Kysymys on siis -01 3BG pasuunan 96kW nokipannusta, joka aiheuttaa värinöitä ja jyrinöitä tyhjäkäynniltä 1700 kierrokseen asti. Siitä eteenpäin vetää kyllä nätisti. Suurin resonanssi on 1600 kierroksen kohdalla.
Sikäli kiusallista, että käytännössä kutosvaihteella viitsii ajella vasta yli 90 nopeuksissa. Ja talvellahan se tietää ettei kutosta paljon tartte.
Aiempaa kokemusta näistä konsernin pitkittäiskoneista ei ole, joten oireiden tulkinta on hiukka vaikeaa.
Jossain viesteissä on keskusteltu samasta asiasta ja epäilty kaksoismassavauhtipyörää. Ehkäpä niinkin, mutta kun jouduin vaihdattamaan ocuun vauhtipyörän, niin oireena oli kyllä eräänlainen naputus, niinkuin joku olisi naputellut pikkuvasaralla johonkin pohjapeltiin. Onneksi meni silloin takuuseen.
Niin että onko tosiaan pitkittäiskoneissa enemmän jyrinöitä ja värinöitä kuin poikittaiskoneissa? Ja miten 1.9 diesel verrattuna 2-litraiseen? Vai odottaako ihanan halpa remontti nurkan takana 8>(
Pitkittäismoottorin värinät
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu ei o tehty, aika kiusaamista autolle on ajella kahdeksaakymppiä kutosella...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse siirryin 96kw poikittaisesta koneesta 96kw pitkittäiskoneeseen. Jälkimmäinen värisi kyllä enemmän jo oli äänekkäämpi, selkeästikin. Eli ei muuta kun kovaa ajoa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com