytkin ( lakkas lataamasta, selvis säätäjäpaketin vaihdolla)
- Viskon laakeri (pirullinen vaihtaa keulaa purkamatta)
- MAF
- Kansipahviremontti ...auts...kansi koeponnistettu, uudet tiivisteet joka paikkaan, onneks tuttu töissä...
- Normaaleja kulutusosia
mitä vielä....kop kop..
Passat 3B Variant -99 1.9 PwD (Sapsatti) Pakettiraketti
Golf 3 Variant 1.8CL -94 (Kolohvi) Mamman kauppakassi
Golf 3 Variant 1.8CL -94 (Kolohvi) Mamman kauppakassi
Pitkän ja kostean jakson jälkeen, yllätys tuli pikkupakkanen. Olin sitten aamulla lähdössä töihin kun istahdin ratin taakse ja vi**un ovi ei mennyt kiinni. Olinpa ihan unohtanut tämän kivan tyyppivian, lukko ihan jämähtänyt ja jäässä..
Kaveri on kuulemma joutunut hirttämään oven kiinni turvavyöllä kun töihin oli lähdössä..
Kaveri on kuulemma joutunut hirttämään oven kiinni turvavyöllä kun töihin oli lähdössä..
Sama homma tänään.. onneksi olin vasta laittamassa autoa roikan nokkaan niin sain sen lukkosulalla sulateltua ja kohta ovi meni kiltisti kiinni.. ois tullu kiirus töihin jos ei siinä vaihees ois ovi menny kiinni.. mut tartteis varmaan tehdä jotain muutakin kun pitää kokoaika lukkosulaa mukana..anne wrote:Pitkän ja kostean jakson jälkeen, yllätys tuli pikkupakkanen. Olin sitten aamulla lähdössä töihin kun istahdin ratin taakse ja vi**un ovi ei mennyt kiinni. Olinpa ihan unohtanut tämän kivan tyyppivian, lukko ihan jämähtänyt ja jäässä..
Kaveri on kuulemma joutunut hirttämään oven kiinni turvavyöllä kun töihin oli lähdössä..
Tästä hyvä aloittaa foorumilla kirjoittelu kun jonkin aikaa tässä jo sivusta juttuja seuraillut

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huomasin tuossa tänään ajellessa että sisätilanpuhallin tykkää vähän vingahdella käännöksissä.
Samoin kun kääntää katkasijasta nollille ja taas päälle. On hyvin hiljainen mutta kuitenkin kuultavissa ilman tarkkaavaisuutta. Suoraan ajaessa tai paikallaan ollessa ei kuulu ylimääräisiä ääniä pl. katkaisijalla leikkimiset.
Onko se rasvaa vai vaihtoa vaille tuo puhallin? Tai rasvalla varmaan alkuun hoituu mutta kuinka pitkään?
Samoin kun kääntää katkasijasta nollille ja taas päälle. On hyvin hiljainen mutta kuitenkin kuultavissa ilman tarkkaavaisuutta. Suoraan ajaessa tai paikallaan ollessa ei kuulu ylimääräisiä ääniä pl. katkaisijalla leikkimiset.
Onko se rasvaa vai vaihtoa vaille tuo puhallin? Tai rasvalla varmaan alkuun hoituu mutta kuinka pitkään?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Sami Jalonen wrote:Tuolla jotain..

Ja on tosiaan 84tkm nyt mittarissa kun puhallin alkaa valmistuun, mutta eihän se kilometreistä kulu kun toi pyörii valoissa seistessäkin

Täytyypä siis rasvailla ja toivoa että se vielä pidentää ikää reilusti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Vaihdettiin metrin verran kumiletkuja, se imusarjan keulan päässä olevasta nipasta imusarjan alle kulkeva bypassin ohjausletku ja sitten "toisiopainejärjestelmän" (vai mikä lie oli) letku joka kulkee imusarjan alta koneen taakse venttiilille.
Kuuleman mukaan varsin tyypillisiä vikoja tämän ikäisissä.
Nyt pitäisi taas noiden osalta rullata jokusia vuosia ongelmitta.
Ja toi jälkimmäinen letku siis aiheutti moottorivikavalon palamisen keltaisena.
Kuuleman mukaan varsin tyypillisiä vikoja tämän ikäisissä.
Nyt pitäisi taas noiden osalta rullata jokusia vuosia ongelmitta.
Ja toi jälkimmäinen letku siis aiheutti moottorivikavalon palamisen keltaisena.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Passat variant -00 1.9 TDI AHU reilu 270000 mittarissa
Jep. Otsikon mukaisella autolla on tullu ajettua vuodesta nakki ja serpentiini.
Määräaikaishuoltojen lisäksi:
Kerran kaikki tukivarret n. 400€. -08 joulukuussa kun kävin leiman hakemassa, vaihdoin yhden ylätukivarren. 35€ maksoi se.
265000 lukemissa tuli vasen takapyörän laakeri tiensä päähän. 70€ kustannukset siitä.
Vilkkurele/hätävilkku katkaisin tuli vaihdettua kun jäi vilkku "jumiin". 34€ paikallisesta merkkiliikkeestä haettuna.
Muuta "vaivaa":
Tavaratilan kansi ei aukea -10 asteen pakkasessa. Sitten aukeaa kun on lämmennyt sisältä.
Takalasin pyyhin toimii miten sattuu. Pyyhkii hitaasti ja jää jumiin useasti.
Vas. takaoven mikrokytkin himmeli sökö.
Vas. etuoven kuminen tiivistelista sökö. Uusi maksaa 80€.
Ilmamassamittari ja N75 alkaa varmaankin olemaan vaihtokunnossa kun tehot on välillä epämääräisiä.
Edittiä:
Tavarilan kannen aukeamattomuus bugin korjasin vaihtamalla lukkomoottorin. 28€ orkkis osana.
Takalasinpyyhkimen koneiston uusein kokonaan. 148€ orkkis osana.
Etujarrulevy ja palat antureineen. Noin 90€ TRW:n osia.
Oikean ulomman vetonivelen suojakumi (muovi). 13€ tarvikkeena.
Elikäs edelleen huolettomasti ollaan paikasta toiseen menty.
Määräaikaishuoltojen lisäksi:
Kerran kaikki tukivarret n. 400€. -08 joulukuussa kun kävin leiman hakemassa, vaihdoin yhden ylätukivarren. 35€ maksoi se.
265000 lukemissa tuli vasen takapyörän laakeri tiensä päähän. 70€ kustannukset siitä.
Vilkkurele/hätävilkku katkaisin tuli vaihdettua kun jäi vilkku "jumiin". 34€ paikallisesta merkkiliikkeestä haettuna.
Muuta "vaivaa":
Tavaratilan kansi ei aukea -10 asteen pakkasessa. Sitten aukeaa kun on lämmennyt sisältä.
Takalasin pyyhin toimii miten sattuu. Pyyhkii hitaasti ja jää jumiin useasti.
Vas. takaoven mikrokytkin himmeli sökö.
Vas. etuoven kuminen tiivistelista sökö. Uusi maksaa 80€.
Ilmamassamittari ja N75 alkaa varmaankin olemaan vaihtokunnossa kun tehot on välillä epämääräisiä.
Edittiä:
Tavarilan kannen aukeamattomuus bugin korjasin vaihtamalla lukkomoottorin. 28€ orkkis osana.
Takalasinpyyhkimen koneiston uusein kokonaan. 148€ orkkis osana.
Etujarrulevy ja palat antureineen. Noin 90€ TRW:n osia.
Oikean ulomman vetonivelen suojakumi (muovi). 13€ tarvikkeena.
Elikäs edelleen huolettomasti ollaan paikasta toiseen menty.
Last edited by KakePro on 2.7.2009 17:25, edited 2 times in total.
Passat Variant 1.9 TDI AHU 66kw Vihriä Weitti.
Terve !
Itelläni 02 TDI Passatti. Hyvin on menny tähän asti.
Nyt vilkkurele jää päälle onkos vaikea itse vaihtaa ? Pitkällä matkalla huomannut myös jarrujen keikkenemisen ainakin näillä keleillä. Muuten mukavia kilometrejä on tullut.
No niin nyt on tullut sellainen vika että tyhjäkäynti on epätasainen. Samalla ikävä öljyn haju tulee sisälle. Onko jollain hyviä neuvoja
Itelläni 02 TDI Passatti. Hyvin on menny tähän asti.
Nyt vilkkurele jää päälle onkos vaikea itse vaihtaa ? Pitkällä matkalla huomannut myös jarrujen keikkenemisen ainakin näillä keleillä. Muuten mukavia kilometrejä on tullut.
No niin nyt on tullut sellainen vika että tyhjäkäynti on epätasainen. Samalla ikävä öljyn haju tulee sisälle. Onko jollain hyviä neuvoja

Last edited by Lepii on 22.3.2009 9:43, edited 1 time in total.
Passat TDI -02
Jos se rele itsekseen naputtelee on vika luultavasti siinä vilkun viiksessä. Relehän on siinä hätävilkkujen kytkimessä.Vilkun viiksi on aika nopea vaihtaa kunhan on oikeat työkalut ratin irrottamiseen.Lepii wrote:Terve !
Nyt vilkkurele jää päälle onkos vaikea itse vaihtaa ? .
Skoda Octavia RS Kombi -08
Pari kertaa tapahtunut, eli kun kone jäähtynyt pari tuntia ja sitten käynnistäessä kierrokset rynnänneet pitkälle toistatuhatta ja tyhjäkäynti jäänyt tonnin kieppeille.
Sammutus --> uudelleenkäynnistys ja pelaa normaalisti.
Pitänee tarkistaa vikakoodit, mutta olisko anturivikaa, esim lämpöanturi?
Sammutus --> uudelleenkäynnistys ja pelaa normaalisti.
Pitänee tarkistaa vikakoodit, mutta olisko anturivikaa, esim lämpöanturi?
Passat Variant TDI, AVF -01
Juuri sitä veikkaisin. Itellä teki edellinen sitä että kun pysähtyi liikennevaloihin niin saattoi kierrokset jäädä siihen tonnin kieppeille ja pysyä siinä (kävi tasaisesti). Vähän kun ajoi tai antoi käydä tyhjäkäyntiä niin saattoi itsestään tipahtaa normaaliin. Anturin vaihto poisti vian mutta vikakoodit ja anturi vaihtoon!Hartsa wrote:Pari kertaa tapahtunut, eli kun kone jäähtynyt pari tuntia ja sitten käynnistäessä kierrokset rynnänneet pitkälle toistatuhatta ja tyhjäkäynti jäänyt tonnin kieppeille.
Sammutus --> uudelleenkäynnistys ja pelaa normaalisti.
Pitänee tarkistaa vikakoodit, mutta olisko anturivikaa, esim lämpöanturi?
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Noita on ainakin paljon ollut, missä on vesipumpun muovinen pyörä irti akselista.
Joskus se käyttäytyy just niin että pienillä kierroksilla se nappaa vielä akseliin kiinni ja pyörii mukana mutta kierrosluvun noustessa ei enää pysykkään akselissa.
Jakopään remontti 20tkm etukäteen ei vielä oo mitenkään harvinaista..
Joskus se käyttäytyy just niin että pienillä kierroksilla se nappaa vielä akseliin kiinni ja pyörii mukana mutta kierrosluvun noustessa ei enää pysykkään akselissa.
Jakopään remontti 20tkm etukäteen ei vielä oo mitenkään harvinaista..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
En tietenkään
Nyt on tullut riittävästi epäilyjä pumpun suhteen, että sen rikkoutuminen kuulostaa todennäköiseltä.
Ei vaan viitsinyt jättää sitä pelkästään yhden mekaanikon nopean arvailun varaan.
Parempi ajankohta remontille olisi ollut vaikka vuoden päästä, mutta nyt on syytä uskoa sen olevan ajankohtainen aikaisemmin

Nyt on tullut riittävästi epäilyjä pumpun suhteen, että sen rikkoutuminen kuulostaa todennäköiseltä.
Ei vaan viitsinyt jättää sitä pelkästään yhden mekaanikon nopean arvailun varaan.
Parempi ajankohta remontille olisi ollut vaikka vuoden päästä, mutta nyt on syytä uskoa sen olevan ajankohtainen aikaisemmin

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Terppa!
Ostin tossa 3 viikkoa sit -02 Pwd tiptronic Passat variantin ja onhan noita vikoja riittänyt. (Sain suht edullisesti)
Onneksi on oma korjaamo niin saa sentään osat järkevään hintaan, mutta pikkasen alkaa hermo menee kun tuntuu, että koko ajan jotakin.
No ikkuna ei toiminu kuskin puolella. Moottori kävi kumminkin. No sielt oli vaijeri poikki. Se oli 137€
No sit vetarin suojakumi rikki. Vaihoin siihen tarvikkeen. Siitä viikko niin se alko poikii ja piti kauheeta rutinaa.
No eikun uusiksi se. Viikko siitä niin meni sitten se toinenkin puoli.
Lähestulkoon joka ikinen lamppu oli palanut autosta.
Kaikki jarrut jouduin tekee uusiksi kun oli aivan loppu levyt sekä palat.
EGR vuotaa öljyä pihalle pikkasen. Onko tyyppivika??
Coolerin alanurkka suorastaan on vuorattu öljyllä. Onko tämäkin normaalia?? Asiakkaalla samanlainen ja ikänen pasuuna tosin highline niin ihan sama juttu siinä egr:n ja coolerin suhteen.
Savuttaa melkosen lailla käynnistettäessä ja ennenkuin kone on lämmin.
Ihan kun alkas turbolla olee kilometrit täynnä.
Ainoat asiat mitkä siinä rassaa on käydessä pitää ärsyttävää vikinää enkä saa selville tuleeko se ohjaustehostimen pumpusta vai kiristimen pyörästä.(Todella inhottava vikinä)
Toinen mikä on kun mutkiin ajaa niin kojelauta narisee ärsyttävästi. (Ei ole tukivarret
)
Onko jollain muulla ollu tota kojelauta ongelmaa tai vikinää?
Ai niin unohtu.
Takalasille ei tule vettä moottori pelaa. Luultavasti konttiin vuotaa.
Antenni paikallaan, mutta kuuluu huonosti. (Poikki varsi?)
Ostin tossa 3 viikkoa sit -02 Pwd tiptronic Passat variantin ja onhan noita vikoja riittänyt. (Sain suht edullisesti)
Onneksi on oma korjaamo niin saa sentään osat järkevään hintaan, mutta pikkasen alkaa hermo menee kun tuntuu, että koko ajan jotakin.

No ikkuna ei toiminu kuskin puolella. Moottori kävi kumminkin. No sielt oli vaijeri poikki. Se oli 137€

No sit vetarin suojakumi rikki. Vaihoin siihen tarvikkeen. Siitä viikko niin se alko poikii ja piti kauheeta rutinaa.
No eikun uusiksi se. Viikko siitä niin meni sitten se toinenkin puoli.
Lähestulkoon joka ikinen lamppu oli palanut autosta.
Kaikki jarrut jouduin tekee uusiksi kun oli aivan loppu levyt sekä palat.
EGR vuotaa öljyä pihalle pikkasen. Onko tyyppivika??
Coolerin alanurkka suorastaan on vuorattu öljyllä. Onko tämäkin normaalia?? Asiakkaalla samanlainen ja ikänen pasuuna tosin highline niin ihan sama juttu siinä egr:n ja coolerin suhteen.
Savuttaa melkosen lailla käynnistettäessä ja ennenkuin kone on lämmin.
Ihan kun alkas turbolla olee kilometrit täynnä.
Ainoat asiat mitkä siinä rassaa on käydessä pitää ärsyttävää vikinää enkä saa selville tuleeko se ohjaustehostimen pumpusta vai kiristimen pyörästä.(Todella inhottava vikinä)
Toinen mikä on kun mutkiin ajaa niin kojelauta narisee ärsyttävästi. (Ei ole tukivarret

Onko jollain muulla ollu tota kojelauta ongelmaa tai vikinää?
Ai niin unohtu.
Takalasille ei tule vettä moottori pelaa. Luultavasti konttiin vuotaa.
Antenni paikallaan, mutta kuuluu huonosti. (Poikki varsi?)
Taitaa aikalailla olla tyypillistä tuo koelaudan narina. Tässä meinannut jos joku kaunis päivä kun olis inspiraatiota niin purkais vähän ja vaimentais sitä.
Itellä myöskin vaihdettu jarrulevyt+palat joka nurkkaan kun mittarissa oli 160tkm. Onneksi se tapahtui Saksassa liikkeen piikkiin.
Muuten koputan puuta, ei mitään ihmeellistä tätä talven normaalia ovien+ikkunoiden jäätymisiä lukuunottamatta.
Lastua, alustaa + muuta kunhan talous antaa opiskelijalla myöten.
Itellä myöskin vaihdettu jarrulevyt+palat joka nurkkaan kun mittarissa oli 160tkm. Onneksi se tapahtui Saksassa liikkeen piikkiin.
Muuten koputan puuta, ei mitään ihmeellistä tätä talven normaalia ovien+ikkunoiden jäätymisiä lukuunottamatta.
Lastua, alustaa + muuta kunhan talous antaa opiskelijalla myöten.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Nyt Passatti ollut talossa 1v ja 4kk ja itse ajanut autolla vähän reilut 20tkm (yht. ajettu 113 000km). Yllämainittujen lisäksi vaihtoon on mennyt vain jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (n. 40€). Kerran tuo varashälyytin on sekoillut, mutta nuo sekoilut korjaantuivat itsestään (tai on kai se vika vielä olemassa, ei vain oireileLeroy wrote:Pikkasen auki 100tkm ajettu 2,0 (85kW) sämpyläkeula. Ollut mulla pian 8kk ja 9tkm. Viat tähän mennessä:
-jarruletkut uusittu eteen
-vetarin suojakumit (kummatkin puolet)
-takaoven kahva jumi (myyjäliikkeen piikkiin korjattu...)
Kaiken kaikkiaan ollut huoletonta menoa, vaikka aika vähän vielä raidetta nähnyt mun käytössä.

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Vikalistaa...
PassatTDI wrote:TDI 81kw/110hv, -98.
Joo, jotain on vaihdettu:
-tehdasuusi moottori
-turbo
-ilmastoinnin kompura
-visko
-puhaltimen moottori
-melkein kaikki tukivarret
-levyt taakse ja eteen pariin kertaan
-kuskin penkinlämmitin
-kuskinoven lukkopesä
-vänkärin puolelta vettä sisään
-hälytin sekoilee
siinä kait tärkeimmät...
Olen nyt omistanut VW passat tdi 1.9 115hp vm.2000 ajettu 122 000km noin 2 viikkoa ja tallaista vikaa ilmenee:
-Auton pohjasta kuuluu metallinen särähdys kun laittaa apukuskin oven kiinni tai oikeanpuolimmaisen takasivuoven..niin samanlainen rasahdus kuuluu.
-Jarrulevyt ovat menneet kieroiksi ja jarrupalat on kuluneet epätasaisesti.
-Moottoritilassa vesipumpun hihna pitää ääntä.
Jakopään remppa tehty 11000km sitten ja nyt jakopäästä kuuluu klapinaa joka tulee selkeesti nokka-akselin kohdalta tai ehkä hieman alempaa (Kiristinrullat ehkä????).
-Kylmänä ääni ei ole paha, mutta meteli alkaa lisääntyä heti kun auton moottori vähän lämpenee.
-Auto käy tasaisesti, mutta moottori heiluu normaalia enemmän kuin heinämies...
-Hälytin temppuilee välillä sanotaan vaikka joka 4 kerta laukeaa kuin itsestään.
-ilmastointilaite heikkotehoinen..kylmää tulee mut ei mielestäni tarpeeksi kylmää..kokoajan joutuu pitää kylmimmällä et tarkenee

tässä tärkeimmät viat tästä vikapesäkkeestä!!!!!
muuten ihan mukava ajaa..

Vaihdenäyttö.
Auto on 1.9 tdi 2003 automaatti, onko kellään ollut vaihdenäytössä vikaa? Omassa tekee sellaista kun laittaa P:n päälle, silti auto luulee että on pakki päällä ja pakkivalot palaa. Todellisuudessa on P päällä. Eli näytössä oleva palkki ei mene P:lle eikä 1:selle, kaikki siltä väliltä kyllä toimii. Asento tunnistin on vaihdettu, pari korjaamoa nostanut jo kädet pystyyn.
Mulla oli juuri tuo sama ongelma bg:ssä. Olikohan nyt sitte niin että vaihdelaatikolta lähtee joku johtosarja mikä vaihdettiin ja alko toimii normaalisti. Vaihdoin auton pois kun se meni tuohon tilanteeseen mutta uusi omistaja soitti ja halusi tietää kaiken autosta. Niin silloin kysyin että onko se korjattu että mitä sille tehtiin. Näin se silloin selvitti mulle asian. Hintaa tais olla n.50e.
Eli katoppas ihan ekaks että lähteekö sieltä vaihdelaatikolta joku johtosarja ja että onko se kunnossa. Ite en tosiaan koskaan tajunnu ees kattoo moista asiaa sieltä. Muutin tuli kyllä mullattua auto sekasin vikaa ettiessä.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5655 Tuossa tuo minun topicci siitä.
Eli katoppas ihan ekaks että lähteekö sieltä vaihdelaatikolta joku johtosarja ja että onko se kunnossa. Ite en tosiaan koskaan tajunnu ees kattoo moista asiaa sieltä. Muutin tuli kyllä mullattua auto sekasin vikaa ettiessä.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5655 Tuossa tuo minun topicci siitä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
helppiä ! nykii tdi ??
tere kuka vois sanoa mikä on kun rupes nykiin passatti(74kw pwd ,manuaali, 188tkm,vm 03)
ei ole ennen tehny mutta nyt vasta kun lähtee pihasta ajaa ihan sievästi niin pelaa ok mutta kun pääsee tielle ja rupeaa
kiihdyttämään niin nykii ihan pirusti,ja tasakaasullakin nykii mutta sit kun on ajanut jotain 2-3 km niin sitten pelaa ihan hyvin eli missä vika ilmamassamittari,egr venttiili,n75 vai joku muu ??
onko lämpömittarin anturilla jotain tekemistä tämän kans, mittari on jo jonkin aikaa pelannut miten sattuu mutta en
viellä kerenny sitä vaihtaan, eikö se kumminkin jotain muutakin ohjaa ku lämpömittaria ?
terveisin TB
ei ole ennen tehny mutta nyt vasta kun lähtee pihasta ajaa ihan sievästi niin pelaa ok mutta kun pääsee tielle ja rupeaa
kiihdyttämään niin nykii ihan pirusti,ja tasakaasullakin nykii mutta sit kun on ajanut jotain 2-3 km niin sitten pelaa ihan hyvin eli missä vika ilmamassamittari,egr venttiili,n75 vai joku muu ??
onko lämpömittarin anturilla jotain tekemistä tämän kans, mittari on jo jonkin aikaa pelannut miten sattuu mutta en
viellä kerenny sitä vaihtaan, eikö se kumminkin jotain muutakin ohjaa ku lämpömittaria ?
terveisin TB
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
anturi vaihdettu
eli lämpöanturi vaihdettu mutta ei mitään vaikutusta siihen kylmänä nykimiseen,nykii tosi paljon silloin kylmänä
pitää varmaan ettiin muualta sitä vikaa, ja katson jos jotain vikakoodeja olis jättäny
ja noista lämpöantureista sen verran et tais olla eka tähän autoon oli mun mielestä alkuperäinen ku anturi kun oli musta väriltään ja uus oli vihreä
mut kyl jossain vaiheessa menee nämä lämpöanturit aina vag tuotteissa(octavia 160 tkm,golf 38tkm ja tämä passatin 188tkm olen vaihtanut)
oli mulle ihan tarpeeksi hankala vaihtaa se lämpöantur,i sitä vaihtaessa meni selkä paskaksi !!, ny on kipee ja huomenna
pitäis ajaa tällä selällä 720km
TB
pitää varmaan ettiin muualta sitä vikaa, ja katson jos jotain vikakoodeja olis jättäny
ja noista lämpöantureista sen verran et tais olla eka tähän autoon oli mun mielestä alkuperäinen ku anturi kun oli musta väriltään ja uus oli vihreä
mut kyl jossain vaiheessa menee nämä lämpöanturit aina vag tuotteissa(octavia 160 tkm,golf 38tkm ja tämä passatin 188tkm olen vaihtanut)
oli mulle ihan tarpeeksi hankala vaihtaa se lämpöantur,i sitä vaihtaessa meni selkä paskaksi !!, ny on kipee ja huomenna
pitäis ajaa tällä selällä 720km


TB
nykii viellä
joo tsekkasin tänään vikakoodit , ei mitään koodeja
putsasin ilmamäärä mittarin brake liinerillä ei mitään vaikutusta (paikoillaan alkuperäinen ilmamassaanturi !)
no pitää tässä jotain muuta koittaa , olis tossa valmiina uus polttoaine suodatin vaidan senkin tässä ku joudan mutta
tuskin se mitään vaikuttaa
oli muuten aika paljon paskoo siellä ilmanputsarissa mihin se suora putki tulee ,kärpäsii ja hiekkaa olis varmaan hyvä ku laittais itikka verkon ilmanottoon siihen maskin tykö vai mitä ?
syysterveisin TB
putsasin ilmamäärä mittarin brake liinerillä ei mitään vaikutusta (paikoillaan alkuperäinen ilmamassaanturi !)
no pitää tässä jotain muuta koittaa , olis tossa valmiina uus polttoaine suodatin vaidan senkin tässä ku joudan mutta
tuskin se mitään vaikuttaa
oli muuten aika paljon paskoo siellä ilmanputsarissa mihin se suora putki tulee ,kärpäsii ja hiekkaa olis varmaan hyvä ku laittais itikka verkon ilmanottoon siihen maskin tykö vai mitä ?
syysterveisin TB
nyt on vikakoodii
no nyt tänä aamuna muija soitti et nykii ihan pirusti ja luistonestovalo palaa
ei muutako kattomaan ja siellä oli vikakoodi "18075.p1667 pumpun ruiskutuksen sylinteri 2:venttiili :sähköinen toimintahäiriö" kuittasin sen pois ja lähdin ajamaan ja pelas ihan hyvin eli vähän googlaamalla katsoin muista foorumeista koodilla niin porukka oli vikonu sitä suuttimille menevää johtosarjaa ja se maalaisjärjellä ajateltuna vois ollakin, jos joku liitin on löysä ja sit ku lämpenee niin rupee pelaan mitä gurut meinaa ?
sitä mä meinaan ronkkia, mitä muuten johtosarja maksaa ?
terveisin Teemu B
ei muutako kattomaan ja siellä oli vikakoodi "18075.p1667 pumpun ruiskutuksen sylinteri 2:venttiili :sähköinen toimintahäiriö" kuittasin sen pois ja lähdin ajamaan ja pelas ihan hyvin eli vähän googlaamalla katsoin muista foorumeista koodilla niin porukka oli vikonu sitä suuttimille menevää johtosarjaa ja se maalaisjärjellä ajateltuna vois ollakin, jos joku liitin on löysä ja sit ku lämpenee niin rupee pelaan mitä gurut meinaa ?
sitä mä meinaan ronkkia, mitä muuten johtosarja maksaa ?
terveisin Teemu B
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
no nyt tärppäs
eli kävin hakeen vw turusta hintaan 79e sen suutinjohtosarjan
onko siihen hommaan jotain kikkaa ? ,sehän vanha mureni ihan palasiksi ku otin sieltä pois
ja sitten pähkäilin miten sen uuden sinne saa ehjänä !!! sehan on kumminkin aika kovaa muovia ja ulkona oli 0 keli
sit mä hokasin ja hain sisältä 10l ämpärillisen kuumaa vettä ja laitoin sen johtosarjan sinne noin 5 minsaksi
ja sit se taitui aika hyvin sinne ( kyllä köyhä keinot keksii)
sit puhalsin paineilmalla liittimet kuivaksi ja laitoin elektro rasvaa liittimiin ja kasaus (otin muuten ahtoputken pois toimen piteen ajaksi)
ja NYT muuten toimii pasatti katotaan sit aamulla miten pelaa mutta melko saletti et se vika oli toi johtosarja
eli kyllä toi johtosarja kyllä muissakin menee ajan mittaan ku se on niin kuumassa paikassa niin ne liittimet löystyy suutimen päästä varmaan vois korjata tiukentamalla niitä liittimiä esim jollain terävällä piikillä ja menis varmaan pitkään silläkin toimenpiteellä
mä en viitsinyt edes kokeilla sitä hommaa ku joutu tuolla ulkona tekeen ton homman ja viellä illalla taskulampun valossa
pistän viestii miten pelaa jatkossa auto
SYYSterveisin Teemu B
onko siihen hommaan jotain kikkaa ? ,sehän vanha mureni ihan palasiksi ku otin sieltä pois
ja sitten pähkäilin miten sen uuden sinne saa ehjänä !!! sehan on kumminkin aika kovaa muovia ja ulkona oli 0 keli
sit mä hokasin ja hain sisältä 10l ämpärillisen kuumaa vettä ja laitoin sen johtosarjan sinne noin 5 minsaksi
ja sit se taitui aika hyvin sinne ( kyllä köyhä keinot keksii)
sit puhalsin paineilmalla liittimet kuivaksi ja laitoin elektro rasvaa liittimiin ja kasaus (otin muuten ahtoputken pois toimen piteen ajaksi)
ja NYT muuten toimii pasatti katotaan sit aamulla miten pelaa mutta melko saletti et se vika oli toi johtosarja
eli kyllä toi johtosarja kyllä muissakin menee ajan mittaan ku se on niin kuumassa paikassa niin ne liittimet löystyy suutimen päästä varmaan vois korjata tiukentamalla niitä liittimiä esim jollain terävällä piikillä ja menis varmaan pitkään silläkin toimenpiteellä
mä en viitsinyt edes kokeilla sitä hommaa ku joutu tuolla ulkona tekeen ton homman ja viellä illalla taskulampun valossa
pistän viestii miten pelaa jatkossa auto
SYYSterveisin Teemu B
tänään rupes tuossa '04 74kW tdi bg:ssä häly kenkkuilemaan.. auton kun pistää lukkoon joko avaimella tai kaukolla, niin hälythän menee päälle.. tämä ok, mutta 10-15 sekunnin päästä rupee auto uikuttamaan ja vilkuttamaan murheellisesti.. kokeiltu on myös sisätilantutkan sammutusta ja ovet lukkoon, mutta sama homma on edessä. myös hälyttimen sammutusta on yritetty, eli kaks kertaa lukkoon avaimella tai kaukolla.. reilun tunnin oli auto hiljaa ja rupes uikuttamaan. testerillä yritin lukea keskuslukon vikakoodeja, mutta lukemaan saakka ei pääse, kun herjaa jotain. kaikki muut vikakoodit pystyy lukemaan autosta ajonestoa myöden ja kaikki pelaa. missä vika?
taidan jättää ovet auki yöks, niin ei naapurit häiriinny
taidan jättää ovet auki yöks, niin ei naapurit häiriinny

-vw t1 1500 '70
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
-vw 32b sedan gl5 '85
-vw 53i g60 '89
-vw Caravelle CL Basic syncro '02
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
lämmöt ei nouse
Tervehdys. Tuli hankittua 3 kk sitten -02 bensa passatti ja muuten on menny aivan hyvin mutta nyt autossa ei nouse lämmöt normaaliksi. Vikakoodit katsottiin ja näytti lämpoanturia joka vaihdettiin uuteen. Paikallaan kun pyörittää niin nousee lämmöt normaaliksi mutta ajaessa tippuu viisari alas. Nesteet ovat kaikki normaalit. Termostaattiko lie mennyt?
vw passat 2.0 3bg