IV Variant takaa kuuluva lotina

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
A.Leskelä

IV Variant takaa kuuluva lotina

Post by A.Leskelä »

Onko iv variantissa jokin vakiopaikka joka rämisee/lotisee? Sen verran olen paikallistanut, että takaa kuuluu. Alusta ei oikein voi olla koska vasta laitettiin coiloverit ja kaikki kyllä tarkistettiin että on kiinni ja silmämäärisesti puslia tutkittiin notta on ok niiltä osin. Tämä siis huomattiin asennuksen jälkeen --> alusta jämäköity-->alko lotiseen.

Varapyöräkotelon kannen alle olen pahvia laittanut "tiivisteeksi" mutta ei tunnu auttavan. Ja tämä kuuluu vienosti tasaisellakin ajettaessa joten viittais että puslat ok alustassa.

Help? :shock:
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Ville.P

Post by Ville.P »

Minulla on myös samanlaista "lotinaa" kuultavissa vasemmalta takaa. En ole vielä onnistunut selvittämään mistä hemmetistä tuo ääni kuuluu tai mikä sen aiheuttaa. Äänen kuulee todella selvästi kun ajaa vaikka ns. nimismiehen kiharoihin kaupungissa. Alustassa kaikki pitäisi olla ok, kun on katsottu jo pariin kertaan ja pusliakin on vaihdettu. En tiedä sitten voisiko olla iskarista lähtöisin tuo ääni...
A4 B8 3.0TDIQA CCWA -09
ex.G4 ALH -01
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Joskus voi takapenkkien selkänojien lukitus pitää kolinaa. En nyt muista kolmosgolffin systeemiä mutta uudemmissa on säädettävät lukitustapit, niitä säätämällä on saatu selkänojien kolina loppumaan. Muistaakseni silti kolmosgolffissa ei säätöä ole. Muita vaihtoehtoja on tietty iskarit ja taka-akselin puslat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ville.P

Post by Ville.P »

Minulla ei ainakaan ollut noista takaistuimen selkänojista kiinni, koska ääni kuului vaikka oli penkit käännetty :(
Taka-akselistoon on myös jo puslat vaihdettu. Henkimaailman juttuja... :shock:
A4 B8 3.0TDIQA CCWA -09
ex.G4 ALH -01
Sika-Mika

Post by Sika-Mika »

Kuullostaa hullulta, mutta ainakin omassa kulkineessa lakkasi vasemmalta takaa kuuluva kolina / lotina ääni kun otti varotuskolmion pois sieltä sivulokerosta...
Post Reply