Passatin tiptronic automaattiloota
Passatin tiptronic automaattiloota
Noniin, nyt alkaa vaihdelaatikko olemaan pois hyvästä. Passatti alkoi oireilemaan siten että aluksi tuntui tehottomalta, samoin kun paikalta lähdettäessä auto vain jurnuttaa eikä nitkahda kun hyvin vähä eteenpäin, hetkisen kun antaa jurruuttaa niin kyllä se siitä sitten lähtee eteenpäin. Ihan kuin kytkin luistaisi. Huomasin että ongelman saa kierrettyä kun laittaa ensin tiptronicille, ja sitten kun on 2 vaihde niin voi vaihtaa takasin D:lle ja homma pelaa normaalisti taas siihen asti kun esim. pysähtyy liikennevaloihin. Merkkihuollossa sanoivat että vikakoodi näytti jotain välityksiin liittyvää ongelmaa. Sanoivat sieltä että homma VOISI korjaantua laatikon venttiilikoneiston vaihdolla (n.1700e töineen) mutta sitäkään ei varmaksi voi sanoa että voi olla että joutuu vaihtaa koko laatikon (4900e uusi, ilman töitä.) Nythän on niin että ei kyllä perse kestä mitään viiden tonnin laatikkoa uutta ostaa... Oliskohan tuolle mitään tehtävissä vai mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Kyllähän sitä tietysti vois jonkun purkuauton laatikonkin laittaa, jos semmoisen nyt ylipäätään jostain löytää, mutta maksaa se silti varmaan vähintään 2000e. Autohan on siis VW Passat 9/02 2.5TDI 4motion (orig 150hv). Autossa on myös joku lastu minkä ovat saksan maalla tai suomeen tuotaessa laittaneet. Marmoritiskiltä kertoivat että kannattaa nyt netistä kysellä näistä. Tuon laatikon malli on joku FNM, näitä on vissiin monta muutakin 3kirjaimen mallikoodeja, mutta ei osannut tiskiltä sanoa että pitääkö sen olla juuri tuo sama mikä itellä nyt on (FNM) vai käykö siihen niitä muitakin. Mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila