Mulle tuli tänään 14.40 soitto kyyjärven shelliltä että oonko käyny tankaamassa eilen siellä, (En tiennyt aikaisemmin, että missä on kyyjärvi)
No vastasin että en ole, enkä tiedä edes missä se on, meinasi että mun rekisterikilven numero oli tallentunu valvontakameraan. Meni tietysti pasmat sekaisin. Eivät olleet kai tunnistaneet muuta kuin kilven numeron, autosta ei osannut sanoa mitään. Akesta olivat saaneet tietysti mun tiedot.
Oli mukava likka ja puhui että tutkivat ensin itse paremmin, ennenkö juttu menee pidemmälle jos menee.
Eli Jos Seinäjoki, Kokkola, Jyväskylä alueella (ja toki muuallakin) liikkuu rekkarikilpi numerolla NEZ-619 niin ilmottele mulle.
Autosta en osaa sanoa mitään.
Tuli mieleeni että ei ollut loppujen lopuksi edes puhetta minkä takia soittivat, kun ei tainnut soittaja kertoa ja ite en huomannu kysyä kun ajattelin tietysti, että joku on jättäny tankkauksen maksamatta. Eli luultavasti siis tämän takia soittivat.
Noh... odotellaan, ja korkataan tänään sitten muutama olut enemmän. PRKL.
Rekisterikilven väärentäjät
Näiltä kulmilta on myös viime aikoina varastettu autoista rekisterikilpiä. Toki kun tuosta tekee heti varkauden huomattuaan poliisille ilmoituksen, säästyy suuremmilta harmeilta. Tosiasiassahan se kilpi/kilvet jää teille tietämättömille ja sitä voidaan käyttää juurikin tuolla tavalla.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Kyyjärvi on Jyväskylän ja Kokkolan n. puolessa välissä. Pieni kylä pahanen jonka ohi ajavat muistaa Paletti-"kauppakeskuksesta" ja 24h Shellistä liikenneympyrän molemmilla puolilla. Niin pieni kylä ettei ees huomaa ajaneensa ohi.
Melkosta touhua, pitääpä pitää silmät auki. Kyyjärven kautta kuitenki huomenna mennään Jyväskylään. Aivan ensimmäisenä tulee mieleen että kyseessä saattaa olla Perhon sakkia (yhtä pieni kylä 20km kokkolaan päin). Sielä 10 vuotta asuneena tuntee porukan typeryyden.
Melkosta touhua, pitääpä pitää silmät auki. Kyyjärven kautta kuitenki huomenna mennään Jyväskylään. Aivan ensimmäisenä tulee mieleen että kyseessä saattaa olla Perhon sakkia (yhtä pieni kylä 20km kokkolaan päin). Sielä 10 vuotta asuneena tuntee porukan typeryyden.
Kannatti tosiaan käydä ilmoittamassa asiasta, niille pitäisi jäädä asiasta tieto joten myöhemmässä vaiheessa on helppo todistaa asia että olit käynyt heti soiton jälkeen kertomassa asiasta.
Tällaiset pienet asiat on kyllä täällä valitettavasti päässeet paisumaan isoksi pullataikinaksi kun ei välitetä/viitsitä käydä heti ilmoittamassa vaan sitten kun on vähän myöhäistä päästä vähällä.
Kyllähän toi on yleistymään päin... joskus aikoinaan oli itelläkin varakilvet autossa (joskus kahdetkin) mutta siitä ei sitten tämän enempää kun en tuohon touhuun lähtenyt mukaan.
Prkl sitä on joskus nuorempana ollut aivoton... onneksi tässä nyt on järkeistynyt ennen ku on ollut liian myöhäistä.
Tällaiset pienet asiat on kyllä täällä valitettavasti päässeet paisumaan isoksi pullataikinaksi kun ei välitetä/viitsitä käydä heti ilmoittamassa vaan sitten kun on vähän myöhäistä päästä vähällä.
Kyllähän toi on yleistymään päin... joskus aikoinaan oli itelläkin varakilvet autossa (joskus kahdetkin) mutta siitä ei sitten tämän enempää kun en tuohon touhuun lähtenyt mukaan.
Prkl sitä on joskus nuorempana ollut aivoton... onneksi tässä nyt on järkeistynyt ennen ku on ollut liian myöhäistä.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Heti menin kyllä ilmoittamaan, mutta tuntuu ettei kirjannut sitä mihinkään, nojasi penkissä vaan taakseppäin ja kertoi että "ei ole rikosta tapahtunut kun ei ole poliisille ilmoitettu" ja että "tuskin tulee mitään isompaa" Poliisihan toimii vasta kun rikosilmoitus tehdään. Noh saapi nähdä. Olis se nyt kiva jos jossain lukisi että oon käyny jutteleen asiasta.
- Sami Jalonen