Päivän projekti...
Uuden softan opettelua jos vaikka pääsis tuossa koulussa eteenpäin.
Naapurin kans ihmeteltiin poliisin ja taloyhtiön voimattomuutta kun pihalla on Venäjän kilvissä oleva auto joka vuotaa milloin mitä joko tienvarteen tai parkkipaikalle. Palokunta käy aina siivoamassa jäljet ja taloyhtiö maksaa viulut mutta autolle ei pystytä tekemään mitään ja laskua turha lähettää luonnollisesti.
Pitäis vissiin nostaa lavalle ja käydä heittämässä jonnekin ongelmajäte-laitokselle koko auto joku yö...
Naapurin kans ihmeteltiin poliisin ja taloyhtiön voimattomuutta kun pihalla on Venäjän kilvissä oleva auto joka vuotaa milloin mitä joko tienvarteen tai parkkipaikalle. Palokunta käy aina siivoamassa jäljet ja taloyhtiö maksaa viulut mutta autolle ei pystytä tekemään mitään ja laskua turha lähettää luonnollisesti.
Pitäis vissiin nostaa lavalle ja käydä heittämässä jonnekin ongelmajäte-laitokselle koko auto joku yö...

Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
^ Käy auttamassa ongelma-autoa, valuttaa kaikki helposti poistettavat nesteet astiaan ja vie palautuspisteeseen.
Eiköhän se ilman öljyjä, jarrunesteitä, jäähdytysnesteitä ja lootan öljyjä viesti jo vähän mene perille.
Noh ei ehkä kuitenkaan, ja ainakaan kiinni ei kannata jäädä jos sattuu vaikka oleen mafia-igorin auto...
Tänään tuli listaprojekti jo lähes valmiiksi, vielä joitan yksittäisiä pätkiä uupuu. Nissanin pakoputkenpätkää taas rälläköin ja sitten hitsasin takasin nippuun.
Passatin käytin aurauskulmien tarkistuksessa, pikkusen oli sivuunvetävät asetukset ja camberia edessä -1,35, onneksi aika tasan molemmin puolin ja vähän vähemmän kun pari vuotta takaperin kun viimeks säädätin.
Eiköhän se ilman öljyjä, jarrunesteitä, jäähdytysnesteitä ja lootan öljyjä viesti jo vähän mene perille.

Noh ei ehkä kuitenkaan, ja ainakaan kiinni ei kannata jäädä jos sattuu vaikka oleen mafia-igorin auto...
Tänään tuli listaprojekti jo lähes valmiiksi, vielä joitan yksittäisiä pätkiä uupuu. Nissanin pakoputkenpätkää taas rälläköin ja sitten hitsasin takasin nippuun.
Passatin käytin aurauskulmien tarkistuksessa, pikkusen oli sivuunvetävät asetukset ja camberia edessä -1,35, onneksi aika tasan molemmin puolin ja vähän vähemmän kun pari vuotta takaperin kun viimeks säädätin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Mulla jätti toi pornstartteri tielle..Isokin vika oli
(akun maajohto löysässä kun se alkuperäinen kiristyssydeemi oli pettänyt), ehti jo tulla bensiinin tankkaus mieleen ja pelko kukkaroon
Tuttu osus sattumalta sopivasti paikalle ja hinas kotiin, en edes ehtinyt peltiä avaamaan.. Oli varastossa noita piuhojen päitä kun just ostin..


Transporter 2,5tdi vm99
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
Mikäs lamineeteissa? Ja se että opel jättää tielle niin ei yllätäSami Mäkinen wrote:Peruin laminaatti tilauksen, ooppeli jätti tielle, menin pankkiin ja hain T4 pornstartterin

Joo tuli siinä ihmeteltyä 351W pataa ja ei se nyt niin mahottoman pahalta näytä mutta koneistamossa täytyy käyttää ja emännän auto tuli sisältä puunattua.
VW Passat Variant 1.9TDI -04 Highline & Buell S1 Lightning -96
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Mulla tuli eukon autoon ihan sama vika, paitsi avasin kyllä konepellin ja pyörittelin johtoja ja avot sain sen jumiin että pysy kotiinPatse wrote:Mulla jätti toi pornstartteri tielle..Isokin vika oli(akun maajohto löysässä kun se alkuperäinen kiristyssydeemi oli pettänyt), ehti jo tulla bensiinin tankkaus mieleen ja pelko kukkaroon
Tuttu osus sattumalta sopivasti paikalle ja hinas kotiin, en edes ehtinyt peltiä avaamaan.. Oli varastossa noita piuhojen päitä kun just ostin..

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
http://www.youtube.com/watch?v=dxb8S_zv ... PL&index=9Mika-Matti Mattila wrote:Ja se että opel jättää tielle niin ei yllätäSami Mäkinen wrote:Peruin laminaatti tilauksen, ooppeli jätti tielle, menin pankkiin ja hain T4 pornstartterin.
- make -
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Joulu tuli etuajassa, joten veivasin passattiin korkeussäädettävän alustan alle. Tai siis puoliks. Miten noista takaiskareista lähtee ne yläpäät irti?!
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Hiukan vaikee kysymys, mikäs niissä vastustaa? Eikös niissä ollu kuusiokolo iskarin varren päässä ja käivänällä mutteri auki.Sami Jalonen wrote:Joulu tuli etuajassa, joten veivasin passattiin korkeussäädettävän alustan alle. Tai siis puoliks. Miten noista takaiskareista lähtee ne yläpäät irti?!
Helpointa tietty on jos on mopo jolla sen mutterin päräyttää auki ilman muita apuja.
Jos ei noilla lähe niin sit on jo tiukassa, rälläkkä?
Omat projektit jäi aika vähiin, työkkärissä kävin kääntymässä ja kaupassa.
Tallissa alottelin HGT:n pakoputken restaurointia. Italian ihme niin on mustaa pakosarja, pätkä DP:tä, ja kesken putken vaihtuuki rosteriin. Sitä on sitten pari mutkaa ja lambdan kohta sekä jousto. Päättyy mustaan laippaan, josta loppuputki onkin sitten mustaa taas.
Oli toi musta DP hapantunut aika valmiiksi ja kannake siitä täysin valmiiksi. Mustasta aattelin nyt tehdä ton uusiksi kokonaan, ei pysty keksimään miksi se noin 50cm pätkä putkea on rosteria.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Takaiskarin ku laitto penkkiin kiinni, sai sen mutterin ihan helposti auki. Sitte siihen jäi sellanen iso T:n muotoinen kappale kiinni siihen iskariin, se millä se kiinnittyy autoon kahdella pultilla. Tää palikka oli niin kiinni vanhan iskarin varressa ettei se lähteny irti uituaan rostoffissa, saatuaan iskua pajavasarastayms, eikä kiertyny mihinkään, katkaisi vaan sen iskarin pään..
Etuiskari lähtee joo tolleen kuuskololla ja käivänällä..
Maanantaina taidan laittaa iskarin varren poikki ja yrittää prässillä saada sitä mokkeloa irti siitä.. Tai sitten tilaan vaan uudet yläpäät.
Etuiskari lähtee joo tolleen kuuskololla ja käivänällä..
Maanantaina taidan laittaa iskarin varren poikki ja yrittää prässillä saada sitä mokkeloa irti siitä.. Tai sitten tilaan vaan uudet yläpäät.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Jaa ne on noin kiinni
Kyllä ne mun muistaakseni putoaa ihan iteksiin irti kun sen mutterin avaa, jos ei mitään hämminkiä ole.
Prässillä ne voisi irti saada, tosin tossa vaiheessa saattaisi harkita jo uusia palikoita, jos toi käsittely aiheuttaa jotain vauriota siihen mokkulaan.

Prässillä ne voisi irti saada, tosin tossa vaiheessa saattaisi harkita jo uusia palikoita, jos toi käsittely aiheuttaa jotain vauriota siihen mokkulaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Mika-Matti Mattila
- Posts: 408
- Joined: 17.7.2006 21:24
- Location: Ulvila
Niin kavereittenkin drifting c-kadetista oli tullu kaiketi veivi lohkon kyljestä läpitte. Tosin se on kyllä BMW:n padalla...niksu99 wrote:http://www.youtube.com/watch?v=dxb8S_zv ... PL&index=9Mika-Matti Mattila wrote:Ja se että opel jättää tielle niin ei yllätäSami Mäkinen wrote:Peruin laminaatti tilauksen, ooppeli jätti tielle, menin pankkiin ja hain T4 pornstartterin.

VW Passat Variant 1.9TDI -04 Highline & Buell S1 Lightning -96
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Osku.T: kehtaako tommosesta pellivanne kikottimesta kuvia laittaa 
Niksu99: eipähän oo oma auto... sain kaverilta talveks käyttöön ku sillä ylimääräsenä...
No jos sitä huomenna kerkeis kuvan nappaan valosalla...

Niksu99: eipähän oo oma auto... sain kaverilta talveks käyttöön ku sillä ylimääräsenä...
No jos sitä huomenna kerkeis kuvan nappaan valosalla...

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Eilen vaihdettiin yhteen BG passattiin iskarit niin niistä ne tippuikin ihan vaan vetämällä, tässä on jostain syystä totaalisesti jumissa. No täytyy sitten vaan tilailla uudet. Auto hieman härskin näkönen kun edessä on kaarimitta tällä hetkellä 310mm ja takana 365AjH wrote:Jaa ne on noin kiinniKyllä ne mun muistaakseni putoaa ihan iteksiin irti kun sen mutterin avaa, jos ei mitään hämminkiä ole.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Ensimmäinen autoni oli a-vectra, puoli vuotta ajelin sillä. Loppuajasta kun paino kytkin pohjaan auto sammu eikä lähteny 15min käyntiin. Viimesen kerran jätti mut risteykseen yks pakkasaamu, työnsin pellolle sen ja palautin kilvet konttorille. Stena korjas sen sieltä ja nyt se on sitte Hyundai jossain päin maailmaa. HUH!Sami Mäkinen wrote:^ juu ei mitää, Opelia pitää / kuuluu haukkua, yks opeli ollu nimissa millä ajoin viikon ja nostin romulavalle
Mun eka auto oli 75.vm C-mallin Kadetti jossa oli kauheet poppivehkeet ja 15.tuumaset alumiini vanteet, elettiin vuotta 1999. Huippunopeus 1,2S koneen ansiosta autolle oli 120.km/h ja kulutus maltilliset 8-9.L/100.km.
Keulalla ei pyörinyt mitään enkeleitä tai ledejä vaan vuoden 75 hehkulamput eli ei edes H4:sia. Takalampuissa oli kalvotummennukset kahden viikon välein kun poliisit ne aina välillä kävi repimässä pois kun kuulemma takaapäin ei nähnyt oliko valot päällä vai ei. Imusarjaa tuli viilattua hevosien toivossa mutta tais vaan nekin hevoset nääntyä kun takakopassa oli 100.kg hifejä. Takaikkunoissa oli spray tummennukset kun piti kylän tärkeimpiä ihmisiä kuljettaa ringille.
Auto oli mulla vuoden ja sinä aikana kone vaihdettiin kaksi kertaa kiinnileikkautumisen johdosta ja laatikko kerran kun vesi ei kovin hyvin voidellut laatikon sisustaa. Niin ja tuli se kardaanikin kerran vaihdettua kun hurjat 54.hv väänsi kardaanin rihlat tienpäälle.
No se olikin sitten mun viimenen ooppeli.
Keulalla ei pyörinyt mitään enkeleitä tai ledejä vaan vuoden 75 hehkulamput eli ei edes H4:sia. Takalampuissa oli kalvotummennukset kahden viikon välein kun poliisit ne aina välillä kävi repimässä pois kun kuulemma takaapäin ei nähnyt oliko valot päällä vai ei. Imusarjaa tuli viilattua hevosien toivossa mutta tais vaan nekin hevoset nääntyä kun takakopassa oli 100.kg hifejä. Takaikkunoissa oli spray tummennukset kun piti kylän tärkeimpiä ihmisiä kuljettaa ringille.
Auto oli mulla vuoden ja sinä aikana kone vaihdettiin kaksi kertaa kiinnileikkautumisen johdosta ja laatikko kerran kun vesi ei kovin hyvin voidellut laatikon sisustaa. Niin ja tuli se kardaanikin kerran vaihdettua kun hurjat 54.hv väänsi kardaanin rihlat tienpäälle.
No se olikin sitten mun viimenen ooppeli.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kaikkia tainnu tehä ekaks sen virheen, että seonnu Ooppeliin
Oma eka auto oli kans, E-Kadetti 17"aluilla ja kusilaitupuskureilla
Vajaan vuoden ehti olla, tukivarsi repes pohjasta ja kone alko kalkattamaan ni myin äkkiä poies.


Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Siitä on hyvä lähtee harrastaanSami Mäkinen wrote:Edit: Nyt olis sitte portterista kuva kaltsussa, allekirjoituksesta pääsöö

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Toivottavasti ei oo kalliit kikkareet. Olisit pistäny ne FK jouset jo paikalleen, olis ne iskarit sen siellä kestänySami Jalonen wrote:Eilen vaihdettiin yhteen BG passattiin iskarit niin niistä ne tippuikin ihan vaan vetämällä, tässä on jostain syystä totaalisesti jumissa. No täytyy sitten vaan tilailla uudet. Auto hieman härskin näkönen kun edessä on kaarimitta tällä hetkellä 310mm ja takana 365

Mulla oli eka Opel vasta toissatalvena. Jos omistuslistaa laskee niin seittemäs oma auto. Kadetti sedan, hieno auto talviautoks tai ainakin lämpes suht nopsaan, toimi kyllä kun junan vessa, keväällä alko savuttaa aika raakasti sinistä ja myin pois. Satkun otin siitä takkiin, mutta ei ostohintakaan paljon enempää ollut

Volvo 240DL oli se eka oma auto. Se oli hieno peli, ei olis pitäny ees myydä pois...
Piti lisäämäni päivän projekti, kaksi sählypeliä 3x15min erillä. Kuukauden tauko ettei ole kuntoilua ollut ja nyt on kyllä aika risana mies. Ei oo aikasemmin kyllä näin heikoks vetäny urheileminen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Eilisen projektina oli käyttää Golffia takuu hoidossa. Ohjelmassa oli valojen suuntausta, sekä xenonien kääntymisongelmaa joka ei kyllä vielä selvinnyt.
Ja illalla tuli asenneltua Golffiin työkeikkojen vuoksi oranssit led-varoitusvilkut, tuulilasiin imukupeilla ja takapuolelle ruuveilla hattuhyllyyn. Jossakin vaiheessa pitäisi vetää suoraan akulta piuha noille, kun nyt toimivat vain auton ollessa käynnissä.
Tämän päivän projektina oli vanhojen 18" AEZ:ien myyminen.
Pari viikkoa sitten haettiin Golffiin ensi kesäksi 18" VW Interlagos replicat, ja alkoi jo huolettaa että jää vanhatkin käsiin, mutta onneksi ei.
Ja illalla tuli asenneltua Golffiin työkeikkojen vuoksi oranssit led-varoitusvilkut, tuulilasiin imukupeilla ja takapuolelle ruuveilla hattuhyllyyn. Jossakin vaiheessa pitäisi vetää suoraan akulta piuha noille, kun nyt toimivat vain auton ollessa käynnissä.
Tämän päivän projektina oli vanhojen 18" AEZ:ien myyminen.
Pari viikkoa sitten haettiin Golffiin ensi kesäksi 18" VW Interlagos replicat, ja alkoi jo huolettaa että jää vanhatkin käsiin, mutta onneksi ei.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
27e kpl oli ovh ku kysyin tarvikkeena, eli tarpeeks.. Joo tuli mieleen siinä vaihees ku olin jo niputtanu auton, eli liian myöhään. Vanhat iskarit ei sitäpaitsi ollu ku reilu sentin uusia pidemmät, joten varmaan olis kestäny..AjH wrote:
Toivottavasti ei oo kalliit kikkareet. Olisit pistäny ne FK jouset jo paikalleen, olis ne iskarit sen siellä kestäny
Tänää ajellessa huomasin ett auto on vähän liian matala noille talvinakeille, raapii koko ajan ku kääntää rattia ja vähänki huojuu auto


Oliko tossa takajousien vaihdossa jotai ihmeellistä, vai vaan puristimilla vanhat pois ja uudet tilalle?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
nosturin vaihtoa töihin, tuli uus kakspilari eilen, teettää aika paljon töitä semmonenkin...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
päivän (siis lauantain) projektina oli hakea tampereen uudesta megagigastoresta pari uutta halppis nokialaista.
vanha meni retkuun ja sekos totaalisesti siinä tavarahelvetissä, että ostin vielä uuden läppärinkin samaan konkurssiin....
taitaa siellä pari euroo kilahtaa päivittäin jonnekin norjaan vai mistä se pulju olikaan.
mulla eka auto oli lada 1200s, yks kesä meni suditellessa, tai eihän se rassu jaksanu pyörittää kunnolla edes hiekkatiellä, siinäkin oli jo hirmuset 175/13 aluvanteilla
seuraavaks olikin kolme obelixia, a-corsaa a-vectraa ja viimesenä g-astra. aina hiukka tehokkaampaa, nyt turbo-pasaati. mun mielestä opelit oli han hyviä kaikki, paitsi se korroosiovika. astraali on edelleen rouvalla, vaikka ajellaan kyllä yleensä just ristikkäin toistemme kärryillä.
vanha meni retkuun ja sekos totaalisesti siinä tavarahelvetissä, että ostin vielä uuden läppärinkin samaan konkurssiin....

taitaa siellä pari euroo kilahtaa päivittäin jonnekin norjaan vai mistä se pulju olikaan.
mulla eka auto oli lada 1200s, yks kesä meni suditellessa, tai eihän se rassu jaksanu pyörittää kunnolla edes hiekkatiellä, siinäkin oli jo hirmuset 175/13 aluvanteilla

seuraavaks olikin kolme obelixia, a-corsaa a-vectraa ja viimesenä g-astra. aina hiukka tehokkaampaa, nyt turbo-pasaati. mun mielestä opelit oli han hyviä kaikki, paitsi se korroosiovika. astraali on edelleen rouvalla, vaikka ajellaan kyllä yleensä just ristikkäin toistemme kärryillä.
No ei ne kuitenkaan niin kalliit ollu ku olis voinu pelätäSami Jalonen wrote:27e kpl oli ovh ku kysyin tarvikkeena, eli tarpeeks.. Joo tuli mieleen siinä vaihees ku olin jo niputtanu auton, eli liian myöhään. Vanhat iskarit ei sitäpaitsi ollu ku reilu sentin uusia pidemmät, joten varmaan olis kestäny..
Tänää ajellessa huomasin ett auto on vähän liian matala noille talvinakeille, raapii koko ajan ku kääntää rattia ja vähänki huojuu autoNiistä sun asetuksista varmuudeks kierisin jonku pari senttiä alaspäin ku löin ne paikalleen
No maanantaina vaihtuu vähän pienempiprofiiliset talvirenkaat, josko helpottais, samalla pari senttiä ylöspäin.
Oliko tossa takajousien vaihdossa jotai ihmeellistä, vai vaan puristimilla vanhat pois ja uudet tilalle?

Niin mietin että sulla siellä oli madallussatsi jo niin jouset olis menny sinne hyvin.
"Mun asetukset" oli luultavasti jo poistunu niistä kun kierteitä putsailin

Takajousien vaihto on todella helppo, iskarit alapäästään irti, tukivartta painaa alas ja nyppää jousen välistä jos se ei itse halua pudota. Madallusjouset kyllä yleensä putoaa ihan itsekseen kun vähän painaa tukivartta alas. Ja tietysti molemmat puolet ilmassa ettei yhdystuki kinnaa vastaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Porukoiden muuttoapuna ja tuli portteriin heitettyä alpinen mankka ja pioneerin kaikattimet kiinni... kuulostaa huomattavasti paremmalta mitä vakio kaikattimet ja sony 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
^^Kierteitä tais jäädä 5cm jäljelle kun ruuvvailin niitä alemmas.. Eli kaarimitaks sais sillon jonku 260mm ku ruuvais loppuun asti
Sopiva madallus?
Eli siis huomisen rojektina uus yritys saada ne yläpäät irti, ja ainakin vaihtaa nuo uudet jouset alle.

Eli siis huomisen rojektina uus yritys saada ne yläpäät irti, ja ainakin vaihtaa nuo uudet jouset alle.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
^ Sopiva on, mutta ei toimiva, se jousi kun ei riitä ihan kierteen pohjaan asti jolloin ulosjoustossa kolahtelee ikävällä tavalla.
Muistaakseni sillon kun noi alle laitoin omaan niin ruuvattiin säätö niin alas kun jousi salli ilman irtoamista ulosjoustossa ja kyllä se rengas oli kaaren sisällä riittävästi.
Muistaakseni sillon kun noi alle laitoin omaan niin ruuvattiin säätö niin alas kun jousi salli ilman irtoamista ulosjoustossa ja kyllä se rengas oli kaaren sisällä riittävästi.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Mikä vika opeleissa?
Ensimmäinen auto vuonna -98 oli Record C Caravan 1700 -67, sitten käyty läpi lähes kaikki merkit ja nyt palattu Opeleihin. Tällä hetkellä B Kadett -72 hurjalla 1,1N koneella. Ei tästä mitään pahaa sanottavaa ole aina käynnistyy, kabiini lämpenee ja ikinä en liikenteessä jalkoihin ole jäänyt.

Tänään jäin himaan pikkufriidun kanssa kun kuumetta hänelle pukkaa, no päätimpä vaihtaa pasuunaan ajovalonpolttimot. Yllättävän helposti onnistu molemmat vaikka ei ole gynekologin sormia, mutta Gurut, miten saadaan vaihdettua parkkipolttimo apparinpuoleiseen umpioon? Onko siellä samainen harmaa kanta joka on vanhemmissakin volsuissa.
- make -
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
Itse itselleni vastaten, löytyi FFP:n puolelta, täytyy huomenna yrittää, tosin pihdeillä liittimestä, tuo johdoista vetäminen tuntuu hieman brutaaliltaniksu99 wrote:mutta Gurut, miten saadaan vaihdettua parkkipolttimo apparinpuoleiseen umpioon? Onko siellä samainen harmaa kanta joka on vanhemmissakin volsuissa.

- make -
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
VW Passat variant 2.0 96kW 2003
VW TYP-1 1300 1969
^Ihan hyvin sitä uskaltaa niistä johdoista nykäistä, niin mä oon sen aina tehnyt
Parin päivän projektina on ollut Windowsin kanssa temppuileminen. Josko nyt neljän formatoinnin jälkeen toimisi. Tuli myös iskettyä Lamin-x tint kalvot pariin lisävaloon.

Parin päivän projektina on ollut Windowsin kanssa temppuileminen. Josko nyt neljän formatoinnin jälkeen toimisi. Tuli myös iskettyä Lamin-x tint kalvot pariin lisävaloon.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Eli alustatappelu päätökseen, alle sujahti FK:n Silverline (kiitos AjH)
Takana kierteet tapissa, eessä 66mm jäljellä. Varmaan kesäks joutuu takaata ottamaan sen säätömotukan pois.. Vähän keulii, mut kattoo jos laskeutuu.

Eilen käytiin myös appiukon tontilta kaatelemassa parikymmentä isoa kuusta ja koivua, nyt selkä jumissa niitten kantelusta..
Takana kierteet tapissa, eessä 66mm jäljellä. Varmaan kesäks joutuu takaata ottamaan sen säätömotukan pois.. Vähän keulii, mut kattoo jos laskeutuu.

Eilen käytiin myös appiukon tontilta kaatelemassa parikymmentä isoa kuusta ja koivua, nyt selkä jumissa niitten kantelusta..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW

Ei ollu peukaloa niin saa rokkiukko kelvata. Onhan se aika matala jo, ei luultavasti kyllä laskeudu yhtään, on ne sen muutaman viikon painon alla ollu jo.
Siitä säätöpalikasta kun sen kiekon jättää pois niin varmaan vajaan sentin putoaa vielä. Eli laittaa sen pelkän kierrevarren sinne. Kuinka jousi mahtaa ilman sitä pysyäkkään oikealla hollilla?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Aivan tosiaan, no antaa keulia talven ni ei raavi niin paljoa edestä
Laskeskelin et pari senttiä tippuis ilman sitä saatöpalaa, sen allahan on vaan metalli mutta siinä on se kohouma mikä (ehkä) pitää jousen paikallaan. Tai sitte laittais sen vakiokumin alle, joka taas nostaa ehkä sentin.. Varmaan vaan ne kiekot pois sitte.

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Tänään pääsi kämpillä vasta oikee alottamaan, aloitettiin tällee kevyesti reikäseinässä tyylisesti 
Ja tuolle emännykselle kävin hakemassa kesäksi tämmeset kaarimankelit

Ja tuolle emännykselle kävin hakemassa kesäksi tämmeset kaarimankelit

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Kittausta ja hiomista, jos huomenna pääsis pohjamaalaamaan noita olkkarin seiniä. Jos ei, niin voi olla meilläkin "reikä seinässä", vaikkei varsinaisiin suunitelmiin kuulukaan..
Tumman harmaat tehostemaalit pitäis parille pätkälle laittaa, hieman mietityttää tuliko otettua astetta liian tumma sävy..

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki