
Mistä kunnollisia ahtopaineklemmareita...
Mistä kunnollisia ahtopaineklemmareita...
Mistä hyviä (ja millaisia kannattais olla) pasuunan vakioturbon ja muoviputken väliselle letkulle... tahtoo olla että nuo perusklemmarit ei pysy momentissa ja löytyy aikaa myöten jonka myötä ahtopaineet alkaa vuotamaan pihalle ja kiihtyvyys tippuu... kertaakaan ei ole letku lähtenyt irti mutta egr:n litkuista näkee että tavarat tulee turbolta pihalle väärää kautta niin pitäis saada paremmat klemmarit tuohon... mutta millaiset ja mistä? 

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Ihan en nyt päässyt kärryille tosta sun EGR litku logiikasta, mutta hyvät ellei parhaat klemmarit saat jostain hydrauliikkaliikkeestä esim Polarteknik, Hi-flex, monet muut vastaavat.
Pidän parhaina tähän käyttöön semmosia missä on kaksi pulttia ja välissä taipuisat metalliliuskat. Yhdellä pultillakin näitä saa ja kyllä nekin useimmissa tapauksissa pitää riittävästi.
Tossa kuva yhdellä kiristyspultilla varustetusta ja kuva lainattu www.hevosvoima.com josta näitä saa myös:
Edit: jaa taitaa olla toi 2" minimikoko vähän turhan iso turbon lähtöön. Mutta kyllä näitä pienempinäkin saa.

Pidän parhaina tähän käyttöön semmosia missä on kaksi pulttia ja välissä taipuisat metalliliuskat. Yhdellä pultillakin näitä saa ja kyllä nekin useimmissa tapauksissa pitää riittävästi.
Tossa kuva yhdellä kiristyspultilla varustetusta ja kuva lainattu www.hevosvoima.com josta näitä saa myös:
Edit: jaa taitaa olla toi 2" minimikoko vähän turhan iso turbon lähtöön. Mutta kyllä näitä pienempinäkin saa.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
EGR kierrättää pakokaasua, ja se menee suoraan imusarjaan. Ei siis pitäisi ahtoputkistossa kyllä näkyä.
Öljy taas on huohotusperäistä luultavasti ja se puskee (ilma)tiiviistäkin saumoista hitaasti läpi kun ahtopaine puristaa.
En syytä enkä väitä mutta en ole kuullut että kellään olisi tavan letkuklemmari itekseen auennut. Sen puoleen ruuvin kiertyminen ei onnistu sitä klemmarin lenkkiä venyttämällä, tietysti tärinä voi periaatteessa sitä ruuvia pyörittää aukipäin.
Öljy taas on huohotusperäistä luultavasti ja se puskee (ilma)tiiviistäkin saumoista hitaasti läpi kun ahtopaine puristaa.
En syytä enkä väitä mutta en ole kuullut että kellään olisi tavan letkuklemmari itekseen auennut. Sen puoleen ruuvin kiertyminen ei onnistu sitä klemmarin lenkkiä venyttämällä, tietysti tärinä voi periaatteessa sitä ruuvia pyörittää aukipäin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Huomenna Hämeenlinnaan niin vois käydä tuolla hi-flex:illä. Saattaa johtua tuosta tärinästä... ekaks kun kiristää ja viikko pari niin saa olla taas kiristämässä kun huohotinlitkut tulee läpi. Muutenkin kiihtyvyys hiukan tipahtaa kun paineet karkaa harakoille... heti kun kiristää nii taas mennään. Noh kattoo jos uudet klemmarit auttais asiaan.AjH wrote:EGR kierrättää pakokaasua, ja se menee suoraan imusarjaan. Ei siis pitäisi ahtoputkistossa kyllä näkyä.
Öljy taas on huohotusperäistä luultavasti ja se puskee (ilma)tiiviistäkin saumoista hitaasti läpi kun ahtopaine puristaa.
En syytä enkä väitä mutta en ole kuullut että kellään olisi tavan letkuklemmari itekseen auennut. Sen puoleen ruuvin kiertyminen ei onnistu sitä klemmarin lenkkiä venyttämällä, tietysti tärinä voi periaatteessa sitä ruuvia pyörittää aukipäin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"