Peräkärryn hankintaa

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Peräkärryn hankintaa

Post by AjH »

Lähti lainakärry takaisin oikealle omistajalleen, johan se ehti 5 vuotta lainassa ollakkin :D

Siitä tulikin uusi ongelma, kun kärrylle käyttöä on satunnaisen jatkuvasti eli oma pitäisi hankkia.
Kotimaisia valmistajia riittää ja malleja vastaavasti mutta mikä se nyt sitten olisi vai onko noissa mitään todellista eroa?

Kateltuna on Farmi, IKH, LC, Muuli, Aku, Majava, joku muukin vielä oli.

Haussa olisi siis semmoinen ~1300kg kokonaismassalla menevä kärry tavaran kuskaamiseen. Lavan pitää olla yli 3m, kattelin näitä 325-350 pituisia kun ei lisähintaa oikeastaan ole verrattuna 3m kärryihin. Leveyttä saa 150 ja 180, molemmat kyllä riittää, mutta onko 180 leveä jo epäkäytännöllinen esim halkojen kuskaamisessa tai lähinnä tyhjentämisvaiheessa?
Kuomukin päälle tulee mallia korkea että jää kunnolla alle tilaa.

Parhaat vaihtoehdot mitä on vastaan tullut löytyvät Farmin ja IKH listoilla. Muulilla ja Majavalla taisi joku yksittäinen malli vähän olla sinnepäin. Kaikilla ei noi nettisivutkaan ole ihan nykyajan tasolla :x

Jos jollain on aiheeseen painavaa sanottavaa, tietoa, lehtien vertailuista tietoa tai mielipiteitä niin pistäkää tulemaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Muistaakseni viime vuonna (tai tänä vuonna) oli jossain lehdessä kärrytesti. Olisko sitten ollut Tuulilasissa kun TM:n arkistohaku ei näyttänyt artikkelia.
User avatar
JyriT
Posts: 456
Joined: 6.5.2006 8:56
Location: Järvenpää
Contact:

Post by JyriT »

Tommosta Te-Ho:n pienintä kärryä on tullut jonkun verran kiskottua veneen kera. Tuntunut pelaavan ihan ok, ja tulee kiltisti perässä. http://www.saunalahti.fi/~teho321/ tuolta löytyy mallisto.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

jos ikh:ta meinaat hommata niin voin saada ehkä järkihintaan =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Patse
Posts: 433
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Tosta kärrin leveydestä, itellä 140 levee lava ja se on ainakin kapee omaan käyttöön. Mutta yleensäkin osta auton levyinen tai hiukan leveempi niin on helppo peruutella kun näkee kärryn jomman kumman syrjän aina peileistä. Ite ottaisin noista 180 leveen :wink:
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

itellä 130 levee ja 300 pitkä ja aivan liian pieni
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Kerros Tero IKH:sta lisää vaikka privalla ;)

Joo 150 tai 180 leveä on vaihtoehtona, kyllä noi molemmat kuomun kanssa näkyy auton (henkilöauton, huom!) takana ettei peruutus ole ongelma. 180 leveällä lavalla tulee kärryn kokonaisleveys jo 230 paikkeille, ei sekään vielä mahdoton ole mutta kaikki turha leveys vaikeuttaa aina kääntyilyä ja ahtaaseen paikkaan änkeemistä. Ja vie kärry enempi varastossa tilaa kun leveys kasvaa.

TM testasi olikohan 7/2009 lehdessä, Farmi Pro ainakin mainosti sitä testiä kun niitten kärri siellä pärjäs ilmeisen hyvin :lol:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
maastis
Posts: 195
Joined: 10.12.2007 20:05
Location: vaasa

Post by maastis »

itsellä kokemusta tosta 1,5m leveestä ikh:n tuotteesta
ihan hyvä peruutella portterilla eikä turhan leviä eikä kapee
tulee tyhjänä perässä kun ei olisikaan mitää perässä
oma mielipide on et hyvä kärry (vaikka lainassa on itsellä ollutkin vain)
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Post Reply