Missähän se luuraa? Pitäis olla jossain ratin vasemmalla puolella, mutta sokea ei ole vielä löytänyt
Kysytään nyt samantien, että mistä päästä kannattais alkaa tutkia 130 tkm ajetun Pasuunan huonoa kylmäkäynnistystä. Nyt kun Vantaallekin tuli pakkaset, niin sahhuttaa oikein kunnolla, ennen kuin tienoo on sinisenä...Onks nää kuinka tarkkoja akun kunnosta, saattaa nimittäin olla vaikka alkuperäinen.
Hehkujen kunto kannattaa tarkistaa, omastakin pitää tarkistaa ne. Aika vaivalloista tuo kylmäkäynnistys, jos ei ole ollut esilämmityksessä. Aiemmasta autosta (Seat Leon TDI -01) oli mennyt 2 hehkua ja vaihdon jälkeen lähti nätisti käyntiin jopa -40 asteen pakkasessa 3 päivän seisomisen jälkeen.
Milläs moottorilla ko. kulkine on varustettu?
Itse veikkaan ajoitusta. Joskin ei ole iso kuluerä vaihdella myös hehkuja.
Itsellä vuosi takaperin lapissa, noin -20°c pakkasessa lähti ARL-koneinen(110kw 1.9tdi) golffi kahdella hehkulla kuin palmun alta.
Vaihtelin sitten uudet hehkut ko. kamppeeseen mutta en huomannut eroa käynnistyvyydessä.
Tuntuu enemmän olevan kranttuja tuolle ajoitukselle.
Hehkuille ääni, löytyy searchillä testausohjeet!
Akkuja nähnyt menevän silläkin tyylin että virtaa riittää pyörittää mutta ison virransyöpön edessä esim. Hehkut hyytyy!
Kiitoksia vastauksista. Auto meni äitimuorille lainaan, kun omansa on huollossa. Ite pörrään nyt virman pakulla, mutta täytyy hehkut testata foorumin ohjeilla, kun pasuuna tulee takaisin.
Moottori on powerdiesel versio, mitäs toi ajoitusjuttu tarkoittaa
Hommasin jenkeistä http://www.auteltech.com/eu702.htm testerin, sijaitsee itä-Vantaalla. Eli jos joku haluaa lukea ja kuitata koodinsa, niin privalla yhteyttä. Korvaus clupilaislta on marginaalinen, jos oon jo meidän hallilla, niin kahvirahat, jos joudun tuleen sinne erikseen niin kymppi.