Kyselin tuol FFp:n boardil jo, mut aattelin pistää saman tännekin.
Nyt olis tarvetta hankkia uudet talrenkaat kahteen autoon, toinen on tuo oma golffi ja subaru legacy (nelikko). Eli nastaa vai kitkaa ja mitä merkkiä? Nyt alla pyörii Nokian Hakkapelitta 2 (golf) ja Good Year:n nastat (subaru), autot ovat maantiellä jokapäivä eli tarttis olla jokakelissä toimivat.
Olen edelleen ajellut noilla saksankitkoilla (Fulda), loppiaisena oli vähän liukasta joten ei viitsinyt 80 km/h rajoituksella yli 90 ajella kun pitoa ei ollut liikaa Liikenneympyrät mentiin nelipyöräluisussa.
Kerrankin tuli hankittua jotain ajoissa. Kävin äsken tilaamassa Nokian RSi kitkarenkaat. Maanantaina pitäsi käydä hakemassa renkaat liikkeestä. Nyt vaan talvea odottelemaan
tulipas muuten tuosta mieleen, että viime talvena/syksynä innostuin laittamaan talivirenkaisiin sellaiset alumiiniset venttiilinhatut, joita yritin irroittaa kesärenkaita allevaihtaessa, ja ne olivat jumissa kuin ns. kuppa töölössä, ja nyt ne on seisseet vielä verkkokellarissa talven, ja todennäköisesti ilmaa tarttis lisätä.. kysymys kuuluu, millä helvatilla saan noi tuunink-korkit irti niistä? vaseliinia ja iso kiintoavain? muita ehdotelmia kellään
eipä taida olla muuta mahdollisuutta kun leikata ne pois. tiedän ainaskin yhden tapauksen jolle jouduttiin vaihtamaan uudet venttiilit.
mitähän muutes maksais nokian rsi 225 45 17 kokosena?? ja onkohan ne hyvät
Mulla oli 175:set ja en oikein tykännyt. Ohjaus oli liian herkkä ja muutenkin kumit tuntui aika rimpuloilta esim. kaistanvaihdoissa. 185/65/14 meinasin ostaa mutta sinnittelin vanhoilla kumeilla viime talven. Hyvin nekin menee 5,5"/14"-orkkisvanteelle.
Onko muuten kenelläkään kokemusta, missä voisi alumiinivanteet uudelleen maalauttaa pääkaupunkiseudulla ja minkä verran kyseinen operaatio kustantaa? on nimittäin tiesuola tehnyt tuhojaan talvivanteille kun maalipinta lähtee irtoilee..
Kävin nyt kysymässä parista paikkaa Nokia RSI:tä ja ensimmäisessä ehdotettiin rekisteriotteeseen merkityn 185/60/14":n sijaan kokoa 175/65/14". Kysyin tarjousta vanteille laitettuna ja tasapainotettuna (ei alle laitettuna):
Euromaster:
Nokia hkpl RSI: 390 euroa
Vaihtoehtona tarjosi kehumaansa Michelin X-Iceä 350 euroa (rivien välistä luin että jää enemmän katetta)
Vianor:
Nokia hkpl RSI 425 euroa.
(muitakin saa, mutta tilaamalla)
Jarsci wrote:Onko muuten kenelläkään kokemusta, missä voisi alumiinivanteet uudelleen maalauttaa pääkaupunkiseudulla ja minkä verran kyseinen operaatio kustantaa? on nimittäin tiesuola tehnyt tuhojaan talvivanteille kun maalipinta lähtee irtoilee..
Tuota on joskus suositeltu. Hinnasta ei ole tietoa, eikä ole ihan pääkaupunkiseudulla, mutta äkkiä sitä Järvenpäähän ajaa. Onhan nuo pinnoitteet varmaan hieman kalliimpia kuin maalautus, mutta pitäisi kestää hieman paremmin.
Viime viikolla tilasin Bridgestonen ws50+ 225/45/17 kitkarenkaat n~ 270euron kappale hinnalla.Ei noi kyllä ilmasia ole mutta pakko vaihtaa jo talvirenkaat kun alkaa oleen kesärenkaat kohta kankailla
No niin, nyt sain vihdoinkin vietyä aluvanteet uudelleen maalattavaksi, tuonne Markuksen mainitsemalle AIC:lle, Joten kiitokset Markus vinkistä
Kuulemma ensin puhaltavat vanhat maalit pois jonka jälkeen pulverimaalaavat ja lakkaavat pinnan uudelleen. Hintaa neljän vanteen käsittelylle tulee 200€
Kehuivat myös, että tuolla käsittelyllä pinnasta tulee kestävämpi kuin alkuperäinen. Saas nähdä millaiset niistä tulee