Passat variant 2000 1.9 tdi kytkin luistaa, onko?
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Passat variant 2000 1.9 tdi kytkin luistaa, onko?
Tervehdys!
Jollain on varmasti kokemusta vastaavasta eli kengittäessä kunnolla silleen karstat pois menetelmällä ajettuani kun pysähdyin niin aikamoinen tuoksahdus tuli nenään. Ja itsellä ei mielessä muuta kuin kytkinhän se tuo. Kun sitten koitin uudelleen ensin 1-3 ekaa pykälää (5vaihteinen loota) silleen punasille niin kiihdytyksessä ei silleen selvästi huomaa sitä luistoa mutta jos kaasut pohjaan ja kytkin ylös (4ja 5 vaihteilla) niin silloin, joo. Tämähän on se vaatimattomin Tdi eli 66kw/90hv kone ja tietääkseni ei lastutettu ( auto ollut vasta n. 2kk meillä) vaikka olen ollut todella yllättynyt positiivisesti tämän kiihtyvyyteen kun on ainoastaan 1.9L kone. Meillä on as-vaunu ( n. 1000kg) ja tarkoitus ensi kesänä sitä vedellä reissuille. Olen sitä vaunua tällä ainoastaan yhden kerran pakilla talviteloille talliin pakitellut ja nousua oli pukkien päälle silleen reippaasti niin huomasin että silloinkin kytkin jo haiskahti. Mutta kun silleen normaalisti ajelee että pyklä ja kiihdytys niin ei huomaa mutta nähtävästi kun kytkin ylös ja kaasu pohjaan jo hiukan ennen nostoa niin luistaapi tuo ainakin hajusta päätellen . Voiko olla mitään hyötyä ilmaamisessa kun näissä on se nesteellä toimiva sylinteri kytkimen yhtedessä? itsellä ei kokemusta asiasta mutta jollain täällä varmasti on että kannattaako kokeilla ilmausta ja voiko se ilma tässä järjestelmässä tehdä mitä jos vaikka ei luiostamista. Autoni on vanha taksi jolla veivattu karvaa vaille 400tkm mutta autossa kaikki pelaa moitteettomasti ja on tasan huoltokirja jossa ei ainakaan kytkinremppaa näy. kiitos etukäteen vastanneille. Ja olen liittymässä jäseneksi jahka sellaine tulee ja vastasin johonkin kyselyyn täällä silleen kun pyydettiin HEP eli tahto liittyä on.
Passatti Siilinjärvi
Jollain on varmasti kokemusta vastaavasta eli kengittäessä kunnolla silleen karstat pois menetelmällä ajettuani kun pysähdyin niin aikamoinen tuoksahdus tuli nenään. Ja itsellä ei mielessä muuta kuin kytkinhän se tuo. Kun sitten koitin uudelleen ensin 1-3 ekaa pykälää (5vaihteinen loota) silleen punasille niin kiihdytyksessä ei silleen selvästi huomaa sitä luistoa mutta jos kaasut pohjaan ja kytkin ylös (4ja 5 vaihteilla) niin silloin, joo. Tämähän on se vaatimattomin Tdi eli 66kw/90hv kone ja tietääkseni ei lastutettu ( auto ollut vasta n. 2kk meillä) vaikka olen ollut todella yllättynyt positiivisesti tämän kiihtyvyyteen kun on ainoastaan 1.9L kone. Meillä on as-vaunu ( n. 1000kg) ja tarkoitus ensi kesänä sitä vedellä reissuille. Olen sitä vaunua tällä ainoastaan yhden kerran pakilla talviteloille talliin pakitellut ja nousua oli pukkien päälle silleen reippaasti niin huomasin että silloinkin kytkin jo haiskahti. Mutta kun silleen normaalisti ajelee että pyklä ja kiihdytys niin ei huomaa mutta nähtävästi kun kytkin ylös ja kaasu pohjaan jo hiukan ennen nostoa niin luistaapi tuo ainakin hajusta päätellen . Voiko olla mitään hyötyä ilmaamisessa kun näissä on se nesteellä toimiva sylinteri kytkimen yhtedessä? itsellä ei kokemusta asiasta mutta jollain täällä varmasti on että kannattaako kokeilla ilmausta ja voiko se ilma tässä järjestelmässä tehdä mitä jos vaikka ei luiostamista. Autoni on vanha taksi jolla veivattu karvaa vaille 400tkm mutta autossa kaikki pelaa moitteettomasti ja on tasan huoltokirja jossa ei ainakaan kytkinremppaa näy. kiitos etukäteen vastanneille. Ja olen liittymässä jäseneksi jahka sellaine tulee ja vastasin johonkin kyselyyn täällä silleen kun pyydettiin HEP eli tahto liittyä on.
Passatti Siilinjärvi
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei vaikuta ilmailu... jos ilmaa niin ei vaihteet esim menis kunnolla päälle eli eri suuntaan haittais... vaihtaa kytkinpaketin vaan =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
aika..
varmoja vastauksia. Sitä kun ei ole varma niin koittaa päästä halavalla eli yrittää miettiä ja keksiä patenttiratkaisuita.. Ja kyllähäb se ilmaus johonkin vaikuttaa ainakin jossain vioissa.. Kiitos asiallisista vastauksista. Luotan kokemuksiinne.
Sitten vielä pari asiaa: Miten te uskotte yleensä että miten tuo 1.9 tdi 66kw/90hv jaksaa vaunua eli sellaista tonnista perässään vedellä.
Ja voiko tähän malliin laittaa vahvempaa kytkintä, ja onko hyötyä/tarvetta kun ajatus lastuttaa tehokkaamaksi.
Huomasin motonetin kautta että levyt samat 66-96kw ja asetelma sissiin sama 66-81kw mutta sitten muuten miten poikkeaa ja se mikä tärkeää onko mitään hyötyä ja tarvetta kun ajattelee auton normaali ajoa ja vaununvetoa.
Siilinjärvi kiittää...
Sitten vielä pari asiaa: Miten te uskotte yleensä että miten tuo 1.9 tdi 66kw/90hv jaksaa vaunua eli sellaista tonnista perässään vedellä.
Ja voiko tähän malliin laittaa vahvempaa kytkintä, ja onko hyötyä/tarvetta kun ajatus lastuttaa tehokkaamaksi.
Huomasin motonetin kautta että levyt samat 66-96kw ja asetelma sissiin sama 66-81kw mutta sitten muuten miten poikkeaa ja se mikä tärkeää onko mitään hyötyä ja tarvetta kun ajattelee auton normaali ajoa ja vaununvetoa.
Siilinjärvi kiittää...
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ite noihin tehnyt kiinteetä vauhtipyöräpakettia s2 audin kytkimellä, kestää sen 500nm, mutta ei sekään halpa oo kun ei niitä vauhtipyöriä tunnu löytyvän
eli sen joutuu luultavasti ostamaan uuden.
kunnon ohjelma niin kyllä se vaunua jaksaa vetää yhtälailla kun tehokkaampi bensavehjes, kytkin ei vaan tykkää hirveesti ainakaan pienillä kierroksilla vedätyksestä, eikä silti kaksoismassavauhtipyöräkään...

kunnon ohjelma niin kyllä se vaunua jaksaa vetää yhtälailla kun tehokkaampi bensavehjes, kytkin ei vaan tykkää hirveesti ainakaan pienillä kierroksilla vedätyksestä, eikä silti kaksoismassavauhtipyöräkään...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8T vetää 1200kg kokonaismassaista vaunua vielä siedettävästi ja väännöthän on aikalailla samat vaikka bensakone antaa sitten kierroksilla enempi tehoa. Mutta käytännön veto-ominaisuudet on aikalailla samat.
Siis tuskin tulee ikävä vedellessä ja jos lastutat vielä niin ei se mukavuus siitä huonone.
Kytkimen päälle vetohomma käy tai liikkellelähdöt, eihän tasasnopeudessa sitten niin rasitusta tule.
Itse kytkimeen, jos se on 400tkm ajettu niin ei ole todellakaan outoa että pito on loppu. Jotenkin kuvittelisi että taksiajossa kun paljon on kaupunkipyöritystäkin niin kytkin olisi kertaalleen jopa uusittu.
Teron kehuma paketti olisi varmasti riittävä vielä isommillekkin tehostuksille, vakiopaketti kestänee kyllä virilastun ja järkevän käytön.
Tekniikkaan liittyvä huomio, kytkimen ilmaaminen ei vaikuta pitämiseen, koska paineasennelma on se mikä aiheuttaa pidon. Hydraulinen osa aiheuttaa painelaakerin liikkeen joka päinvastoin vapauttaa levyn asennelman aiheuttamasta puristuksesta. Ilmaamisesta olisi siis mahdollisesti apua jos kytkin ei irrota kunnolla.
Siis tuskin tulee ikävä vedellessä ja jos lastutat vielä niin ei se mukavuus siitä huonone.
Kytkimen päälle vetohomma käy tai liikkellelähdöt, eihän tasasnopeudessa sitten niin rasitusta tule.
Itse kytkimeen, jos se on 400tkm ajettu niin ei ole todellakaan outoa että pito on loppu. Jotenkin kuvittelisi että taksiajossa kun paljon on kaupunkipyöritystäkin niin kytkin olisi kertaalleen jopa uusittu.
Teron kehuma paketti olisi varmasti riittävä vielä isommillekkin tehostuksille, vakiopaketti kestänee kyllä virilastun ja järkevän käytön.
Tekniikkaan liittyvä huomio, kytkimen ilmaaminen ei vaikuta pitämiseen, koska paineasennelma on se mikä aiheuttaa pidon. Hydraulinen osa aiheuttaa painelaakerin liikkeen joka päinvastoin vapauttaa levyn asennelman aiheuttamasta puristuksesta. Ilmaamisesta olisi siis mahdollisesti apua jos kytkin ei irrota kunnolla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Terve Tero.
Sulla tossa kuvassa silleen näyttää että kakkua riittävästi autosi ainakin tuossa tilanteessa saa =)
Joo olen pähkäillyt tuon kytkimen käryymisen kanssa mutta ei vielä haittaa mitenkään tavallista ajoa joten ei paha kiire hommalla. mitä luulet lystin maksavan eli vaihtotyön silleen yleisesti ajatellen ? motossa oli tavan kytkin paketti 209€ ja mietiskelen että kun samat levyt siihen 96kw:laiseen niin ja kun siinä on jo noita newtoneita ihan eri malliin että jos siitä jotenkin pläjäämällä saisi kasaan kestävämmän paketin.. Eipi mulla ole tuonne kiihdytys kisoihin tällä menoa että jos sen saisi näistä volkkarin omista kasaan=). miten sinun tehot tossa kuvan pelissä? nyt työt jatkuu palaaillaan..
Jorma..
Sulla tossa kuvassa silleen näyttää että kakkua riittävästi autosi ainakin tuossa tilanteessa saa =)
Joo olen pähkäillyt tuon kytkimen käryymisen kanssa mutta ei vielä haittaa mitenkään tavallista ajoa joten ei paha kiire hommalla. mitä luulet lystin maksavan eli vaihtotyön silleen yleisesti ajatellen ? motossa oli tavan kytkin paketti 209€ ja mietiskelen että kun samat levyt siihen 96kw:laiseen niin ja kun siinä on jo noita newtoneita ihan eri malliin että jos siitä jotenkin pläjäämällä saisi kasaan kestävämmän paketin.. Eipi mulla ole tuonne kiihdytys kisoihin tällä menoa että jos sen saisi näistä volkkarin omista kasaan=). miten sinun tehot tossa kuvan pelissä? nyt työt jatkuu palaaillaan..
Jorma..
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei omassa ollu ku hiukan päälle 200hp... nyt se on lihoina ollu jonkin aikaa ajanpuutteen/kiinnostuksen vuoks, kämpän laajennus vie molempia paljon
kai siitä jonki verra enempi seuraavaks tulee...
niinku ajh sano niin jos et lastua enempää virittele niin kyllä se vakiokin sielä kestää, jos enempi joskus meinaat niin suoraa kunnon paketti kun kerran vaihtaa vaikka kalliimpi onkin
mitään lastutusboxia en suosittele, tuhoo kytkimen aika nopeesti ainakin vaunua vedettäessä, kunnon ohjelma misä vääntö tulee tasasesti.
täristääkö kun laitat vitosella 70 vauhdista kaasu pohjaan ?
mulla luonais kytkimen vaihtokin ja ohjelma mutta asut pirun kaukana =(

niinku ajh sano niin jos et lastua enempää virittele niin kyllä se vakiokin sielä kestää, jos enempi joskus meinaat niin suoraa kunnon paketti kun kerran vaihtaa vaikka kalliimpi onkin
mitään lastutusboxia en suosittele, tuhoo kytkimen aika nopeesti ainakin vaunua vedettäessä, kunnon ohjelma misä vääntö tulee tasasesti.
täristääkö kun laitat vitosella 70 vauhdista kaasu pohjaan ?
mulla luonais kytkimen vaihtokin ja ohjelma mutta asut pirun kaukana =(
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Kiitos AjH ja Tero asiaa painavista vastauksistanne.
Joo kyllä mullaa ihan tavalliseen ajoon on tarkoitus tämä tehdä ja siihen vaunun vetoon veturiksi ajattelin ok olevan. Katson nyt ensin jahka ton kytkimen laitatan että tarviiko lastua vai ei ja tässä linkki http://www.turbotec.com/index.html josta ajattelin kysästä koska testaavat ennen ja jälkeen ja saa myös testi tuliokset paperiversiona mukaan tositteeksi tapahtumasta ja tehojen muuntumisesta. Onko teillä tietoa paikan entisistä laitoista eli onko teille tai tutulle tuolla teetetty moista lastutusta ja säätöjä? Täällä Siilissäkin on (tiedot lopussa) mutta en tiedä kokemuksia heidän työstään, onko mahdollisesti tietoa jollain yleensä tuon ketjun digituning toiden tasosta tietoa? Ja Tero laitan tietoa jahka käyn ajelemassa sitä n. 70 vauhtia mutta nyt un mainitsit niin kun sen sunnuntain ajonja revityksen ein niin silloin motarilla sanoin emännälle että jokin ravistaa ja mietin että onko vanteissa junta/jäätä että epätasapainoksi meinasin mutta ravistaa joo se on vastaus jo ennen testiä. Ok Tohtori mikä diaknoosi passatin parkinsonille...eli mitä ajattelit kun kysyit täristääko??? odottelee .. palataan. alla se silin viri paikka os.
Jorma Siilinjärvi
JP-AutoTuning Ky
Räisäläntie 11
71800 Siilinjärvi
Puh. 017-363 6490
Gsm. 050-567 1670
www.jpautotuning.fi
Joo kyllä mullaa ihan tavalliseen ajoon on tarkoitus tämä tehdä ja siihen vaunun vetoon veturiksi ajattelin ok olevan. Katson nyt ensin jahka ton kytkimen laitatan että tarviiko lastua vai ei ja tässä linkki http://www.turbotec.com/index.html josta ajattelin kysästä koska testaavat ennen ja jälkeen ja saa myös testi tuliokset paperiversiona mukaan tositteeksi tapahtumasta ja tehojen muuntumisesta. Onko teillä tietoa paikan entisistä laitoista eli onko teille tai tutulle tuolla teetetty moista lastutusta ja säätöjä? Täällä Siilissäkin on (tiedot lopussa) mutta en tiedä kokemuksia heidän työstään, onko mahdollisesti tietoa jollain yleensä tuon ketjun digituning toiden tasosta tietoa? Ja Tero laitan tietoa jahka käyn ajelemassa sitä n. 70 vauhtia mutta nyt un mainitsit niin kun sen sunnuntain ajonja revityksen ein niin silloin motarilla sanoin emännälle että jokin ravistaa ja mietin että onko vanteissa junta/jäätä että epätasapainoksi meinasin mutta ravistaa joo se on vastaus jo ennen testiä. Ok Tohtori mikä diaknoosi passatin parkinsonille...eli mitä ajattelit kun kysyit täristääko??? odottelee .. palataan. alla se silin viri paikka os.
Jorma Siilinjärvi
JP-AutoTuning Ky
Räisäläntie 11
71800 Siilinjärvi
Puh. 017-363 6490
Gsm. 050-567 1670
www.jpautotuning.fi
Meinaakohan tuo sitä kaksoismassa vauhtipyörää joka alkaa täristellä kun alkaa vaihto lähestymään. Se onkin arvokkaampi osa ja siinä vaiheessa kiinteä paketti tilalle, edullisempi ja parempi 
Turbotec on erittäin pätevä putiikki, tältäkin foorumilta löydät haulla varmasti jotain ja FFP foorumilta lisää.
Useimmat kunnon lastuttajat omaavat myös dynon jossa ajetaan ensin lähtökohta + testataan että palikat on kunnossa lastutusta varten, rikkinäistähän on turha lastuttaa.
Sitten tehdään uusi softa asiakkaan toiveita mukaillen ja lopputulos testataan ja otetaan vielä paperille dynolla.
Nämä diesel-tehoboxit kannattaa kyllä unohtaa, maksavat nekin "paremmat" usean satasen, ja ero oikeaan lastuun on siis pieni. Mutta oikean lastun antama hyöty on sitten paljon isompi kuin tehoboxin.

Turbotec on erittäin pätevä putiikki, tältäkin foorumilta löydät haulla varmasti jotain ja FFP foorumilta lisää.
Useimmat kunnon lastuttajat omaavat myös dynon jossa ajetaan ensin lähtökohta + testataan että palikat on kunnossa lastutusta varten, rikkinäistähän on turha lastuttaa.
Sitten tehdään uusi softa asiakkaan toiveita mukaillen ja lopputulos testataan ja otetaan vielä paperille dynolla.
Nämä diesel-tehoboxit kannattaa kyllä unohtaa, maksavat nekin "paremmat" usean satasen, ja ero oikeaan lastuun on siis pieni. Mutta oikean lastun antama hyöty on sitten paljon isompi kuin tehoboxin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
..
joo kyllähän se hiukan ravisti ajaessa mutta laitoin jo auton lämpenemään tolppaan ja käyn ajamässä tossä piakkoin silleen rauhallisemmin ja katselen hyvän tien ja katson vanteet ettei lunta tasapainotusta häiritsemässä jne.. ja sitten keo ajo ja kerron parin tunnin sisällä mitä parkinsonille kuuluu=) Niin Tässähäm on se AHU tdi moottori 66kw/90hv ja onko näissä aina se kaksoismassavauhtipyörä (jollei jo vaihdettu itse). Ja minkähän sellainen oikea eli täysmetallinen vauhtipyörä tähän käy tilalle. Onko se vain myyntitarkoituksessa keksitty sanahirviö eli kaksoismassajne.. vai onko sillä keksinnöllä jokin viisaskin tarkoitus? Vielä yksi asiakas tänään eli nyt juuri tuli sisään....niin sitten koe ajolle.. ja jatketaan siitä. Se on arvokasta tietoa mitä voitte antaa täällä ettei kaikista tarvitse maksaa sitä kantapää maksus ja siitä kiitos sinullekkin AjH. Palataan asiaan ..
Jorma
joo kyllähän se hiukan ravisti ajaessa mutta laitoin jo auton lämpenemään tolppaan ja käyn ajamässä tossä piakkoin silleen rauhallisemmin ja katselen hyvän tien ja katson vanteet ettei lunta tasapainotusta häiritsemässä jne.. ja sitten keo ajo ja kerron parin tunnin sisällä mitä parkinsonille kuuluu=) Niin Tässähäm on se AHU tdi moottori 66kw/90hv ja onko näissä aina se kaksoismassavauhtipyörä (jollei jo vaihdettu itse). Ja minkähän sellainen oikea eli täysmetallinen vauhtipyörä tähän käy tilalle. Onko se vain myyntitarkoituksessa keksitty sanahirviö eli kaksoismassajne.. vai onko sillä keksinnöllä jokin viisaskin tarkoitus? Vielä yksi asiakas tänään eli nyt juuri tuli sisään....niin sitten koe ajolle.. ja jatketaan siitä. Se on arvokasta tietoa mitä voitte antaa täällä ettei kaikista tarvitse maksaa sitä kantapää maksus ja siitä kiitos sinullekkin AjH. Palataan asiaan ..
Jorma
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juur se kaksoismassa, ravistelee pienillä kierroksilla veto päällä isolla vaihteella jos alkaa olemaan lopussa, uus maksaa vajaa tonnin , eli ei järkeä sitä laitella niinku ajh:kin sano.
pelkästään pehmeyden takia se sinne on laitettu... ei silti oikee mitään eroa kiinteeseen, ja se lopussa oleva kaksoismassavauhtipyöräkin käy sit kytkimen päälle kun se "hakkaa" pienillä kierroksilla
pelkästään pehmeyden takia se sinne on laitettu... ei silti oikee mitään eroa kiinteeseen, ja se lopussa oleva kaksoismassavauhtipyöräkin käy sit kytkimen päälle kun se "hakkaa" pienillä kierroksilla
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
joo kävin koeajolla ja kun ajelee nelosella tai viitosella ja kierroksia 1400-1500 tai 1,4-1,5 joten miten kuten sitä nyt luetaan sitä kierroslukumittaria. No niin siis 4 päällä vauhti n 50 ja 5:lla 70 mittarinmukaan niin sitä tärinäähän ilmenee ja tuntuisi olevan sitä mistä puhuitte eli se penteleen kaksois....... eli doubletrouble se sitten varmaankin mättää ja sitten taasen hajusta päätellen kytkin myös. Voiko tämä mennessään laittaa sitä kytkintä jotenkin, tai jotai?
En kokeillut sitä kytkintä muuten rasitella mutta kiihdyttelin ja hyvin piti ja sitten iisisti niillä alhaisilla kierroksilla kuten tuossa kuvailin ja tärinä testin jälkeen himaan. Ja haju oli taasen ihankuin olisi pahemminkin luistellut kytkimellä.. Sitä tärinäajoa kun ei nyt niin paha sekään ole siis se tärinä vaan aivankuin ajaisi liian isolla vaihteella ja silleen pientä nypytystä mutta kuitenkin käsittääkseni ei pitäisi näin normaalisti noillakaan kierroksilla ja isoilla vaihteilla tärisyttää???
Jorma
En kokeillut sitä kytkintä muuten rasitella mutta kiihdyttelin ja hyvin piti ja sitten iisisti niillä alhaisilla kierroksilla kuten tuossa kuvailin ja tärinä testin jälkeen himaan. Ja haju oli taasen ihankuin olisi pahemminkin luistellut kytkimellä.. Sitä tärinäajoa kun ei nyt niin paha sekään ole siis se tärinä vaan aivankuin ajaisi liian isolla vaihteella ja silleen pientä nypytystä mutta kuitenkin käsittääkseni ei pitäisi näin normaalisti noillakaan kierroksilla ja isoilla vaihteilla tärisyttää???
Jorma
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juuei kuuluis, se kaksoismassa siä sitte kiukuttelee, jos isommilla kierroksilla tärinä lakkaa... parempi sinne kiintee satsi tilalle laittaa, itellä voi olla josain nurkissa silti ehjiäkin kaksoismassoja ellei o steenalle menny kaikki... tarvii kahtoo
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaksoismassa vauhtipyörän tarkoitus:
Vähentää värinöitä, sallii ajamisen pienillä nopeuksilla isoja vaihteita käyttäen, pienentää polttoaineen kulutusta,
säästää vaihteiston komponentteja.
Aina pitää ottaa huomioon tuo vaihteisto ,mikäli joustovara poistetaan ja momenttia kasvatetaan on suurempi riski lyhentää
vaihteiston käyttöikää.
Nämä asiat tuli käytyä läpi juuri viikko sitten LUK:n koulutustilaisuudessa jossa esitin kysymyksiä kytkin valmistajalle.
Huippu tapaus oli eräs Ranskalainen ajoneuvo jossa kaksoismassa antaa periksi 170 astetta tulee mieleen vanhat
"kuminauha" Volvot kun asiaa ajattelee enemmän.
Vähentää värinöitä, sallii ajamisen pienillä nopeuksilla isoja vaihteita käyttäen, pienentää polttoaineen kulutusta,
säästää vaihteiston komponentteja.
Aina pitää ottaa huomioon tuo vaihteisto ,mikäli joustovara poistetaan ja momenttia kasvatetaan on suurempi riski lyhentää
vaihteiston käyttöikää.
Nämä asiat tuli käytyä läpi juuri viikko sitten LUK:n koulutustilaisuudessa jossa esitin kysymyksiä kytkin valmistajalle.
Huippu tapaus oli eräs Ranskalainen ajoneuvo jossa kaksoismassa antaa periksi 170 astetta tulee mieleen vanhat
"kuminauha" Volvot kun asiaa ajattelee enemmän.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
vanhois koneis ollu iät ajat ilman onkelmia kiinteet
itelläkin lähes tuplatehoilla kestäny jo melkeen 100tkm =)

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
vanhemmis tdi:ssä on ihan kiinteetä... sitä meinasin
ja ohan se omassakin romussa aika kiusaamista kestäny, ei vaan kestävää kaksoismassaa oo vakiona misään näissä kansanautoissa
toi volskin 2-massa joustaa joku 10 astetta
kytkinlevykin jo joustaa jonkinverran
edit : kyllä täälläkin aika monilla riiselisteillä vääntöä jo 400-500 tai enempi ja aika usein joku muu poikii, ja varmemmin sen laatikon rikki saa sillä kaksoismassalla jos tehoa on



edit : kyllä täälläkin aika monilla riiselisteillä vääntöä jo 400-500 tai enempi ja aika usein joku muu poikii, ja varmemmin sen laatikon rikki saa sillä kaksoismassalla jos tehoa on

Last edited by Tero Häkli on 3.2.2009 22:08, edited 2 times in total.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinpä ja varsinkin kun valitsee levyksi jousitetun mallin niin tasottaa kulkua sekin jo täysin umpipuiseen pakettiin nähden.
Mulla on Teron kautta kytkinpaketti tilauksessa niin osaan kertoa sitten lisää kun se tässä ilmaantuu kotiin asti.
Mulla ei tosin ole vielä vakiokytkimenkään kanssa mitään ongelmia ollut, 87tkm mittarissa ja vakio 1.8T niin ei se ole pahasti vielä matkaa nähnyt. Vähän on pari kertaa hajustellut kun vaunua oon pyöritellyt, siinähän homma menee käytännössä kytkimen luiston avulla vaikka miten yrittäisi.
Vessu:
Miksi a) sallii ajamisen pienillä nopuksilla ja isolla vaihteella vs jousitettu levy+kiinteä vauhtis, b) vähentään kulutusta (pl toi isommat vaihteet käytössä
) c) säästää vaihteistoa vs jousitettu levy + kiinteä vauhtis
Ihan noin perusteluja olisi kiva kuulla, kertoiko se LUK:n edustaja tarkemmin vai vaan totesi että näin on, nyt turvat kiinni ja kahville.
Mulla on Teron kautta kytkinpaketti tilauksessa niin osaan kertoa sitten lisää kun se tässä ilmaantuu kotiin asti.
Mulla ei tosin ole vielä vakiokytkimenkään kanssa mitään ongelmia ollut, 87tkm mittarissa ja vakio 1.8T niin ei se ole pahasti vielä matkaa nähnyt. Vähän on pari kertaa hajustellut kun vaunua oon pyöritellyt, siinähän homma menee käytännössä kytkimen luiston avulla vaikka miten yrittäisi.
Vessu:
Miksi a) sallii ajamisen pienillä nopuksilla ja isolla vaihteella vs jousitettu levy+kiinteä vauhtis, b) vähentään kulutusta (pl toi isommat vaihteet käytössä

Ihan noin perusteluja olisi kiva kuulla, kertoiko se LUK:n edustaja tarkemmin vai vaan totesi että näin on, nyt turvat kiinni ja kahville.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kyllä ne mielummin silti myy massapyörä/kytkinpakettia mikä maksaa suht hunajaista esim ihan volkkarin :
Tuotenimi: Kytkinmoduuli
Tuotekoodi: 2289601002
Tuotemerkki: Sachs
Info: sis vauhtip+asen+levy ei laakeria
Määrä 1
Alv 22% 950,00€
Alv0% 778,69€
ja merkkiliikkeen / kytkinvalmistajan mukaan tietty vaihdettava mielummin pakettina
Tuotenimi: Kytkinmoduuli
Tuotekoodi: 2289601002
Tuotemerkki: Sachs
Info: sis vauhtip+asen+levy ei laakeria
Määrä 1
Alv 22% 950,00€
Alv0% 778,69€
ja merkkiliikkeen / kytkinvalmistajan mukaan tietty vaihdettava mielummin pakettina

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuntui vetävän lähinnä herneet venttiiliin kun aloin puhumaan ja kyselemään kilpailevan merkin korvaavasta
rakenteesta jossa kaksoismassa korvataan kiinteällä vauhtipyörällä ja keskiö jousitetulla kytkin levyllä.
Ei vaan kyllä sen perusteet oli ihan hyvät.
Tuo voimansiirron kestävyys on varmaan ihan faktaakin, koska monessa ajoneuvossa väännöt tulee alhaalta ja tosi isoilla
Newton metreillä.
Liikkeelle lähteminen on mielyttävämpää kaksoismassalla varustetussa kuin perinteisessä rakenteessa.
Laakereihin ja hammaspyöriin kohdistuva rasitus on ihan toista kuin ennen vanhaan.
Voimansiirron materiaaleja ei voida sarjavalmistuksessa parantaa liikaa kasvaneen painon ja kustannusten vuoksi.
Eli käytettäisiiin isoja (isompia, vahvempia) ja parempia osia mikä tulisi normaalisti mieleen ensimmäisenä.
Isojen vaihteiden käyttäminen pienillä kierroksilla pienentää automaattisesti kulutusta johon autotehtaat ovat
sitoutuneet EU:n määräysten ja direktiivien myötä mikä on ihan järkeenkäypää.
Kaksoismassa tasaa myös pyörintänopeuden eroja voimansiirtolinjassa paremmin kuin perinteinen keskiöjousitettu kytkinlevy ja kiinteä asetelma.
Tuossahan nuo pää piirteittäin eniten tuntuivat painottavan tuota polttoainetaloudellisuutta.
rakenteesta jossa kaksoismassa korvataan kiinteällä vauhtipyörällä ja keskiö jousitetulla kytkin levyllä.
Ei vaan kyllä sen perusteet oli ihan hyvät.
Tuo voimansiirron kestävyys on varmaan ihan faktaakin, koska monessa ajoneuvossa väännöt tulee alhaalta ja tosi isoilla
Newton metreillä.
Liikkeelle lähteminen on mielyttävämpää kaksoismassalla varustetussa kuin perinteisessä rakenteessa.
Laakereihin ja hammaspyöriin kohdistuva rasitus on ihan toista kuin ennen vanhaan.
Voimansiirron materiaaleja ei voida sarjavalmistuksessa parantaa liikaa kasvaneen painon ja kustannusten vuoksi.
Eli käytettäisiiin isoja (isompia, vahvempia) ja parempia osia mikä tulisi normaalisti mieleen ensimmäisenä.
Isojen vaihteiden käyttäminen pienillä kierroksilla pienentää automaattisesti kulutusta johon autotehtaat ovat
sitoutuneet EU:n määräysten ja direktiivien myötä mikä on ihan järkeenkäypää.
Kaksoismassa tasaa myös pyörintänopeuden eroja voimansiirtolinjassa paremmin kuin perinteinen keskiöjousitettu kytkinlevy ja kiinteä asetelma.
Tuossahan nuo pää piirteittäin eniten tuntuivat painottavan tuota polttoainetaloudellisuutta.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
Johtuu siitä että Suomessa ei saa pelkkää levyä useimmiten.Tero Häkli wrote:kyllä ne mielummin silti myy massapyörä/kytkinpakettia mikä maksaa suht hunajaista esim ihan volkkarin :
Tuotenimi: Kytkinmoduuli
Tuotekoodi: 2289601002
Tuotemerkki: Sachs
Info: sis vauhtip+asen+levy ei laakeria
Määrä 1
Alv 22% 950,00€
Alv0% 778,69€
ja merkkiliikkeen / kytkinvalmistajan mukaan tietty vaihdettava mielummin pakettina
On se kyllä kumma kun Saksassa vaihdetaan pelkkiä levyjäkin..

Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
luultavasti, suomipoikahan maksaa
ookko muuten ajanu autoo mihin vaihdettu kiintee paketti ? joka ikinen mihin oon vaihtanu on sanonu että parempi mitä vakio... tosin ihan uusissa ymmärrän sen 2-massan vaan sen takia et ne sammuttaakin jo tosi herkästi, toi ehkä ihan inan sitä auttaa. Kaverille lastutettavaks tullu lähiaikoina paljon tuliteriä riiseleitä kun ne on niin laihalle vedetty että tuntuu sammuvan helpommin kun pikkukoneiset bensavehkeet
samalla saa tehoakin kun ottaa ton ärsyttävän ominaisuuden pois


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Enpä ole DSL koneella varustettua ajanut.Tero Häkli wrote:luultavasti, suomipoikahan maksaaookko muuten ajanu autoo mihin vaihdettu kiintee paketti ? joka ikinen mihin oon vaihtanu on sanonu että parempi mitä vakio... tosin ihan uusissa ymmärrän sen 2-massan vaan sen takia et ne sammuttaakin jo tosi herkästi, toi ehkä ihan inan sitä auttaa. Kaverille lastutettavaks tullu lähiaikoina paljon tuliteriä riiseleitä kun ne on niin laihalle vedetty että tuntuu sammuvan helpommin kun pikkukoneiset bensavehkeet
samalla saa tehoakin kun ottaa ton ärsyttävän ominaisuuden pois
Oma ATD kaipaisi viilausta mutta pitäisi tuo kytkin ongelma selvittää ennen virityksien alkua.
Karala sanoi vakio kytkimen kestoksi max 300Nm eikä yhtään enempää.
Tuo Valeon korvaus sarja mistä jo mainitsinkin kiinnostaa, sille luvataan 370-400Nm väännön kestoa.
Juttelin erään asiakkaani kanssa Kymen laakson aluelle ja kehuivat tuon Valeon maasta taivaisiin tiedä sitten oliko myyntimiehen puhetta

Golf IV Variant -05 1,9 PD
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Jos viitsisitte pitää tän mun ongelman mielessä sillä silmällä ja korvalla että:
millainen paketti kannattaa laittaa tässä meitin perheen tarpauksessa eli minkä vermeet tähän käy ja laitan vielä noi vaktat=) eli Passat Variant jossa AHU kone tdi 66kw/90hv ja 5v manuaali vuosimalli papereien mukaan 2000 mutta jossain katsoin että nämä ahu:t olisi 1999v mene ja tiedä. Mutta tietänette auton ja padan.
Ja oli mennyt tai ei se kaksoismassavauhtipyörä tai ei niin kiinteää ja ainakin kestävämpää tahtoo tilalle ja jos tuo jousitettu levy pelittää paremmin ja vaimentaa /tasottaa käyttöä niin sekin olis hyvä. Luotan teidän kokemuksiinne asiasta ja sillä silmällä asiaa katselen. Aikaisintaa tämä menee laittoon ensikuusa sen kertoo jo nyt budjetti että no hätä (kunhan heti sais =) , you know.
Mutta jos mietteessä että se vastaava kuin nyt (kaksoismassa...) on käytössä tarpeeksi kestävä niin ok sekin sillä kun ajattelen että tässä oli koukku jo ostettaessa eli on varmasti vedelty ennenkin ja ajettu 4tonnia vaille 400tkm niin on se kestänyt aikalailla se entinenkin joten avoimin mielin otan tietoa ja kokemuksia asiasta eteenpäinkin..
Tietääkseni turboa ei olla huollettu/vaihdettu että voisko tällaista huoltaa vai onko vain uusittava ainoa vaihtoehto. Ei pidä mitään ylimääräistä ääntä joten en tiedä kunnosta mitään muuta kun että tuntuu toimivan, mutta tiedoksi olis hyvä.
Käsittääkseni sillä perusteella mitä tuttuni kertoi tässä on vakioturbo eli ei muuttuvakulmainen siipi (onko oikein) sillä hänellä on se 81kw/110hv ja siinä tuo jälkimmäinen (luultavasti). Saatan ja varmasti kyselen ja selittelen silleen taukisti näitä asioita mutta kun noviisi olen näissä ja tässä koneessa ja autossa, että tsori, koittakaa kestää=) kun kohdilleen osutaan niin pistän kahvit kärsimyksistänne.
Palataan.
tässävielä mun känny jos tulee pikaista 0400 434442 jorma ja maili jotamo@wippiws.fi
millainen paketti kannattaa laittaa tässä meitin perheen tarpauksessa eli minkä vermeet tähän käy ja laitan vielä noi vaktat=) eli Passat Variant jossa AHU kone tdi 66kw/90hv ja 5v manuaali vuosimalli papereien mukaan 2000 mutta jossain katsoin että nämä ahu:t olisi 1999v mene ja tiedä. Mutta tietänette auton ja padan.
Ja oli mennyt tai ei se kaksoismassavauhtipyörä tai ei niin kiinteää ja ainakin kestävämpää tahtoo tilalle ja jos tuo jousitettu levy pelittää paremmin ja vaimentaa /tasottaa käyttöä niin sekin olis hyvä. Luotan teidän kokemuksiinne asiasta ja sillä silmällä asiaa katselen. Aikaisintaa tämä menee laittoon ensikuusa sen kertoo jo nyt budjetti että no hätä (kunhan heti sais =) , you know.
Mutta jos mietteessä että se vastaava kuin nyt (kaksoismassa...) on käytössä tarpeeksi kestävä niin ok sekin sillä kun ajattelen että tässä oli koukku jo ostettaessa eli on varmasti vedelty ennenkin ja ajettu 4tonnia vaille 400tkm niin on se kestänyt aikalailla se entinenkin joten avoimin mielin otan tietoa ja kokemuksia asiasta eteenpäinkin..
Tietääkseni turboa ei olla huollettu/vaihdettu että voisko tällaista huoltaa vai onko vain uusittava ainoa vaihtoehto. Ei pidä mitään ylimääräistä ääntä joten en tiedä kunnosta mitään muuta kun että tuntuu toimivan, mutta tiedoksi olis hyvä.
Käsittääkseni sillä perusteella mitä tuttuni kertoi tässä on vakioturbo eli ei muuttuvakulmainen siipi (onko oikein) sillä hänellä on se 81kw/110hv ja siinä tuo jälkimmäinen (luultavasti). Saatan ja varmasti kyselen ja selittelen silleen taukisti näitä asioita mutta kun noviisi olen näissä ja tässä koneessa ja autossa, että tsori, koittakaa kestää=) kun kohdilleen osutaan niin pistän kahvit kärsimyksistänne.
Palataan.
tässävielä mun känny jos tulee pikaista 0400 434442 jorma ja maili jotamo@wippiws.fi
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Terve Vessu!
Mitähän tuo mainitsemasi Valeon korvaus sarja maksaa? Eli kiinteetä peliin on sinunkin näkemyksesi? Onko muuten kenellä tietoa minkä vermeet menee suoraan tilalle, ilman virejä?
ja kiitostaa kaikille asiaan paneutuville itsenikoskevan osalta. Hyvä ettei näistä tiedoista pihtailla että voinee säästää kantapäitään ettei kaikkea tarvitse itse mikata vaan voi oppia toistenkin kolhuista tai kolhuttomuuksista.
Mielenkiinnolla seuraa tämän asian kehitystä
Ötyjä
jorma
Mitähän tuo mainitsemasi Valeon korvaus sarja maksaa? Eli kiinteetä peliin on sinunkin näkemyksesi? Onko muuten kenellä tietoa minkä vermeet menee suoraan tilalle, ilman virejä?
ja kiitostaa kaikille asiaan paneutuville itsenikoskevan osalta. Hyvä ettei näistä tiedoista pihtailla että voinee säästää kantapäitään ettei kaikkea tarvitse itse mikata vaan voi oppia toistenkin kolhuista tai kolhuttomuuksista.
Mielenkiinnolla seuraa tämän asian kehitystä
Ötyjä
jorma
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
kaverillas on siis muuttuvasiipinen ja sulla hukkaportillinen ahdin.... niilläkin tietty monta nimee =) kyllä sen huoltaakkin voi tai sitten teettää inan isomman... tai jos löytää järkevästi vaikka muuttuvasiipisenkin ahtimen, ohjelman saa tehtyä siihen sopivaks... suoraa vaihtamalla ei toimi lainkaan kun turbot aikas lailla erilaiset.
ei sulla vessu valeon tuotenummeroo oo siitä sarjasta ?
ei sulla vessu valeon tuotenummeroo oo siitä sarjasta ?
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta pääset Tecdociin jossa voit katsoa Valeon sopivuuden autoosi.
http://www.valeoservice.com/html/united ... oducts.php
Valitse Valeo web Catalogue oikealta ylhäältä.
Ainahan näistä väännetään mikä paras on, tuo Valeo on kuitenkin hinta-laatu suhteeltaan aika lyömätön
pakko sanoa vaikka kilpailijan merkki onkin
http://www.valeoservice.com/html/united ... oducts.php
Valitse Valeo web Catalogue oikealta ylhäältä.
Ainahan näistä väännetään mikä paras on, tuo Valeo on kuitenkin hinta-laatu suhteeltaan aika lyömätön
pakko sanoa vaikka kilpailijan merkki onkin

Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ihan asialliselta näyttää jos se on toi kaksoismassan näkönen mut näyttäs kiinteeltä, kuvat ei niin kovin tarkkoja, vakiokokonen näköjään, sen takia varmaan hiukan huonompi väännönkesto... toi s2 on 240mm ... mut toi valeon setti riittää kyl pikkuvireille =) misä hinnois toi on ? kahan tunnarit töisä, ei oo kotona kun örumin muistissa...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Muistaakseni tiski hinnat vapaassa varaosakaupassa jossain 700 rahan paikkeilla.Tero Häkli wrote:ihan asialliselta näyttää jos se on toi kaksoismassan näkönen mut näyttäs kiinteeltä, kuvat ei niin kovin tarkkoja, vakiokokonen näköjään, sen takia varmaan hiukan huonompi väännönkesto... toi s2 on 240mm ... mut toi valeon setti riittää kyl pikkuvireille =) misä hinnois toi on ? kahan tunnarit töisä, ei oo kotona kun örumin muistissa...
Saattaa heittää +- 70 euroa.
Mikäli sulla tunnarit on niin näet hinnan Kahalta, minulla ei valitettavasti ole

Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tarvii kahtella josain vaiheesa... toi järeempikin paketti jää alle ton muistaakseni, tai tarkkaa hintaa en tiä ennenku saan/jos saan vauhtipyöriä lisää... uus maksaa melkein 300, se tota hintaa nostaa aika lailla
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
en kyl tota valeoo edes 700 saa
koska hinnan oot kysyny ? alkuvuodesta nousi jonkin verran, tota kautta silti ikänä oo kunnon alennuksia saanu
paljo halvemmaks itelle tulee ainakin tehdä sillä s2 kytkimellä, ja kestää kunnon tehotkin...


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://varaosa.fi/index.php?main_page=p ... cts_id=259Tero Häkli wrote:en kyl tota valeoo edes 700 saakoska hinnan oot kysyny ? alkuvuodesta nousi jonkin verran, tota kautta silti ikänä oo kunnon alennuksia saanu
paljo halvemmaks itelle tulee ainakin tehdä sillä s2 kytkimellä, ja kestää kunnon tehotkin...
FFP:llä TDI Freak ostanut 500 egulla ko. kytkimen.
Otampa huomenna selvää hinnoista ja ilmoittelen..
Tuossa mainoksessa kyllä luvataan aika kova väännön kesto, mahtaako pitää paikkansa.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
toi tuskin sopii... poikittaiskoneisiin toi paketti...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyselen huomenna vaikka tähän omaan ATD-koneeseeni pakettia, katsotaan missä hinnoissa mennään.Tero Häkli wrote:toi tuskin sopii... poikittaiskoneisiin toi paketti...
Verrataan sitten vaihtoehtoasi?
EDIT
Tosin tuo 826317 paketti tuossa linkissä menee juuri ATD-myllyyn.
Mikäs konetyyppi tuossa Siilinmiehen Pasuunassa on?
Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ATD:tä on poikittaistakin... AHU kone on pasaatissa. Muistelisin et boorimäärä kusee noissa poikittaisessa ja pitkittäisessä ja vauhtipyörässä tais olla väärällä puolella starttikehä
Last edited by Tero Häkli on 4.2.2009 19:48, edited 3 times in total.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Minä jo iloitsin että tuossa (valeo4) on hyvä mutta sain palautteen sellaisen asiallisesti eli takaisin maanpinnalle että muuten ok mutta tuo on poikittaiskoneelle...
Että se siitä lyhkäsestä ilosta..
Jäänen odottelemaan seuraavaa hehkutusta tuohon pulmani ratkaisemiseen.
Niin eihäs ne ratkaisut kalliita ole mutta se vain tuntuu siltä jos (kun) ei ole rahaa.. näin ystävälläni oli tapana sanoa =)
Vessu onko tosta ADT koneen kiinteestä kytkin.. ratkasua myös tälle AHU koneen vastaavalle.. Eli mikä pata tuo sinun on (ei ollut koodia tuossa omassa alfamerin kirjassa) tälleen tietämättömästi kysäsee vihellellen...
Jorma
Että se siitä lyhkäsestä ilosta..
Jäänen odottelemaan seuraavaa hehkutusta tuohon pulmani ratkaisemiseen.
Niin eihäs ne ratkaisut kalliita ole mutta se vain tuntuu siltä jos (kun) ei ole rahaa.. näin ystävälläni oli tapana sanoa =)
Vessu onko tosta ADT koneen kiinteestä kytkin.. ratkasua myös tälle AHU koneen vastaavalle.. Eli mikä pata tuo sinun on (ei ollut koodia tuossa omassa alfamerin kirjassa) tälleen tietämättömästi kysäsee vihellellen...
Jorma
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Eli sulla on AHU-moottori ja kiesin vm on 2000?2000/1.9tdi wrote:ja v.. vielä tonkin onnistuin väärin kirj...siis ATD
Clutch Kit
[Checklist] [Shopping Cart] 0
D1: 229 mm, Standard: DBR, D2: 228,6 mm, Teeth Quant.: 23, Hub Profile: 21,80, 21,80 x 24,30, 24,30, Supplementary Article/Supplementary Info 2: with flywheel
- Kit 4 Pieces (= Kit 3 Pieces + Rigid Flywheel)
Valeo numero 835005
Perkule ei anna Tec Docci linkittää suoraan olisit nähnyt komponenttien kuvat
Mene katselemaan tuosta aiemmin postatusta Valeon linkistä niin näet kuvat.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tota kysyin tänää ja lähtöhinta yli tonnin
itelle jäis 900 paikkeille.... huonot alet varmaan vaan... mut toi on just se oikee paketti tohon Jorman autoon... kaiken helpoinkin pikkuvireille kun menis ihan bolt on.... kysy mihin hintaan ite saisit =)

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
tolla laittaallasi koodilla Valeo numero 835005 googletuksella löytyy ainakin tuollainen... http://cgi.ebay.it/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0255564041 eli italiasta 460€
Laittele huomenissa se suomen taatusti edullisempi=) paketti
jorma
Laittele huomenissa se suomen taatusti edullisempi=) paketti
jorma
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jos tohon hintaan saa ja ne lähettelee yksityiselle suomeen eikä hirveitä postikuluja tuu niin osta ihmeessä 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Tää oli vielä laitettava eli onko Pasha AHU:ssa 1.9tdi 66/90 sama kytkin kaikkineen kuin -98-05 1.8 turbossa tässä olis tää
http://global.ebay.com/VALEO_CLUTCHFLYW ... 16298/item
Ötyjä t jorma
http://global.ebay.com/VALEO_CLUTCHFLYW ... 16298/item
Ötyjä t jorma
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
vero mun mielestä noissa aina on, tulli tietty joistain paikoista tulee, mut kannattaa kysyä tietty
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
pitkittäises 1.8t bensakonees sama paketti, laatikosta toi hommelo kiinni
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
jos vaikka nukkumatti toisi vastauksen =)
kiitos taasen osallistujille kärsivällisyydestä.
Eikä noista saa selvää mitä kuuluu pakettiin ja kun ei ole mitää master eikä muitakaan kortteja niin milläs noista makselet? Ja toisessa sanotaan että samat osat ja toisessa esitteessä että ei nuista pähkäilyistä joten kienee parasta etä sorvinääreen suoraan suomessa ja metallia vääntämään.. Mutta onneksi sentään vielä kulkee ettei paikoillaa polje..
Ötyjä kaikille
jorma
kiitos taasen osallistujille kärsivällisyydestä.
Eikä noista saa selvää mitä kuuluu pakettiin ja kun ei ole mitää master eikä muitakaan kortteja niin milläs noista makselet? Ja toisessa sanotaan että samat osat ja toisessa esitteessä että ei nuista pähkäilyistä joten kienee parasta etä sorvinääreen suoraan suomessa ja metallia vääntämään.. Mutta onneksi sentään vielä kulkee ettei paikoillaa polje..
Ötyjä kaikille
jorma
Kaveri tossa puheli että joissain automaattilootissa voisi olla kiinteä vauhtipyörä myös ollut. Pystyykö herrat asian tarkistaan ja onko nuo osat sitten taas yhteensopivia hämmenninlootien kanssa?
Vessu: en mä yhtään perustelua noihin väitteisiin vielä lukenut
Vessu: en mä yhtään perustelua noihin väitteisiin vielä lukenut

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.