Mitenkä sais 3B AHU TDi:stä downpipen parhaiten irti pakoputken päästä? Ongelma on se, että pultteihin ei oikein pääse käsiksi. Turbon sain irti, mutta silti se ei liiku niin paljoa, että niihin pultteihin pääsisi käsiksi. Tänä iltana sain irroitettua niistä pulteista yhden kolmesta, ja muihin en päässyt käsiksi niin että irti olis saanut.
Koitin irroittaa sitä vetoakselin suojapeltiä, mutta siinä se taaimmaimmainen pultti on myös sellaisessa kohdassa johon ei oikein pääse käsiksi. Jos sen pellin saisi irti niin tilaa olisi vähän enemmän.
Olisiko järkevää irroittaa putki taaempaa autoa olevasta kiinnikkeestä. Ei se sieltä kyllä varmaankaan ulos mahdu vaikka irroittaisi, mutta jos saisi DP:n pultit putkea liikuttamalla parempaan kohtaa jotta niihin pääsis käsiks?
downpipen irroitus
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikö jatkojen kans alhaalta pääse aika hyvinkin... vai etkö pääse auton alle ? ei taida mahtua pois sieltä, jos kattikin vielä paikoillaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Pääsen auton alle vaikkei nosturia tai monttua olekkaan, mutta siinä on se vetoakselin suojapelti jota en oo saanut irti (ekassa viestissä mainitusta syystä) ja kaikkea muuta edessä. Eli ei pääse käsiks jatkovarrella, jos en muuta keksi niin irroitan putken keskeltä ja sit koitan saada downpipea liikuteltua niin että niihin pultteihin pääsis käsiks
Toteutin DP:n irroituksen näin:
-Turbo irti.
-Pakoputki irti auton keskellä olevasta liittimestä.
-Nyt DP:n saa siirrettyä paikkaan jossa pultteihin pääsee paremmin käsiksi.
-Pultit irti ja DP ulos autosta konehuoneen kautta.
-Tämän jälkeen on helpompi irroittaa imusarja ja sen jälkeen pakosarja.
Kuulostaa helpolta, mutta vittumainen homma varsinkin kun joutui makaamaan paskaisen auton alla.
-Turbo irti.
-Pakoputki irti auton keskellä olevasta liittimestä.
-Nyt DP:n saa siirrettyä paikkaan jossa pultteihin pääsee paremmin käsiksi.
-Pultit irti ja DP ulos autosta konehuoneen kautta.
-Tämän jälkeen on helpompi irroittaa imusarja ja sen jälkeen pakosarja.
Kuulostaa helpolta, mutta vittumainen homma varsinkin kun joutui makaamaan paskaisen auton alla.
En tiedä mistä johtuu, mutta ei toi ainakaan mun ahtimeen mene bolt on vaikka se on AFN pakosarjassa kiinni. En tiedä johtuuko se ahtimesta vai siitä, että AFN downpipe ei mene suoraan AHUn putkistoon vaan putkistossa on erilaiset mutkat?
Siinä pari kuvaa sovituksesta:
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009502.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009503.jpg
Sinäänsä toi nyt ei hirvittävä murhe ole, kun putkisto tarvii tehdä isommaksi kuitenkin... Mutta voiko autolla väliaikaisesti ajaa jos putki loppuu keskelle autoa siihen pantaliittimeen? Eli siis katti paikallaan, DP ja putkea sen jälkeen ilman yhtään änkkäriä.
Siinä pari kuvaa sovituksesta:
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009502.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009503.jpg
Sinäänsä toi nyt ei hirvittävä murhe ole, kun putkisto tarvii tehdä isommaksi kuitenkin... Mutta voiko autolla väliaikaisesti ajaa jos putki loppuu keskelle autoa siihen pantaliittimeen? Eli siis katti paikallaan, DP ja putkea sen jälkeen ilman yhtään änkkäriä.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ihan hyvin, ei edes mahdotonta meteliä pidä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;