Kumi haisee, vaikkei kumia polttaisikaan.
Jostain syystä ajon jälkeen -97 variantti golffin vasemman takarenkaan kohdalla haisee kumi ja sadekelillä sieltä nousee höyryä. Ainakaan silmämääräisesti ei näy mitään, eikä huoltokaan ole asiasta maininnut. Olisiko ehdotuksia tarkemmasta paikasta ja syystä, mistä hajun lähdettä kannattaisi alkaa paikallistamaan?
Kumi haisee ja höyryää
Takajarru jumittaa ja kuumentaa vanteenkin?
Hyvin ne ainakin huollossa on sen kattonu
Tai no siis eihän siellä huollossa tommosia katota jos ei niistä erikseen mainitse.
Hyvin ne ainakin huollossa on sen kattonu

Last edited by AjH on 20.11.2009 13:56, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Omassa kolmoskuorisessa tuli sama haju satunnaisesti samasta paikasta.
Myös äiteen vento teki samaa silloin tällöin.
Itte en ikinä saanu paikallistettua mistä tuo kumin käry tulee.
Pysäytin joskus auton jarruttamatta nii se sama haju oli edelleen läsnä vaikka jarrurumpu oli kylmä, joten jarrujen jumittamisesta se ei johtunut.
Myös jarrurempan jälkeen tuo haju otti nenään satunnaisesti.
Ja tuo höyry sadekelillä tulee takavaimentimesta.
Myös äiteen vento teki samaa silloin tällöin.
Itte en ikinä saanu paikallistettua mistä tuo kumin käry tulee.
Pysäytin joskus auton jarruttamatta nii se sama haju oli edelleen läsnä vaikka jarrurumpu oli kylmä, joten jarrujen jumittamisesta se ei johtunut.
Myös jarrurempan jälkeen tuo haju otti nenään satunnaisesti.
Ja tuo höyry sadekelillä tulee takavaimentimesta.
Vaimon veljen portterissa oli juurikin samat oireet eli kumin käryä ja vähän höyryilyäkin kostealla, vanne oli lämmin myös.
Nämä oireet olivat selkeät jarruun viittaavat ja niin siellä käsijarrumekanismi olikin aika jumissa eli makasi vähän päällä koko ajan.
Kumin käry ei tuossakaan selvinnyt, mutta onhan siellä satulassa (levyjarrut ainakin) männän kuminen pölysuoja ja mitä lie materiaalia ne palojen selissä olevat kitinälevyt lienevät?
Nämä oireet olivat selkeät jarruun viittaavat ja niin siellä käsijarrumekanismi olikin aika jumissa eli makasi vähän päällä koko ajan.
Kumin käry ei tuossakaan selvinnyt, mutta onhan siellä satulassa (levyjarrut ainakin) männän kuminen pölysuoja ja mitä lie materiaalia ne palojen selissä olevat kitinälevyt lienevät?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Muistaakseni vanne ei lämpiä, mutta pitää testata, kun maanantaiaamuna taas ajaa Mikkelistä Jojensuuhun. Eiköhän se vanne siinä lämpiä jos lämpiää.
Jos oikein muistan, vika ei vaadi satojen kilometrien ajoa, vaan pari kymmentä riittää. Käytän tosi vähän kässäriä (jäänne ympärivuotisesta kuplailusta), mutta kai se sitten voisi laahata.
Jos se pakoputken kannatinkumi käryää, voiko se sulaa/aiheuttaa muuten ongelmia?
Jos oikein muistan, vika ei vaadi satojen kilometrien ajoa, vaan pari kymmentä riittää. Käytän tosi vähän kässäriä (jäänne ympärivuotisesta kuplailusta), mutta kai se sitten voisi laahata.
Jos se pakoputken kannatinkumi käryää, voiko se sulaa/aiheuttaa muuten ongelmia?