Päivittelen tänne tilannetta.
Eli moottori ja turbo meni vaihtoon ja operaatiolle tuli hintaa yhteensä pyöreät 7k€.
Moottori ja turbo käytiin Tallinnasta Saksa-Autosta 4400€ + 200€ matkakuluja. Turbo olisi kannattanut ostaa Suomesta, Tallinnassa se oli kalliimpi muutaman kymmenen euron verran, mutta moottori taas oli 3400€ halvempi. Kustannuksia laski hieman toki se, että kävimme Tallinnassa pakulla ja takatilaan mahtui toinen lavallinen 'moottorinpesunesteitä' moottorin rinnalle
Asennus Tampereen Laakkosella kustansi 2000€. Hintaan sisältyi myös testausta ja tutkintaa vanhan moottorin osalta, uusi öljypohja vanhaan moottoriin (vanha moottori palautettiin tehtaalle ja sen piti olla ulkoisesti ehjässä kunnossa), parit öljyt, jäähdytysnesteet ja lisäksi 3 A4:sta muita osia.
Ja maanantaina asennettiin pohjapanssari - osat (Tallinnasta tuli tilattua taas) 195€ ja 20€ Jondelle joka asensi panssarin. Asennuksessa piti purkaa Eberi pois tieltä (kuskin puolella puskurissa) ja 'jerkulla' sai vääntää urakalla välijäähdytintä (repsikan puolella puskurissa) että sai kiinnikkeet runkoon paikoilleen. 2h meni äheltäessä kiinnikkeitä, mutta hyvä siitä tuli
Ovela kumina kuului panssarista kun ajelin lumimyräkässä sillä takaisin Hesasta Tampereelle. 'Eristin' panssaria hieman raskasmatolla, kun jotkut valittelivat melun 'kasvavan' panssarin kanssa. Matolla vuoratun panssarin 'heijastama' melu tuntui kutakuinkin samalta kuin muovisen. Maton 'osuutta' asiaan en tiedä, kun ei tullut koitettua ilman.