lohkolämmitin vai webasto
lohkolämmitin vai webasto
Tiedustelisin jos joku sattuis tietää paljo lohkolämmitin tai webasto kustantais? Pikku hilJaa pitäs ostella kun tuossa minun saksa autossa ei mitään ole. Kiitoksia näin etukäteen
Nykyisessä autossa lohkolämppäri sisäpistokkeella, mutta suraavaan autoon otan melkeinpä webaston/eberin. Voi pitää kovilla pakkasilla päällä ajossakin. Nyt ei hanki nousta lämmöt 90 asteeseen yli 15 asteen pakkasilla. Lisäksi ei ole sidottu sähkötolppaan.
Onko tietoja, kuinka paljon tuollanen normi webasto/eeberi kuluttaa polttoainetta tunnissa? Ja kauanko akku kestää kestää huudattaa lämmitintä?
Kaveri sanoi pitäneensä uudessa autossa (kun oli vakiona webasto) useamman tunnin ja kun piti lähteä ajeleen, oli akku tyhjä
Onko tietoja, kuinka paljon tuollanen normi webasto/eeberi kuluttaa polttoainetta tunnissa? Ja kauanko akku kestää kestää huudattaa lämmitintä?
Kaveri sanoi pitäneensä uudessa autossa (kun oli vakiona webasto) useamman tunnin ja kun piti lähteä ajeleen, oli akku tyhjä

- Mika Viinikka
- Posts: 1119
- Joined: 13.11.2003 7:49
- Location: Helsinki
itellä eberi ja on tosi hyvä ja kun on viä kaukosäädin niin saa vähän pitemmältäkin auton lämpiään aina kun haluaa.aamullakin ku herää ja painaa vaan auton lämpiään ja vetelee aamupalan ja pukee päälle niin lähtiessä on auto lämmin. toi mun paketti makso kyllä laakkosella asennettuna n.2000e(ihan sika hinta kylläkin). kaukkari tuli jo maksaan vastaanotin asennettuna joku 500e. joo ei toi akku kestä ihan hirveitä jos huudattaa pitkät ajat ja ei aja kummiskaan sit paljoo. esim anoppi vanhemmilla uuden pösön ku osti ja laitatti webaston samalla ja lämmitteli autoo ja ei ajanu ku vähän kaupunki ajoo niin ei akku kauaa kestäny ku oli tyhjä. ja oisko kulutus n.2-3d tunnissa.riippuu kait vähän millä nopeudella puhallin on. niin ja on mullakin lohko+sisähaara ja ajattelin et kotona aina vois laittaa lohkoon mut eipä ole tullu viä laitettua.toi on paljon vaivattomampi ja auto lämpimämpi 

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Lohkolämmittimen vastus hajosi ja nyt maksoi sen vaihto ja sisähaaran asennus 246 euroa (sis. 70 euron vastuksen, 3 h työtä ja pari litraa jäähdytysnestettä). Sisähaaran kaapelin ja pistorasian vein mukana (arvo 50 eur). Samalla selvisi että käyttämätön Defan sisälämmitin on sökö, siivet osuu lämmittimen runkoon, eli akseli on käyrä yhteen suuntaan (vaihdoin sen jo kerran takuuseen).jmr wrote:Lohkolämmitin (Defa) ilman sisähaaraa 140 euroa asennettuna.
Saa nähdä löydänkö kuitin ja saanko toiseen kertaan takuuseen.
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
Ääni webastolle. Polttoaineen kulutus ohjekirjan mukaan täyshönkä päällä 0,7 dl/h. Hankinta/asennushinnaltaan lohkolämmitintä selkeästi kalliimpi, mutta suosittelen. Saa auton lämpimäks ilman sähkötolppaa, mutta akun saa äkkiä tuhottua väärällä käytöllä. Nyrkkisääntönä sen aikaa kun lämmität, niin saman verran pitäisi olla auton sitten käynnissä. Ts. puolen tunnin lämmitys vaatisi puolen tunnin ajon. Ja kaukosäädin tuo käyttömukavuutta huomattavan paljon lisää.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Ensimmäistä talvea Eeberin kanssa ja melkein voin uskaltaa luvata, että seuraavassakin autossa tulee olemaan Eeberi/Webasto.
Ei tosiaan tarvii olla sen lämmitystolpan kanssa naimisissa ja kaukosäätimellä saa auton pöhisemään pidemmästäkin matkasta.
Suklaata.
Eeberi/Webasto rahat säästyy helposti vuoden aikana, kun lopettaa tupakoinnin..
Ei tosiaan tarvii olla sen lämmitystolpan kanssa naimisissa ja kaukosäätimellä saa auton pöhisemään pidemmästäkin matkasta.
Suklaata.

Eeberi/Webasto rahat säästyy helposti vuoden aikana, kun lopettaa tupakoinnin..

Passat 3C Variant 2.0TDI 125kW Highline