minkälainen vapaavirtaus suodatin -08 diesel golffiin???

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
fc racing

minkälainen vapaavirtaus suodatin -08 diesel golffiin???

Post by fc racing »

Tervehdystä vaan... olisin kiinnostunut laittamaan autooni vapaavirtaus suodattimen,mutta niitähän näkyy olevan niin monenlaista että huh huh...on vakio koteloon ja sitten erillaisia irrallisia härpäkkeitä. Kysynkin että onko suosituksia minkälainen minun kannattaisi ostaa/asentaa 1.9tdi 77kw golffiin, JA PITÄÄKÖ minun sitten vielä käydä säädättämässä autoani vai säätääkö auton tietojärjestelmä itse...olisi siis mukava saada vähän lisä murinaa konepellin alle ja ehkä muutama lisä hevonenkin...
Last edited by fc racing on 26.10.2009 22:42, edited 1 time in total.
AjH

Post by AjH »

Ensimmäisenä kai pitäisi kysyä että miksi laitat?

Ja kun vastaus on selvillä niin tehokkaimpia ovat ne kartiomalliset tai vastaavat vakiokotelosta riippumattomat ratkaisut.
Vakiokoteloon tulevat ovat aika liki sama asia kuin laittaa uusi puhdas orkkissuodatin, tosin sen orkkiksen suodatusteho saattaa olla vähän parempi hienojakoisella pölyllä.

Niin, tuskin tarvii säädellä mitään vaikka laitat, muutos on niin pieni että moottorinohjaus selviää tarvittavista hienosäädöistä luultavasti itsekseen.

Noin uudessa autossa voisi teoriassa saada jo vikatilan aikaan jollain kartiosuotimella :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

hajottaa vaan maffin nykystä nopeempaa vapari, ja vakiosuodatin riittää yli 200 hepan tehoille =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply