Pitkittäismoottorin värinät

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
mkoistin

Pitkittäismoottorin värinät

Post by mkoistin »

Kysymys on siis -01 3BG pasuunan 96kW nokipannusta, joka aiheuttaa värinöitä ja jyrinöitä tyhjäkäynniltä 1700 kierrokseen asti. Siitä eteenpäin vetää kyllä nätisti. Suurin resonanssi on 1600 kierroksen kohdalla.

Sikäli kiusallista, että käytännössä kutosvaihteella viitsii ajella vasta yli 90 nopeuksissa. Ja talvellahan se tietää ettei kutosta paljon tartte.

Aiempaa kokemusta näistä konsernin pitkittäiskoneista ei ole, joten oireiden tulkinta on hiukka vaikeaa.

Jossain viesteissä on keskusteltu samasta asiasta ja epäilty kaksoismassavauhtipyörää. Ehkäpä niinkin, mutta kun jouduin vaihdattamaan ocuun vauhtipyörän, niin oireena oli kyllä eräänlainen naputus, niinkuin joku olisi naputellut pikkuvasaralla johonkin pohjapeltiin. Onneksi meni silloin takuuseen.

Niin että onko tosiaan pitkittäiskoneissa enemmän jyrinöitä ja värinöitä kuin poikittaiskoneissa? Ja miten 1.9 diesel verrattuna 2-litraiseen? Vai odottaako ihanan halpa remontti nurkan takana 8>(
oh6jwe

Post by oh6jwe »

Kokeiles tulpata väliaikaisesti EGR-venttiili. Eli letku irti alipainekellolta ja vaikka M6 ruuvi letkuun. Ei ole kova homma kokeilla.
Passat
Rave

Post by Rave »

Eikö tuo ole ihan ominaisuus, näin olen ainakin itselle antanut ymmärtää.
Meillä 96kw BG:ssä sama juttu ja samaa tekee mun 96kw golffikin (jonka eipäilen olevan hajalla kunnes totun siihen).
Niitä ei vaan ole tehty suomen mataliin nopeuksiin :lol:
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

juu ei o tehty, aika kiusaamista autolle on ajella kahdeksaakymppiä kutosella...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
mkoistin

Post by mkoistin »

Rave wrote:Eikö tuo ole ihan ominaisuus, näin olen ainakin itselle antanut ymmärtää.
Meillä 96kw BG:ssä sama juttu ja samaa tekee mun 96kw golffikin (jonka eipäilen olevan hajalla kunnes totun siihen).
Niitä ei vaan ole tehty suomen mataliin nopeuksiin :lol:
Eli tällä mennään mitä on kunnes kilahtaa...
paerikss

Post by paerikss »

Itse siirryin 96kw poikittaisesta koneesta 96kw pitkittäiskoneeseen. Jälkimmäinen värisi kyllä enemmän jo oli äänekkäämpi, selkeästikin. Eli ei muuta kun kovaa ajoa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr

Post by Patu »

Ja eihän ne 6-vaihteen välityksetkään toimi noilla 80-90.km/h:n vauhdeilla. Kun ajaa motarilla 130-140-km/h niin silloin huomaa että niille nopeuksille tuo 6-vaihde on tarkoitettu.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Post Reply