2,5 TDI:stä täyskiihdytyksessä "hätätila/suojaus"

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
SK-T4
Posts: 54
Joined: 25.3.2009 22:27
Location: Tampereen talousalue

2,5 TDI:stä täyskiihdytyksessä "hätätila/suojaus"

Post by SK-T4 »

Kävin koittaa 0-100km/h kiihdytystä kun oli mielestäni tehot kadonnu. Toisessa vedossa veti pyörät tyhjää ja kierrokset tappiin ja tippu heti sen jälkeen tyhjäkäynnille eikä antanut nostaa kierroksia, ennen kuin käynnistin uudelleen. Vastaavan teki kolmannessa vedossa, mutta kierrokset ei noussut kun +4000 ja auto sammu.

Niin onko tuolla joku ns. hätätila olemassa vai joutuuko sitä alkaa tutkimaan?

Tehot oli/on aika lailla tallessa.
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Autossa on varaohjelma, ja kyllä kannattaisi alkaa tutkimaan. Autosi vetää vikatilaan täyskiihdytyksessä syystä tai toisesta. 95% johtuu yliahtamisesta. Se taas johtunee joko turbon siipien jumittamisesta, tai ahtopaineen ohjauksesta.

Siinä nyt jotain ensalkuun jota kannattaa tutkailla.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu luultavast ahtaa liikaa, mikko ravaa tampereella vähän väliä... jos et omista vag-comia niin laita privaa niin voidaan autella... :)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
SK-T4
Posts: 54
Joined: 25.3.2009 22:27
Location: Tampereen talousalue

Post by SK-T4 »

Sain aikaseks käytettyä autoa koneessa kiinni ja "vika on" polttonestekatkaisuventtiili N109.

Aikaisemmin kävin vaihtamassa renkaita toisella korjaamolla ja siellä eräs seppä sano, et PA- suodatin voi olla syy (ei saa soppaa riittävästi=tukossa). Joten sopis tuo myöhemmin saatu diagnoosi tuohon.
Vai onkos parempaa tietoa/ veikkausta?

Tosiaan vikatila tulee aina kun 3 vaihteella vedättää ja kierrokset nousee 4000rpm. Eli 1 ja 2 Vaihteet voi vetää täysillä läpi

Toisaalta en jaksais uskoa että on noin pienestä kiinni, kun savutus on mielestäni lisääntynyt.
Lähtee huonosti käyntiin. Hihnat vaihdettu vajaa 10tkm sitte ja pumpun ajoitus tarkistettu 2 vko sitte.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tarvis ajella kone kiinni autossa, ei oikeen noista vikakoodeista varmaa voi sanoo mitä sinne jää, voisin antaa sun numeron mikolle että soittelee kun on sinnepäin tulossa =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
SK-T4
Posts: 54
Joined: 25.3.2009 22:27
Location: Tampereen talousalue

Post by SK-T4 »

Juu voit antaa...vaihdoin PA-suodattimen ja meno loppu kokonaan= saa ilmaa?. Ilmeisesti hajos toi liitin siitä päältä.
Siinä kun aikani sahasin ni nous savut startista ja loppu sekin huvi siihen. Hyvällä tuurilla se on vielä ehjä, mut se selviää huomenna.
Voi kun ihminen osaa korjata hienosti vehkeet :lol: .
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

heh =) noo löyty vika kummiskin :D
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
SK-T4
Posts: 54
Joined: 25.3.2009 22:27
Location: Tampereen talousalue

Post by SK-T4 »

Nii vaan eihän se vika löytyny, ku sehän jäi ny testaamatta onko vika siinä vai ei :roll: en saanu aikaseks käydä edes kattoo hajosko toi startti vai ei...tässä on hyvä tekosyy ottaa kuppia kaikki pyhäpäivät :D

Edit. Elikkä alkuperäinen vikahan oli ilmeisesti tuossa suodattimessa= Oli tukossa ja vedättäessä ei saanu soppaa riittävästi, jonka takia meni vika tilaan.
Ainakin tältä näyttää tänään.

Niinku tässä eräs sanoi, sitä autoa kannattaa muistaa myös huoltaa :wink:
Post Reply