VW Golf Variant 1.9 TDI IV (ATD) -06 KYTKIN?
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
VW Golf Variant 1.9 TDI IV (ATD) -06 KYTKIN?
Mikä tuo koko on tuos kytkimes kun tuo perkuleen sachsin sivu on niin sekava.
228 vai 240mm?
Ja mistä niitä vauhtipyöriä saa. G60 vai mikä siinä pitää olla?
228 vai 240mm?
Ja mistä niitä vauhtipyöriä saa. G60 vai mikä siinä pitää olla?
Älä ota elämää liian vakavasti - Et kuitenkaan selviä siitä hengissä
228mm. Ja löytynyt ainakin seuraavista moottoreista 1Z, AHU, AFN, PG ja vähän vanhemmista 2.0 8v tärpäteistä ja harvemmin AGR ja ALH moteista. Löytyy varmaan joistain muistakin mut noi heitin nyt ulkomuistista. Ite laittaisin dieselistä tuon vauhtiksen kun taitaa olla vähän painavampi niin ei välttämättä sitten rallata laatikko/kytkin niin paljoa. Itelle tulossa ATD:hen AHU koneen vauhtis. Muista sitten ostaa asetelman pultit vauhtiksen mukaan. Eli jos PG koneesta niin PG koneen pultit ja jos AHU niin AHU koneen pultit jne. Ovat eri mittaisia.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Nokun sattu sellasesta koneesta jäämään ylimääräseksi ja tarvii kuitenkin vaihtaa jotain ton kaksmassan tilalle.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
- cray-z-man
- Posts: 107
- Joined: 26.9.2008 9:36
- Location: Lappeenranta
Viittaan kursivoituun kohtaan AGR- ja ALH-moteista, hieman ulkomuisti pettiDubsonic wrote:228mm. Ja löytynyt ainakin seuraavista moottoreista 1Z, AHU, AFN, PG ja vähän vanhemmista 2.0 8v tärpäteistä ja harvemmin AGR ja ALH moteista. Löytyy varmaan joistain muistakin mut noi heitin nyt ulkomuistista.

Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Eikös nuo molemmat, ALH ja AGR ole 90hv versioita ja näin ollen 5v lootalla? En itse ole vielä törmännyt mihinkään ALH/AGR motilliseen, missä olisi tuo 6v loota vakiona. Itsehän aikoinaan harkitsin 5v lootan vaihtamista 6v lootaan, muttei ollut mahdollista tehdä kyseinen swappi.
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Luulisin, että selityksenä on se, miten päin kone on konehuoneessa. Mainitsemasi Golfin kone lienee pitkittäin nelivedon vuoksi ja taasen "vajaavedoissa" poikittain. Ainakin normi 5v ja 6v lootissa kiinnityspisteet ovat erilaiset, vertasin aikoinaani niitä vaihdelaatikon rikkoutumisen vuoksi (tasauspyörästön niitit pettivät -> meni kytkinkopan läpi).
Aiemmin, siis vuosia sitten, kyselin 6v lootan mahdollisuutta silloiseen autooni, muttei ollut mahdollista juuri noiden kiinnitysten erilaisuuden vuoksi.
Aiemmin, siis vuosia sitten, kyselin 6v lootan mahdollisuutta silloiseen autooni, muttei ollut mahdollista juuri noiden kiinnitysten erilaisuuden vuoksi.
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huomasit kaiketi kirjoitusasun, missä en väittänyt asiaa 100% varmaksi? Meneehän tässä itsekin sekaisin asioista, kun "isot pojat" eri foorumeilla väittää sitä sun tätä, että mikähän silloin on se faktatietoJukkaA wrote:Tässähän menee aivan sanattomaksi.Reactor wrote:Luulisin, että selityksenä on se, miten päin kone on konehuoneessa. Mainitsemasi Golfin kone lienee pitkittäin nelivedon vuoksi ja taasen "vajaavedoissa" poikittain.

Tuossa pari vuotta sitten FFP:n foorumilla sanottiin, ettei ALH-koneen yhteyteen saa 6v lootaa bolt-on tyyliin. Jos kyseinen tieto oli väärä, niin sitten on sanottava "piru vieköön", olisin sitten lykänny 6v lootan koneen jatkeeksi

Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Reactor, Golfissa on AINA ollut moottori poikittain. Passatissa se on malleittain vaihdellut pitkittäin ja poikittain moneen kertaan. MUTTA samassa korimallissa moottori on AINA samoinpäin.
Siinäpä se uusimman Passatin suurin miinus onkin, kun moottori on taas väärinpäin, siinä ei ole Torsenia.
Siinäpä se uusimman Passatin suurin miinus onkin, kun moottori on taas väärinpäin, siinä ei ole Torsenia.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Hyvä, että selvensit asiaa tuon Golfin osalta. Tuota kun jäin ihmettelemään oman autoni osalta, siinä kun kone on poikittain ja ilmeisesti nelivedon vuoksi (Torsen kai siinä on). Tosin voimansiirron jako ilmeisesti eri VW/Audi perheessä vaikka olisi sama nelivetotekniikka?Micco wrote:Reactor, Golfissa on AINA ollut moottori poikittain. Passatissa se on malleittain vaihdellut pitkittäin ja poikittain moneen kertaan. MUTTA samassa korimallissa moottori on AINA samoinpäin.
Siinäpä se uusimman Passatin suurin miinus onkin, kun moottori on taas väärinpäin, siinä ei ole Torsenia.
Minua ainakin tässä kiinnostaa, että mikä vaihdelootan tyyppi on tuon Golfin 4Motion versiossa, kun kerta on 90hv versio ALH-konetyypillä. Kyseinen tieto kiinnostaa jo senkin takia, kun edellisessä autossani oli tuo vajaavetoinen ALH-kone ja nämä "isot pojat" väittivät, ettei siihen saa laitettua bolt on-tavalla 6v lootaa. Mikäli nyt enää muistan oikein, alkuperäinen oli EGS-loota ja tilalle meni EGR-loota (110TDI:ssä käytetty) + kaveriksi "järemmät" kytkimen osat.
Eräs kaveri harkitsee lootavikaisen ALH-tyypillä olevaa Golf IV:tä, niin toki 240mm 6v loota olisi hyvä vaihtoehto..
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Nyt Reactor keskitys vähän
, Passatissa kone on pitkittäin kun puhutaan 3B/BG koppasesta. 3C on poikittain.
Nelikko on Torsenia myöten sama kuin Audeissa, samanikäsissä ainakin.
Uusissa Audeissa on kone edelleen pitkittäin ja Torsen. Paitsi taas A3 joka on Golfin kanssa ollut samaa aina(?) ja poikittaisella koneella ja Haldexillä.

Nelikko on Torsenia myöten sama kuin Audeissa, samanikäsissä ainakin.
Uusissa Audeissa on kone edelleen pitkittäin ja Torsen. Paitsi taas A3 joka on Golfin kanssa ollut samaa aina(?) ja poikittaisella koneella ja Haldexillä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.