pieni on vika mutta sitäkin hankalampi, eli golf iv tupakinsytyttäjä kyllä toimii mutta valo ei pelitä. otin koko hela hoidon käsiin ja tutkin asiaa, niin polttimo on kyllä ehjä samoin virtaa tulee mutta valo ei toimi. siis missä vois olla vika?
kyllä se tuli testattua että polttimo on ehjä, ainakin valo sytty kun testas suoraan. muta montakohan johtoo koko systeemi tarvii, koska sytytimelle tulee 2 johtoo ja sytytimen perässä on 3 paikkaa?
kyllä virta on ollut päällä, eihän sinne johtoon muuten virtaa tule. valokatkaisijan asennolla ei ole merkitystä tässä asiassa, koska virtaa tulee heti kun virrat laittaa päälle. ihmetyttää vaan kun sinne ei tule kun 2 johtoo(+/-). ja tosiaan sytyttimen perässä on 3 paikkaa(+/+/-). hommanha sais toimimaan tietysti sillei, kun yhistäis sytkän perästä ne 2 virtanapaa. ei oo tullut aikasemmin kiinnitettyä huomiota koko asiaan, ja auto on ollut vasta pari kk.
Miks mulla olis semmonen mielikuva että tupakinsytkäriin tulee valo vasta kun parkit tai ajovalot on kytketty katkasijasta päälle. Ainakin jossain autoissa
elikkä mittasin ne 2 johtoa mitkä tulee sytkälle niin toiseen tulee n.12v ja sähkökynään tulee virtaa (kahella eri tavalla siis tutkittu) kun virta-avaimesta laittaa virrat päälle, valokatkaisimen asennolla ei ole tässä jutussa merkitystä! (uuemmissa transportereissa toimii kun laittaa valot päälle) ja kaiken lisäksi autossa on aina valot päällä kun virrat laittaa päälle. ja lampun napaan ei tule nyt virtaa, koska se pitäs mitä tod.näk. ryöstää sytkälle menevästä johdosta. yksikertaisemmin siis 2 napaa kun yhdistää sytkän perästä, niin pitäs toimia. miten muilla tulee johtoja sit sytkälle asti?
laakkosella sanottii että kun auto on 2006 mallia ja se on viimesiä mitä on iv kopalla tehty, niin on mahdollista että tehdas ei välltämättä ole laittanut virtajohtoo kuten vanhemmissa malleissa. mutta se on helppo ottaa siitä johdosta mikä sinne sytkälle tulee.
Hämmentävä patentti, luulis että tommonen johto uupuis alkupäästä mallisarjaa eikä lopusta.
Golperostahan tässä tosiaan on puhe, siinä valot syttyy virta-avaimen mukana tiemmä. 3BG Passatissa kun noi kojelauta ym valot syttyy vasta kun valot kääntää nupista päälle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Pieni hyppyjohto katkasijan taakse niin sehän on sillä selvä. Tosin ei siinä kyllä järkeä ole, alkaa lamppuja pimahtelemaan koska ne on koko ajan päällä ajon aikana.
kuten sanottua niin vanhemmissa se johto onkin vedetty ja sillon valo toimii. jos johtoo ei ole niin sen saa toimimaan miten aikasemmissa kirjotuksissa on kerrottu.