Yrittänyt kammeta ilmamäärämittarin muovikantta irti... en nyt ihan koko päivää mutta riittävän kauan. Ei antaudu, ei millään. On vilautettu mattopuukkoa, annettu hiukan lämpöä kammettu hiukan ruuvarilla ja vedetty ties millä vekottimilla. Prkleen "Made In France" Boschilainen. Taas totesin, että ranskasta ei edelleenkään ole tullut mitään hyvää kun muovinkin saavat noin pirun tiukasti juntattua kiinni metalliin, ilman ruuveja. Toisaalta, onhan noilla kavereilla kokemusta kokonaisten autojen kasaamisesta ilman pulttien ja ruuvien käyttöä
Ja kantti ei kestä naama punaisena ruveta tuota repimään. On kuitenkin reilun 200 euron muovinpala kun pitää uusia koko määrämittari jos sen särkee, prkl.
Pia wrote:Haha. onse hyvä että näin ajois alotat. ehtii viä vetää uusiks jos eka kerta menee pipariks...
Voin melekee sanoo että pipariks menee vaikka kuinka monta kertaa yrittäs... ja eniten menee pipariks varmaan värin kanssa, suurimmalla osalla porukasta menee varmaan puurot väärään kurkkuun kun laitan kuvat jahka valmis... ennen en kerro sen enempää
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Purkuvaihe aikalailla kuosissa vielä nokat irti ja ketjun kiristäjä/säädin vaihda! Siitä se sitten jo kasaussuunnassa etenee taas nippuun.
Olihan se vanha nokkahihna alkuperänen vielä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pitää käydä huomenna mulkasee jos ennätän... Ite aina haaveilen välillä pakusta. Menis sinne avoauton, pickupin, urheiluauton, ja harrastevehkeiden viereen kartanon autohalliin.
Paku ois kyllä viraapelihommiin omiaan. Oikeeta käyttöä niin vähän, ettei muuten vaan oo rahaa ostaa, ja ainoaksi käyttöautoksi ei ehkä kuitenkaan.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
minä tarviin tällä hetkellä autoa niin vähän että hävettää. Mutta jos sitä jossain vaiheessa rupeis jotain muutakin tekemään kuin pelkkiä myyntihommia..
Perheen kakkosautona paku kyllä toimii varmasti mainiosti teilläkin. Pienet verot jne...
Ai niin. Omana päivän projektina oli pestä viimein vähän autoa, ja suurimpana saavutuksena tuunata makkarin kello. Clas Ohlsonin isonäyttöinen digitaalikello on on mollottanut yöt niin kirkkaana väliaikaisten tummennusyritystenkin jälkeen, että oon meinannu tulla kuuhulluksi...
Viimein tänään löytyi yhden kaverin kätköistä tilkku ehtaa 5% tummennuskalvoa! Nyt alkaa olla lumenit kohdallaan yökäyttöä ajatellen.
My bedroom has been officially pimped
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Leroy wrote:Päivän projektina on ollut suunnitella eteisen remppaamista. Kohta jo 6kk meinannut sitäkin aloitella, mutta siitä mitään ole vielä tullut..
^ Tuo on kyllä aina muodikas ja taatusti toimiva eteisratkaisu. Ja mikä tärkeintä onnistuis toteuttaa meikäläisenkin kaltaiselta poropeukalolta..Pitääpä ehdottaa hemma-beastille tuota väliaikaisratkaisuna siihen saakka kun nuo taivaansiniset puolipaneelit tulee takaisin muotiin..
Nyt on alut pitkän talven jälkeen alla ja auto 3cm liian korkea Ne peltisirkkelit oli halkaisijaltaan sen verran pienemmät että auto istui nätissä korkeudessa niiden kanssa. Pitää vissiin ottaa säätörenkaat ja apujouset pois
Ilmalämpöpumpun sisäyksikkö tuli tänään aukastua. Voi jeesus sitä pölyn määrää, kaikki neljä ilmansuodatinta aivan umpitukossa. Vähän imuria ja avot. Luulisi että ilma liikkuu vähän helpommin nyt..
Niin ja kiitos Terolle, passatissa on nyt uudet kesärenkaat. Muuttui auton käytös aikalailla. Vanhoilla kuluneilla kumeilla oli jo pirullinen vetelemään kiihdytyksissä ja urissa ja kaikki tuntu rattiin. Uusilla kumeilla täysin erilainen, positiivisesti
Rengasmelukin on pienempi.
itsellä ollut projektina kaverin 20V synttärit, kompressorin korjaus (takaiskuventtiili vuoti väärään suuntaan ja vaihdoin painekytkimen), Passattiin uudet kumit Goodyearit laitatin alle ja eipähän myöskään enää hae uria niin herkästi, on mukavempi ja tottakai hiljaisempi ajaa. Ei ole ollut varaa hommata uusia niin nyt kun sattui olemaan niin eikun uutta tilalle... vanhoissa oli enää ehkä milli jäljellä pintaa Torstaina vois korjailla Passatin maalipintaa ja liimailla sen listan kiinni.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
***keleen ***kele! Tuli siinä sitten suihkittua väriä pintaan niin välillä maaliruisku sano että nyt on käpy suuttimessa...
ei siinä vielä mitään mutta pitää pelkääjänpuolen uusi loksu maalata uusiks kun ei tuo maali tykänny tehtaan maalieista...
muutama valumakin siinä käpy taistelussa tuli... noh... tämmettis tänää...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
^ikänä saanu telalla tasasta... ja ihan hyvää jälkee rupes tulee ku putsas ne kävyt pois suuttimesta... huomenna jos oikasis ne valumat ja vetäs pari kerrosta pinnalle... ja tekijänsä näkönen... "Tee itse, saat mitä ansaitset"
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
"Tämmösen sain kun ite tein" tai "Saa sellasen minkä ite tekee" -Ainakin toivottavasti.
"Onks tää käsin maalattu?" -No ei kun telalla.
Omat projektit:
Jakopää osa 2. Complete! Aikaa meni osaavan kaverin kanssa purkamisen alusta valmiiseen ~7 tuntia.
Hintaa pelkille osille tuli touhutonni, mutta kyllä se nyt taas käykin aika nätisti. Hiukan naurattaa kun porukka valittaa 500 euron jakopäärempasta töineen
Seuraavana projektina tulossa etujarrut kuntoon ja ehkä hifistyksen jatkaminen maaliin.
Last edited by AjH on 2.6.2009 22:34, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:"Tämmösen sain kun ite tein" tai "Saa sellasen minkä ite tekee" -Ainakin toivottavasti.
"Onks tää käsin maalattu?" -No ei kun telalla.
Omat projektit:
Jakopää osa 2. Complete! Aikaa meni osaavan kaverin kanssa purkamisen alusta valmiiseen ~7 tuntia.
Hintaa pelkille osille tuli touhutonni, mutta kyllä se nyt taas käykin aika nätisti. Hiukan naurattaa kun porukka valittaa 500 euron jakopäärempasta töineen
Seuraavana projektina tulossa etujarrut kuntoon ja ehkä hifistyksen jatkaminen maaliin.
jaa siis mitä sä oikeen sinne vaihdoit kun noin kalliisti maksoit vain osista?
Etupyörän laakeri ja napa vaihdettu, vihdoin tuli oikeat osat.. Vielähän tuonne jonnekkin jotain pientä klappia jäi, mutta kyllä se nyt menettelee
2 tuntia tuhrautui koko hommaan,sisältäen tavaroiden takaisinlaiton paikoilleen.
Jakopää osa 3. Tottakai piti vielä toisen noka stefa vaihtaa kun vuoti kun seula. Sattuipa kerrankin onni kohdalle ja oli se stefa joka löytyy asentotunnistimen takaa eli ei tarvinnu koko keulaa purkaa. Toivottavasti nyt on operaatio valmis.
Sitten jatkokysymys meidän guruille, miten VAG jakopäänremmi suhtautuu pieneen öljysumukylpyyn jota tietysti on saanut kun nokan stefa on vuotanut sinne koteloon. Täysin märkä hihna ei ole mutta pinta molemmin puolin on hiukka öljyssä.
Kyllähän se siellä varmaan aika nopeaan kuivuukin kun ajaa ja kone kuumentaa vielä sitä niin haihtuu, mutta onko vahinkoa tapahtunut. Ei tarttis sitten kansirempalla jatkaa jossain vaiheessa...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kirjoteltu bullmastiffi ja bordeauxindoggin kasvattajille maileja urakalla.Toivottavasti sitä nyt urospentu saataisiin
Kuukauden päästä käydään katsomassa bullmastiffin pentuja.Toivottavasti tärppäis.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Jyri Tamminen wrote:Silmät ristissä pikkubussi-Transportterin surffailua.
Joko noi on sikahintasia tai puolmiljoonaa ajettuja
Mitä tommonen 2.5TDI kestää T4:sen kyydissä sillai oikeesti?
Noita täyttäs olevan yli 700tkm rullattujakin.
Eikös kannattais ettiä saksasta Muuttaa linja-autoks suomeen tuodessa niin jää verottaja nuolemaan näppejään.
Jää samalla käyttömaksut ja kalliit käyttövoimaverot historiaan.... Tankki täyteen ja putket punasena mutkasta tietä näkymättömiin.
Joskus tuli tuota tutkittua ihan vakavasti, oli jo autokin katottuna minkä ottais. Jostain syystä sitten vaan into loppu siihen. Todellista tilan tarvetta kun ei ollut.
vourmotion wrote:
Eikös kannattais ettiä saksasta Muuttaa linja-autoks suomeen tuodessa niin jää verottaja nuolemaan näppejään.
Jää samalla käyttömaksut ja kalliit käyttövoimaverot historiaan.... Tankki täyteen ja putket punasena mutkasta tietä näkymättömiin.
Kuulostaa pirullisen hyvältä, mutta pitäs tussilla raapustella ajokortin taakse lisää kirjaimia
Emännän synttäreitä vietetään, kohta pitäs viedä se syömään. Iltapäivällä pitäis käydä kattoon yhtä kämppää, ja ehkä toistakin jos saa välittäjän kiinni..