diesel sanoi poks... auttakaa tyhmää...
-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
diesel sanoi poks... auttakaa tyhmää...
Moi.
Autoni on vuoden 2003 Golg 1,9 Tdi 74 kW variant . Autollani on ajettu tasan 175000...
Ongelmat alkoi pari päivää ennen joulua. Tehot katosi... vikakoodi antoi, että ilmamassa-anturi oli rikki... se vaihdettiin. Samalla korjaamo puhalsi alipaineletkut varmistaakseen ettei niissä ollut reikää eikä ollut. Koeajon puolessa välissä tehot katosivat jälleen uudelleen ja samalla moottori alkoi käydä todella epätasaisesti. Ajossa myös kun päästi kaasun pois niin moottorista kuului "piu" eli ilmaa vapautui aina kun kaasu vapautui... ihan kuin turbon ahtoletku olisi ollut irti... samalla auton moottori alkoi haista vietävästä palanneelle. Vikakoodi antoi tässävaiheessa tiedon rikkoutuneesta 1 suuttimesta moottorissa. No kun kansi avattiiin ammattilaisen toimesta niin lopputulos oli karmea minun kannalta. 1 mäntä alempana kuin muut, paineet todella pienet... mäntä oli saanut todennäköisesti kovan vesiiskun joka oli johtanut männän rikkoitumisee... onko tämä normaalia???
Kyseinen ammattiataitoinen maahantuojan tukema yritys alkuperäisiä osia myyvä korjaamo totesi että kustennusarvio korjaukselle olisi n 6000 € ellei jopa 7000 €. Tällöin vaihdettaisiin kokonaan uusi alalohko moottoriin jne. Eli aivan mieletön korjaus. Onko teillä tietoo kannataako kyseinen remontti vai olisiko muita huomattavasti edullisempia vaihtoehtoja olemassa...? Kiitos jo etukäteen.
<Tero>
Autoni on vuoden 2003 Golg 1,9 Tdi 74 kW variant . Autollani on ajettu tasan 175000...
Ongelmat alkoi pari päivää ennen joulua. Tehot katosi... vikakoodi antoi, että ilmamassa-anturi oli rikki... se vaihdettiin. Samalla korjaamo puhalsi alipaineletkut varmistaakseen ettei niissä ollut reikää eikä ollut. Koeajon puolessa välissä tehot katosivat jälleen uudelleen ja samalla moottori alkoi käydä todella epätasaisesti. Ajossa myös kun päästi kaasun pois niin moottorista kuului "piu" eli ilmaa vapautui aina kun kaasu vapautui... ihan kuin turbon ahtoletku olisi ollut irti... samalla auton moottori alkoi haista vietävästä palanneelle. Vikakoodi antoi tässävaiheessa tiedon rikkoutuneesta 1 suuttimesta moottorissa. No kun kansi avattiiin ammattilaisen toimesta niin lopputulos oli karmea minun kannalta. 1 mäntä alempana kuin muut, paineet todella pienet... mäntä oli saanut todennäköisesti kovan vesiiskun joka oli johtanut männän rikkoitumisee... onko tämä normaalia???
Kyseinen ammattiataitoinen maahantuojan tukema yritys alkuperäisiä osia myyvä korjaamo totesi että kustennusarvio korjaukselle olisi n 6000 € ellei jopa 7000 €. Tällöin vaihdettaisiin kokonaan uusi alalohko moottoriin jne. Eli aivan mieletön korjaus. Onko teillä tietoo kannataako kyseinen remontti vai olisiko muita huomattavasti edullisempia vaihtoehtoja olemassa...? Kiitos jo etukäteen.
<Tero>
-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
Kiitos viesteistänne. Osaatteko sanoa kuinka tavallista tälläinen moottorin rikkoutuminen on. Olen itse omistanut 5 Vw joista 3 Golfia ja niillä oli ajettu miltein 300 tkm kun myin ne pois ja moottorin puolesta ne oli todella kestäviä.
Tietenkin minua harmittaa koko tilanne sen myönnän
, mutta kuitenkin epäillyttää jotenkin se että normaalista ajosta ja kaiken lisäksi rauhallisesta sellaisesta niin moottori laukeaa tällä tavoin...? Minun nuppiin se ei jotenkin sovi tämä yhtälö! Olenko väärässä?
Tietenkin minua harmittaa koko tilanne sen myönnän

Saattaisi kannattaa vielä avata loppukin kone ennen tuomiota, jos siellä on jotain kohtuudella korjattavissa vielä? Voi olla kyllä että se on jo myöhäistä, mutta jos itse pystyt jossain ruuvailemaan niin ei se ainakaan hintaa enää juuri nosta.
Romuttamomoottoreita itsekkin katselisin, jos koko konetta lähtee vaihtamaan.
Romuttamomoottoreita itsekkin katselisin, jos koko konetta lähtee vaihtamaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
Oli mielenkiintoinen päivä. Selvisi todella monta asiaa ja siitä teille todella iso kiitos!!!
Ensinnäkin olin yhteyksissä moniin diesel-moottoreita työstäviin ja korjaaviin yrityksiin joissa kyllä tarjottiin hyviä vaihtoehtoja, mutta myös kerrottiin riskeistä. Esim jos männät vaihtais tai työstäis niin silti kampiakseli voi olla "soirona" joten... ei kannata. Hintaakin olisi tullut kuitenkin vaikkakin todella paljon vähemmän kuin tuo 6000-7000€.
Paras vaihtoehto onkin se vaihtokone. Ja onnistuin bongaamaan ja ostamaan todella vähän ajetun täysin vastaavanlaisen moottorin. Nyt selviän todella alle 3000 vaihtoineen, asennuksineen ja muiden pakollisten tilpehöörien kanssa sekä myös moottorille annetaan toimintatakuu.
Joten kun tässä tilanteessa kannattaa aina ajatella postiivisesti niin päästiin halvalla.

Ensinnäkin olin yhteyksissä moniin diesel-moottoreita työstäviin ja korjaaviin yrityksiin joissa kyllä tarjottiin hyviä vaihtoehtoja, mutta myös kerrottiin riskeistä. Esim jos männät vaihtais tai työstäis niin silti kampiakseli voi olla "soirona" joten... ei kannata. Hintaakin olisi tullut kuitenkin vaikkakin todella paljon vähemmän kuin tuo 6000-7000€.
Paras vaihtoehto onkin se vaihtokone. Ja onnistuin bongaamaan ja ostamaan todella vähän ajetun täysin vastaavanlaisen moottorin. Nyt selviän todella alle 3000 vaihtoineen, asennuksineen ja muiden pakollisten tilpehöörien kanssa sekä myös moottorille annetaan toimintatakuu.
Joten kun tässä tilanteessa kannattaa aina ajatella postiivisesti niin päästiin halvalla.

-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
voin vanhan motin ostaa jos järkihintaan siitä luovut =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
-
- Posts: 9
- Joined: 13.10.2009 19:31
- Location: Helsinki
Yksi kysymys vielä...
Onko teillä tietoa miten tämmöinen moottori pitäisi kestää?
Nyt kun olen lukenut todella monia ( jopa yli 100) keskustelua eri palstoilta niin tuntuu että tämmöinen vika voisi osittain mennä maahantuojan piikkiin? Ei liene kuitenkaan normaalia, että moottori näin pamahtaa ilman syytä ja varoitusta. Mikään punainen varoitusvalo ei syttynyt eikä moottori käynyt huonosti, öljymäärä oli sallitujenrajojen sisällä reilusti jne.
Voisiko minulla olla mahdollisuus korvauksiin. Olen itse ajannut autolla max 40 tkm ja olen ostanut sen vw:n omasta merkkiliikkeestä vähän reilu vuosi sitten...
Vai pitääkö minun vaan nuolla haavani...
Onko teillä tietoa miten tämmöinen moottori pitäisi kestää?
Nyt kun olen lukenut todella monia ( jopa yli 100) keskustelua eri palstoilta niin tuntuu että tämmöinen vika voisi osittain mennä maahantuojan piikkiin? Ei liene kuitenkaan normaalia, että moottori näin pamahtaa ilman syytä ja varoitusta. Mikään punainen varoitusvalo ei syttynyt eikä moottori käynyt huonosti, öljymäärä oli sallitujenrajojen sisällä reilusti jne.
Voisiko minulla olla mahdollisuus korvauksiin. Olen itse ajannut autolla max 40 tkm ja olen ostanut sen vw:n omasta merkkiliikkeestä vähän reilu vuosi sitten...
Vai pitääkö minun vaan nuolla haavani...

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä kai sen pitäisi kestää, mutta on niitä konerikkoja ennenkin sattunut.. Liikkeestä ostetulla autolla taitaa pääsääntöisesti olla 6kk takuu, eli sekään ei oikein enää ole voimassa. Toki voit kysyä (asiallisesti) että voisiko kustannuksia mitenkään saada esim jaettua. Mikäli kaikki huollot yms on tehty, niin joskus on saatu kustannuksia jaettua vaikka takuuta ei enää olisi.
Kannattaa kysyä. Vaatimalla ei kannata lähteä huutelemaan.
Kannattaa kysyä. Vaatimalla ei kannata lähteä huutelemaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Parissa edellisessä kulkineessa on liikkeestä tullut 1v/40tkm takuu, suhteellinen käsite tuo joten saattavat myöskin korvata vaikka menisi yli. Joitain antureita joutunut vaihdatuttamaan vielä takuuajankin jälkeen ja menneet takuuseen. Tosin mulla oli noi km jäänyt alle vaikka vuosi tulikin täyteen.
Aina kannattaa kysyä mutta tosiaan ei kannata odottaa mitään. Yleensähän nuo korvaukset jos takuu-aikana mennyt on ollut vastaavanlainen (km) moottori omakustannevaihdolla/vähemmänajettu pienemmällä korvauksella koska auton omistaja hyötyy enemmän kun saa tuoreemman motin nokalle
Aina kannattaa kysyä mutta tosiaan ei kannata odottaa mitään. Yleensähän nuo korvaukset jos takuu-aikana mennyt on ollut vastaavanlainen (km) moottori omakustannevaihdolla/vähemmänajettu pienemmällä korvauksella koska auton omistaja hyötyy enemmän kun saa tuoreemman motin nokalle
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98