Golf IV sähköongelmiako?
Golf IV sähköongelmiako?
Tervehdys.
Nyt olisi hyvät neuvot arvokkaita. Eli kulkupelinä on neloskoppanen -99 variantti golffi 1.4i moottorilla varustettuna.
Autolla ajettaessa tiputtaa satunnaisesti nelospytyn pois toiminnasta eli kipinä todennäköisesti katoaa.
Auton kun käynnistää uudelleen niin sitten taas toimii moitteetta jonkin aikaa.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa VAG konsernin laitteissa, että saisi edes jonkinlaista suuntaa mitä siihen kannataisi vaihtaa. Paikallisesta varaosakaupasta ei juuri apua ollut kun siellä tänään piipahdin.
Aluksi epäilin tulppaa kun teki ensimmäisen kerran temput toissapäivänä, mutta tulppienvaihto ei tilannetta korjannut.
Joten nyt sitten pitäisi vaihtaa jotakin muuta mutta mitä?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Nyt olisi hyvät neuvot arvokkaita. Eli kulkupelinä on neloskoppanen -99 variantti golffi 1.4i moottorilla varustettuna.
Autolla ajettaessa tiputtaa satunnaisesti nelospytyn pois toiminnasta eli kipinä todennäköisesti katoaa.
Auton kun käynnistää uudelleen niin sitten taas toimii moitteetta jonkin aikaa.
Onko kellään ollut vastaavaa vikaa VAG konsernin laitteissa, että saisi edes jonkinlaista suuntaa mitä siihen kannataisi vaihtaa. Paikallisesta varaosakaupasta ei juuri apua ollut kun siellä tänään piipahdin.
Aluksi epäilin tulppaa kun teki ensimmäisen kerran temput toissapäivänä, mutta tulppienvaihto ei tilannetta korjannut.
Joten nyt sitten pitäisi vaihtaa jotakin muuta mutta mitä?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Olikos tuossa 1.4 koneessa samanlaiset puolat joka pytylle kuin isommissakin koneissa? Jos on, niin ne kannattaisi tarkistaa. Koita ettiä joku jolla on vag-com tai sitten vaan merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun. Oma vag-com ei tällä hetkellä pelitä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu samallalailla on tosakin... joko yksitellen vaihtelet niitä kun ne napsuu tai sitten ostat kaikki neljä kerralla 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
osta alkuperäsiä! =) ei maksa kun vajaa 40€ muistaakseni alkuperäsetkään
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jooh kyllä
ei kympillä saa ruokaakaan saati auton osia 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Piipahdin tänään motonetissä kyselemässä varaosia ja menin sit ostamaan ihan pelkästä kokeilun halusta puolanjakajan kun emännän volsussa olikin perus tulpanhatut.
Nyt sit odotellaan et auto saapuu koti talliin et näkee oliko siitä mitään apua kyseiseen ongelmaan.
Palaan asiaan kun saadaan parinpäivän koeajoraporttia.
Nyt sit odotellaan et auto saapuu koti talliin et näkee oliko siitä mitään apua kyseiseen ongelmaan.
Palaan asiaan kun saadaan parinpäivän koeajoraporttia.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
jaa se on 8 venanen vielä... luultavasti johdossa vika... tuskin jakajan kannessa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä siinä moottorin päällä olevassa muovissa lukee et olis oikeen 16 venttiiliä asennettu moottoriin.
Nyt muutamien kilometrien jälkeen on pelannut ihan moitteettomasti, mutta aika näyttää oliko siitä jakajan vaihdosta todellakin jotakin hyötyä. Pääasia että mamman kauppakassi toimii taas arkisessa käytössä.
Nyt muutamien kilometrien jälkeen on pelannut ihan moitteettomasti, mutta aika näyttää oliko siitä jakajan vaihdosta todellakin jotakin hyötyä. Pääasia että mamman kauppakassi toimii taas arkisessa käytössä.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juujuu, ei sattunu mieleen 16v tulpanjohdollista muistiin =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tervehdys.
Nyt vw toimii aavistuksen paremmin kuin aikaisemmin, mutta ei vieläkään täydellisesti.
Puolajakaja on nyt siis vaihdettu ja ongelmat vähenivät huomattavasti.
Tänään luettiin sitten vikakoodit ja olisinkin hyvin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mitä nämä suomenkielellä tarkoittaa.
Code001:
00516 Idling switch-F60 Implausible signal
Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive
Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth
Code004:
01087 Basic setting not carried out
Ymmärrän kyllä mitä nuo vika selvitykset kertovat sen verran lontoon murre taittuu, mutta mitähän komponentteja nuo vikakoodit tarkoittaa?
Nyt vw toimii aavistuksen paremmin kuin aikaisemmin, mutta ei vieläkään täydellisesti.
Puolajakaja on nyt siis vaihdettu ja ongelmat vähenivät huomattavasti.
Tänään luettiin sitten vikakoodit ja olisinkin hyvin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa mitä nämä suomenkielellä tarkoittaa.
Code001:
00516 Idling switch-F60 Implausible signal
Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive
Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth
Code004:
01087 Basic setting not carried out
Ymmärrän kyllä mitä nuo vika selvitykset kertovat sen verran lontoon murre taittuu, mutta mitähän komponentteja nuo vikakoodit tarkoittaa?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
numerot 1 ja 4 viittaa kaasuläppään. Joutokäyntisäädöstä herjaa ja kaasuläpän perussäätö(?) tekemättä.
Ainakin jostain perussäädöstä herjaa, eikä niitä oikein ole kuin kaksi, joko egr tai kaasuläppä moottoripuolelta.
Hall-anturista näköjään katkos tai oikosulku plussaan. Noita on kyllä vaihdeltu, voi toki olla johdoissakin vikaa.
Tosta kolmosviasta en kyllä osaa sanoa.... Siis sytytykseenhän se liittyy mutta eipä tuo juuri muuta kerro.
Ainakin jostain perussäädöstä herjaa, eikä niitä oikein ole kuin kaksi, joko egr tai kaasuläppä moottoripuolelta.
Hall-anturista näköjään katkos tai oikosulku plussaan. Noita on kyllä vaihdeltu, voi toki olla johdoissakin vikaa.
Tosta kolmosviasta en kyllä osaa sanoa.... Siis sytytykseenhän se liittyy mutta eipä tuo juuri muuta kerro.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Code001:
00516 Idling switch-F60 Implausible signal
Vian sijainti=jountokäytikytkin Syy=Kaasuvaijerin säätö, joutokäyntikytkimen säätö, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee, johdinsarja, joutokäyntikytkin
Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive
Vian sijainti= Paitsi ACU/ALD Nokka-akselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, nokka-akselin asentotunnistin
Vian sijainti= ACU/ADL Kampiakselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin/roottori löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, kampiakselin asentotunnistin
Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth
Vian sijainti=sytytysvahvistin, ensiöpiiri 2 Syy=Johdinsarja, sytytysvahvistin
Code004:
01087 Basic setting not carried out
Moottorin ohjausmoduuli perusasetus Syy=Perusasetuksia ei ole suoritettu loppuu, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee
Toivottavasti on apua näin koodit purettuna
00516 Idling switch-F60 Implausible signal
Vian sijainti=jountokäytikytkin Syy=Kaasuvaijerin säätö, joutokäyntikytkimen säätö, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee, johdinsarja, joutokäyntikytkin
Code002:
00515 Hall sender-G40 sporadic:open short circuit to positive
Vian sijainti= Paitsi ACU/ALD Nokka-akselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, nokka-akselin asentotunnistin
Vian sijainti= ACU/ADL Kampiakselin asentotunnistin Syy= Ilmarako, tunnistin/roottori löysällä, johdinsarja, huono liitäntä, sulake, virranjakajan/nokka-akselin kohdistus, kampiakselin asentotunnistin
Code003:
00610 Ignition output 2 sporadic: Short circuit to earth
Vian sijainti=sytytysvahvistin, ensiöpiiri 2 Syy=Johdinsarja, sytytysvahvistin
Code004:
01087 Basic setting not carried out
Moottorin ohjausmoduuli perusasetus Syy=Perusasetuksia ei ole suoritettu loppuu, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee
Toivottavasti on apua näin koodit purettuna

-Matsoni-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-