Pitkittäismoottorin värinät

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
mkoistin
Posts: 16
Joined: 23.8.2009 22:56

Pitkittäismoottorin värinät

Post by mkoistin »

Kysymys on siis -01 3BG pasuunan 96kW nokipannusta, joka aiheuttaa värinöitä ja jyrinöitä tyhjäkäynniltä 1700 kierrokseen asti. Siitä eteenpäin vetää kyllä nätisti. Suurin resonanssi on 1600 kierroksen kohdalla.

Sikäli kiusallista, että käytännössä kutosvaihteella viitsii ajella vasta yli 90 nopeuksissa. Ja talvellahan se tietää ettei kutosta paljon tartte.

Aiempaa kokemusta näistä konsernin pitkittäiskoneista ei ole, joten oireiden tulkinta on hiukka vaikeaa.

Jossain viesteissä on keskusteltu samasta asiasta ja epäilty kaksoismassavauhtipyörää. Ehkäpä niinkin, mutta kun jouduin vaihdattamaan ocuun vauhtipyörän, niin oireena oli kyllä eräänlainen naputus, niinkuin joku olisi naputellut pikkuvasaralla johonkin pohjapeltiin. Onneksi meni silloin takuuseen.

Niin että onko tosiaan pitkittäiskoneissa enemmän jyrinöitä ja värinöitä kuin poikittaiskoneissa? Ja miten 1.9 diesel verrattuna 2-litraiseen? Vai odottaako ihanan halpa remontti nurkan takana 8>(
oh6jwe
Posts: 63
Joined: 21.10.2008 11:19
Location: SJK

Post by oh6jwe »

Kokeiles tulpata väliaikaisesti EGR-venttiili. Eli letku irti alipainekellolta ja vaikka M6 ruuvi letkuun. Ei ole kova homma kokeilla.
Passat
User avatar
Rave
Posts: 84
Joined: 2.7.2009 15:57
Location: Vantaa

Post by Rave »

Eikö tuo ole ihan ominaisuus, näin olen ainakin itselle antanut ymmärtää.
Meillä 96kw BG:ssä sama juttu ja samaa tekee mun 96kw golffikin (jonka eipäilen olevan hajalla kunnes totun siihen).
Niitä ei vaan ole tehty suomen mataliin nopeuksiin :lol:
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu ei o tehty, aika kiusaamista autolle on ajella kahdeksaakymppiä kutosella...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
mkoistin
Posts: 16
Joined: 23.8.2009 22:56

Post by mkoistin »

Rave wrote:Eikö tuo ole ihan ominaisuus, näin olen ainakin itselle antanut ymmärtää.
Meillä 96kw BG:ssä sama juttu ja samaa tekee mun 96kw golffikin (jonka eipäilen olevan hajalla kunnes totun siihen).
Niitä ei vaan ole tehty suomen mataliin nopeuksiin :lol:
Eli tällä mennään mitä on kunnes kilahtaa...
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Itse siirryin 96kw poikittaisesta koneesta 96kw pitkittäiskoneeseen. Jälkimmäinen värisi kyllä enemmän jo oli äänekkäämpi, selkeästikin. Eli ei muuta kun kovaa ajoa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Ja eihän ne 6-vaihteen välityksetkään toimi noilla 80-90.km/h:n vauhdeilla. Kun ajaa motarilla 130-140-km/h niin silloin huomaa että niille nopeuksille tuo 6-vaihde on tarkoitettu.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Post Reply