itsellä on afn:ssä psi boxi mutta vähän tekis mieli saada lisää vetoja.
millähän niitä saisi "edullisesti" ja helposti?
kesällä olen laittamassa ainakin isompaa cooleria keulalle puskurin vaihdon yhteydessä.
onko paljon hyötyä? kokemuksia? kuvia asennuksesta.?
näin loppuun vielä täytyy kysyä että onko ihan normaalit savut passatissa kun lukema näytti 0.02
muutenkin on sellainen tunne että auto käy jotenkin laihalla? syitä?
afn koneen viritys?
Mikä on helposti ja mikä edullisesti on suhteellisia asioita.
Paketti jolla mukavasti pääsee alkuun ja hyväksi todettu:
Suuttimet (race)+GT1749VB (tai A) ahdin+isompi kuuleri+softa.
Tuolla sitten pääsee jo helposti kytkimen sietokyvyn yli joten sekin menee vaihtoon.
Mikäli tuommonen ei kiinnosta niin hyvät kokemukset PP502 suuttimet + softa, tuollakin mennään 140-150hv 300+nm jolloin kytkin antautuu mutta voi ohjelmalla säätää niin että toimii.
E: Eli kakkapuheeksihan tämä meni
Paketti jolla mukavasti pääsee alkuun ja hyväksi todettu:
Suuttimet (race)+GT1749VB (tai A) ahdin+isompi kuuleri+softa.
Tuolla sitten pääsee jo helposti kytkimen sietokyvyn yli joten sekin menee vaihtoon.
Mikäli tuommonen ei kiinnosta niin hyvät kokemukset PP502 suuttimet + softa, tuollakin mennään 140-150hv 300+nm jolloin kytkin antautuu mutta voi ohjelmalla säätää niin että toimii.
E: Eli kakkapuheeksihan tämä meni

Last edited by Rave on 24.11.2009 9:57, edited 1 time in total.
Sanoisin että juurikin tuo on hyvä setti jos suhteellisen halvalla haluaa päästä:
-PP502 suuttimet + Softa +140-150.Hv
Sitten tietenkin EGR tukkoon ja ite vaihtaisin vaikka sen takaavaimentimen johonkin paremmin virtaavaan.
Jos tuo 140-150.Hv ei riitä niin sitten seuraavassa järjestyksessä:
-Kytkin
-Turbo (hybridi) +kuuleri +softan päivitys +195.Hv
-Down pipe+loppu putkistosta +205.Hv
-Nestepää isompaan (huomioi että jakopään hihnanvaihdon huoltoväli lyhenee) +215.Hv
-Kanteen muutostöitä +225.Hv
En nyt ole mikään viritys expertti mutta tuo on tollaista mutu tuntumaa ja foorumeilta poimittua. Esim Jukka.A voi varmasti korjata/todentaa tätäkin asiaa.
-PP502 suuttimet + Softa +140-150.Hv
Sitten tietenkin EGR tukkoon ja ite vaihtaisin vaikka sen takaavaimentimen johonkin paremmin virtaavaan.
Jos tuo 140-150.Hv ei riitä niin sitten seuraavassa järjestyksessä:
-Kytkin
-Turbo (hybridi) +kuuleri +softan päivitys +195.Hv
-Down pipe+loppu putkistosta +205.Hv
-Nestepää isompaan (huomioi että jakopään hihnanvaihdon huoltoväli lyhenee) +215.Hv
-Kanteen muutostöitä +225.Hv
En nyt ole mikään viritys expertti mutta tuo on tollaista mutu tuntumaa ja foorumeilta poimittua. Esim Jukka.A voi varmasti korjata/todentaa tätäkin asiaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
En nyt sano että helpolla saati sitten halvalla, mutta ite tein tolleen. Mun kone AHU ei juuri AFN:stä eroa, mitä nyt sulla on valmiina "oikea" pakosarja jne.
viewtopic.php?t=4497&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=4497&postdays=0&postorder=asc&start=0
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
Voi kait sen 140hv saada AFN:stä pelkällä lastulla. En sitten tiedä kauanko se vakio turbo kestää.Patu wrote:Sanoisin että juurikin tuo on hyvä setti jos suhteellisen halvalla haluaa päästä:
-PP502 suuttimet + Softa +140-150.Hv
Sitten tietenkin EGR tukkoon ja ite vaihtaisin vaikka sen takaavaimentimen johonkin paremmin virtaavaan.
Jos tuo 140-150.Hv ei riitä niin sitten seuraavassa järjestyksessä:
-Kytkin
-Turbo (hybridi) +kuuleri +softan päivitys +195.Hv
-Down pipe+loppu putkistosta +205.Hv
-Nestepää isompaan (huomioi että jakopään hihnanvaihdon huoltoväli lyhenee) +215.Hv
-Kanteen muutostöitä +225.Hv
En nyt ole mikään viritys expertti mutta tuo on tollaista mutu tuntumaa ja foorumeilta poimittua. Esim Jukka.A voi varmasti korjata/todentaa tätäkin asiaa.
215hv ei tuu mitenkää isolla nestepäällä pelkästään, koska kansi ei hengitä tarpeeksi. 200hv voi olla jo aika todella savuista, mutta vielä mahdollista. Ei mulla ainakaa vielä ollu hyötyy tost isosta nestepäästä, sit varmaan on kun laitetaan kansi seuraavaks. Tämä siis AHU/AFN koneesta, sitä en sano etteikö joku muu kone vois hengittää paremmin.
Nii ja kytkin alko luistaa mul samantien, että siihen voi varaa sen 700e pelkästää.
Subaru Legacy variant GT-B e-tune II (rev denso)
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Kyllähän ainakin 1749v kestää sen 140hv lastulla? Mites VNT-15? Noita kahtahan siellä on.. Ja riittääkö suuttimet mihin?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW