Elikkä auto on 2003 Pascat 1.9 4motion variant
Elikkä tätä 225/40 ja 255/35 18 kokoa on ainakin käytössä ollut jatkuva nelivedoissa. ja siinä oli muistaaakseni 7mm pyörintämatkassa heittoa.
esim. olen ajatellut laittaa 235/35 ja 265/30 19 rattaat ja nois on kyl vähän enemmän heittoa..
Onko kenelläkään kokemusta mahtuuko toi koko pyörimään alla kuvissa ainakinolen tota 265 kokoa nähnyt 10" vanteen ja 35 et kanssa likelle kaarta tulee, mut kuinka käy?
Linkki punainen sedan: http://www.undergroundmotorsport.net/sh ... 1&prod=148
.sit oli jokin rengasmerkki mikä teki nelikoille saman pyörintämtakan omaavia renkaita vaik koot heittää.
Mikä on sallittu mm?? tai % määrä.
Viisaille kiitos.
Renkaan pyörintämatkan heitto SALLITTAVUUS mm / % ?? 4veto
17mm heittoa laskennallisesti noissa 19" renkuloissa mitä mainitsit?
225/35-19 ja 265/30-19 menis 5mm heitolla.
Periaatteessahan se välitys on mekaaninen, metallia ja siis täysin joustamaton, että joku muu joustaa ton 5mm per kierros, kumihan se on. Sitä toisaalta mietin että tasauspyörästöhän tasaa kierroksia, niin eikö tommonen keskitasauspyörästö tee samaa asiaa? Siis että pienet nopeuserot, kunhan etu- ja taka-akselit pyörivät, hukkuvat tasauspyörästössä?
225/35-19 ja 265/30-19 menis 5mm heitolla.
Periaatteessahan se välitys on mekaaninen, metallia ja siis täysin joustamaton, että joku muu joustaa ton 5mm per kierros, kumihan se on. Sitä toisaalta mietin että tasauspyörästöhän tasaa kierroksia, niin eikö tommonen keskitasauspyörästö tee samaa asiaa? Siis että pienet nopeuserot, kunhan etu- ja taka-akselit pyörivät, hukkuvat tasauspyörästössä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onkohan tämä 5mm liikaa juurikin tuolle voimansiirrolle?? on noita 225/40 ja 255/35 renkaita ollut kaverilla s4 audissa ja tuos on 4mm pyörintäkehä heittoa.AjH wrote:17mm heittoa laskennallisesti noissa 19" renkuloissa mitä mainitsit?
225/35-19 ja 265/30-19 menis 5mm heitolla.
Periaatteessahan se välitys on mekaaninen, metallia ja siis täysin joustamaton, että joku muu joustaa ton 5mm per kierros, kumihan se on. Sitä toisaalta mietin että tasauspyörästöhän tasaa kierroksia, niin eikö tommonen keskitasauspyörästö tee samaa asiaa? Siis että pienet nopeuserot, kunhan etu- ja taka-akselit pyörivät, hukkuvat tasauspyörästössä?
Ja varmasti sille heitolle raja on laitettu prosenteissakin kuin mm.???