VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG (7-vaihteinen) 2009
VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG (7-vaihteinen) 2009
VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG 118kW (7-vaihteinen) 2009
Sportine-malli, eli: urheilualusta, aluvanteet, nahkainen ohjauspyörä, urheilulliset etuistuimet, nahkainen vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva.
- mukavuuspaketit 1&2 (aut.ilmastointi, bi-ksenonit, rengaspainevalvonta, peruutustutka, suksiluukku, vakionopeuden säädin)
- 2xrenkaat aluilla (jostain syystä kesärenkaat Cleveland-vanteilla eikä Atlantoilla). Talvivanteet mattamustat hopeisin tehostein olevat Etabeta Rochelit orkkiskeskiöllä. Talvirenkaat Michelin X-Ice North2 nastarenkaat.
- nahkainen monitoimiohjauspyörä DSG-läpysköillä
- uudempi pianolakattupintainen RCD310-radio eli sama kuin Golf VI:ssä
- monitoiminäyttö plus
- Red Spice metalliväri
- alumiinilistat kynnyskoteloissa (Golf-tunnukset edessä) ja lastaussuojateppi
- tummennuskalvot takaovien ikkunoissa ja takaikkunassa
- paremmat original tilbehör kumimatot (edessä Golf-tunnukset) vaihdettu tilalle
- panoraamakatto, kattoluukulla ja sähköisellä aurinkoverholla
Sportine-malli, eli: urheilualusta, aluvanteet, nahkainen ohjauspyörä, urheilulliset etuistuimet, nahkainen vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva.
- mukavuuspaketit 1&2 (aut.ilmastointi, bi-ksenonit, rengaspainevalvonta, peruutustutka, suksiluukku, vakionopeuden säädin)
- 2xrenkaat aluilla (jostain syystä kesärenkaat Cleveland-vanteilla eikä Atlantoilla). Talvivanteet mattamustat hopeisin tehostein olevat Etabeta Rochelit orkkiskeskiöllä. Talvirenkaat Michelin X-Ice North2 nastarenkaat.
- nahkainen monitoimiohjauspyörä DSG-läpysköillä
- uudempi pianolakattupintainen RCD310-radio eli sama kuin Golf VI:ssä
- monitoiminäyttö plus
- Red Spice metalliväri
- alumiinilistat kynnyskoteloissa (Golf-tunnukset edessä) ja lastaussuojateppi
- tummennuskalvot takaovien ikkunoissa ja takaikkunassa
- paremmat original tilbehör kumimatot (edessä Golf-tunnukset) vaihdettu tilalle
- panoraamakatto, kattoluukulla ja sähköisellä aurinkoverholla
Last edited by VW-man on 9.3.2010 22:41, edited 3 times in total.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Pitkä on lista joo. Sisäkuva tosta panoraamalasikatosta olis kiva nähdä, tosin hankala ehkä kuvata kun vaatis melko
laajakulman.
Onko toi 118kW 1.4TSI tupla-ahdettu? Alkaa olla melko monella kilowatti lukemalla tota 1.4TSI moottoria.
Sitä on Nokialla käyty noi kesäkuvat räpsimässä
laajakulman.
Onko toi 118kW 1.4TSI tupla-ahdettu? Alkaa olla melko monella kilowatti lukemalla tota 1.4TSI moottoria.
Sitä on Nokialla käyty noi kesäkuvat räpsimässä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Joo edellinen omistaja on ruksinut kaikki mahdolliset ja mahdottomat varusteet vaikka oli vanhempi mies. Jotain olen sitten itse ostanut jälkikäteen. Auto on siis valmistunut loppuvuonna 2008. Rekisteröity ja otettu käyttöön 02.01.09. Ostin Auton VW-liikkeestä Helsingistä Heinäkuun toinen päivä 2009 jonne se oli tullut myyntiin jo Kesäkuussa. Eli olen jo auton toinen omistaja. Auto oli lähtenyt siis hyvin nopeaan kiertoon ja oli vaihdettu kuulemma uuteen HB Golf VI:hen samalla moottorilla ja vaihteistolla. Autolla oli ajettu muutaman kuukauden aikana yli 13.000km:a eli aika lailla ex-omistaja oli kerennyt jo lasketella. Tuulilasin vihdoin uuteen kun ilmeisesti oli ajellut niin puskurissa kiinni tai käyttänyt nirsosti tuulilasinpesunestettä ja lasi näytti siltä kuin mittarissa olisi ollut 100.000km:ä. Eli oli siis todella kulunut. Myös kumimatot uudistin ja vaihdatin muutaman sisustuksen osan jotka oli kovasti naarmuillla entisen käyttäjän jäljiltä. Talvirenkaille ostin aluvanteet (myin pölykapselit ja peltivanteet pois) ja vaihdoin myös mukana tulleet talvirenkaat eri merkkisiksi.Sami Jalonen wrote:Hyvät varusteet ainaki ruksittu
Last edited by VW-man on 9.3.2010 22:43, edited 3 times in total.
Joo on tupla-ahdettu. Eli kompressori ja turbo. Tiedoksi muuten, että tuotantoviikon 22/2008 jälkeen noita ex-tupla-ahdettuja (103kW ja 125kW) ei ole enää ollut saatavilla Jettaan, Golfiin, Golf Plussaan, Golf Variantiin vaan ne kummatkin on korvattu yhdellä moottorilla eli uudella 118kW tupla-ahdetulla jossa on tehoa se 160hv ja vääntöä 240nm sekä huippunopeus 220km/h ja kiihtyvyys 0-100km/h 8,5s. Vaihteistona tuon moottorin yhteydessä on 6-vaihteinen manuaali tai 7-vaihteinen mäkilähtöavustimella varustettu kuivakytkiminen uuden sukupolven DSG-loota. Samat vaihteistot on tarjolla myös 1.4 90kW TSI:n ja 1.8 118kW:n TSI:n yhteydessä jotka ovat siis vain turbolla varustettuja TSI-patoja. 6-vaihteinen öljykylpykytkimin varustettu DSG on tarjolla enää vain isompien bensapannujen kanssa ja sitten jos autossa on 2.0TDI. 1.9TDI&1.6TDI:n yhteydessä on nyt myös 7-vaihteinen DSG.AjH wrote:Pitkä on lista joo. Sisäkuva tosta panoraamalasikatosta olis kiva nähdä, tosin hankala ehkä kuvata kun vaatis melko
laajakulman.
Onko toi 118kW 1.4TSI tupla-ahdettu? Alkaa olla melko monella kilowatti lukemalla tota 1.4TSI moottoria.
Sitä on Nokialla käyty noi kesäkuvat räpsimässä
Noita 103 kilowattisia sekä 125 kilowattisia TSI:tä ei siis saa enää uutena mihinkään Volkkariin. Eli jos sellaisia halajaa on katsottava käytettyjä vaihto-ehtoja. Touran on ainoa malli mihin noita saa vielä uutena. Muihin ne on korvattu siis sillä 118kW tupla-ahdetulla 1.4TSI:llä. Se 118kW tupla-ahdettu on päästöiltään ja kulutukseltaan etevämpi kuin nuo sen ex-versiot. Samoin moottorin rakennetta ja jäähdytyspuolta on jotenkin muuteltu tässä uudemmassa versiossa ja myös vääntö&teholukemat ovat erilaiset. Samoin suorituskyky poikkeaa noista edeltäjistään.
Last edited by VW-man on 24.5.2010 20:07, edited 3 times in total.
Tupla-ahdetuista isoimissa eli 125kW:ssa sekä 118kW:ssa on aina ollut pakoputkenpäät näkösällä. Tuo on ihan tehdasennettu ns. takapönttö. Nykyäänhän kaikissa Volkkareissa (mukaanlukien myös Golf Variant VI) on nuo pakoputkenpäät näkösällä oli moottori mikä hyvänsä. Samaten Skodissakin on nyt pakoputkenpäät näkyvillä eikä enää tyhmästi taivutettuna vinosti alaspäin ja puskurin alle.MIKU wrote:Hieno golffiEikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hieno golffi kyllä! En nyt viitsisi maalailla kauheesti piruja seinille, mutta toivotaan ettei jako pomppaa ja öljynpaineet pysyis kunnossa
Heh, semmosta ongelmaa noissa kaksoisahdetuissa nimittäin on ja paljon.
Tieto lisää tuskaa... Ite ei enää kohta uskaltais ostaa minkäänlaista volkkaria.

Tieto lisää tuskaa... Ite ei enää kohta uskaltais ostaa minkäänlaista volkkaria.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Tähän uuteen 118kW kaksoisahdettuun moottorin on siis tosiaan tehty jotain rakenteellisia muutoksia ja mm. jäähdykseen liittyviä rakenteita on muuteltu jollain tavoin. En ole tarkkaan tutkinut, mutta kuitenkin tämä uusi versio poikkeaa noista edeltävistä versioista monella tapaa vaikka on toki kaksoisahdettu kuten nekin. Joka tapauksessa perusrakenteeltaan tämä pohjautuu enempi siihen uuteen 1.4 90kW yhden ahtimen TSI moottoriin kuin niihin edellisiin 103&125kW moottoreihin.
Niin ja mulla on myös vuoden päivät kokemusta myös siitä tuota edeltäneestä 103 kilowattisesta tupla-ahdetusta joissa niitä vikoja on toki ollut vaikka kellä ja niin oli minullakin olleessa yksilössä vaikka sun mitä vikaa (tosin ei noita öljyhommia eikä ketjun pomppaamista) ja siihen verrattuna tämä on teknisesti kuin eri auto sillä niin hyvin tuo moottori ja vaihteisto on tähän mennessä pelannut.
Niin ja mulla on myös vuoden päivät kokemusta myös siitä tuota edeltäneestä 103 kilowattisesta tupla-ahdetusta joissa niitä vikoja on toki ollut vaikka kellä ja niin oli minullakin olleessa yksilössä vaikka sun mitä vikaa (tosin ei noita öljyhommia eikä ketjun pomppaamista) ja siihen verrattuna tämä on teknisesti kuin eri auto sillä niin hyvin tuo moottori ja vaihteisto on tähän mennessä pelannut.
Last edited by VW-man on 9.3.2010 22:52, edited 1 time in total.
Joo mitää alustasarjaa en tule hommaamaan. Tämä madallus on riittävä, ei vielä raavi kaupungissakaan ajellessa eikä mikään osu minnekään. Napakka jousitus ei niiaa ja vaikka on Comfortlinea matalampi niin madallus on maltillinen, mutta ajettavuudeltaan (tämän huomaa mutkaisella maantiellä tai moottoritietä laskiessa) on jäykemään jousituksen ja ja hieman pienemmän maavaran vuoksi hemmetin paljon parempi kuin sama auto Comfortlinena. Toki penkitkin tukee paremmin kuin Comfortlinessä ja myös persosa on pidempi kuin Comfortlinen jakkaran persosa. Penkin kangaskaan ei ole samanlaista hiostavaa ja nukkaa&nöyhtää keräävää kangasta. Nahkaratti on mainio käteen ja lämpimämpi kuin se muovikäikäle. Isompi ajotietokoneen näyttö on selkeämpi ja toimintoja on enempi kuin perusmallissa. Kokemuksesta puhun, sillä minulla oli samanalainen auto aiemmin 6-vaiteisella DSG:llä, 103 kilowattisella 1.4TSI:llä ja Comfortline-varustein.MIKU wrote:Hieno golffiEikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen
-
- Posts: 195
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
Johny Kidd wrote:Nyt tulee melko perehtynyttä tekstiä, oletteko autokauppias?
Golfeilla olen ajanut vuodesta 2001 lähtien. Aina&iänkaiken tuntenut sairaalloisen suurta mielenkiintoa Volkkareihin ja Audeihin..Siis eräälainen ja innostunut Vagina-fani siis

Last edited by VW-man on 29.1.2010 20:24, edited 1 time in total.
Eikös me kaikki... tai siis ainakin melkein kaikkiVW-man wrote:Siis eräälainen ja innostunut Vagina-fani siis


Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Ei vuoda mitkään lasit. En käytä kuin harjattomissa korkeapainepesuissa tai pesen itse painepesurilla. Ei ole siis vuotanut. Mitään muita vikoja/takuukorjauksia ei ole tässä ollut kuin kuskin oven lukon vastaraudan säätäminen eri asentoon, jotain nitinöitten ja natinoitten korjauksia sieltä täältä ympäri auton sisustuksia, etujarrujen vinkunan korjaus ja apukuskin lasinnostinmekanismin uusinta.okram83 wrote:Vuotaako takaovien pikku kolmiolaseista vettä sisälle? mm. pikapesussa? Aika hanurista korjailla vesivuotoja noista!
Ekaa kertaa kuulen että V korin Varianteissa olis ollut vuotavia ikkunoita. Minulla on ollut näitä useampiakin, eikä ole ainakaan niissä mitkään kolmiolasit vuotaneet.
Tuo koskee ainoastaan Sportlinea. Comfortline 118kW:ssa pakoputken päät ovat piilossa.VW-man wrote:Tupla-ahdetuista isoimissa eli 125kW:ssa sekä 118kW:ssa on aina ollut pakoputkenpäät näkösällä...MIKU wrote:Hieno golffiEikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen
VW-man wrote:Ei vuoda mitkään lasit. En käytä kuin harjattomissa korkeapainepesuissa tai pesen itse painepesurilla. Ei ole siis vuotanut. Mitään muita vikoja/takuukorjauksia ei ole tässä ollut kuin kuskin oven lukon vastaraudan säätäminen eri asentoon, jotain nitinöitten ja natinoitten korjauksia sieltä täältä ympäri auton sisustuksia, etujarrujen vinkunan korjaus ja apukuskin lasinnostinmekanismin uusinta.okram83 wrote:Vuotaako takaovien pikku kolmiolaseista vettä sisälle? mm. pikapesussa? Aika hanurista korjailla vesivuotoja noista!
Ekaa kertaa kuulen että V korin Varianteissa olis ollut vuotavia ikkunoita. Minulla on ollut näitä useampiakin, eikä ole ainakaan niissä mitkään kolmiolasit vuotaneet.
Kyllä vaan joku kymmenkunta V varianttia tullu vastaa jossa valuu vesi sisään takaovien kolmiolasin yläreunasta. ei muu auta kun laitta lakunauhaa nätisti lasin ja tiivisteen väliin, nii vuodon saa loppumaan. nm. taistellut noitten kanssa

VW Golf Variant 2.0TDI -08