Golf IV ABS valo palaa
Golf IV ABS valo palaa
Eli ABS valo alkoi palaamaan yhtäkkiä seistyä yön yli. Mitä tehdä?
Arvon panosorsa,
abs anturit löytyy navoista. Se lukee nollaa ja ykköstä eli lähinnä kun löydät reikälevyn (vähän kun jarrulevy mutta tietysti heikompi) tai sitten vaan jonkunlainen säännöllinen ulontuma johon se anturi törröttää. Tästä se lukee (metalli, ei metalli, metalli, eimetalli, jne) Tästä siis tietää pyöriikö rengas vai ei.
Sitä en tiedä onko inkkari vai ultraäänianturi? Joku vois vastata siihenkin!
abs anturit löytyy navoista. Se lukee nollaa ja ykköstä eli lähinnä kun löydät reikälevyn (vähän kun jarrulevy mutta tietysti heikompi) tai sitten vaan jonkunlainen säännöllinen ulontuma johon se anturi törröttää. Tästä se lukee (metalli, ei metalli, metalli, eimetalli, jne) Tästä siis tietää pyöriikö rengas vai ei.
Sitä en tiedä onko inkkari vai ultraäänianturi? Joku vois vastata siihenkin!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eikös se tee pikkuruisen jännitteen kun rauta kulkee ohi... hämärä muistikuva että volttia paria antelis.. intiaanianturi 

Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Edessä se anturi on jarrulevyn takana. Napaan menee n. 5mm paksu musta sähköjohto ja johdon alapäästä löytyypi se anturi. Kun katsot sen anturin kärjen ja jarrulevyn takana olevan anturikehän jäliin, huomaat miten ko. aparaatti toimii. Katso ekana onko se johto kunnolla kiinni. Siinä on kyllä se sokka, mutta se voi silti olla löysällä tai se liitin voi olla täynnä kuraa. Puhdista seuraavaksi anturikehä ja abs anturin pää. Se pää on ihan pelkkä magneetti. Käy kaikki anturi läpi. Jokaisessa pyörässä on oma. Helpompi vaihtoehto on etsiä käsiin joku wag-com auttaja ja lukea vikakoodit. Auto osaa ite kertoa mikä anturi on viallinen.
Jos/kun se anturi on pimeänä, se pitää uusia. Anturia ei oikein voi korjata. Siinä on magneeti ja jokunen kilomerti kuparilankaa sisällä. Jos vaihdat sen anturin, se on kiinni 6mm kuusiokolopultilla. Pultti on navan takapuolella. Uutta anturia katsomalla rakenne selviää. Vanha anturi on luultavasti todella tiukassa ja ei lähde helpolla. Sitä voi liuottaa crc:llä tai vastaavalla. Jos ei lähde sovinnolla, sitten se lähtee voimalla. Sen voi halkaista tai porata pois. Kunhan se navan reikä pysyy kunnossa että uusia anturi pysyy paikallaan ja se nopeuskehä pysyy suorana.
Jos/kun se anturi on pimeänä, se pitää uusia. Anturia ei oikein voi korjata. Siinä on magneeti ja jokunen kilomerti kuparilankaa sisällä. Jos vaihdat sen anturin, se on kiinni 6mm kuusiokolopultilla. Pultti on navan takapuolella. Uutta anturia katsomalla rakenne selviää. Vanha anturi on luultavasti todella tiukassa ja ei lähde helpolla. Sitä voi liuottaa crc:llä tai vastaavalla. Jos ei lähde sovinnolla, sitten se lähtee voimalla. Sen voi halkaista tai porata pois. Kunhan se navan reikä pysyy kunnossa että uusia anturi pysyy paikallaan ja se nopeuskehä pysyy suorana.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual