kiristimen keskällä olevaan pulttiin vaan lenkkiavain kiinni ja
vääntämään niin huomaat miten se toimii...
automaattikiristimen pulttia kun kääntää vastapäivään hihna löystyy.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Kirisitimessä ei ole kuin kiristysrullan mutteri ja se kyllä irtoaa vastapäivään pyörittäessä. Tuskin sitä pulttia pyöritellaan millä koko kiristin on kiinni. Möytäpäivään kiristämällä tota rullan mutteria, kiristin voisi periaatteessa nousta ja vapauttaa remmin, mutta uskaltaako sitä vääntää ihan reilusti
Arskam wrote:Möytäpäivään kiristämällä tota rullan mutteria, kiristin voisi periaatteessa nousta ja vapauttaa remmin, mutta uskaltaako sitä vääntää ihan reilusti
Uskaltaa..ja pitääkin jos aikoo hihnan vaihtaa...
mut sanokaas ammattilaiset, oliko vielä vasenkätinen kierre tuossa pultissa,
itellä muistikuva et nimenomaan vastapäivään olis pitänyt kääntää et hihna löystyy?
mut moleempiin päin kun kokeilet niin kyllä se antautuu...
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Oon ostamassa VW Bora 2.8 V6 4-Motionia ketjukoneella ja kuulemma olisi moniurahihna löysä. Soitin huoltoon ja ne sanoi että mallissa on aut.kiristin ja se voisi olla paskana?
Vai voisiko se olla vain löysällä? Kone siis vinkuu käydessä.
huono näkemäti sanoo mutta onko tosiaan löysällä ? vai hyppiikö se kiristinrulla hulvattomasti ? jos hyppii niin varmaan laturin vapaakytkin rikki... ei se löysälle kyllä pitäs päästä... ellei väärän pitunen hihna ole...