Ois tarkotus tuossa marraskuun alussa pistää auto pajalle jolloin vähä maalaillaan ja massataan. Mitenkäs noi ovi listat on kiinni. jollain kiinnikkeillähän ne mut saisko neuvoo miten ne sais rikkomatta irti. noi muovi kaarethan ei näköjään ollu ku popniiteillä vetästy kii. entäs onks noissa puskimien irrotuksessa jotain normaalista poikkeavaa. onkos kukaan irrottanu noita katto kaiteita, jos niille ois keksiny jonkun sopivamman väri sävyn kuin toi musta.
Ovilistat kannattaa irrottaa siten, et alotat ns. takapäästä. Jos sulla o jotain ohutta/litteää työkalua, niin tyrkkää se väliin. Sitten vaan varovainen vääntö... Kiinnikkeitä voi hajota, mut ne ei maksa ku n. egen kappale Laakkosella.
Puskimet:
Etu : maski ja vilkut ekaks pois. Kiinnityspultteja puskurin yläpuolella 3 kpl, vilkkujen alla muutama ja puskurin alapuolella 5 kpl.
Taka : Yläpuolelta musta lista irti (lähtee sormivoimin), sieltä löytyy 3-4? kpl pultteja, alapuolelta (peräosa) 3 kpl pultteja alapuolelta (etuosa) 2 ruuvia tai pulttia. En nyt oo noista määristä varma, mut eiköhän ne suunnilleen oo noin? Sit vaan molemmat puskurit kiskastaan irti...
Kattokaiteet joutunee irrottaa kattopahvin alta?
Ovilistojen irroitukseen oiva työkalu on joku ohutvartinen, mutta suhkoht leveäpäinen meisseli. Kannattaa pistää vaikka jotain teippiä suojaksi siihen varteen, niin ei naarmi ovea irroituksen aikana.
Irroitus kannattaa aloittaa juurikin takapäästä, kuten miihkali mainitsi. Kun ensimmäinen kiinnike irtoaa on hommaa helppo jatkaa listaa kampeamalla sen alapuolelta. Eipähän jää mitään jälkiä näkyviin, vaikka jotain pieniä tulisikin. Voimankäyttö ei ole irroituksessa sallittua, sillä listat taipuvat puolikuun mallille aika helposti. Jos joku kiinnike tuntuu olevan tiukassa kannattaa koittaa toisesta päästä, ennenkuin rupeaa listaa voimalla vääntämään.