AjH wrote:Kaveri tossa puheli että joissain automaattilootissa voisi olla kiinteä vauhtipyörä myös ollut. Pystyykö herrat asian tarkistaan ja onko nuo osat sitten taas yhteensopivia hämmenninlootien kanssa?
Vessu: en mä yhtään perustelua noihin väitteisiin vielä lukenut
Edellisessä käyttöautossani oli seuraava paketti: AHU:n kiinteä vauhtipyörä, SRE:n asetelma ja vakio tdi-kytkinlevy. Dynotuloksena 123hv/290nm (ennen asetelman vaihtoa), vakio oli se 90hv/210nm, oli siis ohjelmoitu huoltoportin kautta. Itse auto oli Seat Leon 1.9TDI -01 ALH-koneella, loota 5v ja koukkukin löytyi. Jaksoi vetää n. 1200kg asuntovaunua vakiona ihan ookoosti. Ohjelmoinnin jälkeen tietysti paremmin. Ennen tuota SRE:n asetelmaa kaksoismassavauhtipyörä oli vaihdettu kiinteään vauhtipyörään pari vuotta aiemmin, että kyllä se toimii ihan hyvin.
Eiköhän tuohon aloitusviestin Passatiin menisi samat osat manuualiversiona, tosin kuten on mainittu jo, kiinteän vauhtipyörän löytäminen käytettynä on vaikeata tällä hetkellä.
Tajuanko tästä oikein että kuitenkin 1.8t ja 1.9tdi olisi sama kytkin paketti vaiko molempiim saataville eli juuri tähän pitkittäiskoneeseen.. Näistä kun on niin pihalla. http://www.turbotec.com/tuotteet/kytkinpaketit.html ja jos näitä hintoja niin pihalle paukahtaa tämä ukko ainkin tuollaisesta uudesta ja viriliikkeen hintatasosta.. katsellaan mitä keksitään...
835005 paketin hintaa kysyin tänään ->880 euroa Suomessa eli jos tuohon 460 saat niin osta pois ihmeessä.
Saksassa näyttivät pitävän hintana 700 euroa eli Suomi lisää on Suomessa taas.
Jahka pääsen johonkin talliin niin avaan sen boxin konepellin alta kuskin kohalta . Kannessa ei ole ainakaan mitään pantaa tai plommia (ainakaan enää) siinä muovissa on koholla numero 4,0Nm?0,5 tai jotain. Tää kinnerihän on sillä Comforlein jos se nyt jotain sanoo vai onko se vaan varustetaso tai... Olen itse vain pähkäillyt että onko tähän tehty jo jotain virejä kun nyt kengittäessä kulkee ja kiihtyy ihan mukavasti. No näen samalla millainen (otan kuvan ja lähetän tänne) se on ja osaatte kertoilla mitä sille pitäisi tarvittaessa tehdä, eli tarviiko irrotella ja juotella vaiko suoraan piuhaa pitkin ohjelmaa luritellen onnistuu..
Projekti jatkuu ja kiinteetä sopivaa vauhtipyörää etsitään ja sellaisella tai mahdollisuudella että siihen saa sellaisen kytkinpaketin joka kestää ok käyttöä ja vaunun vetoa ja hiukan lisä newtoneita silleen sopivasti mitä tästä nyt silleen turvallisesti irti saa.
Yksi vaihtoehto selvittää auton tilaa on ajaa dynoon, se maksaa jonkun 50 euroa ja saat käteen käyrän moottorin tehoista ja väännöistä.
Ja kun viet pajalle joka voi sitten lastunkin väsätä niin saat ehkä samalla vähän vinkkiä jatkosta.
Tosin kytkimen olisi varmaan hyvä pitää rullilla poljettaessa, ei muuten oikein irtoa mitään hyödyllistä...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Olen ensi viikolla kun saan ajan menossa alan liikkeeseen ja katsotaan sekä tota nykimistä ( todella vähäistä) ja samalla että onko jo virejä pelissä..
kertoilen kyllä homman kehitystä ja jos osia saan hankittua eli sitä kiinteetävauhtipyörää joka tähän sopii ja sellaista joka sopii lompakolle kanssa..
Kyllä tämä kuntoon ja tehokkaaksi saadaan vaikka sitten ajallaan=)
( lainaan Reactoria: AHU:n kiinteä vauhtipyörä, SRE:n asetelma ja vakio tdi-kytkinlevy. )
Onko tuo mainittu AHU:n kiinteä vauhtipyörä jostain vanhemmanmallisesta AHU:n koneesta vaiko tarkoittaa jotain ihan muuta.. Vai onko näissä 97> eteenpäin olevissakin AHU:n moottoreissa joko tai kiinteä tai kaksoismasa??
nyt se kytkin sitten reistaa täälläkin...
eli -04 AVB motillinen TDi passat.
Ongelmana on että poljinta painaessa on puoleenväliin tyhjää,
eli ihan tunnotonta aluetta.
Vasta lähes pohjassa kytkin irrottaa.
Aika helposti laatikko rusahtaa jos ei paina huolella poljinta pohjaan.
Kokemuksia/tietoa mikä tuon tekee.
Luistamisongelmaa ei ole vaikka pikkasen on piristystäkin annettu.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
No niin, käytin autoa katsauksessa ja tulos, Kytkin vetelee loppujaan ottaa todella ylhäällä "pinnassa" kiinno ja jo sellainen että tossu hipoo kytkin spedaalia saa sen silleen luistamaan että haiskahdus nenään saadaan esille =) Ja et tätä meitin pikku torboloa ole mitenkään vielä viritelty mutta kuten mies kertoi että todella pirteässä kunnossa muuten eli hyvän tuntoinen vedoltaan. Mutta kun tämä minulla ensi tuttavuus 1.9 tdi pataan niin pohdin onko piristetty jo vai ei joten ei on vastaus.. Mutta kohta on ... jos asiat osuu kohdilleen...
Mutta tarina jatkuu kunhan saadaan asiat rullaamaan eli tarpeeksi rahaa käytettäväksi asian parantamiseen...
Palaillaan
Jorma
Passat Variant -00 1.9tdi AHU 66kw/90hv+Optimec=+120hv =)
Mistäpäin olette kyselleet tuota valeo4 paketin hintaa juuri tuota koodilla 835005 olevaa ja mikä on alin hinta?
Kyseinen paketti kiinnostaisi minuakin, kun tuo kaksoismassa ravistaa aika tavalla
Karalalla käynnin jälkeen, mutta pystyy ajelemaan jos ei polje liikaa kaasua.
Mielenkiintoista että Karala sanoo että kytkin kestää max 300nm ja hänen lastullaan irtosi 312nm 81kw passatista.
Minkäs merkkinen tuo Karalan myymä 780 maksava paketti on ja onko se pelkän paketin hinta vai sisältääkö työt?
luultavasti pelkän paketin hinta, mimmonen paketti on ? multa saa luultavasti pian 500nm kestävää pakettia aikalailla halvemmalla kiinteen vauhtipyörän kera =) jos siis vaihteisto 5-vaihteinen
Tero minkäslainen tuo sinun pakettisi kaikenkaikkiaan olisi ja menisikö ihan heittämällä paikalleen.
Onkos siinä sellainen jousitettu levy kuten valeon paketissa.
Minkälaisessa hintaluokassa paketin hinta pyörisi?
tiedän luultavasti viikon sisällä, kun kaveri saa yhden vauhtipyörän sorvattua... eli kiintee vauhtipyörä ja s2 audin 240mm kytkinhilut, menee heittämällä paikoilleen kun siihen koneistetaan kaikki tarvittavat holet ja kierteet valmiiks, sasch:in kytkinosat.
hinnan tiedän vasta kaverin kirosanojen lukumäärän perusteella ketä ton vauhtipyörän sorvaa =) niillä silti töissä kunnon vehkeet niin pitäs hyvin luonata kytkimen keskitykset ym. laitan vaikka tännekin tietoo heti kun hinnan tiedän
Pakkohan se paketti on tasapainottaa, muuten menee kampurasta laakerit aika herkästi. Tai jotain vielä rankempaa tapahtuu, senverran massaa tossa paketissa on että tasapainossa se on oltava.
Olikohan se ohjeaika Laakkosella joku 4h tolle vaihtotyölle etuvetoseen. Nelikossa taitaa vielä kardaani vähän lisätä työmäärää?
Karalan paketti on saman kaltainen kun Teron, ainakin näin oon ymmärtäny. Ja siinä(kin) otetaan alkuperäsestä vauhtipyörästä hammaskehä uusiokäyttöön. Newtoneita vähän vähempi lupaa, mutta se taas johtuu käytetystä asennelmasta ja levystä. Jaa sopii näköjään Karalan paketti myös 6 vaihteisen lootan kanssa.
Tero Häkli wrote:olisko kytkimen pää- tai työsylinteristä kumit menossa/menny
pääsylinterihän se oli antautunut, 130 euroa tuli asennettuna hintaa.
Appiukon -06 Octaviassa sama vaiva kuulemma, olivat skoda huollossa lohduttaneet et
kyllä se toimii kun ilmat taas lämpenee:-)
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Niin tuolla laittamassasi linkinnä Audi... oli tällaisia konemerkkelä joissa kiinteeVP joka käy pitkittä'isiin massan tilalle ..Jos nyt yhtään ymmärsin, aika hyvää vääntöa asiasta sileeläkin tässä Mikan lainausta sieltä ja kiitos Mika etukäteen "auditosiosta" =)
""Tutkimusta tehty. Jos kyseessä on ABK:n vauhtis, niin sen osanumero on 026 105 269 L, ja sitä taas löytyy lukemattomista eri neloskoneista, ei pitäisi olla vaikea löytää käytettyä, tässä vähän konekoodilistaa, joista se löytyy:
ja vissiin jos käsitin niin 1.6, 1.8, ja 2.0l bensakoneista löytynee ja audin sekä vissiin vw etä seatistakin myös 80luvulta 90alkuun myös diusekipuoleltakin.. Näinkö on onko nain..
Valaiskaa vielä hiukan meikäläiselle ja pitkätpäällä niin menee jakeluun etä mistä sitä voisi saada sen kiinteen silleen melkeen valmiina että jos sen plöytäs joltain tutulta pihan perältä..
Jorma
Passat Variant -00 1.9tdi AHU 66kw/90hv+Optimec=+120hv =)
taitaa olla just halvin resepti toi mun mistä tuola höpistään.... eikös 6 vaihteisessa pitkittäisessä tuu startti eri puolella kun 5 vaihteisessa? ainakin semmonen muistikuva on... en vannomaan kyllä mee =)
kyllä eka pyörä ainakin painotetaan, tosin kunnon sorvilla pitäs ilman painotuksia mennä mut varmuudeks eka tarvii kyllä painotuksessa käyttää, valupyörissä tuleekin heittoo helpommin huokosten kanssa mut teräksen kanssa ei onkelmaa.
ei o kovin tarkkaan karala tarinoinu eikä kunnon kuviakaan niin huono sanoo onko sama...
noitten moottorikoodien kans hakeminen vaan aika sehlaamista kun mikään noista ei käy varmasti vakiokytkimen kans joistakin käy toi kuopallinenki... mut hintaero jää olemattomaks varmasti pitävään kytkimeen verrattuna, purkaamot kun tykkää noista limpuista pyytää viä rahaakin
Tero Häkli wrote:olisko kytkimen pää- tai työsylinteristä kumit menossa/menny
pääsylinterihän se oli antautunut, 130 euroa tuli asennettuna hintaa.
Appiukon -06 Octaviassa sama vaiva kuulemma, olivat skoda huollossa lohduttaneet et
kyllä se toimii kun ilmat taas lämpenee:-)
Yritän vaan Tero pistää itse jotain koriin että jos vaikka saattaisin löytä jonkin palasen itsekkin ei vissiin vielä valoa tullut ja kiroilujen määrä selvinnt vaiko ihan pyhäkoululaiseksi heittäytyi, mies sorvin ääressä.. laittele pri.. kun tietöö moisista ..
Palaillaan
jorma
Passat Variant -00 1.9tdi AHU 66kw/90hv+Optimec=+120hv =)
Mun mielestä, jos toi tasapainotus tehdään oikein niin se pitää tehdä pyörä ja asennelma kasattuna. Ja tällä metodilla siis joka paketti erikseen. Voi olla turhaakin hifistelyä jo, mutta minä ainakin teen mieluummin turhankin hyvin kun tämmösistä jutuista on kyse. Kymppi lisää tossa hommassa voi säästää aika monta kymppiä toisaalla.
Mun paketti etenikin tänään koneistamon suuntaan jo. Kahtotaan mitä sieltä kerrotaan, kun on eka tämmönen setti mitä menee työn alle
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
2000/1.9tdi wrote:
( lainaan Reactoria: AHU:n kiinteä vauhtipyörä, SRE:n asetelma ja vakio tdi-kytkinlevy. )
Onko tuo mainittu AHU:n kiinteä vauhtipyörä jostain vanhemmanmallisesta AHU:n koneesta vaiko tarkoittaa jotain ihan muuta.. Vai onko näissä 97> eteenpäin olevissakin AHU:n moottoreissa joko tai kiinteä tai kaksoismasa??
Tuo AHU:n vauhtipyörä on tietääkseni peräisin Seat Cordobasta -98->. SRE:n asetelman hankin Us-Partsilta ja vakio TDI-kytkinlevy sitten ihanpa tarvikeliikkeestä. Osat siis suoraan AHU-koneiseen tarkoitettuja ja ovat ALH-koneisessa Seat Leonissa edelleen. Tuo auto on vanhempieni tallissa seisonnassa (ei käyttötarvetta) myynnin vuoksi
Tero Häkli wrote:ei kukaan kytkintä vaihdettaessa tasapainottele koko pakettia eri asia jos kiekat pyörii 10k tai yli
No ei, mutta kun vaihdetaan vauhtipyörä, asennelma ja levy. Jos pelkkä asennelma ja levy uusitaan niin tietysti ole järkeä koko settiä kiikuttaa koneistamoon.
Mä ainakin haluan tasapainossa olevan paketin. Se 17kg massaa kampuran päässä on kuitenkin aika moinen kiekko, ja pieni heitto siinä massassa tekee laakerille huonoa, nopeasti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kokeiles muuten mitä siinä uudessa pelkässä pyörässä on heittoo, tietäs kuinka tarkkaan tehtaalla painotellaan valupyörä kun ei me sorvilla tasapainoon, sen takia niis tasapainotuksenreikiä onki välillä aika määrä
oikeeoppisesti pitäs erikseen eka painottaa, meinasin sitä vaan että kun siihen joskus asetelman vaihtaa niin se tekee heittoo jo, ei nekään tasapainossa aina oo ku prässillä ne tehään
Totta joo, no mä en tosta hommasta sen paremmin tiedä mutta tietysti erikseen painotus juu, ja pakettina sitten tarkistus. Senhän pitäis tasapainossa olla jos erikseen on hyvät ja niputus tapahtuu keskustaan nähden symmetrisesti.
Onkohan muuten asennelma tasapainotettu jollain tapaa kun niitä vaihtaessa ei tosiaan yleensä pakettia koneistamoon kiikuteta, vaan ruuvataan kiinni sellasenaan. Se asennelman pyöräosa (painelevy tjsp?) on kuitenkin melko massiivinen palikka myös.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.