afn koneen viritys?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
jo-c
Posts: 30
Joined: 23.11.2009 12:57
Location: Keuruu

afn koneen viritys?

Post by jo-c »

itsellä on afn:ssä psi boxi mutta vähän tekis mieli saada lisää vetoja.

millähän niitä saisi "edullisesti" ja helposti?

kesällä olen laittamassa ainakin isompaa cooleria keulalle puskurin vaihdon yhteydessä.
onko paljon hyötyä? kokemuksia? kuvia asennuksesta.?

näin loppuun vielä täytyy kysyä että onko ihan normaalit savut passatissa kun lukema näytti 0.02
muutenkin on sellainen tunne että auto käy jotenkin laihalla? syitä?
User avatar
Rave
Posts: 84
Joined: 2.7.2009 15:57
Location: Vantaa

Post by Rave »

Mikä on helposti ja mikä edullisesti on suhteellisia asioita.

Paketti jolla mukavasti pääsee alkuun ja hyväksi todettu:

Suuttimet (race)+GT1749VB (tai A) ahdin+isompi kuuleri+softa.

Tuolla sitten pääsee jo helposti kytkimen sietokyvyn yli joten sekin menee vaihtoon.

Mikäli tuommonen ei kiinnosta niin hyvät kokemukset PP502 suuttimet + softa, tuollakin mennään 140-150hv 300+nm jolloin kytkin antautuu mutta voi ohjelmalla säätää niin että toimii.

E: Eli kakkapuheeksihan tämä meni :roll:
Last edited by Rave on 24.11.2009 9:57, edited 1 time in total.
Patu
Posts: 370
Joined: 25.8.2008 10:20
Location: Etelä-Pohjanmaa

Post by Patu »

Sanoisin että juurikin tuo on hyvä setti jos suhteellisen halvalla haluaa päästä:
-PP502 suuttimet + Softa +140-150.Hv

Sitten tietenkin EGR tukkoon ja ite vaihtaisin vaikka sen takaavaimentimen johonkin paremmin virtaavaan.

Jos tuo 140-150.Hv ei riitä niin sitten seuraavassa järjestyksessä:
-Kytkin
-Turbo (hybridi) +kuuleri +softan päivitys +195.Hv
-Down pipe+loppu putkistosta +205.Hv
-Nestepää isompaan (huomioi että jakopään hihnanvaihdon huoltoväli lyhenee) +215.Hv
-Kanteen muutostöitä +225.Hv

En nyt ole mikään viritys expertti mutta tuo on tollaista mutu tuntumaa ja foorumeilta poimittua. Esim Jukka.A voi varmasti korjata/todentaa tätäkin asiaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Ramirez
Posts: 305
Joined: 12.9.2007 0:12
Location: Jyväskylä

Post by Ramirez »

En nyt sano että helpolla saati sitten halvalla, mutta ite tein tolleen. Mun kone AHU ei juuri AFN:stä eroa, mitä nyt sulla on valmiina "oikea" pakosarja jne.

viewtopic.php?t=4497&postdays=0&postorder=asc&start=0
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Ramirez
Posts: 305
Joined: 12.9.2007 0:12
Location: Jyväskylä

Post by Ramirez »

Patu wrote:Sanoisin että juurikin tuo on hyvä setti jos suhteellisen halvalla haluaa päästä:
-PP502 suuttimet + Softa +140-150.Hv

Sitten tietenkin EGR tukkoon ja ite vaihtaisin vaikka sen takaavaimentimen johonkin paremmin virtaavaan.

Jos tuo 140-150.Hv ei riitä niin sitten seuraavassa järjestyksessä:
-Kytkin
-Turbo (hybridi) +kuuleri +softan päivitys +195.Hv
-Down pipe+loppu putkistosta +205.Hv
-Nestepää isompaan (huomioi että jakopään hihnanvaihdon huoltoväli lyhenee) +215.Hv
-Kanteen muutostöitä +225.Hv

En nyt ole mikään viritys expertti mutta tuo on tollaista mutu tuntumaa ja foorumeilta poimittua. Esim Jukka.A voi varmasti korjata/todentaa tätäkin asiaa.
Voi kait sen 140hv saada AFN:stä pelkällä lastulla. En sitten tiedä kauanko se vakio turbo kestää.

215hv ei tuu mitenkää isolla nestepäällä pelkästään, koska kansi ei hengitä tarpeeksi. 200hv voi olla jo aika todella savuista, mutta vielä mahdollista. Ei mulla ainakaa vielä ollu hyötyy tost isosta nestepäästä, sit varmaan on kun laitetaan kansi seuraavaks. Tämä siis AHU/AFN koneesta, sitä en sano etteikö joku muu kone vois hengittää paremmin.

Nii ja kytkin alko luistaa mul samantien, että siihen voi varaa sen 700e pelkästää.
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Mikä auto? En nyt äkkiseltään tiedä yhtään AHU/AFN:ää johon sopisi 1749VB ahdin.

Mulla saattaisi olla myynnissä ahdin jolla tosta koneesta saa 200hp ja yli ihan racejen ja ohjelman kanssa... Toki coolerit , putkistot ym. On ihan mukava lisä, mutta harvoin ne noin suoraan tehoihin vaikuttaa.
MarcusS
Posts: 28
Joined: 3.2.2009 22:14
Location: Siilinjärvi

Post by MarcusS »

Jukan ahdinta suositellaan täältäkin!
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Välijäähystä ainakin ilo irtoaa vasta kun ahtoja on niin paljon että vakiojäähy ei kykene pitämään ilmaa viileänä tai kuristaa virtauksia muuten.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Kyllähän ainakin 1749v kestää sen 140hv lastulla? Mites VNT-15? Noita kahtahan siellä on.. Ja riittääkö suuttimet mihin?
Post Reply