Itsekkin vähän pähkäilin, että onko siitä mihinkään, ei edes apujousia (tai tuplalautasta takana alapäässä). Olin sitten kaverin C:Vectra farkkun jossa 19" ja Highsport ja oli yllätyshyvä. Voin aiankin omaan lyhytaikaiseen kokemukseen nojaten suositella, katsotaan nyt vielä miten kestää talven yms.Janne_80 wrote:Itekkin yllätyin tuosta highsportista (oli aikalailla ennakko asenteita)Ja FK:n vielä vaihdat KW:n säädettävään. Ei vaan itse olen ainakin erittäin tyytyväinen Highsporttiin.
Hienosti on toiminut (kop kop)
Tuon Fk:n saa myös niin alas (ainakin mulla) ettei autolla pysty hirveemmin ajeleen. Ei olis varmaan tullu ala-asennossa Ajh:n tallista ulos sillon kun tuota väännettiin.
Auton laskemisen riemua...
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Tuossa entisessä kolmos gti:ssä on Formel K:n alusta. Taisi olla suoraan tehtaalta n. 260€ kotiovelle kyseiset coiloverit.
Kaksi vuotta ne itsellä oli alla, säätäminen kesää vasten onnistui ihan käsin pyörittämällä alespäin eikä talvikorkeuteenkaan takerrellut kierre kun hyvin puhdisti. Nyt alusta on kolmatta vuotta samassa autossa alla, kilometriä tullut melko reippaasti ja eilen katsastuksessa näytti iskarit prosentteja +67%.
Kyllä ne halpa-alustatkin jotkut toimivia ovat:) Kovahan tuo oli kun perkele mutta maavaraa oli tukivarsien kiinnityspaikoista ja öljypohjasta sen 4-5cm maahan.
Kaksi vuotta ne itsellä oli alla, säätäminen kesää vasten onnistui ihan käsin pyörittämällä alespäin eikä talvikorkeuteenkaan takerrellut kierre kun hyvin puhdisti. Nyt alusta on kolmatta vuotta samassa autossa alla, kilometriä tullut melko reippaasti ja eilen katsastuksessa näytti iskarit prosentteja +67%.
Kyllä ne halpa-alustatkin jotkut toimivia ovat:) Kovahan tuo oli kun perkele mutta maavaraa oli tukivarsien kiinnityspaikoista ja öljypohjasta sen 4-5cm maahan.

Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No jos ei oikeasti lähde crc/bräkleen/lämpö/voima -periaatteella, niin ei se sitten lähde kovin helpolla. Omassa kw: ssä oli jokunen aika sitten myöskin lautanen jumissa. Silloin tolppa piti irroittaa ja halkaista lautanen rautasahalla. Sitten kierteiden käydellinen putsaus, rasvaus ja uuden lautasen laitto. Lopuksi tietty paskaa keräävä rasva pois kierteistä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Täältä sivusta semmonen juttu, et käsittääkseni teppiksellä oli tarkotus hommata vaan jousisarja eikä coilovereita..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
Tulipa mullekin eteen lukituslautasen tilaus.Tänään piti säädellä hiukan kuskin peränpuoleista ja olikin hajalla koko lukituslevy! Säätölevy kuitenkin ihan eheänä..Osku.T wrote:pitää slämiltä tilata uus lautanen ja käydä aukaseen koko paska
Ei sitten uskaltanut siihen koskea ennen ku saa uuden osan.Varmaan slamitilta noita löytyy kuitenkin asialliseen hintaan ??
Mahtaisiko toi käydä Fk HighSportiin?
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4478
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Kummin päin KW sportsuspensions -35 alustasarjan iskarit tulee kiinnittää taakse alas. Ero on siis siinä, että iskarin alapään saa niin, että toi osa minkä läpi pultti tulee ja siinä on sellainen "uloke" niin sen "ulkonevan" osan saa joko rengasta päin tai siitä poispäin. Kumminpäin toi iskari pitää kiinnittää? En muistanut katsoa ennen kuin irroitin:(
Näin, kuva1:
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009475.jpg
Vain näin kuva2:
http://s83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009477.jpg
Näin, kuva1:
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009475.jpg
Vain näin kuva2:
http://s83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009477.jpg
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Ramirez, Muistaakseni siis tuo pitempi osa tappia ulospäin auton keskeltä.
Oma pulkka vihdoin kentässä. Muuttu tuo ulkonäkö kummasti pelkällä laskemisella ja kesävanteilla täysin orkkis Comfortlinestä

Teen autosta vielä parempaa kertomusta mitä tulevan pitää! Hyvää päästäistä allihop!
Oma pulkka vihdoin kentässä. Muuttu tuo ulkonäkö kummasti pelkällä laskemisella ja kesävanteilla täysin orkkis Comfortlinestä


Teen autosta vielä parempaa kertomusta mitä tulevan pitää! Hyvää päästäistä allihop!
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
makuja on monenlaisia, mutta yhdet D93:set kiillotettuna olen nähnyt, ja näky oli jo mielenvikanen
Vaikka hyvin olikin kiillotettu, ei vaan istunut vanteen tyyliin, siis mielestäni
Nyt nokka kohti kangasalaa ja naputtelemaan etupään kaaria, saa viimeisenkin raapimisen pois..


Nyt nokka kohti kangasalaa ja naputtelemaan etupään kaaria, saa viimeisenkin raapimisen pois..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
AKE:staKeskitalo wrote:asiasta poiketen mistä vuosimallista alkaen tarvii olla tyv laput? ku ei nyt ite millään muista
"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto muutoskatsastaa. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on muutoskatsastettava, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita."
No niin...Alustasähläilyt on nyt ainakin toistaiseksi sähläilty. Tänään Passatti sai alleen tuon halppissäädettävän ja ensityypit on otettu. Ihan toi on hintaansa nähden asiallinen ajettava, eikä ainakaan liian jäykkä...Sopii mulle kun en aikonutkaan tuolla lähteä itteäni minnekkään radalle häpäisemään
Kuva:
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... xia033.jpg

Kuva:
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... xia033.jpg
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Kauppamiehiä...maikki wrote:Leroy: Vielä kevyemmät vanteet valurautavanteiden tilalle niin jaksaa kulkeakin


Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
wou.. aika kivasti sait.. mulla jäi tuohon 345mm/345mm enempää ei voi ku ottaa renkaat kiinniLeroy wrote:Niin, ne strategiset mitat on muuten 315mm/335mm (eessä/takana).
sisäloksuun ja kai sitte pokkaukseenkin.. tosin taitaa tuo mun vanteen et30 vaikuttaa siihe

nyt sitte kuullut kyllä kaiken näköistä tuosta vmaxx:in sarjasta mutta toivotaan että ne on ollu
joko huhuja tai sitte yksittäisiä tapauksia

mulla tosiaan kävi jotain tuollaisella ek pätkällä missä oli pinnoite tosi huonossa kunnossa niin
apukuskin puolella kolisee ja toivotaan että tukivarsissa olis vika kun en oikein muuta keksi
tai sitten kyseisessä vmaxx tolpassa on jotai kipua.. tänään/huomenna selviää

VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Niin no, mähän käytin ton pajalla (täytyy jälleen hehkuttaa Suomen Autohuoltoa, loistava palvelu ja seikkaperäiset opastukset säädettävän alustan huoltoon ja ylipäätään käyttöön...), missä heittivät tuon alustan alle ja kuulemma pistivät tuollaiset "no laitetaan puoleenväliin" säädöt. Tuolla V-Maxxillahan saa Passatin näemmä aika kenttään...eli siis tuossa on vielä puolet kierteitä jäljellä
Pitää alkuviikosta joku puoltoista-pari senttiä kyllä nostaa etupäätä, että saa tuon "stäänssin" kohilleen ja käydä sen jälkeen teetättämässä kulmat..

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tuokaan ei ole ihan poissuljettu...Tässä nyt vähän opetellut tuolla madalluksella ajamaan, niin kyllähän se sujuu kun tekee huolelliset reittisuunnitelmat ensin. Päivittelin tuonne galleriaan muuten pari lisäkuvaa tuolla uudella alustalla.Sami Jalonen wrote:Tarkotat varmaan että perää alemmas?
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Eikai se perä mihinkään kiinni otakaan, keula raapii useimmiten.. Itellä kans 310mm eessä, ja ihan hyvin pääsee jokapaikkaan ku osaa vähän kattoa miten ajaa.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Tarpeeksi kun on ajellut, niin ei tarvitse edes niitä reittejä suunnitella. Sitä oppii ihan eri tavalla lukemaan sitä tietä. Sitten kun on tarpeeksi vauhtia ja edessä töyssy mitä ei voi väistää kummaltakaan puolelta, jännittää perskannikat ja toivoo että auto hyppää yli. Joskus vielä yrittää ratistakin repiä autoa ilmaan 

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Mä kans aina nostan takapuolta penkistä ku tietää et jysähtää, joku joskus nauranu et meinaatko et kevenee? 
Ja kyllä, töyssytutka kehittyy.

Ja kyllä, töyssytutka kehittyy.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia

Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Samaahan mulla teki (tekee) myös, parani huomattavasti alustan vaihdolla, mutta aavistuksen tuntuu perä ohjaavan edelleen (enemmän kuin mielestäni etuvetoinen). Taka-akseli nelikossa on vaan tylsempi kuin vajaavetoisessa. Jos alatukivarren puslat mielii vaihtaa, niin niitähän ei erikseen saa vaan joutuu ostamaan koko kolmion yms...Pasi Häkli wrote:Kannattaa samalla tarkastaa taka-akselien puslat. Itellä oli ne rikki...Reactor wrote:perä "heiluu" mukavasti.
Mutta jos tää "heilunta" on vaan ylös-alas suuntaan niin siihen ne ei paljon vaikuta
Omastani en mitään väljiä löytänyt, sehän tässä vähän kummastuttaa.
Alustana toimii FK:n highsportti.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Ei ole mulla ainakaan ole valittamista ollut tuosta Vmaxxista ainakaan käytön puolesta..Aika (ja talvi) sen sitten näyttää miten kestää. Ainoa vaan on, että 4Motioniin ei taida tuota Vmaxxia saada...Reactor wrote:Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Juu ja täällä Bingo.. Eiku siis täällä reipas Vmaxx:in käyttäjä ja hienosti on nyt ainakin toiminut! Leroy:n kanssa lähdetään tulevaan talveen jännittynein ja odottavin mielinLeroy wrote:Ei ole mulla ainakaan ole valittamista ollut tuosta Vmaxxista ainakaan käytön puolesta..Aika (ja talvi) sen sitten näyttää miten kestää. Ainoa vaan on, että 4Motioniin ei taida tuota Vmaxxia saada...Reactor wrote:Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia

VW Passat Variant 1.9 TDI -03
tietäskö kukaan täältä vantaan suunnalta korjaamoa joka ymmärtäis noista säädettävistä jotain.Tietäskö Kupari mitään paikkaa??Ois mukava saada iskari kuntoon ja keulaa ylemmäs
Parista olen kyselly ja on tullut vastaus että en ymmärrä/uskalla 


Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
FUCK YOUR FAKE WHEELS!