Passat Familienwagen
Joo niin olikin, tarkistin tietoja ja nelikossa on taka-akselilla aika paljon eroa vajaavetoseen. Tai no taka-akseli on täysin eri, olisko satulat ja jarrupalat samaa 
Haasteita harrastustoimintaan sano.

Haasteita harrastustoimintaan sano.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Ensi kesäksi uudet kesävalssit tuli tänään matkahuollolla:

Vanteet on 2-Osaiset Rial Race Daytonat. Edellinen omistaja oli kanssa kiillottanut puolatkin vanteista.
Vanteet edessä 18*8,5.tuumaa ET30 ja takana 18*9,5 tuumaa ET30. Omien kokemusten mukaan nuo menee alle juuri mukavasti ilman että tarvii spacereitä avuksi laittaa. Renkaat otan luultavasti näille vanteille nykyisistä vanteista eli eteen 225/40 ja taakse 255/35 kun niissä mukavasti pintaa vielä jäljellä.
Vanteet on 2-Osaiset Rial Race Daytonat. Edellinen omistaja oli kanssa kiillottanut puolatkin vanteista.
Vanteet edessä 18*8,5.tuumaa ET30 ja takana 18*9,5 tuumaa ET30. Omien kokemusten mukaan nuo menee alle juuri mukavasti ilman että tarvii spacereitä avuksi laittaa. Renkaat otan luultavasti näille vanteille nykyisistä vanteista eli eteen 225/40 ja taakse 255/35 kun niissä mukavasti pintaa vielä jäljellä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Daytona Racet on kyl tosi komeet vanteet, ja käy Passattiin tosi hyvin!
Tällä kylällä yhdellä oli 19" tollaset sedan Passatissa, ja auto näytti h*lvetin hyvältä. Sitten sille iski jostain himo, ja se vaihtoi ne 18" mustiin orkkis BBS LM:iin. Voi sanoa että näyttävyydestä hävisi AIKA paljon... 
Ihan muuten mielenkiinnosta, ootko perspuntarilla kerenny tunnustelemaan, että onko Rialin ja niiden sun BBS replicoiden välillä painoeroa?


Ihan muuten mielenkiinnosta, ootko perspuntarilla kerenny tunnustelemaan, että onko Rialin ja niiden sun BBS replicoiden välillä painoeroa?
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Jotain uutta pitkästä aikaa:
Uusi vahvari:

Merkki ja malli:
Harman Kardon CA5250
4x55.W+1x200.W 4.Ohm
4x85.W+1x320.W 2.Ohm
Peilit menee vaihtoon:

Eli facelift 3BG:n vilkkupeilit mustilla ledivilkuilla
Välijäähdytintä keulille:

Kiinacooleri kokoa 700.mm x 300.mm x 70.mm.
Mukaan sain vielä asennus sarjan jossa mutkia, suoria, klemmareita ja silikoniletkun pätkiä.
Kiitokset mein likalle joka "auttoi" kuvauksessa
Uusi vahvari:
Merkki ja malli:
Harman Kardon CA5250
4x55.W+1x200.W 4.Ohm
4x85.W+1x320.W 2.Ohm
Peilit menee vaihtoon:
Eli facelift 3BG:n vilkkupeilit mustilla ledivilkuilla
Välijäähdytintä keulille:
Kiinacooleri kokoa 700.mm x 300.mm x 70.mm.
Mukaan sain vielä asennus sarjan jossa mutkia, suoria, klemmareita ja silikoniletkun pätkiä.
Kiitokset mein likalle joka "auttoi" kuvauksessa

Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Tässä ensimmäinen talvikuva 17.tuuman vanteilla jotka ostin menneenä kesällä...
Alustaakin korotettiin hieman talveksi, eli kolme kierrosta takaa ja kaksi kierrosta edestä.

No nämä vanteet ei kauan alla sitten pysynyt vaan alle tulee VAG OEM vannetta jota oli saatavina A6:seen lisävarustevanteena 2000-luvun alussa koossa 17*7,5. Vanteisiin uudet keskiöt jo hankittu E-baysta ja itse vanteet on nyt puhalluksessa ja maalauksessa. Toivottavasti saadaan alle Tammikuun alkupuolella.
Alustaakin korotettiin hieman talveksi, eli kolme kierrosta takaa ja kaksi kierrosta edestä.
No nämä vanteet ei kauan alla sitten pysynyt vaan alle tulee VAG OEM vannetta jota oli saatavina A6:seen lisävarustevanteena 2000-luvun alussa koossa 17*7,5. Vanteisiin uudet keskiöt jo hankittu E-baysta ja itse vanteet on nyt puhalluksessa ja maalauksessa. Toivottavasti saadaan alle Tammikuun alkupuolella.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Nyt kun kesä alkaa lähestymään niin kirjoitellaan tännekin, eli tämä projekti jatkuu. Oli tuossa muuttoa rivitalosta omakotitaloon joten auto hommat jäi hetkeksi takaa-alalle.
No talven aikana on tapahtunut seuraavaa:
-Uus syyläri vaihdettu, vanha hapettui puhki
-Alustasarja muutoskatsastettu
-Uudet talvivanteet BBS RC 17*7,5 hommattu ja maalattu korinvärillä eli mustaksi LC9Z tais olla värikoodi. Yritän saada kuvaa näistä vielä tänne. Gummeiksi tuli uudet Hakkapeliitta 5:set. Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
-Passat 3C:n vilkkupeilit asennettu ja vilkkuoptiikka vaihdettu mustaksi.
-2.Din soittimenkehys muutospalaset hankittu ja asennellaan kun ulkona kelit lämpenee.
-Varattu aika Toukokuuksi maalarille. Maalautetaan konepelti, laitetaan vilkkujen reiät umpeen ja maalia päälle, siloitellaan etu ja takapuskurit ja maalit alhaalta ylös puskurien pintaan.
-Ledi takavalot asennettu, mutta ne menee nyt vaihtoon kun laitoin tilaukseen uudet alkuperäiset takaumpiot. Nuo ledi takavalot vaan tuo ehkä hieman liikaa sitä "tuningia" tuohon takapäähän ja sitä en toivo. Lisäksi tykkään kovasti noista alkuperäisistä takavaloista.
Eli ei mitään sen suurempia ole talven aikana saanut aikaiseksi. Tulevaisuuteen kuuluu tehojen lisäilyä, kunhan vaan saan ensin Kytkin päivitettyjä Optimecin poikien osilla.
No talven aikana on tapahtunut seuraavaa:
-Uus syyläri vaihdettu, vanha hapettui puhki
-Alustasarja muutoskatsastettu
-Uudet talvivanteet BBS RC 17*7,5 hommattu ja maalattu korinvärillä eli mustaksi LC9Z tais olla värikoodi. Yritän saada kuvaa näistä vielä tänne. Gummeiksi tuli uudet Hakkapeliitta 5:set. Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
-Passat 3C:n vilkkupeilit asennettu ja vilkkuoptiikka vaihdettu mustaksi.
-2.Din soittimenkehys muutospalaset hankittu ja asennellaan kun ulkona kelit lämpenee.
-Varattu aika Toukokuuksi maalarille. Maalautetaan konepelti, laitetaan vilkkujen reiät umpeen ja maalia päälle, siloitellaan etu ja takapuskurit ja maalit alhaalta ylös puskurien pintaan.
-Ledi takavalot asennettu, mutta ne menee nyt vaihtoon kun laitoin tilaukseen uudet alkuperäiset takaumpiot. Nuo ledi takavalot vaan tuo ehkä hieman liikaa sitä "tuningia" tuohon takapäähän ja sitä en toivo. Lisäksi tykkään kovasti noista alkuperäisistä takavaloista.
Eli ei mitään sen suurempia ole talven aikana saanut aikaiseksi. Tulevaisuuteen kuuluu tehojen lisäilyä, kunhan vaan saan ensin Kytkin päivitettyjä Optimecin poikien osilla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Meinaatko hommata jotkut kiinanmallit vai teetättää? Tommis billet mun mielestä ois hyvä vaihtoehto...Patu wrote:Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.

-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
En tiedä vielä, mutta vois olla vaikka FK:n spacerit, ne on ollut mulla hyviä. Tai sitten vois teettää niin sais kerralla oikean paksuset.Satelite wrote:Meinaatko hommata jotkut kiinanmallit vai teetättää? Tommis billet mun mielestä ois hyvä vaihtoehto...Patu wrote:Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Jihuu, uudet kesävanteet alla ensimmäistä päivää:

Takana siis 18*9,5 vanteet 255/35 gummein ja ET30. Meni oikein passelisti ja gummien kuviot jäi aivan kaaren tasalle.
Edessä vanteet 18*8,5 vanteet 225/40 gummein ja ET30 mutta väliin läiskästiin 12.mm spacerit joten nyt ET18 ja gummien kuvio saatiin näin myös aivan kaarien tasalle.
Pahoittelen että kuvissa on vielä talvikorkeus päällänsä kun en uskaltanut vielä tiputtaa kun en tiennyt miten nuo uudet vanteet alle mahtuu. Noh nyt kojeajon perusteella voi sanoa että takaa ja eestä uskaltaa kaks kierrosta ruuvata alustasarjaa alaspäin. Jos enemmän meinaa tiputtaa niin sitten menee mankeloinniksi.
Takana siis 18*9,5 vanteet 255/35 gummein ja ET30. Meni oikein passelisti ja gummien kuviot jäi aivan kaaren tasalle.
Edessä vanteet 18*8,5 vanteet 225/40 gummein ja ET30 mutta väliin läiskästiin 12.mm spacerit joten nyt ET18 ja gummien kuvio saatiin näin myös aivan kaarien tasalle.
Pahoittelen että kuvissa on vielä talvikorkeus päällänsä kun en uskaltanut vielä tiputtaa kun en tiennyt miten nuo uudet vanteet alle mahtuu. Noh nyt kojeajon perusteella voi sanoa että takaa ja eestä uskaltaa kaks kierrosta ruuvata alustasarjaa alaspäin. Jos enemmän meinaa tiputtaa niin sitten menee mankeloinniksi.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Olis aika härski jos olis oikeesti noin mattamusta miltä näyttää kuvassa (ainakin mun näytöllä) 
Komiat on rimssit!

Komiat on rimssit!
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Katsoin itsekin että kylläpäs kuvassa näyttää mattamustalta, no sen tuo talvi tekee että vahat lähtee. Olen miettinyt auton uudelleen maalauttamista kyllä ja mattamusta ei ole käynyt mielessä mutta tuon kuvan perusteella mattamusta sopis kyllä todella hyvin.
Mattamusta olis kyllä härski valinta eikä tarttis paljon vahaukseen käyttää enää aikaa
Mattamusta olis kyllä härski valinta eikä tarttis paljon vahaukseen käyttää enää aikaa

Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Kävi jo mielessä että pitäiskö sitä... (ei siis sinäänsä liity Patun autoon). Mattamusta ja kromi näyttää hyvältä ja pohjatkin vois tehä vituilleen:DSami Jalonen wrote:Olis aika härski jos olis oikeesti noin mattamusta miltä näyttää kuvassa (ainakin mun näytöllä)
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Tässä yksi kesäkuva pariviikkoa takaperin ennen helteitä auto vahattuna. Kuvassa siis vielä nuo lokarit entisellään eli vilkunreiät paikoillaan mutta tänään tuli auto maalaamosta ja lokarin reiät tukittu ja lokarit tietenkin nyt maalattu. Lisäksi maalattiin konepelti jossa oli paljon kiveniskelmiä.
Teknisellä puolella autoon asennettiin pitävämpi kytkinpaketti joka koostuu kiinteestä vauhtipyörästä ja Audi S2 kytkinpaketista. Tuon alkuperäisen kaksoismassan kanssa oli luistamisongelmia ohitusnopeuksissa ja näin ollen kytkimelle piti tehdä jotain.
Seuraavaksi sitten vois kerätä hieman budjettia ja vanha turbo pitäisi uusia...kytkinkin pitäis nyt olla kunnossa

Teknisellä puolella autoon asennettiin pitävämpi kytkinpaketti joka koostuu kiinteestä vauhtipyörästä ja Audi S2 kytkinpaketista. Tuon alkuperäisen kaksoismassan kanssa oli luistamisongelmia ohitusnopeuksissa ja näin ollen kytkimelle piti tehdä jotain.
Seuraavaksi sitten vois kerätä hieman budjettia ja vanha turbo pitäisi uusia...kytkinkin pitäis nyt olla kunnossa

Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Moikka,
Pitkän aikaan mietittyäni tulin siihen tulokseen että tämä projekti on nyt valmis. Näin järjellä ajateltuna ei ole oikein järkeä enää minun paljon rahaa laittaa autoon koska auton vaihto on pian kuitenkin edessä.
Eli siis tämä projekti päättyy tähän. Koska autoa myytäessä harvoin noista "lisävarusteista" omiaan saa pois jos ne auton mukana myy niin myyntiin lähtevät ainakin Rialin vanteet, Pioneerin 2-Din soitin, vahvistin, subbari, välijäähdytin. Eli jos jotakin kiinnostaa niin tarjota saa. Koko autokin on kyllä myynnissä eli sekin lähtee kun vain hinnasta päästään sopimukseen.
Uuden auton ostolla en pidä kiirettä mutta varmaa on vain yksi asia: Diesel ja neliveto (ja luultavasti VAG-vehje)
Pitkän aikaan mietittyäni tulin siihen tulokseen että tämä projekti on nyt valmis. Näin järjellä ajateltuna ei ole oikein järkeä enää minun paljon rahaa laittaa autoon koska auton vaihto on pian kuitenkin edessä.
Eli siis tämä projekti päättyy tähän. Koska autoa myytäessä harvoin noista "lisävarusteista" omiaan saa pois jos ne auton mukana myy niin myyntiin lähtevät ainakin Rialin vanteet, Pioneerin 2-Din soitin, vahvistin, subbari, välijäähdytin. Eli jos jotakin kiinnostaa niin tarjota saa. Koko autokin on kyllä myynnissä eli sekin lähtee kun vain hinnasta päästään sopimukseen.
Uuden auton ostolla en pidä kiirettä mutta varmaa on vain yksi asia: Diesel ja neliveto (ja luultavasti VAG-vehje)
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
^ Ihan järkevä päätös....turborahat vaan uuteen menopeliin.Ulkonäöllisesti tämän valmiimmaksi ei 3bg Passatti kyllä tule. Harmi kun olet noin ehdoton tuon nelivedon suhteen...Muistelen, että heitit jossain yhteydessä Touran -myönteisiä kommentteja (Vai olitko se sinä? Jos et, niin unohda tämä). Olisi hienoa nähdä kun ottaisit jonkun vaikkapa mustan Touranin tähän samaan "käsittelyyn" 

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
No tuo neliveto on vähän sellainen juttu että kun sillä kerran on talvella ajanut niin ei siitä hevin luovu, ainakin viime talvi oli nelivetoautoilijan unelma-aikaa 
Touran kyllä edelleen kiinnostaa mutta kun niistä puuttuu niin paljon tavaraa mitä seuraavaan autooni halajan kuten: neliveto, kunnon sport penkit ja sport varustelu (kuten audilla em.S-line tai volkkarilla vastaava).
Joo multa loppui hieman ideat tuon ulkonäön suhteen ja omasta mielestäni se oli valmis ja ei sen paremmaksi olis helpolla tullut ainakin kun arvostaa alkuperäisiä muotoja.
Tehopuolelle olis vielä ollut paljon tehtävää mutta olis heti tarvinnut laittaa +1000€ peliin ja se ei mielestäni nyt oikein järkevältä tuntunut.

Touran kyllä edelleen kiinnostaa mutta kun niistä puuttuu niin paljon tavaraa mitä seuraavaan autooni halajan kuten: neliveto, kunnon sport penkit ja sport varustelu (kuten audilla em.S-line tai volkkarilla vastaava).
Joo multa loppui hieman ideat tuon ulkonäön suhteen ja omasta mielestäni se oli valmis ja ei sen paremmaksi olis helpolla tullut ainakin kun arvostaa alkuperäisiä muotoja.
Tehopuolelle olis vielä ollut paljon tehtävää mutta olis heti tarvinnut laittaa +1000€ peliin ja se ei mielestäni nyt oikein järkevältä tuntunut.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Nyt on Passatti myyty, nyyh nyyh

Auto meni Kuopioon joten sen voi bongata sieltä tosin ilman noita Rialeita.
Huomenna lähtee auto tilaus Saksasta MD-Comprexin Dopille. Katsotaan mitä tulee tilalle mutta neliveto ei ole enää kuitenkaan niin ehdoton ja parin koeajon jälkeen tänään uudempi 3C Passatti tippui listalla alaspäin ja Tsekkoslovakian ihme nousi pykäliä ylöspäin... ja se Touran on liian paketti vieläkin mun makuun.


Auto meni Kuopioon joten sen voi bongata sieltä tosin ilman noita Rialeita.
Huomenna lähtee auto tilaus Saksasta MD-Comprexin Dopille. Katsotaan mitä tulee tilalle mutta neliveto ei ole enää kuitenkaan niin ehdoton ja parin koeajon jälkeen tänään uudempi 3C Passatti tippui listalla alaspäin ja Tsekkoslovakian ihme nousi pykäliä ylöspäin... ja se Touran on liian paketti vieläkin mun makuun.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Uudeksi rakentelukohteeksi pihalle saapui eilen;
Skoda Octavia Combi, vm.2008, 2,0Tdi 103.kW DSG Laurin & Klement varustelutasolla, väri yllätys yllätys musta.
Tänään iskettiin jo vibroa takaluukkuun oikein urakalla...emännältä meinas mennä hermot kun ekan kerran kun näki auton niin oli jo koko takaluukun sisustat tallin lattialla
En tiedä uskaltaako tuosta tänne mitään juttua laittaakaan kun on kerran skoora.
Skoda Octavia Combi, vm.2008, 2,0Tdi 103.kW DSG Laurin & Klement varustelutasolla, väri yllätys yllätys musta.
Tänään iskettiin jo vibroa takaluukkuun oikein urakalla...emännältä meinas mennä hermot kun ekan kerran kun näki auton niin oli jo koko takaluukun sisustat tallin lattialla

En tiedä uskaltaako tuosta tänne mitään juttua laittaakaan kun on kerran skoora.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Arto Vikiö
- Posts: 238
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Ääh. Ei se ainakaan mua haittaa, vaikka skeida onkin.
Itellä oli tuossa volkkarien välissä kaksi ocua. Toinen oli -08 scoutti ja toinen -04 HB ocu. Molemmat oli tdi koneella.
Kummastakaan ei pahaa sanaa ole sanottavana.
Nooh, ehkä toi HB ocu oli pakkohankinta lomautusten vuoksi. Tykästyin nimittäin todella paljon scouttiin ja nelivetoon..
Sillä tuo nykyinen pasunaa tulikin laitettua.. Siis nelivedon takia ja ehkä tilojenkin puolesta.
Itellä oli tuossa volkkarien välissä kaksi ocua. Toinen oli -08 scoutti ja toinen -04 HB ocu. Molemmat oli tdi koneella.
Kummastakaan ei pahaa sanaa ole sanottavana.
Nooh, ehkä toi HB ocu oli pakkohankinta lomautusten vuoksi. Tykästyin nimittäin todella paljon scouttiin ja nelivetoon..
Sillä tuo nykyinen pasunaa tulikin laitettua.. Siis nelivedon takia ja ehkä tilojenkin puolesta.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City