Aivan bullshittiä on puhe siitä, että auton saisi madaltamalla rikki, tai ajokelvottomaksi! Entisessä käyttiksessä maavaraa oli alatukivarsien kiinnityskohdista & öljypohjasta n. 5cm ja joka paikkaan pääsi, mihin piti mennä eikä kertaakaan kolahtanut koko kesänä, mitä nyt tuo VR6 lippa raapi tasamaallakin kiinni mutta orkkislippa joustaa!
Pari kuvaa kesäluukista:
3BG variantissa on sitten pidempi akseliväli kun kolmoskoppasessa 5-ovisessa.
Ainakin mulla suurin ongelma on ton kanssa kun ei tahdo kovin jyrkästi putoaviin luiskiin päästä kun ottaa pohja kiinni.
Ja madallusta on hyvinkin maltillisesti, mutta eipä se pitkää akseliväliä silti pelasta.
Edit: mainos; kevään mittaan tulossa myyntiin FK inox coilisetti. Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ja tosiaan kaikki säätöosat + etutolpat kokonaan rosteria, ei ruostetta säätökierteissä.
Tarkennetaan vielä että kevään mittaan = kunhan tukivarsisarja vaihdetaan ehjään, eli huhtikuu on luultavasti aikataulu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
^ Ja sen jos kruunais vielä jollai "alahuuli" etuhelmalla... Se "pyöreä" orkkis etuhelma pelastaa viel monta paikkaa. Etuylityskään ei ole lyhimmästä päästä Passatissa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
itellä oli kans 3 korinen 4 ovinen kolovi jaa sillä pääsi mihin tahansa about sama madallus kun tossa, mut borassa kun on 5cm maavara niin ei mihinkään...
Itselläni oli 3B Passatti "lievästi" madallettu ja nyt alla on lyhyt 3 koppanen Golf "lievästi" madallettuna.
Esimerkiksi tuo Golf on huomattavasti helpompi ajaa ryykkimättä jos vaikka vertaa tuohon Passattiin.
"Lievästi" madalletulla Passatilla saa varoen mennä hieman korotetuista risteyksistä tai pohja ottaa kiinni.. Samoista paikoista saa tuon Golfin menemään vielä ryykkäämättä, vaikka madallusta on ainakin saman verran.
Tuo akseliväli tekee hallaa tuolle madallukselle.
Kyllä noilla joka paikkaan on päässyt, minne on tarviskin ollut. Madalletulla autolla tarvitsee vain asennetta
Joo tuota akseliväliä mieteinkin hiljaa päässäni, että millasta hallaa tulee tuottamaan Taloyhtiön parkkihalliin ajosta tulee jo liian haasteellista jos liikaa innostuu:) Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Johny Kidd wrote: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää
Johny Kidd wrote: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää
Mutta ilmeisesti tuota ei olekkaan paljoa madallettu, jos tuollaista etäisyyttä löytyy kaaresta pyörän keskikohtaan
Edit:"lievällä" madalluksella omassani oli mitat 310mm edessä ja takana 320mm
Johny Kidd wrote: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää
Mutta ilmeisesti tuota ei olekkaan paljoa madallettu, jos tuollaista etäisyyttä löytyy kaaresta pyörän keskikohtaan
Edit:"lievällä" madalluksella omassani oli mitat 310mm edessä ja takana 320mm
Enpäs ole kyllä ite mitannu,mutta rekisteriotteessa noi mitat löyty. Pitäis olla n40 mm laskettu, eikä noilla helmoilla enää paljon viittis laskea. Ei oo vieläkään löytyny tunkkia joka tonne alle mahtuis
Eikä "vanhan" selkä kovempaa alustaa kestä Työajotkin pitäis tolla ajaa
Osku.T wrote:no no tytöt.Mull on 290mm edessä ja takana 300mm
No,sinun ei tainnut tarvita yrittää autoa saada autotalliin sisälle ramppia pitkin.. Itse ajettiin talliin päivittäin pohja ryystäen, että alemmas ei voinut laittaa
Ja auton ilmaan saaminen hoidettiin siten, että ensin ajettiin erillisten lankkunpätkien päälle ja sitten saatiin vasta tunkki auton alle, vaikka pitäisi olla käytössä ns. matala malli
Sama tunkkaustapa on käytössä nykyisen Golfinkin aikana,mutta nyt pitää ajaa ensin vähän matalamman palikan päälle ja sitten korkeamman päälle, muuten lähtee etulippa irti (alkup. Gti lärpyke toimittaa lumiauran virkaa)
Eilen posti toi FK:n High sportit, täytys jokupäivä ruuvata alle. Madallusta noille ilmoittaa TUV lappu 20-50mm, oliskin postitiivista mikäli ei tipu liikaa (eli madallus ei ala -40 kohdasta), käyttömukavuus täytyis säilyttää, eli kompromissiä tehdään.
Vannestus pidetään maltillisena 16" (RS4) talvella ja 18" (NEW RS4) kesällä.
teppis wrote:Kannattaako laittaa 4motioniin säädettävä alusta?Työn takia ei auttais olla liian matala mutta ei taaas mikään traktori!
Samaa mäkin mitetin, mutta jos hankkii säädettävän sarjan joka ei lähtötilanteessa ole paljon matalampi kuin orkkisalusta, niin on varmasti hyvä ratkaisu. Kohtahan sen näkee kun ehdin nuo FK:t ruuvaamaan alle (säätö 20-50mm). Ajattelin ensiksi ostaa ihan Eibach jouset ja iskarit, mutta kun säädettävä tuli huomattavasti halvemmaksi niin se oli ratkaisu.
Mulla on nelikossa toi säädettävä FK highsport ja hyvin toimii.Hyvä on ajella ja säätöä löytyy
Nyt pitäisikin ennen kesärenkaiden vaihtoa säätää alusta kunnolla kohdilleen,kun oli vähän liian alhaalla edellisen omistajan jäljiltä ja talveksi jouduttiin nostamaan.
Mikäs mahtaa olla hyvä korkeus 3b passatissa 18"renkailla,niin että pääsee kuitenkin kanttarit ym.hyvin yli ??
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm
Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä..
Sami Jalonen wrote:Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm
Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä..
Tee pohjapanssari 5 mm alumiini levystä, pienet vahvike prässit muutamiin kohtiin niin avot!Itsellä on suunnitelmissa!
Sami Jalonen wrote:Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm
Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä..
Tee pohjapanssari 5 mm alumiini levystä, pienet vahvike prässit muutamiin kohtiin niin avot!Itsellä on suunnitelmissa!
Hitusta vajaa 80 milliä se on passeli korkeus, ne tukivarren korvakkeet siellä ensimmäisenä ryystää, tai ainakin omassa ottivat eniten osumaa.. Eikä hidastetöyssyt saa olla sen mallisia, että laillisella autolla ei yli pääse kiinniottamatta
Tuollainen itsetehty panssari madaltaa ja ottaa kiinni muuten aika paljon, jos ei pääse prässillä muotoilemaan oikean malliseksi. Olis varmaan tallessa (jos en heittänyt roskiin) oikea sabluuna siitä panssarista tehtynä, kun töissä kokeilin pokata sellaisen riisinjyvälevystä (turkkipelti)
Nixu wrote:Mitäs toi fixuksen panssari kustantaa ja käykö kaikkien passattien moottoreiden alle?
Omassa V6:ssa vaan tulee öljypohja melko alas..
Listahinta kuulemma 145€. Mulle myivät tammer diisselissä 119€. Toimitus kahdessa arkipäivässä. (8)
Näyttäis tuolla valmistajan sivuilla olevan tuohon V6:nkin ja tuo vaihteistosuojakin löytyy tuolta. Paikallinen fiksusliike suunnaksi niin kyllä niitten siellä pitäis tietää.
Pitäsköhän itekkin vielä tilata tuo vaihteiston suoja, oli jotain 65€ luokkaa tohon tippilaatikon alle kun kyselin.
Nakkisormi wrote:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Nakkisormi wrote:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
..Itse en ilennyt tuota em. lausetta kirjoittaa, mutta traktorihan toi on. Ei tossa varmaan ole kuin korotettu tuota alustaa alkuperäisestä
Johny Kidd wrote: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää
No joo mulla taitaa sitten olla traktori , mutta toi Riegerin etuhelmakin on tehty sitten traktoreihin eli ei MIELESTÄNI kannata laittaa enemmän laskettuihin, paitsi jos sen haluaa heti rikkoa.
Nakkisormi wrote:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."
oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä
Nakkisormi wrote:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."
oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä
Mulla on omassa Passatissa 1,9TDi 4.motion vakiokorkeus keskeltä pyörän napaa lokasuojan kaareen oli 370.mm edessä ja takana 380.mm eli jos noihin vertaa niin sun sarja tiputti edesä 10.mm ja takaa 30.mm.
Kuinka paljon sarjalla on ajettu, usein nuo sarjat vaativat hieman sisäänajoa ennen kuin ovat oikeassa korkeudessa?
Entä millä koneella sun pasuuna on?
Mun mielestä on aika erikoista että tuo sarja on kaikille malleille koska näin maalaisjärjellä ajateltuna 1,8T malli esim painaa edessä vähemmän kuin V6 malli. Eli ajan takaa sitä että ehkä V6 mallissa tuo sarja tiputtaa sen mitä on luvattu ja 1.8T mallissa ei sitten tiputa.
Ajan kanssa se kyllä voi tasoittua, mutta onhan pohjaanlyöntikumejakin lyhennetty?
Kun omaani alustan ostin, niin silloin oli ainakin 1,8T:lle ja V6:lle eri mallit.. Juuri tuon keulapainon takia.
Patu wrote:
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."
oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä
Mulla on omassa Passatissa 1,9TDi 4.motion vakiokorkeus keskeltä pyörän napaa lokasuojan kaareen oli 370.mm edessä ja takana 380.mm eli jos noihin vertaa niin sun sarja tiputti edesä 10.mm ja takaa 30.mm.
Kuinka paljon sarjalla on ajettu, usein nuo sarjat vaativat hieman sisäänajoa ennen kuin ovat oikeassa korkeudessa?
Entä millä koneella sun pasuuna on?
Mun mielestä on aika erikoista että tuo sarja on kaikille malleille koska näin maalaisjärjellä ajateltuna 1,8T malli esim painaa edessä vähemmän kuin V6 malli. Eli ajan takaa sitä että ehkä V6 mallissa tuo sarja tiputtaa sen mitä on luvattu ja 1.8T mallissa ei sitten tiputa.
Toisaalta harmittaa tuo korkeus ja toisaalta ei. näön puolesta sais olla hieman matalampi, mutta käytännöllisyyden vuoksi hyvä että ei Koneena 1.9 tdi AVB. Onhan tuo aika erikoista että sama sarja passaa noiki laajaan malliskaalaan!
En ole mitään lyhennelly, oisko näin pitänyt tehdä?!
Juu, niinkuin tuolla edellisellä sivulla marisin, niin en kyllä itsekään ole ollut tuohon samaiseen KW:n Sport Suspensioniin mitenkään erityisen ihastunut. En ajettavuuden enkä ulkonäön puolesta. Mulla tällä hetkellä auto on peppu hekumallisesti pystyssä ja nokka maassa En itse muista noita rekisteriotteen mittoja nyt ulkoa...No jos hyvin käy, niin ensi viikon perjantaina tuosta päästään
Leroy wrote:Juu, niinkuin tuolla edellisellä sivulla marisin, niin en kyllä itsekään ole ollut tuohon samaiseen KW:n Sport Suspensioniin mitenkään erityisen ihastunut. En ajettavuuden enkä ulkonäön puolesta. Mulla tällä hetkellä auto on peppu hekumallisesti pystyssä ja nokka maassa En itse muista noita rekisteriotteen mittoja nyt ulkoa...No jos hyvin käy, niin ensi viikon perjantaina tuosta päästään
tuolla on nyt jotain 3000km ajettu. Saa nähdä miten "asettuu" ku kilometrejä tulee lisää. Hinta oli tällä sarjalla syy jonka takia ostin ton, että silleen
Nakkisormi wrote:Leroy: Sulle tulee Säädettävä sarja vai?
No tämähän se oli tarkoitus,mutta.....Mullahan oli tuolla myynnissä Weitecin -45mm madallusjouset ja madaltavat jousilautaset -10mm eteen. Ei noista varmaankaan kauppoja synny, joten samahan se olisi ne tuohon omaan Pasuunaan istuttaa, kun moiset kerta löytyy. Noilla saisi näin "paperilla" -55/-45 madalluksen,mutta noitten Weiteccien kanssa on se Kinder -muna yllätysaspekti aina olemassa. Mut varmaan teilataan tästä ratkaisusta täällä, onhan tuo KW:sta Weiteciin siirtyminen sellainen romahdus alaspäin tuunausevoluution portaissa.. Siis noi iskarit ajattelin jättää tuosta KW:n sarjasta (tai AL-Kon valmistamathan ne on). En aio itse ruveta vääntämään, vien asennutettavaksi koko romuläjän ja sanon itkunsekaisella äänellä, että parsikaa näistä jotain läjään...
P.s. Jos joku haluaa Oulun alueella rahaa vastaan roplata nuo palikat mun Passatin alle, voep ottaa yhteyttä. Allekirjoittaneella kun on nippu k*rpiä sormien tilalla ja vieläpä vailla asennuspaikkaa...
Saa nähdä kuinka miehen käy, tuli tilattua JOM:n säädettävä sarja. Sillee tarkka harkinta, että jonkin aikaa kuullostellut kokemuksia ja oikeestaa enemmän tullu ruusuja kuin risuja, joten koitetaan mikä se on. Kaverilla ollut farkku-ocussa ja seki tykänny.
Viime viikolla kävin koeajamassa ventoa jossa oli JOMin säädettävä. Mun mielestä oli aivan kauhea ajettava, pompotti ihan perhanasti. Olen ajanut supersportin ja formel-k:n säädettävillä alustoilla ja minusta JOM oli ehdottomasti surkein.
No tietysti mitä enemmän on madallusta, sitä vähemmän on sisäänjoustoa kuopassa. Mitä vähemmän on sisäänjoustoa, sitä enemmän pitää olla progressiota ja vaimennusta. Mitä enemmän P&V:ta, sitä kovemmalta jousitus tuntuu.
Ko. vento oli kyllä vedetty ns. "sikalinttaan". Omat autot on olleet vähäsen korkeammalla.
Formel-K oli todella positiivinen yllätys hinnan perusteella. Todella jäykkä mutta ei kuitenkaan liian pintakova kesäkäyttöön. Talvikäyttöön en suosittele kenellekään, varsinkaan uretaanipuslien kaverina
Ite voin suositella D2:sta. Voi laskea vaikka 110mm ja silti joustovara pysyy koko ajan samana sekä jäykkyyssäätö löytyy myös jolla voi sitten löysyttää tai jäykistää. Tuossa D2/K-sport alustoissa säädetään koko tolppan korkeutta alapään kiinnitykseen nähden ja erikseen on vielä esijännityksen säätö --> kuva D2
Edellisessä autossa oli toi alusta ja jäi todella hyvä vaikutelma niiden 4kk aikana mitä auto kerkes olla.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91