Tuli tossa viime yönä aika rapeesti vettä ja apparin takajalkatilassa oli n. 2 litraa vettä aamulla.
Matto ylös ja kumiset tulpat(2kpl) irti niin sain valutettua vedet pois.
Mistä tämä voi johtua?Kenties tästä josta olen joskus lukenut ; vedenpoisto reiät tukossa akun alla?
Auto on appiukkoni ja soitti juuri että akun juuressa lilluu vesi kun en itse ehtinyt sitä tarkastamaan käydessäni siellä.
Olisiko tämä juuri se asia mistä veden tulo johtuu? Että se olisi tullut taakse ilmasuulaketta pitkin. Auto oli kuulemma ollut vinossa piha penkereellä parkissa.
Voiko akun irroittaa noin vain ettei tule mitään ongelmia kun kengät laittaa takas kii?
Kiitos hänelle joka osaa ja jaksaa vastata tähän!!
Tulvii vissiin edestä läpivienneistä sisälle. Akku irti ja alta roskat pois, reiät auki ja vesi valuu pois. Maton alle jotain tikkuja pystyyn ja sisätilan lämppäri huutaan pariks päiväks. Kannattaa myös tarkistaa kuskin puolen matto onko sekin märkä.
nim. kokemusta on
ps. kyllä sen akun voi irroittaa, ainakaan itellä ei tullu mitään onkelmia.
Juu otin maton ylös ja kumitutit irti niin vedet valui maahan. Puukapuloita on nyt maton alla ja auto tallissa jossa sisälämppäri puhaltanut koko illan takalattialle.
Täytyy huomen mennä sit irroittaa akku siitä ja puhdistamaan ne vesi reiät.
Samalla kun putsaa sen kaukalon, niin kannattaa ottaa siitä akkutelineen alla olevasta reiästä se koko kauluskumi pois. Kun otat sen irti niin ymmärrät miksi.
Jarrutehostimen alla olevaa kumia ei taida saada kokonaan pois, kun sen kumin läpi menee joku putki tjms, mutta sen saa nostettua ylös ja siitä leikattua mattopuukolla tjms "persukset" pois. On kyl sellaset insinöörin keksinnöt nekin "kaulukset"...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Ja repsikan penkki sit samalla irti ja etujalkatilasta matto ylös. Se on ihan yhtä märkä kun takalattialla. Ei ole vesi tullut ilmastointiputkien kautta vaan tulipeltiä myöten valunut.
Penkin irrotus;
1. penkki taakse
2. avaa kaksi mutteria penkin edestä lattian rajasta
3. vedä penkkiä eteenpäin että kisko irtoaa pulteista
4. nosta penkkiä ja irrota johdot
5. vedä penkkiä eteenpäin kunnes takarullat vapautuu kiskoistaan
6. penkki ulos autosta
Suurinpiirtein meni noin, ja tällä ohjeella pääsee ainakin liikkeelle.
Been there, done that. Lisää löytää mun projektiketjusta tuolta projekteista.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No niinpä tietysti...Siispä purkamaan ja kuivattelemaan.
Joskus muutamia vuosia sitten muistin lukeneeni jostain juuri tästä vedentulosta akkukotelon kautta jos on roskia niin reiät ovat tukkeutuneet.
Voin lyödä vetoa että merkkihuoltoon on viety korjattavaksi auto juuri tämän vian takia monta kertaa.Kyseinenkin auto on täydellisellä laakkosen huoltokirjalla. Hyvää palvelua mielestäni olisi huoltoon viedessä kysyä asiakkaalta,että puhdistetaanko ylim.työnä tämä akkukotelo tai ne vedenpoisto reiät ettei kyseistä ongelmaa tulisi?! Veikkaan että aika moni olisi valmis maksamaan siitä. No,hämeenlinnan laakkonen,siinä vastaus. On ollut itsellänikin monesti ondelmia siellä käydessä.
Korjasivat mm. 2pv alla olevaa golffia tuloksetta. Auto sammuili satunnaisesti,ei löytynyt vikaa kun TIETOKONE ei sitä kertonut.
Onneksi hämeen diesel selvitti vian 45 min siitä kun auto otettiin sisään:)V:Polttoaine tankissa oleva pumppu toimi satunnaisesti.
KErran jakopää huollossa jako väärin ja mitäs muuta,onhan näitä ollu kaikenlaista.
Sattumaa vai osaamattomuutta.Kyllä se toi jälkimmäinen on.
Mulla ol kans lattia takaa märkänä IV golffis. En viel ole kerenny ruveta kuivattelee ja ettii mistä on vedet tullu sisälle.
Ei ollu nyt niin mukava ylläri.
Edestä matto on kylläkin kuiva ja keula oli korkemmal toissa yönä kun vettä vähä ropisi. Mut eipä se vissii sitä sano etteikö vuoto olisi keulassa... AHISTAA!!!!!!!!!
Joo näin mäkin ekalla kerralla luulin että takaa vuotaa ja vain takalattia olis märkä. Toiveunta oli se valitettavasti.
Longlife huoltoon muistaakseni kaveri sanoi ton akkukotelon pohjan putsaamisen kuuluvan. Ja sitten niitä kumitutteja on kaiten poisteltu huollon yhteydessä.
Vuotokohtia löytyy lisäksi mm ovista, sisäpellin ja ovirungon välistä tulee vesi sisään. Helppo testata kaatamalla vettä oven lasille (ovi auki) ja sitten katselee että vesi valuu vaan sieltä alareunan valuma-aukoista ulos eikä tule ovipahvin alta noroa. Tämä testi joka ovelle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
omassa -01 passatissa kastuu apparin etujalkatila. kumitutit otettiin laakkosella pois viime vuonna, ei isompaa merkitystä aiheeseen. siinä muovisuojassa mikä on akkukaukalon päällä on lohkeema raitisilmasuodatinkotelon (<yhdyssana?!? ) kohdalla, voiskohan siitä valuttaa sen kotelon kautta? yritin tehdä hilloämpärin kannesta paikan silikonin kanssa.....
sitten vettä valuu a-pilarin yläosasta, siitä missä on verhoilussa saumakohta. kovalla sateella tiputtaa ihan silminnähden vettä lattiamaton päälle. tuulilasin liimauksessa aukko?? olis pikkuhiljaa kiva saada mattoja ja takapenkkiä kunnolla kiinni kun ovat nyt reilun vuoden olleet hiuikka niin ja näin
Varmaan helpoiten sen muovin toiminta selviää kun vähän valuttelee vettä ja katselee miten se virtaa. On sillä varmaan merkitystä ainakin jos raitisilmasuotimelle pääsee suoraan valumaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt on tämäkin sitten omalla kohdalla totta. Tänään vettä apukuskin takajalkatilassa pikkusta vaille paljon.. Useampi sentti oli vesipatjan paksuus.
Auto oli yön takaperin parkkiruudussa. Parkki on hyvin loivassa mäessä. Auton perä oli siis vähän keulaa ylempänä. Mistähän tuo vesi on takajalkatilaan osannut tulla?
Tuskinpa vesi on keulasta päin ylämäkeen virrannut ja edessä matto täysi kuiva. Vesi pysyin juuri ja juuri penkialla olevan palkin takana eikä virrannut eteen.
Onko Passateissa ollut ongelmaa takaoven tiivisteiden kanssa? Aikanaan Octaviasta piti tiivistää ovet uudelleen kun vesisateella tulvi vedet sisälle.
EDIT. Miten kynnyskotelosta saa muovit parhaiten irti. Ne pitää kuitenkin ottaa pois että saa mattoa koholleen kuivausta varten.
Nostamalla lähtee, siellä on semmoset metalliklipsit kotelon kolosissa. Piukat mutta varovasti kampeamalla nousee. Kyllä sitä vettä sinne etutilaankin pääsee, ei se palkki ole umpinainen pato.
Takaoven sisäpellin tiivistys tai kaiutin on luultava syypää. Perä kun on ylempänä niin kaiuttimen kohdalle se ikkunalle tullut vesi tippuu ja oven etureunaa myöten muutenkin.
Helppo testi tähän on ovi auki ja ämpärillä vettä lasille ja vaikka kaveri kyttää oven alareunaa että mistä se vesi valuu. Ovipahvin voi ottaa pois tai sitten eka kattoo että tuleeko sieltä ovipahvin alta ja purkaa lisää jos tulee.
Takajalkatilasta omassakin ekana tän vesikatastrofin huomasin mutta kyllä se sieltä edestäkin vuoti sitten lopulta, tai en edes ole varma vuosiko takaovi lopulta ollenkaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kävin purkamassa sisustaa. Listat lähtikin helposti nostamalla. Aluksi en ilman tietoa uskaltanut nostaa ettei hajoa. Etupenkkiä lukuun ottamatta purin apuskuskin puolelta mitä nyt helposti lähti. Myös apukuskin jalkatila on märkä. Akkukotelossa näyttää olevan jokinverran vettä.
Eipä tässä juuri muuta mahdollisuutta ole kuivata kuin vieä auto maanantaina jonnekkin halliin seisomaan ja puhallin päälle. Kerrostalossa asustelen ja parkkipaikalla ei mahdollisuutta kunnolla kuivata. Hyvin alkoi tämäkin kesäloma.
Takajalkatilasta otin kaksi kumitulppaa pois, nostin mattoa ja kuivailin nyt pyyhkeellä sen mitä sai otettua.
Nyt on passat kuivamassa. Purin sisustaa sen verran, että sai apukuskin puolelta lattiamaton reilusti koholle. Puhallin on paahtanut nyt pari tuntia ja saa olla maanantaihin rauhassa kuivamassa ennen kuin edes suunnittelen kasaamista. Ei tässä niin kiire ole kun just kesäloma alkoi
Vielä yksi kysymys vesiongelmaan liittyen. Yritin tuossa akkua irroittaa ja eihän se tietenkään mahdu pois ilman tuulilasin alalaidasassa olevan muovin irroitusta. Muovin irroittaminen vaatii sitten pyyhkiöiden irroituksen ja ne on huolella jumissa ja ulosvetäjää ei ole täällä käytössä.
Ja sitten varsinaiseen kysymykseen. Voinko huoletta poistaa akkukaukalossa näkyviä kumi lörttösiä. Jarrutehostimen alla on ainakin yksi, jonka saisi otettua pois ilman akun poistoa. Tuota kautta pääsisi vesi ainakin ulos päin.
Minä. Teoriassa varmasti v*tun hieno keksintö sekin kumiluttero. Toki mulle on jäänyt hieman hämäränpeittoon sen perimmäinen tarkoitus. Jos päätarkoituksena on ollutkin se, että ensimmäinen lehti tukkii koko tyhjennysreiän, niin propsit suunnittelijalle, onnistuttu on.
Ja itse aiheesta. Viikko sitten piti kuivatella kuskinpuolelta lattiamatto, kun takaoven "välipelti" vuoti vedet alareunastaan kynnykselle ja sisään.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Kw@@kku wrote:Vielä yksi kysymys vesiongelmaan liittyen. Yritin tuossa akkua irroittaa ja eihän se tietenkään mahdu pois ilman tuulilasin alalaidasassa olevan muovin irroitusta. Muovin irroittaminen vaatii sitten pyyhkiöiden irroituksen ja ne on huolella jumissa ja ulosvetäjää ei ole täällä käytössä.
Ja sitten varsinaiseen kysymykseen. Voinko huoletta poistaa akkukaukalossa näkyviä kumi lörttösiä. Jarrutehostimen alla on ainakin yksi, jonka saisi otettua pois ilman akun poistoa. Tuota kautta pääsisi vesi ainakin ulos päin.
Harri
Tosi ahdas se akku on tulemaan, mutta kiukulla ja pienellä väkivallalla ne YLEENSÄ ovat mahtuneet tulemaan muovia irroittamatta.
Kuten tähän ketjuun on kirjoitettu, ne "lörttöset" PITÄÄ ottaa pois. Itse otin ne vasta toisella kerralla. 2 vuotta taisi mennä, ennenkuin meni tukkoon ja tulvi uudestaan, kun jätin ne ekalla kerralla paikalleen...
Mulla sitä jarrutehostimen alla olevaa kumia ei saanut kokonaan pois, kun sen kauluksen läpi meni joku putki, mutta kumin sai nostettua pois paikaltaan ja leikattua häntäosan pois.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Saa sen toisenkin kumin sieltä pois, leikkaa sen kumin vaan rikki siitä putken ympäriltä vaikka mattopuukolla.
Ite huomasin myös että apparin takajalkatilan lattiamatto tuntuu kostealta, kun sitä painaa... Oikea etuovi näemmä uittaa sieltä pellin välistä vettä... Tiivistyshommia tiedossa siis...
Kiitoksia neuvoista jälleen kerran Sain nostettua akun pois paikaltaan ja poistin tulpat akkukotelon pohjalta. Molemmat veden poisto reiät oli aivan tukossa. Poistin kumi "lörttöset" kokonaan ja kuuhtelin kotelon pohjan. Nyt virtaa vedet pois kotelosta.
Koetin samalla ovien tiiveyden. Kaadoin ikkunaa myöten vettä eikä sinä tullut yhtään sisälle. Kaikki vesi virtasi vauhdilla ulos veden poisto aukoista. Nyt kun saa vielä maton kuivaksi niin hyvä tulee. Toivottavasti ei ihan heti pääse tapahtumaan vastaavaa.