Golf Variant III 1.8 55kW bensan katkua ja epätoivoa...
Golf Variant III 1.8 55kW bensan katkua ja epätoivoa...
Hei,
Golffini on nykinyt jo jonkin aikaa ja tyhjäkäynnillä sammuu silloin tällöin. Sammuessa ohjaamoon tulee pieni bensan katku. Nykiminen tapahtuu siis tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa. Kun kunnolla antaa kaasua, niin ei nyi. Jos auto on ollut pitkään kylmänä, käynnistettäessä kierrokset nousevat melko korkeiksi toviksi. Olen vaihtanut tulpat, sytkänjohtimet, virranjakajan kannen ja pyörijän, eikä vaikutusta nykimiseen ole ollut. Vikakoodit on myös luettu, eikä mitään löytynyt.
Mitä seuraavaksi? Luulisi, että ongelma on bensansyöttöpuolella. Olisiko ehdotuksia / kokemuksia hyvästä korjaamosta pääkaupunkiseudulta?
- Jylppy
Golffini on nykinyt jo jonkin aikaa ja tyhjäkäynnillä sammuu silloin tällöin. Sammuessa ohjaamoon tulee pieni bensan katku. Nykiminen tapahtuu siis tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa. Kun kunnolla antaa kaasua, niin ei nyi. Jos auto on ollut pitkään kylmänä, käynnistettäessä kierrokset nousevat melko korkeiksi toviksi. Olen vaihtanut tulpat, sytkänjohtimet, virranjakajan kannen ja pyörijän, eikä vaikutusta nykimiseen ole ollut. Vikakoodit on myös luettu, eikä mitään löytynyt.
Mitä seuraavaksi? Luulisi, että ongelma on bensansyöttöpuolella. Olisiko ehdotuksia / kokemuksia hyvästä korjaamosta pääkaupunkiseudulta?
- Jylppy
Itte tsekkaisin myös ilmaletkujen lisäksi polttoaineputket... omassa vaikka kovaa muovia ovatkin niin oli yks johto ollu polttoaineputkes kii ja oli nippuside hankannu kolon putkeen josta sit aina sammuttaess imas ilmaa ja sitäkautta meni tavarat takas tankkiin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Nykimis/käynnistysongelma Variant -95
Morjens. Mulla oli vuos sit syksyllä ko. ongelma; auto oli nykinyt syksyllä kostealla kelillä ja lopulta ei käynnistytnyt, vaikka starrri pyöri.. Sain vanhalta asentajalta ohjeeksi vaihtaa sytytysyksikkö: AD:lla alkuperäinen (?) muistaakseni noin 60 egee, vaihdoin ja nykimiset loppu, ja AUTOkin lähti nöyrästi eka startista.
Noniin vian syy on siis löytynyt pitkällisen etsinnän jälkeen. Eli nelossylinterissä on puristukset puolillaan ja venttiilivaurio siis kyseessä. Kakkospytyssä oli myös hieman alemmat puristukset kuin ykkösessä ja kolmosessa, mutta lisäämällä öljyä koneeseen ne nousivat normaalitasolle. Onko tietoa minkä hintaluokan remppa tuo venttiilin korjaaminen on? Merkkihuollossa puhuttiin 1000+ eurosta...
Riippuu varmaan vaurion laajuudesta, riittääkö uudet venttiilit + osat vai tarviiko kanttakin korjailla. Seuraavana tietysti että tuleeko kaikki hommat tuntitöinä korjaamolla, aikaahan tossa kuitenkin menee ja tunti maksaa pirusti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Nyt on venttiiliremppa tehty, mutta silti ongelmia on edelleen. Eli kylmäkäynnistys on huono, ja aavistuksen tulee joskus käynnistettäessä bensan hajua ohjaamoon. Tyhjäkäynti kylmänä on myös huonoa ja kierrokset melko alhaalla (n. 600). Kuitenkin kun lämpenee niin tuntuu toimivan ihan hyvin, mitä nyt pientä aaltoilua tyhjäkäynnissä havaittavissa. Myöskin kun tyhjäkäynnillä (riippumatta onko lämmin vai kylmä kone) laittaa ilmastoinnin päälle, niin kierrokset tippuvat radikaalisti (lämpimänä reilusta tonnista kuuteensataan). Venarempan tehnyt kaveri epäili, että ruiskussa olisi mätää. Luuletteko, että ruiskun vaihto voisi ongelman ratkaista? Vai voisko tuo sytytysyksikkö temppuilla? Auto siis 1.8 Golf Variant AAM-kone.
Jostainhan se lopulta periksi antaa kun vaijeri kiskoo "yli".
Siitä oli varmaan akku irti rempan aikana pitempään. Aiheuttaa sekin tyhjäkäynnin sekoamisen joksikin aikaa, eikä asia korjaannu ikinä, jos vaijeri kinnaa koko ajan.
VAG-COM käyttön ja tehdään tämä, niin johan pelittää, jos se ny ei sitte oo jumis.
Siitä oli varmaan akku irti rempan aikana pitempään. Aiheuttaa sekin tyhjäkäynnin sekoamisen joksikin aikaa, eikä asia korjaannu ikinä, jos vaijeri kinnaa koko ajan.
VAG-COM käyttön ja tehdään tämä, niin johan pelittää, jos se ny ei sitte oo jumis.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93