Golf IV Variant 1.9 TDI AGR-moottorilla (vm 2000)
Mikä voisi olla vikana autossa, kun siitä ei tahdo löytyä puhtia? Liian pieni moottoriko? =)
Esimerkiksi moottoritielle tai maantielle kiihdytyksessä saattaa yht'äkkiä katketa kokonaan kiihdytys johonkin 80-90-välimaastoon (n. 2500-kierroksen tietämille) tai moottoritiellä n. 120 tietämillä. Auto ei anna mitään vastetta vaikka kaasupolkimen painaisi aivan lattiaan kiinni. Muutenkin peli tuntuu hieman laiskanlaiselta. Varsinkaan tuota 80-90-tiputusta ei kyllä satu joka kerta, mutta autoa ei millään saa kiihtymään motarillakaan yli 125 km (mittarinopeutta) tuntinopeuteen ellei kyseessä ole alamäki. Muutaman kerran on pelästyttänyt tuo auto todella kun ei löydykään voimaa lähteä maantieohituksessa kiihtymään yli 80 km/h:n. Onko tuo moottori oikeasti noin laiska, vai pitäisikö metsästää jotain vikaa? Oma ajotyyli kun ei todellakaan ole mikään urheilullinen, mutta jokin raja sentään.
Mikään merkkivalo mittaristossa ei pala tai ole vilkkunut, joten vikakoodejakaan ilmeisesti ei ole tarjolla. Polttoainesuotimetkin vaihdettu vain pari kuukautta sitten, joten ei niissäkään pitäisi olla vikaa. Tuttava ehdotti, että voisi kokeilla vaihtaa ilmamassa-anturia, mutta tuntuu aika kalliilta rempalta vain ihan summamutikassa kokeilla, kun ei mitään muita oireita ole ollut.
Tehot kateissa 1.9 TDIstä.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Vikakoodit lukuun vaan.
Ilmamassamittarin saa käsittääkseni marmorilta kokeiluun.. Korjatkaa jos oon väärässä?
Ilmamassamittarin saa käsittääkseni marmorilta kokeiluun.. Korjatkaa jos oon väärässä?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
riippuu varmaan paikasta, misäpäin majailet ? multa saa kyllä lainaan jos liki asut, tosin asiasta tietävä miekkonen vag-comin tai minkä vaan testerin kans ajelemalla näkee missä vika...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Asun Vihdissä.Tero Häkli wrote:riippuu varmaan paikasta, misäpäin majailet ? multa saa kyllä lainaan jos liki asut, tosin asiasta tietävä miekkonen vag-comin tai minkä vaan testerin kans ajelemalla näkee missä vika...
Sain sellaisenkin vinkin, että voisi yrittää repiä ilmamassa-anturin johdon kokonaan irti, mutta enpäs ainakaan äsken parkkiksella ilman väkivaltaa sitä saanut. Täytyy yrittää huomenna uudelleen.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu, jos kulku ei huonone johto irti niin se on luultavasti rikki =)
paina sitä liitintä kiinnippäin, sitten vedät sitä pikku klipsua taakseppäin ja sitte koko liitintä taaksepäin.... huono selitellä mut toivommukaan tosta bonjaat =)
paina sitä liitintä kiinnippäin, sitten vedät sitä pikku klipsua taakseppäin ja sitte koko liitintä taaksepäin.... huono selitellä mut toivommukaan tosta bonjaat =)
Last edited by Tero Häkli on 20.4.2009 12:09, edited 1 time in total.
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Jos kiinnostaa mikä oli vikana:
Vaihdettiin ensin ilmamassa-anturi, kun ei heti päästy VAG-COMin ääreen, ja saksasta velipoika tilasi uuden anturin halvalla. Valitettavasti tällä ja ilmansuodattimen vaihdolla ei ollut vaikutusta.
No sitten tutkittiin jo VAG-COMilla. Tulos oli, että turbo antoi aivan liian suuren ahtopaineen verrattuna moottorin pyytämään ja kun meni yli 2,4 barin niin moottorinohjauslogiikka totesi, että kiitos riitti.
Syyksi löytyi ahtopaineen säätösolenoidi/venttiili tulipellistä, eli juurikin osa numero 028 906 283 N, jota Autowikissä ehdotettiin. Marmoritiskiltä löytyi osa (btw. F-variantti on uudempaa mallia ja halvempi ja käy ilmeisesti ristiin täysin)
Nyt toimii kuin unelma. Kiitos kaikille vinkeistä.
Vaihdettiin ensin ilmamassa-anturi, kun ei heti päästy VAG-COMin ääreen, ja saksasta velipoika tilasi uuden anturin halvalla. Valitettavasti tällä ja ilmansuodattimen vaihdolla ei ollut vaikutusta.
No sitten tutkittiin jo VAG-COMilla. Tulos oli, että turbo antoi aivan liian suuren ahtopaineen verrattuna moottorin pyytämään ja kun meni yli 2,4 barin niin moottorinohjauslogiikka totesi, että kiitos riitti.
Syyksi löytyi ahtopaineen säätösolenoidi/venttiili tulipellistä, eli juurikin osa numero 028 906 283 N, jota Autowikissä ehdotettiin. Marmoritiskiltä löytyi osa (btw. F-variantti on uudempaa mallia ja halvempi ja käy ilmeisesti ristiin täysin)
Nyt toimii kuin unelma. Kiitos kaikille vinkeistä.