Mikä kannettava n. 500 euron hintaluokassa?
Mikä kannettava n. 500 euron hintaluokassa?
Täällä kun on kaikenlaisia asiantuntijoita niin esitetään tälläinen kysymys eli tarkoitus olisi hommata joku perus kannettava. Mitähän konetta suosittelisitte. Käyttö olisi pääasiassa tekstinkäsittelyä ja nettiselailua ja vähäisissä määrin myös kuvankäsittelyä. Etuna olisi 17" näyttö, mutta pienemmälläkin näytöllä tulisin toimeen.
Vaatimukset ei ole valtavat, mutta tuossa hintaluokassa tarjokkaita on useita joten olisi hyvä kuulla mitä vaihtoehtoja kannattaa harkita.
Vaatimukset ei ole valtavat, mutta tuossa hintaluokassa tarjokkaita on useita joten olisi hyvä kuulla mitä vaihtoehtoja kannattaa harkita.
Kyllähän tuohon käyttötarkoitukseen on montakin vaihtoehtoa, omista kokemuksista välttelisin ainakin aceria (vaikka sellasella nyt kirjoittelenkin). Acerin omat softat yleensä sekoittanut konetta enemmän ku winkkari.
Fujitsu ja asus ollut kyllä miellyttävimmät mitä joutunut laitteleen.
Kannattaa käydä vaikka liikkeessä testailemassa missä on useampi läppäri mikä tuntuu omasta mielestä parhaimmalta, tuossa käyttötarkoituksessa ei kannata siihen koneen tehoon tms. kiinnittää huomiota kun tärkein on se käyttötuntuma.
Tietenkin jos on kokeilunhalua niin ei kannata applea/linuxia enään karsastaa, ne ei ole enään niin nörttivehkeiteä mitä ne oli jokuvuosi takaperin.
Edit. Niin unohtamatta hp:ta, mitä kuullut niin ei pitäisi ainakaan olla mikään huono ostos mutta omia kokemuksia ei ole.
Fujitsu ja asus ollut kyllä miellyttävimmät mitä joutunut laitteleen.
Kannattaa käydä vaikka liikkeessä testailemassa missä on useampi läppäri mikä tuntuu omasta mielestä parhaimmalta, tuossa käyttötarkoituksessa ei kannata siihen koneen tehoon tms. kiinnittää huomiota kun tärkein on se käyttötuntuma.
Tietenkin jos on kokeilunhalua niin ei kannata applea/linuxia enään karsastaa, ne ei ole enään niin nörttivehkeiteä mitä ne oli jokuvuosi takaperin.
Edit. Niin unohtamatta hp:ta, mitä kuullut niin ei pitäisi ainakaan olla mikään huono ostos mutta omia kokemuksia ei ole.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Ite tykkään tosi paljon HP:sta, peruskäyttöön just sopiva. Pakettikoneen ku ostaa ni joka merkillä on niitä omia ohjelmia sielä mutta HP:sta ne on helppo poistaa, toisin ku Acerista. Acerista ei oo mitään hyvää sanottavaa, vaikka asentaisit wintoosan uudestaan ni jo hetken päästä se alkaa tökkimään ja jumittamaan niinku ennenki.
HP on tässä käytössä ja pelaa. Dellin paremmat mallit ainakin toimi mutta edullisemmista sitten taas tiedä. Aceria ei ole juuri kukaan kehunut. Fujitsussa vähän samaa vikaa mutta on niitä toimiviakin kapineita.
Lenovo ei kait ole häävi mutta jos käytetty kelpaa niin vanhemmat Ibarin Thinkpadit. Lenovoksi muuttuessa noi meni huonoksi.
Jos käytetyt ei ole kynnyskysymys:
http://www.laptops.fi/kauppa/index.php? ... 1b281de9d6
Lenovo ei kait ole häävi mutta jos käytetty kelpaa niin vanhemmat Ibarin Thinkpadit. Lenovoksi muuttuessa noi meni huonoksi.
Jos käytetyt ei ole kynnyskysymys:
http://www.laptops.fi/kauppa/index.php? ... 1b281de9d6
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
Acerit on oikeasti arsesta... isäukolla oli työkäytössä noita parikin... toisesta toistamiseen meni usbit pimeäksi ja nykyään mennään pcmcia kortilla, toisesta akku sökö ja eipä tuo taida muutenkaan herätä henkiin... valot kyl palaa mut muistaakseni ei lähteny lataamaan. HP on ollu itsellä vuodesta 2003 asti ja ei voi kuin kehua... on tippunu sängyltä lattiallekkin ja ei mitään vikaa. Itse lähtisin HP/Compaq/Lenovo (mieluiten vanha IBM) kannettavia etsimään kun uutta myös itse olen hommaamassa kunhan kukkaro sen sallii.Sami Mäkinen wrote:Unohda acer... HP tai Fujitsu on hyviä... *UGH*

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Tuollainen olisi anttilassa 599.90€ 

- Sami Mäkinen
- VCF Member
No kyllä tässä mun business mallissa on aika lailla riittävät herkut, toki ei ollut ihan se hinnat alkaen -lootakaan. Business juurikin sen takia että ne ovat Compaq-consumereja luultavasti vähän tasokkaampia. Ja 3 vuoden Onsite takuu tuli myös ostettua kyytiin että on takuuhuollot helppoja, eli mitään vikaa tuskin tulee kolmeen vuoteen 

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
- Pasi Häkli
Itellä HP:n läppäri(Pavilion ZV6245EA). Ikää sillä on noin 4 vuotta. Oli silloin uutena hyvä, maksoi 1000€.
CD-asema(polttaminen) takkuili melko uudesta asti, tosin silloin ei käyttöä sille paljon ollut ja näin ollen ei takuuaikanakaan tullut sitä korjautettua.
Näytön saranat on kertaalleen uusittu, hajosi. Ja nyt on taas merkkejä hajoomisesta, kohta joutuu uudestaan nekin vaihtamaan.
Mutta itse kone on toiminut hyvin. Ei takkuile mitenkään jne. Tossa on 2 muistikampaa, yhteensä 512mb muistia uutena, toisen kamman vaihdoin gigaseen kampaan, muita muutoksia ei ole tullut tehtyä.
CD-asema(polttaminen) takkuili melko uudesta asti, tosin silloin ei käyttöä sille paljon ollut ja näin ollen ei takuuaikanakaan tullut sitä korjautettua.
Näytön saranat on kertaalleen uusittu, hajosi. Ja nyt on taas merkkejä hajoomisesta, kohta joutuu uudestaan nekin vaihtamaan.
Mutta itse kone on toiminut hyvin. Ei takkuile mitenkään jne. Tossa on 2 muistikampaa, yhteensä 512mb muistia uutena, toisen kamman vaihdoin gigaseen kampaan, muita muutoksia ei ole tullut tehtyä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Mitäs mieltä olisitte tästä koneesta.. http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/sm ... 58442.html
Iha ok ois... kelpas mullekki. Mistä tollasia saa?H80K wrote:Mitäs mieltä olisitte tästä koneesta.. http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/sm ... 58442.html
Asiasta toiseen... huomasin et oot Muuramesta

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
Kysellään nyt vielä lisää.. Onko kellään kokemusta asuksen kannettavista. Osu silmiin specseiltään sopiva kone http://www.multitronic.fi/?prod=K50AB-SX024A
samaan hintaluokkaan olen kanssa hakemassa läppäriä kun vanhan päivitys maksaisi jo uuden verran..
mulla on vaa kriteerinä että pitää olla intelin prosu ja mielummin vielä pentium.. muistiakin saisi olla enemmän kuin 2gb
muilla specseillä ei nyt niin väliä olekkaan.. integroitu sinihammas olis jees mutta niitä aika harvassa vielä on..
Tällaista asusta ajattelin
mulla on vaa kriteerinä että pitää olla intelin prosu ja mielummin vielä pentium.. muistiakin saisi olla enemmän kuin 2gb
muilla specseillä ei nyt niin väliä olekkaan.. integroitu sinihammas olis jees mutta niitä aika harvassa vielä on..
Tällaista asusta ajattelin
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Itse kanssa päädyin loppupeleissä asukseen ja tälläinen jäi käteen http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ZWrNVPXEbNNTjJZg
Tolla oli hintaa expertillä 499€. Vielä ei ole ainakaan tarvinnut pettyä.
Tolla oli hintaa expertillä 499€. Vielä ei ole ainakaan tarvinnut pettyä.
Sen verta kommentoin, että ite tullu toimeen toistaiseksi noilla vanhemmilla koneilla. Nyt ostin "uuden" käytetyn ibm:n t42p:n, joka kustansi vajaa 300e. Tyytyväinen ollut koneeseen. Kunto hyvä ja akkukin kestää surfailu hommissa reilu 1.5h. En ole edes kattellu toistaiseksi noita uusia kannettavia, kun ei siihe hyvään rahat riitä.
Kavereilla vaan ollu huonoa tuuria noiden halvempien koneiden kanssa, niin oman tuurini tietäen olen sitte jättänyt ostamatta. Mulle kun aina sattuu maanantai mallit melkein tuotteessa kuin tuotteessa. 

Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.