Kattovalo NYT toimii, MUKAVUUSOHJAIMESSA VIKAKOODI..

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Viemäs

Kattovalo NYT toimii, MUKAVUUSOHJAIMESSA VIKAKOODI..

Post by Viemäs »

Control Module Part Number: 1C0 959 799 A

Component and/or Version: 0L Komfortgerát HLO 0001

Software Coding: 00067

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1C1959801 0L Tõrsteuer.FS 0001

Additional Info: 1C1959802 0L Tõrsteuer.BF 0001
--------------------------------------------------------------------------
1 Fault Found:

00946 - Interior Light (W)

28-00 - Short to B+

-------------------------------

Arvoisat VW auttajat Eli:

sisävalot ei syty, kun ovet aukaisee. Manuaallisesti syttyy, eli polttimot on ehjät

1. Tarkastin mukavuusohjain laitteen, onko vettä/ hapettumia liittimissä-> eii olluut

2. Olen testannut mikrokytkimien toiminnat vag-commilla ja ajotietokone tunnistaa ovet yksitellen.

3. etu Ikkunat avautuu kuskin ovesta avaimella, joten nekään mikrot ei ollu rikki.

4.Ovien johdot. Yksi johto poikki kuskin puolen takaovessa->korjaus->ei auttanut.

4. johdot (sisävaloille menevät mukavuus ohjaimelta) olen testannut ja tarkastanut.

5. Meni hermot ja yhdistin mukavuus ohjaimelta lähtevän johdon maihin eli miinukseen, a-pilarissa olevasta liittimestä. Ja valot oli tietenkin oviasennossa. JA AVOT VALOT SYTTY ja vika koodit hävisi, kun nollasi vag-comilla eikä tullut uudelleen vaikka kuinka oveja auko. Mutta kun otin hypyn pois, niin käytin ovea auki ja taas tuo riivatun vikakoodi tuli moikkaamaan.

Onko tuo sisävalo mahdollista koodata pois jä päälle, kun oven aukaisee?
ja jos on niin miten, koska itse en ole löytänyt vastausata vaikka kuinka olen yrittänyt etsiä netistä tietoa. VAI MENIKÖ uuteen MUKAVUUS OHJAIMEEN 250e?

Jos joutuu mukavuus laitteen vaihtamaan niin onko se vaan uusi tilalle, vai joutuuko sieltä asetuksia muuttamaan, jos niin mitä asetuksia?

Toivottavasti tältä foorumilta saisin apua..
Passat, vm.01, 1.9 TDI 100hv, farmari facelift.
Viemäs

Sain kuntoon itte ,kun kukaan ei arvauksia laittaa uskaltanu

Post by Viemäs »

Elikkä tein riski sijoituksen.. Romikselta ohjain laite ~100€.

Tuo laite joka sijaitsee kuskin jalkojen alla. Ei tartte penkkiä irroittaa, vaan vähän listoja ja maton välistä pääsee moikkaamaan suurta laatikkoa. 2 ruuvilla kiinni ja sen sisällä on pieni laatikko. joka on se laite.

Laitteen toiminta peri-aate:
Siinä on input ja out put portteja, eli suomeksi sisään- ja ulostulo portit.

In put:
-portista tulee tieto esim; ovien mikrokatkaisijoilta onko ovet auki vai kinni tai lukossa vai ei, sisätilan liikeanturilta, peilien kääntö napeilta(jos oikein muistan), sisätilan liiketunnistimelta,

Out put:
Lähtee tieto esim ovien lukkojen moottoreille, varas äänimerkille, sisätilavaloille, peileille.

Elikkä itse asiaan. Muukavuusohjainlaitteita on miljoona eri sorttia. Sen laatikon päällä on koodi, mikä mulla on 1C0 959 799 A, tai sen myös näkee vag-comilla.

Se ei ilmeisesti riitä, vaan marmoritiskillä sanoivat että kolme viimeistä kirjainta on koodin lisäksi 00L, jota ei näy poksin kannessa vaan meidän tidostoissa.

hehhhhheeeehee

Nyt selvisi, että pelkkä koodi ei riitä heidän mielestä. Perustelivat sillä että on eri softa sisällä, esim. eri varustetasoja varten.
Noh ei muutako puhelin käteen ja soittelemaan, että löytyykö 1C0 959 799 A -poksia. 25 soitto tärppäsi.
Romikselta löyty, kysyin onko autosta tietoa, mistä on irroitettu, toimiiko ja saisinko sen runko numeron. Sain runko numeron ja kauniisti puhellen, utelin marmori tiskiltä, että onko autoissa sama boksi. Kas molemmissa oli, vaikka mun auto on 100hp manual ja romis oli 130hp automatic.

Ei muutako hakemaan poksi postista ja kokeilemaan kuinka äijän käy.

1. Otin varalta akku kaapelin irti ja uusi poksi paikoilleen

2. Akku kaapeli takas

3. OHO VALOT SYTTY.. Hyvältä näyttää

4. Vag-com piuha kiinni ja sisälle katselemaan mitä osia löytyy. vikakoodeja, yms muuta.
Vikakoodien poisto..

5. Vag-com pois autosta.

6. AVAINTEN OPETUS kauko-ohjainta varten.

Istuin kuskin paikalla kun tei tämän, laikska kun olen...... ;)

Tarvitset vähintään kaksi avainta.

Virrat päälle,
ikkuna auki,
oven sulku tai aukaisu näppäin pohjaan,
työnnä oven lukkoon avain ja
pyöräytä avainta lukossa jompaan kumpaan suuntaan.
Ota avain pois, irroita sormi napista.
Virrat pois autosta
avaimen koe käyttö.
Tee näin kaikille avaimille ja kauko-ohjaus toimii.
ainakin mun autossa.

6. Tein ikkunoitten opetuksen. Ikkunat alas ja ylös, ja automatiikka rupesi toimimaan.molemmissa ikkunoista.

7. Palljon puhelin soittoja kavereille mitä tein ja mitä teen seuraavaksi, kas pasuunaan on vuorossa tukivarsi remonttia kaikki hilippeet eestä uusiksi ja fiuuuuuuuuuu 500€ lemföderit alle.. ai paljoko ajettu mun jaska.. 230tkm yks varsi edellinen vaihtanut ja on twr:ät alla.. leimojen perusteella alkuperäiset pitäisi olla, kun katselee vuosilukuja.

Joten tulin siihen tulokseen: Poksiin ei tartte ohjelmointi laitetta, muutako kinni laite ja ja kovvaa ajoa.. :)

Tarvii vag-comia, jos vikakoodit jää vaivaamaan.. Sillon tarttee täys versio vag-comin, jos pitää kielten asetuksia tai jotain muuta pientä nypläystä ja näpläystä tehdä.

EN OTA MITÄÄN VASTUUTA KENENKÄÄN TEKEMISISTÄ.
TÄMÄ TOIMI MINUN AUTOSSA TÄLLÄ TAVALLA JA SAIN AUTONI TOIMIMAAN

Toivottavasti joku saa apua tästä.. Pistäkää vastauksia, jos on ollut apua.. olisi mielenkiintoista tietää auttoko ketään tämä mun touhu.. KIITOS
Passat, vm.01, 1.9 TDI 100hv, farmari facelift.
Post Reply