Eli olet vaihtanut kytkin ratkaisun joko kaksoismassasta kiinteäänvauhtipyörään ja laittanut kytkinpaketin joko suoraan jostain toisesta tai kasannut oman mielen tai neuvojen mukaan ja sitten ajanut ja todennut. Nyt sitten mielipiteesi kuulumiin niin miinukset kuin plussat peliin...... tai vahvistanut muuten niin kerro miten ratkaisit kohdallasi pulman..
Ja laita tiedoksi:
- mikä kone ja kw/hv/Nm vakio sekä nykyiset kw/hv/Nm
- pitkittäis vaiko poikittais malli (apua ainakin minulle kun en malleja tunne)
- minkä kiinteävauhtipyörä (mistä automerkistä ja mallista sait)
- kytkinlevy
- asetelma
- painelaakeri
Ja nyt mielipiteesi eli +/- : eli täristääkö, onko jäykkä käytössä, luistaa edelleen jne...
tai taasen että: pitoa on sen verran että sarvikuono lähtis savesta ja vielä poikineen ja poikittain =) jne...
Ja jos jokin näistä kysytyistä mättää niin vastaa kuitenkin asiassa pysyen..kiitti
Itseäni on ainakin lähiaikoina askarruttanut nämä kytkin asiat joten h-hetkeä odotellessani ajattelin kysästä teidän JO tehneiden kokemuksia.
Antakaa palaa....
Jorma
Kytkin, haastajina kaksoismassa vai kiinteävauhtipyörä
-
- Posts: 74
- Joined: 1.2.2009 21:44
- Location: Siilinjärvi
- Contact:
Kytkin, haastajina kaksoismassa vai kiinteävauhtipyörä
Last edited by 2000/1.9tdi on 7.2.2009 11:31, edited 1 time in total.
-
- Posts: 8
- Joined: 25.2.2008 15:35
- Location: Olavinlinnan naapurissa
1,9 TDI ASV -poikittain.
Alunperin 110hp/240(köhän se oli) nm vääntöä, Nyt tehot jotakuinkin 190/+400
Kovat kamat kytkimessä, eli kiinteä VP, SRE -asetelma ja VR6 -levy. Pojat puhuvat, että olisi jäykkä käyttää, mutta taitavat olla heikkoja...
Toimii käyttöautona, ja on miun mielestä normaali käyttää. Ei ole jäykkä, eikä ravista. Tarkkakorvainen saattaa kuulla laatikosta vaimeaa rallatusta. Viime aikoina on kuitenkin ilmennyt orastavaa luistoa, mutta se on vain ajoittaista. Kuukauteen ei ole luistanut. Onhan tuolla kytkimellä matkaakin jo takana, eli saattaa olla tunnit jo kohta täynnä.
...tehoa tarvittaisiin lisää, että saisi noita kytkimen rajoja koeteltua.
Alunperin 110hp/240(köhän se oli) nm vääntöä, Nyt tehot jotakuinkin 190/+400
Kovat kamat kytkimessä, eli kiinteä VP, SRE -asetelma ja VR6 -levy. Pojat puhuvat, että olisi jäykkä käyttää, mutta taitavat olla heikkoja...
Toimii käyttöautona, ja on miun mielestä normaali käyttää. Ei ole jäykkä, eikä ravista. Tarkkakorvainen saattaa kuulla laatikosta vaimeaa rallatusta. Viime aikoina on kuitenkin ilmennyt orastavaa luistoa, mutta se on vain ajoittaista. Kuukauteen ei ole luistanut. Onhan tuolla kytkimellä matkaakin jo takana, eli saattaa olla tunnit jo kohta täynnä.
...tehoa tarvittaisiin lisää, että saisi noita kytkimen rajoja koeteltua.