Kävin koittaa 0-100km/h kiihdytystä kun oli mielestäni tehot kadonnu. Toisessa vedossa veti pyörät tyhjää ja kierrokset tappiin ja tippu heti sen jälkeen tyhjäkäynnille eikä antanut nostaa kierroksia, ennen kuin käynnistin uudelleen. Vastaavan teki kolmannessa vedossa, mutta kierrokset ei noussut kun +4000 ja auto sammu.
Niin onko tuolla joku ns. hätätila olemassa vai joutuuko sitä alkaa tutkimaan?
Tehot oli/on aika lailla tallessa.
2,5 TDI:stä täyskiihdytyksessä "hätätila/suojaus"
Autossa on varaohjelma, ja kyllä kannattaisi alkaa tutkimaan. Autosi vetää vikatilaan täyskiihdytyksessä syystä tai toisesta. 95% johtuu yliahtamisesta. Se taas johtunee joko turbon siipien jumittamisesta, tai ahtopaineen ohjauksesta.
Siinä nyt jotain ensalkuun jota kannattaa tutkailla.
Siinä nyt jotain ensalkuun jota kannattaa tutkailla.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu luultavast ahtaa liikaa, mikko ravaa tampereella vähän väliä... jos et omista vag-comia niin laita privaa niin voidaan autella... 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sain aikaseks käytettyä autoa koneessa kiinni ja "vika on" polttonestekatkaisuventtiili N109.
Aikaisemmin kävin vaihtamassa renkaita toisella korjaamolla ja siellä eräs seppä sano, et PA- suodatin voi olla syy (ei saa soppaa riittävästi=tukossa). Joten sopis tuo myöhemmin saatu diagnoosi tuohon.
Vai onkos parempaa tietoa/ veikkausta?
Tosiaan vikatila tulee aina kun 3 vaihteella vedättää ja kierrokset nousee 4000rpm. Eli 1 ja 2 Vaihteet voi vetää täysillä läpi
Toisaalta en jaksais uskoa että on noin pienestä kiinni, kun savutus on mielestäni lisääntynyt.
Lähtee huonosti käyntiin. Hihnat vaihdettu vajaa 10tkm sitte ja pumpun ajoitus tarkistettu 2 vko sitte.
Aikaisemmin kävin vaihtamassa renkaita toisella korjaamolla ja siellä eräs seppä sano, et PA- suodatin voi olla syy (ei saa soppaa riittävästi=tukossa). Joten sopis tuo myöhemmin saatu diagnoosi tuohon.
Vai onkos parempaa tietoa/ veikkausta?
Tosiaan vikatila tulee aina kun 3 vaihteella vedättää ja kierrokset nousee 4000rpm. Eli 1 ja 2 Vaihteet voi vetää täysillä läpi
Toisaalta en jaksais uskoa että on noin pienestä kiinni, kun savutus on mielestäni lisääntynyt.
Lähtee huonosti käyntiin. Hihnat vaihdettu vajaa 10tkm sitte ja pumpun ajoitus tarkistettu 2 vko sitte.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
tarvis ajella kone kiinni autossa, ei oikeen noista vikakoodeista varmaa voi sanoo mitä sinne jää, voisin antaa sun numeron mikolle että soittelee kun on sinnepäin tulossa =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu voit antaa...vaihdoin PA-suodattimen ja meno loppu kokonaan= saa ilmaa?. Ilmeisesti hajos toi liitin siitä päältä.
Siinä kun aikani sahasin ni nous savut startista ja loppu sekin huvi siihen. Hyvällä tuurilla se on vielä ehjä, mut se selviää huomenna.
Voi kun ihminen osaa korjata hienosti vehkeet
.
Siinä kun aikani sahasin ni nous savut startista ja loppu sekin huvi siihen. Hyvällä tuurilla se on vielä ehjä, mut se selviää huomenna.
Voi kun ihminen osaa korjata hienosti vehkeet

- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
heh =) noo löyty vika kummiskin 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nii vaan eihän se vika löytyny, ku sehän jäi ny testaamatta onko vika siinä vai ei
en saanu aikaseks käydä edes kattoo hajosko toi startti vai ei...tässä on hyvä tekosyy ottaa kuppia kaikki pyhäpäivät
Edit. Elikkä alkuperäinen vikahan oli ilmeisesti tuossa suodattimessa= Oli tukossa ja vedättäessä ei saanu soppaa riittävästi, jonka takia meni vika tilaan.
Ainakin tältä näyttää tänään.
Niinku tässä eräs sanoi, sitä autoa kannattaa muistaa myös huoltaa


Edit. Elikkä alkuperäinen vikahan oli ilmeisesti tuossa suodattimessa= Oli tukossa ja vedättäessä ei saanu soppaa riittävästi, jonka takia meni vika tilaan.
Ainakin tältä näyttää tänään.
Niinku tässä eräs sanoi, sitä autoa kannattaa muistaa myös huoltaa
