Ajelin tuossa eilen kotio päin ja yllättäen rupesi moottorin merkkivalo vilkkumaan ja puolet auton tehosta katosi taivaan tuuliin. Auto tärisee kiihdyttäessä ja muutenkin moottori vispaa ja pitää erilaista ääntä kuin ennen..
Tyhjäkäynnin kierrokset laskivat myös noin 100rpm
Kilometrejä on nyt 161tkm ja huollot tehty säännöllisesti.
Tulppia tosin ei ole ihan hetkeen vaihdettu
Jos jollain olisi ideaa, mistä lähteä paikallistamaan vikaa niin
se olisi enemmän kuin hyvä..
Mä voin lisätä sen yhden prosentin siihen päälle vielä Aika varmalta kuulostaa.
Vikamuisti kertoo mikä puola on rikki, ellei useampia. Niitä on tosi paljon vaihdettu myös ns jälkitakuuna(GoodWill), mikäli on huoltokirja kunnossa yms. Ja vanhojen puolien varaosanumerolla on myös merkitystä, jos on vanhan mallisia niin yleensä takuuna uusitaan sitten kaikki, myös ehjät puolat..
No nyt menee puolien itsetsekkaus vähän hangalaks...
Auto ei nimittäin lähde enää ollenkaan käyntiin...
Perkele..
On tää kyl välillä tällasta.
"hyvällä" tsägällä siinä on menny kattikin paskaks kun tuli ajeltuu muutama päivä reikä jossain imuletkussa
siinä käyrässä mikä on siinä paisuntasäiliön vieressä. Paloihan se pakokaasupäästöjen valo joo, mutta kun on
tällainen kantapäänkauttakulkija niin minkäs teet. Niin muuten EPC valo ei ole palanut kertaakaan.
Lainataan tätä keskustelua kun aihetta sivuaa.........
Eli Itsellä samainen bilika ajettu 110tkm, muutaman kerran kiihdyttäessä on nykäissyt, kunnes viikonloppuna vedätettäessä veto hiipui, muuttui nykiväksi ja sytytti moottorivikavalon. Kaasun hölläys ja valo sammui ja kävi taas normaalisti kunhan vain ajoi "siilinselkään" Tyhjäkäynti on ok ja normaalisti kiihdyttäesstä ei mitään vikaa.
Olisiko tässä tapauksessa ilmamassamittari syypää?, tänään menee vikakoodin lukuun.
Pss. Kun on jarrrupalat (orkkis) vaihdettu, onko vikakoodi nollattava? ei nimittäin lakannut herjaamasta kuluneista etupaloista.
Noi sytytyspuolat saattaa oireilla kanssa kuulemma aluks tolla tavalla tai
sit ne menee kerrasta poikki periaatteella.
Sytytyspuolat on suht halpoja marmoritiskiltä 41 euroo kappale, mut hyvähän
ne on kaikki uusia samalla, koska muuten se tietää lähiaikoina uutta vierailua
varaosapalveluun..
Olitte Gurut oikeassa, testeri kiinni ja kolmospytyn puola vaihtoon, marmoritiskiltä uusi 37,5€ kerhon rabateilla(+yhden ostin varalle takakonttiin) nyt pelittää.
Jarrupaloistakaan ei ole herjannut enää, täytyy tuossa kevääm,määllä ottaa auki ja tsekkaa liitokset paloista kondikseen........
Joo mäkin kävin hakemassa uudet tulpat ja kaikki uudet sytkäpuolat. 10 min ja oli uudet kamat kiinni start ja kaikki kunnossa. On näitä uudempia koneita kyl vitusti helpompi korjaa kun noita vanhoja. Miettikää nyt. Mä vaihdoin nyt Passattiin periaattessa koko sytytysjärjestelmän 10 minuutissa. Ei joka jamppa vaihtais vaikka 89 Golffin Virranjakajaa, Puolaa, Tulpanjohtoja, Tulppia ja sytkäboxia kymmeneen minuuttiin...
Ihmetyttää vaan se kun kaikki puhuu ettei "näille uusille" autoille voi enää tehdä mitään itse, mut
tosihan se on et näitä on helpompi värkkää...
Mutta sieltä siis SAA alennusta? Kun nykyisin on alkossakin välillä ale (oli ihan uutisissa, mutta ei jaksa nyt etsiä linkkiä), niin onhan se hyvä, että marmoritiskiltäkin edes jotenkin.
Mutta sieltä siis SAA alennusta? Kun nykyisin on alkossakin välillä ale (oli ihan uutisissa, mutta ei jaksa nyt etsiä linkkiä), niin onhan se hyvä, että marmoritiskiltäkin edes jotenkin.
Kyllä vain 5-15% itselle tullut riippuen osista, eli tuo jäsenmaksu 25€ on tienannut jo itsensä takaisin
Eli ostin auton eilen. Tänään lähdin aamulla töihin ja auto kävi kolmella. pakokaasu valoa vilkutti ja auto tärisi kiihytyksessä. hävisi noin kilsan ajon jälkeen. Hieman kakan maku jäi suuhun moisesta tempusta. auto on 2005 2.0 litran koneella oleva passatti 3BG...
Olisiko sama kysees. Huomenna pitää autokaupalle soittaa asiasta.
EDIT: autolla ajettu 137tkm ja määräaikaishuolto tehty 12tkm sitte
^ Todennäköisesti joku puola siellä oireilee. Vikamuistista selviää minkä sylinterin puola.
Ei kannata tuosta ottaa paskan makua suuhun, on niin yleinen vika noissa. Eikä ihan hirmu kallista korjatakkaan.
Vaihto ton ykköspuolan ku ei ollut kuin yks käytettävis. Nyt se menee sit huomenna liikkeeseen parsittavaksi jossa ne saa vaihtaa kaikki puolat ja tulpat toivottavasti... saavat sen ohjauksenkin tarkistaa