vaihdettu hehkutulppa.eberi puretu,putsattu,tiivisteet uudet,
polttoaine pumpun säätö,ei tietoa?
Antaa aika vaaleat savut jos käynnistyy
Ei vuotoja pumpun eikä eberin ulko puolella,
d3wz eberi toimii kun haluaa,vai oisko höyristin sukalla asiaan tekemistä?
vanhamalli ei korjaus sarjaa tunne,nyt ei ole.
No antaa jotain ulos jos käry käy(vaalea)
Vika koodeja luettu 52 54sekä 11, akku joka uusittu
Laitettu ulkopuolinen suodatin,sekä takaisku venttili,jotta ei vuotas tankkiin päin!
Ei toimi edelleenkään,sama vika
käynnistyy joskus. ilmeisesti polttoaineesta johtuen,savun kera.
joku vois oikeesti tietää vian?
No tankilta tuleva letku vois olla rikki (ilmaa) mutta työläs tutkittava.
Kai niissä aatun kostoissa lie tyyppi vikojakin olemassa.
Ps: man kytkin sökö, mikäli liukuovi ei toimi napista.
hehkut voi mitata melko helposti öljy pohjan etupuolelta,jne
t4 cl vip bus eberi kokemuksia
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
vesipumppu ainakin lähtee käyntiin ja pyörii hyvin,joten pitäs pelata.
Vesi järjestelmä kaikleti ilmautuu, moottori kuumaksi käyttämällä,sekä letkuja puristelemalla.(purku)
Erillisiä ilmaus ruuveja tuskin edes tarttee olla,(ei lotise)ja putkistot lämpee kun moottori on kuuma.
No testailtu rauhassa parina aamuna ja kylmänä lähtee hyvin ilman savuja pöhisemään,mutta jos sammutat ja sen jälkeen
yrität uudestaan (2 tai 30 mim)savua riittää melkoisesti,eikä palotapahtumaa tule mini kellolla eikä auton automatiikalla.
Vaikuttas että hiemankin lämpöä saaneena ei pelaa,lieneenkö tunnistimia muualla kuin itse eberissä ja missähän sijainti
mahtas olla itse moottori tilassa?
Vaikuttaa eberi käyvän vaikka moottori lämmöt normaali(neula puolivälissä lämpö mittaria)
Vesi järjestelmä kaikleti ilmautuu, moottori kuumaksi käyttämällä,sekä letkuja puristelemalla.(purku)
Erillisiä ilmaus ruuveja tuskin edes tarttee olla,(ei lotise)ja putkistot lämpee kun moottori on kuuma.
No testailtu rauhassa parina aamuna ja kylmänä lähtee hyvin ilman savuja pöhisemään,mutta jos sammutat ja sen jälkeen
yrität uudestaan (2 tai 30 mim)savua riittää melkoisesti,eikä palotapahtumaa tule mini kellolla eikä auton automatiikalla.
Vaikuttas että hiemankin lämpöä saaneena ei pelaa,lieneenkö tunnistimia muualla kuin itse eberissä ja missähän sijainti
mahtas olla itse moottori tilassa?
Vaikuttaa eberi käyvän vaikka moottori lämmöt normaali(neula puolivälissä lämpö mittaria)
Mulla ainakin eberi käy vaikka lämmöt olis normaalissa, ainakin keväällä kun testailin.. En tiedä kuuluisko, mutta mua ei haittaa, kyllä sen sitten yleensä muistaa pois päältä painaa. Muuten mulla toimii hyvin tuo, (viime keväänä tilasin kokonaan uuden lämmitinosan maahantuojalta 350 euroon..
) mutta sulla sentään toimii tuo jotenkin niin kannattaa korjaillakin
Mutta haittaako se jos se kerran kylmänä toimii ok? , ottaa pois käytöstä sen automatiikan kokonaan ja käyttää ajastimella niin ei vituta ylimääräinen pöllyttely

Mutta haittaako se jos se kerran kylmänä toimii ok? , ottaa pois käytöstä sen automatiikan kokonaan ja käyttää ajastimella niin ei vituta ylimääräinen pöllyttely

Transporter 2,5tdi vm99
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Sen automaattisen käynnistymisen saa pois irroittamalla lämpötila-anturin liittimen. Se anturi oli itsellä ainakin oikealla puolella autoa, puskurin takana, lähellä vetolenkkiä. Pyöreän mallinen muistaakseni, pari johtoa siihen tuli ja nappasin koko mötikän pois, suojasin liittimen teipillä.. Fiksumpi olis ottaa jostain akun tienoilta liitin vaan auki mikä menee anturille mutten alkanut etsimään.
Tossa mistä ite katselin:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5256
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... &start=400
Tossa mistä ite katselin:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5256
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... &start=400
Transporter 2,5tdi vm99
Kiitokset kovasti, mie revin liittimen heti irti ku auto tulee takas reissusta... Mites nuo vikakoodit saa?Patse wrote:Sen automaattisen käynnistymisen saa pois irroittamalla lämpötila-anturin liittimen. Se anturi oli itsellä ainakin oikealla puolella autoa, puskurin takana, lähellä vetolenkkiä. Pyöreän mallinen muistaakseni, pari johtoa siihen tuli ja nappasin koko mötikän pois, suojasin liittimen teipillä.. Fiksumpi olis ottaa jostain akun tienoilta liitin vaan auki mikä menee anturille mutten alkanut etsimään.
Tossa mistä ite katselin:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5256
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71 ... &start=400
No joo kyllä se sieltä tauti löyty,helekutin ebereitä tuntuu olevan eri versioita joten manuaaleita ei
suoraan pitäs uskoa,ja tottakai itsekkin pitäs olla tarkempi.
Savutus johtui kuitenkin siitä höyrystin sukasta,joka oli sattumoisin tässäkin mallissa,vaikka äkikseltään hankala
huomata.kannattaa katella eri vaihtoehtoja(/www.preheat.eu),ja tutkia onko höyrystin vai ei.
osa no 16 joten no 17 löytyy höyrystimen sisältä.
Kunnon liuotus,paineilma ja kuumailma puhallus vanhaan sukkaan ei haitannu,lisäksi pyöräytin ehjimmän puolen sukasta
polttoaine aukkoja kohti,tiivisteet vasta uusittu,joten koottua tuli vanhoilla osilla.
Ja kas kummaa kun toimii kuumana ja kylmänä,eikä savuta!
suoraan pitäs uskoa,ja tottakai itsekkin pitäs olla tarkempi.
Savutus johtui kuitenkin siitä höyrystin sukasta,joka oli sattumoisin tässäkin mallissa,vaikka äkikseltään hankala
huomata.kannattaa katella eri vaihtoehtoja(/www.preheat.eu),ja tutkia onko höyrystin vai ei.
osa no 16 joten no 17 löytyy höyrystimen sisältä.
Kunnon liuotus,paineilma ja kuumailma puhallus vanhaan sukkaan ei haitannu,lisäksi pyöräytin ehjimmän puolen sukasta
polttoaine aukkoja kohti,tiivisteet vasta uusittu,joten koottua tuli vanhoilla osilla.
Ja kas kummaa kun toimii kuumana ja kylmänä,eikä savuta!