Moottorin vaihto 1.8cl-->2.0 8v

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
waltt
Posts: 76
Joined: 21.4.2008 23:44

Moottorin vaihto 1.8cl-->2.0 8v

Post by waltt »

Eli 3 golffiin konetta mahdollisesti vaihtamassa.
Moottorin vaihdon ei tilavuuden tai tehojen suhteen pitäisi olla mitenkään ongelma, mutta jousitus ja akselistot ym. pitäisi olla vastaavia.
Mitäs eroja on 1.8cl ja 2.0 8v(gti edition?) tekniikoilla on? Mahtaako olla muuta kuin että toisessa on levyjarrut myös takana?
Tarvitsenko johtosarjaa?
Mitä kaikkea tarvitsen 1.8cl golffiin vaihtaakseni siihen laillisesti 2.0 8v koneen? :roll:

1.8i R4 ABS / ADZ / ANP 1781 cm3 66 kW (90 hv) @ 5500 r/min 145 Nm @ 2500 r/min
2.0i R4 2E / ADY / AGG / AKR 1984 cm3 85 kW (115 hv) @ 5400 r/min 166 Nm @ 3200 r/min

http://www.ajovalo.net/Mallit/VW_Golf_91.pdf

Kyseessä siis 1.8CL (abs) -94 variant
Last edited by waltt on 24.2.2009 1:15, edited 1 time in total.
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

No johtosarjan nyt ainakin joudut vaihtamaan.
Koneen lisäksi myös vaihdelaatikko pitäis vaihtaa jos aivan täysin lainkirjaimen täyttävän yhistelmän haluat.
Eteen pitää laittaa 256x20 jarrut.
Mulla on sellanen muistikuva et kakslitrases cl farkussa on takana rumpujarrut eli niille ei välttämättä tartte tehä mitään, jos en nyt ihan väärin muista.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
waltt
Posts: 76
Joined: 21.4.2008 23:44

Post by waltt »

Tero Paalanen wrote:No johtosarjan nyt ainakin joudut vaihtamaan.
Koneen lisäksi myös vaihdelaatikko pitäis vaihtaa jos aivan täysin lainkirjaimen täyttävän yhistelmän haluat.
Eteen pitää laittaa 256x20 jarrut.
Mulla on sellanen muistikuva et kakslitrases cl farkussa on takana rumpujarrut eli niille ei välttämättä tartte tehä mitään, jos en nyt ihan väärin muista.
Laatikko unohtui mainita, mutta mielessä sekin oli.
Eli motti+laatikko, johtosarja ja etujarrut. (täytyy jostain vielä tarkistaa takajarrusysteemit)

Mitäs tämä 256x20 tarkoittaa?

Kiitoksia nopesta vastauksesta! :wink:


Edit:
näyttäis nettiautossa olevan monissa 2.0 farkuissa nelipulttinen jako. = rumpujarrut (?)
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

256x20 tarkotti jarrulevyjen kokoa.

Eipä se nelipulttisuus takaa niitä rumpujarruja. Onhan levyjäkin nelipulttisissa.
Sen verta äsken katoin vagcatista et kakslitraseen farkkuun löytyy rumpujarruhin sylinterit joten kaippa niitä on rumpujarruilla.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

omassa gti editionissa oli vakaaja taka-akselissa... joutuukohan sen vaihtamaan?... etujarrut oli 280 mut kelpaa vissiin just toi 256 mitä tero sano...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Netti etkan mukaan farkkuun ei ole saatavissa vakaajallista taka-akselia joten sitä ei tartte vaihtaa.
2E-koneella olevassa farkussa on edessä 256x20 levyt ja takana rumpujarrut (täysin samat kuin 1.8 abs).
Tämä siis netti etkan mukaan. Täyden varmuuden saa kun marssii Vw:n tiskille ja hieman kyselee.

Mulla ois sellanen käsitys et waltt:in golffis on edessä nyt 256X13 levyt eli etujarruihin ei välttämättä tartte vaihtaa ku satulan kannakkeet. Noita "isolohko" farkkuja ei tainnu olla laisinkaan 239x12 levyillä.
Eli eipä ainakaan tartte olka-akseleita vaihdella.
Ja pikkuvinkkinä et mulla olis ylimäärääsenä huolletut(+maalatut) satulat + kannakkeet 256x20 jarruille :wink:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply